Łuk W Punto

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Łuk W Punto

Postprzez Gość » sobota 05 maja 2007, 11:03

Witam,

Uczę się jeździć na Punto, a egzamin będę musiał zdać na Corsie. Minęło dziś 18 godzin, a ja ciągle mam problem z łukiem, znaczy się na 10 razy wychodzi mi tylko z 6 - 7 :?

Macie jakieś techniczne porady na to ?

Wiem, że temat był o łuku, ale pomóżcie, powiedzcie że w Corsie jest łatwiej. Jestem dość wysoki i głupio mi się patrzy w te lusterka :/
Gość
 

Postprzez 4est » sobota 05 maja 2007, 11:24

Ja też robiłem na punto, jak jesteś na łuku to przy drógim słupku jeden pełny obrót kierownicą, potem jak widzisz że tył sie prostuje oddajesz z powrotem ten obrót oczywiście delikatnie nie odrazu i powinno być ok. Co do Corsy to nie wiem bo nie jezdziłem :wink:
ŚMIERĆ ZAWSZE WSIADA RAZEM Z NAMI DO AUTA I CIERPLIWIE CZEKA
Avatar użytkownika
4est
 
Posty: 150
Dołączył(a): sobota 17 lutego 2007, 17:12
Lokalizacja: RJA

Postprzez dialer » sobota 05 maja 2007, 11:57

Punto(Grande):
Przy jeździe tyłem, to gdy prawe lusterko minie się z pierwszym słupkiem wykonujemy obrót kierownica o 360stopni w prawo i prostujemy, kiedy w lusterku ta biała linia będzie równolegle względem pojazdu. Potem trzeba się patrzeć do tyłu i w lusterkach korygować...
dialer
 
Posty: 57
Dołączył(a): środa 18 kwietnia 2007, 21:09

Postprzez Gość » sobota 05 maja 2007, 12:06

No tak, to wiem, trudniej wykonać, po prostu nie mogę sobie dobrze ustawić lusterek, jadę nie jako na czuja. przy 1 słupku o 360% skręcam, następnie jeszcze do prawej 180%, jak mi się uda już wyjść z łuku to tak jak pisałeś na białej linii szybko wracam do prostych kół i do tylu już spokojnie sobie jadę. Bardziej mnie interesuje jak zrobić to w corsie, przecież dostanę ją na egz. po raz pierwszy. Poza tym punto to toporny samochód :? i nie spodziewam się żeby corsa była lepsza
Gość
 

Postprzez karolina1 » sobota 05 maja 2007, 12:51

Mnie w Corsie, przy cofaniu uczyli tak, że gdy drugi pachołek znajdzie się na wysokości połowy samochodu, należy wykonać 3/4 obrotu kierownicy, no a potem prostować w odpowiednim momencie.
karolina1
 
Posty: 312
Dołączył(a): piątek 24 listopada 2006, 14:17
Lokalizacja: Lublin

Postprzez barbra » sobota 05 maja 2007, 13:36

4est napisał(a):Ja też robiłem na punto, jak jesteś na łuku to przy drugim słupku jeden pełny obrót kierownicą, potem jak widzisz ,że tył sie prostuje oddajesz z powrotem ten obrót oczywiście delikatnie nie od razu i powinno być ok. Co do Corsy to nie wiem bo nie jezdziłem :wink:
[quote]
Ja robiłam podobnie jak kolega,( punto z wspomaganiem i bez wspomagania kierownicy),i ta metoda najbardziej się sprawdzała.Tu szczegół,ponieważ często ludzie piszą,że słupki na placu nie stoją w tych samych miejscach,to ten drugi łatwo sprawdzić,bo powinien być na końcu koperty,ja robiłam pełny obrót mając lusterko pomiędzy 2a3 słupkiem,i potem ewentualna korekta,przy wychodzeniu już z łuku(obserwacja bocznego lusterka).A lusterka na egzaminie powinny być ustawione jak do jazdy w mieście,nie możesz na łuku nimi odrębnie korygować,tak przynajmniej mi mówiono.
A jak uważasz,że punto to toporne auto,to zapraszam do Poloneza :lol:
Wszystko jest trudne,dopóki nie stanie się proste..
-----------
Kat. B-marzec 2007
Avatar użytkownika
barbra
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek 19 marca 2007, 19:40
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Qnia » sobota 05 maja 2007, 17:37

Punto:
Bardzo dokładny łuk:

Patrzymy w prawą tylną szybę: 1 słupek nie robimy nic, drugi słupek przekręcamy kierownicę o 3/4, 3 słupek dokręcamy o 1/4. Następnie patrzymy w prawe lusterko, gdy tylko linia boczna samochodu zrówna się z linia namalowaną to odkręcamy kierownicę i jedziemy po prostej. Sposób niezawodny i bardzo dokładny. Polecam, dzieki temu zdałam za 3 razem bo wcześniej jeździłam na czucie, a wiadomo jak stres na złowieka działa.
Zdane 04.04.2007
Odebrane 16.04.2007

Samochód kupiony 18.04.2007

UWAGA!!! KOBIETA ZA KIEROWNICĄ :P
Qnia
 
Posty: 121
Dołączył(a): sobota 14 kwietnia 2007, 11:49
Lokalizacja: Ełk

Postprzez dialer » sobota 05 maja 2007, 22:13

http://i10.tinypic.com/4tzu45w.jpg
Kręcić już trzeba, gdy lusterko znajdzie się na wysokości zaznaczonego na załączonym obrazku pachołku. Nigdy nie rozdrabniałem tych obrotów na części, że tu o kilka stopni, tam o jeszcze kilka. Po prostu kręcę raz, porządnie i wychodzi...
dialer
 
Posty: 57
Dołączył(a): środa 18 kwietnia 2007, 21:09

punto i corsa

Postprzez s3uton » poniedziałek 14 maja 2007, 11:09

PUNTO:
patrzysz w boczna (prawa) tylna szybe, pojawia Ci sie pierwszy słupek robisz pół obrotu w prawo kierownicą, tak trzymasz i gdy w tym samym miejscu pojawia Ci sie trzeci słupek, kręcisz drugie pół obrotu w prawo.tak trzymasz, patrzysz kiedy wyjdziesz na prostą, prostujesz kółka, obracasz się do tyłu i patrząc przez tylną szybę, szukasz środkowego słupka w miejscu gdzie wychodzi wycieraczka z tylnej szyby.

