http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... 872052,415
W końcu na coś się przydali Te Nasze wykształciuchy
przez Sławek_18 » piątek 16 lutego 2007, 15:04
przez ella » piątek 16 lutego 2007, 22:57
- Pierwszy krok do obowiązku jazdy na światłach przez cały rok został poczyniony. Poprawka musi przejść jeszcze resztę drogi legislacyjnej, co z pewnością zajmie trochę czasu, ale mamy nadzieję, że zostanie w ostateczności zatwierdzona – mówi Tomasz Wajda z Koalicji na rzecz jazdy na światłach przez cały rok.
- Jeśli nie będzie specjalnych opóźnień, to nowe przepisy mogłyby zacząć obowiązywać od 1 kwietnia
przez Wersik » piątek 16 lutego 2007, 23:21
ella napisał(a):Nasi posłowie mają 100 pomysłów na minutę :D Jeśli nie będzie specjalnych opóźnień ........trochę afer, zmian na stołkach i ......może się jednak nie rozmyślą :)
przez Włodek » piątek 16 lutego 2007, 23:56
"Do napisania tego listu skłoniły mnie Wasze próby lansowania całodziennej jazdy na światłach (zarówno autorskie jak i felietony p. Czopika oraz kierowców - użytkowników serwisu Moto Interia).
Tak się składa, że mieszkam w rejonie przygranicznym i bardzo często poruszam się po drogach naszych południowych sąsiadów - Czechów - samochodem tam zarejestrowanym.
Czesi jak wiadomo wprowadzili w nowym kodeksie zapis całorocznej jazdy na światłach. Ale... zrobili to od strony technicznej zgodnie z warunkami UE. Tzn. można zamiast świateł mijania używać świateł do jazdy dziennej w wersji europejskiej. Czym one się różnią? Ano tym:
- zapalają się automatycznie w pozycji stacyjki umożliwiającej pracę silnika (nie mają własnego wyłącznika),
- wyłączają się automatycznie po włączeniu jakiegokolwiek oświetlenia zewnętrznego pojazdu z wyłączeniem kierunkowskazów, świateł awaryjnych, świateł STOP oraz świateł cofania.
Jak widać nie jest wymagane oświetlenie tylne. Moje auto spełnia ten warunek (wersja skandynawska). Niestety naszej policji się to nie podoba, a Ministerstwo Transportu na zadane przeze mnie pytanie, co z tym faktem zrobić - milczy.
Nie przeszkadzałoby mi to zbytnio, gdyby nie to, że w większości krajów zrzeszonych w UE obowiązuje zapis o zapalaniu tylko przednich reflektorów (u mnie dodatkowo działa elektronika obniżająca pobór mocy żarówek), a u nas jak zwykle musi być jakaś egzotyka.
Dla fanów oszczędności ;-) Oszczędność:
- na tylnych światłach - ich i tak nie widać przy normalnej przejrzystości powietrza,
- oświetleniu tablicy - po co w dzień,
- oświetleniu kokpitu - kolejny raz: po co w dzień.
Dopóki więc nie zmienią się u nas przepisy na "europejskie" będę w sezonie letnim przy przekraczaniu granicy na polską stronę ostentacyjnie otwierał maskę pojazdu, wyjmował przekaźnik tychże świateł i jeździł po Polsce jako "zamaskowany".
Skoro istnieje kult świateł i dążenia do wszystkiego co europejskie to może i w tym wypadku uda się zmienić chore prawo. Mój przypadek nie jest odosobniony, bo takich samochodów jak ja mam (a dokładniej instalacji), jest dużo więcej, tylko producenci na Polskę je odłączają."
Źródło informacji: INTERIA.PL
przez Polonez » sobota 17 lutego 2007, 14:39
przez Wersik » sobota 17 lutego 2007, 16:07
przez Włodek » sobota 17 lutego 2007, 17:31
A co z przystosowaniem się do unijnych przepisów. Znowu będzie nowelizacja nowelizacji???
przez She18 » sobota 17 lutego 2007, 17:56
Włodek napisał(a):obciąża się kierowców kosztami żarówek,awarii elektrycznych, zwiększonym zużyciem paliwa, zwiększoną ilością toksycznych spalin...
przez 4est » sobota 17 lutego 2007, 18:26
przez miros » sobota 17 lutego 2007, 18:44
Bez sensu chory pomysł naszego komunistycznego zacofanego rządu
przez cman » sobota 17 lutego 2007, 18:49
przez Polonez » sobota 17 lutego 2007, 19:02
przez cman » sobota 17 lutego 2007, 19:08
przez 4est » sobota 17 lutego 2007, 19:14