przez mateusz_84 » środa 27 stycznia 2010, 12:02
przez BOReK » środa 27 stycznia 2010, 12:25
przez Asmodeusz » środa 27 stycznia 2010, 12:34
przez mateusz_84 » środa 27 stycznia 2010, 13:23
przez BOReK » środa 27 stycznia 2010, 13:46
przez Pinhead » środa 27 stycznia 2010, 16:22
mateusz_84 napisał(a):Jeżeli chodzi o samą ekonomię jazdy to staram się nie przekraczać 2000. Największy dylemat jest wtedy jak się jedzie autostradą - wiadomo - można ciąć te 130 ale on przy takiej prędkości ma już ok 3400obrotów
przez qwer0 » środa 27 stycznia 2010, 17:27
Jeżeli chodzi o samą ekonomię jazdy to staram się nie przekraczać 2000.
Ale może masz diesla, nie wiem...
Jeżeli chodzi o benzynę to tankuje wyłącznie na stacjach shella, 95.
Najwyższy bieg się wrzuca zawsze w trasie, najpóxniej jak juz przestaniesz sie rozpędzać i masz powyżej 60km/h.
przez BOReK » środa 27 stycznia 2010, 17:38
przez qwer0 » środa 27 stycznia 2010, 18:06
Ano, jak trafisz na ograniczenie do 60 to może nie mieć sensu. Mówię o prędkościach rzędu 80-90 i więcej dla przeciętnego samochodu.
przez mateusz_84 » środa 27 stycznia 2010, 18:42
przez qwer0 » środa 27 stycznia 2010, 18:53
pytanie z innej beczki: ciśnienie w oponach - ma wpływ na pracę silnika ? sprecyzuję: czy jak mam za małe ciśnienie w oponach to silnik będzie potrzebował więcej energii, żeby osiągnąć daną prędkość ? mniejsze ciśnienie w oponach to chyba większe opory toczenia...
Można wiedzieć jakim autem jeździsz ? może masz yarisa w tej drugiej wersji - o ile kojarzę to tam już był silnik 1.1, bo trochę mnie zaintrygowały parametry które podałeś.
przez BOReK » środa 27 stycznia 2010, 18:54
przez qwer0 » środa 27 stycznia 2010, 21:38
przez mateusz_84 » środa 27 stycznia 2010, 21:42
BOReK napisał(a):W takim razie ja mam po prostu wybietnie krótką skrzynię, bo przy 100km/h mam na piątce 3000RPM, a silnik ma powyzej stu koni i niutonometrów. Samochód też malutki nie jest, więc to kwestia zamysłu producenta. :P
przez athlon » środa 27 stycznia 2010, 22:40