CORSA:
patrzysz dokładnie w to samo miejscie, ale zaczynasz kręcić dopiero na drugim słupku,jak Ci się tam pojawi robisz 3/4 obrotu kierownicą w prawo, na trzecim słupku dokręcasz do pełnego obrotu, patrzysz kiedy jesteś na prostej i szukasz środkowego słupka pomiędzy środkowym zagłówkiem a zagłowkiem, który znajduje się za Tobą.

To też dwa sprawdzone sposoby.
s3uton
 
Posty: 36
Dołączył(a): wtorek 16 maja 2006, 11:28
Lokalizacja: śląsk

Postprzez gosiulka » wtorek 22 maja 2007, 14:55

mnie uczono że przy drugim słupku obracam 3/4 kierownica i tyle. obserwuje w tylnym oknie drzwi słupek 3 i linie, powinny one mieć tendencje do znikania. jak skrecajac widzisz je caly czas to musisz lekko dokrecic do pelnego obrotu bo wyjedziesz na lewa linie. pamietajcie ze na egzaminie cofanie na lusterkach to blad. trzeba cofac patrzac przez tylna szybe i pomagac sobie tylko lusterkiem, najlepiej tylko jednym, prawym, zeby nie rozpraszac sie za bardzo. na 10 prob 10 mi wychodzi wiec metoda w moim przypadku jest dobra i bez wspomagania i ze wspomaganiem. powodzenia.
Avatar użytkownika
gosiulka
 
Posty: 16
Dołączył(a): poniedziałek 21 maja 2007, 21:07
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Tusia » piątek 25 maja 2007, 22:20

A ja ćwiczyłam tak aby cały czas być około 0,5 metra od słupków (z prawej oczywiście) i nie żadne 3/4, 2/3 czy inne duperele tylko patrzeć na odległość od słupków i linii z prawej strony odpowiednio kręcąc kierownicą i korygując tor jazdy a po wyjściu na prostą to już patrzenie w tylną szbę i łatwizna.Przyznam,że na egzaminie trochę oszukiwałam bo tak ustawiałam lusterka boczne aby jednak widzieć nadkole i linię z prawej strony i jechałam według niej ale dla egzaminatora udawałam, że patrzę w tylną szybę wyłącznie!Bo tak chcieli, nie wolno w boczne prawe lusterko na łuku! Zawsze łuk mi wychodził i górka...oblewałam miasto.
Avatar użytkownika
Tusia
 
Posty: 18
Dołączył(a): poniedziałek 26 marca 2007, 23:34
Lokalizacja: Łódź

chevrolet aveo

Postprzez makhan » piątek 25 maja 2007, 23:14

A jak robić łuk w Chevrolecie Aveo?
Dzisiaj pierwszy raz oblałem egzamin, właśnie na łuku (potrąciłem słupek na zewnętrznej linii).
Łuk zawsze robiłem na wyczucie i zwykle mi to wychodziło. Nie wiem czemu dzisiaj mi nie wyszło (stres, inny samochód, inny łuk???). Kolejne podejście już w poniedziałek (sam się zdziwiłem, że tak szybko, ale jak dawali to brałem ;P) i nie chciałbym po raz kolejny popełnić tego samego błędu (jak człowiek po 2 godzinach siedzenia w poczekalni oblewa egzamin po 5 minutach, to go szlag trafia).
Dlatego mam pytanie. Jaki wy macie sposób na robienie łuku w Chevrolecie Aveo?
makhan
 
Posty: 3
Dołączył(a): piątek 25 maja 2007, 23:04

Postprzez Tusia » piątek 25 maja 2007, 23:26

Poświęć 1-2 godź na "katowanie łuku w te i wewte" aż zacznie wychodzić za każdym razem, raz lepiej raz gorzej ale zawsze poprawnie (do zaliczenia).
Patrz na linię , nie oddalaj się ani nie zbliżaj zbytnio (odpowiednio ustawione prawe lusterko :wink: ) ale dyskretnie bo może Ci nie zaliczyć!, na słupki i przez tylną szybę i delikatnie z wyczuciem z kierownicą (na łuku)a na pewno zacznie się udawać.
Ostatnio zmieniony piątek 25 maja 2007, 23:31 przez Tusia, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Tusia
 
Posty: 18
Dołączył(a): poniedziałek 26 marca 2007, 23:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez makhan » piątek 25 maja 2007, 23:30

No właśnie w tym problem, że w okolicy nie ma żadnego ośrodka, który by miał Chevroleta Aveo, a tylko takie są na egzaminie.
Na razie mój plan to poćwiczyć łuk Fiatem Marea mojego taty, mam nadzieję, że jak kombi mi będzie wychodzić, to Aveo tym bardziej.
makhan
 
Posty: 3
Dołączył(a): piątek 25 maja 2007, 23:04

Postprzez Tusia » piątek 25 maja 2007, 23:32

Myślę, że to dobry pomysł.
Avatar użytkownika
Tusia
 
Posty: 18
Dołączył(a): poniedziałek 26 marca 2007, 23:34
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości