P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez kierowca2020 » piątek 15 maja 2020, 14:24

Tak, "można" przekroczyć i zrobić grilla. No chyba że się mylę 8) Czym się różni zatrzymanie w zatoce przystankowej przez samochód osobowy od rozpalenia na niej grilla tuż po zatrzymaniu?


@Leszkoll moje pytanie w pierwszym poście dotyczyło konkretnej opisanej sytuacji.
Czy mogę wjechać na powstający pas, w miejscu przeze mnie zaznaczonym na niebiesko i kontunować dalej jazdę tym pasem.
Chodzi o to czy mogę tam wjechać, jechać dalej prosto, a kierowca który zmieniał pas z lewego na prawy, po zakończeniu linii przystankowej miał rację, że mnie na tym skrajnym prawym, nawet nie powinno być.
Zatrzymanie się tam zabrania mi linia przystankowa o czym wiem.
kierowca2020
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek 08 maja 2020, 16:18

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez szerszon » piątek 15 maja 2020, 17:37

kierowca2020 napisał(a):Czy mogę wjechać na powstający pas, w miejscu przeze mnie zaznaczonym na niebiesko i kontunować dalej jazdę tym pasem.
.
Przerywana to przerywana..tnij śmiało.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez Henq » piątek 15 maja 2020, 21:28

LeszkoII napisał(a):Nie trzeba przypominać, bo są opublikowane.
Jak widać na załączonym przykładzie czyli tobie to jednak trzeba. Wiesz, że są opublikowane, ale niestety ich nie znasz :help:
LeszkoII napisał(a):Trzeba przypominać Heńkowi NORMY PRAWNE (z włączaniem się do ruchu związane),
może Heńkowi trzeba (co to w ogóle jest :eek2: )
natomiast mnie Lesiu nie trzeba :)
art 17 cytowałem poczytaj! rozjaśni ci się coś :spoko:
LeszkoII napisał(a):które nie zawsze zawarte są w jednym tylko przepisie, co uczynił za mnie, i ku mojej uciesze kol. Szerszon :P
Nawet nie wiesz jak wielką radość sprawiłeś mi powielaniem głupot, normalnie ekran oplułem.

Lesiu poczytaj o co chodzi w temacie, rozmawiamy o zwykłym samochodzie osobowy nie o autobusie. Może jeszcze raz powtórzę - bo widać nie dotarło, albo nie zrozumiałeś - art 18 dotyczy autobusu wyraźnie masz napisane czego i jakiej sytuacji dotyczy! Czy ciebie też dopadła niemoc czytania ze zrozumieniem? Poczytaj ty w końcu przepisy! i przestań zgrywać wielkiego znawcę prawa ok Lesiu :thumb2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez szerszon » piątek 15 maja 2020, 21:57

Bardzo mnie ciekawi, czy ta część przepisu nie dotyczy autobusów.
Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;

2) na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;

3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez kierowca2020 » niedziela 17 maja 2020, 00:29

DK79
https://maps.app.goo.gl/ebsP4XBS6o1XWbBJ7

Myślę, że znalazłem odpowiedź na swoje pytanie, ale w innym przykładzie, chyba identycznym albo co najmniej zbliżonym.

Jak widzicie jest ta sama linia, ale ma ona swoją kontynuacje aż do skrzyżowania, do świateł. Prawie 500 metrów.

Jasnym więc jest dla mnie, że jeśli tutaj samochód musi przejechać przez tę linię, by skręcić w prawo, a skoro jest ona na całym odcinku nowo powstałego pasa to może to zrobić w dowolnym momencie.

To analogiczne jest więc wtedy dla mnie, że w opisanym przeze mnie problemie w pierwszym poście mogę również zająć pas zaraz, gdy on powstaje i przejechanie przez przystanek niczego nie zmieni, bo ja się tam nie zatrzymuje, bo zabrania mi tego linia przystankowa (w obu przypadkach)

Czy prawidłowo to rozumuję?
kierowca2020
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek 08 maja 2020, 16:18

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez LeszkoII » niedziela 17 maja 2020, 07:58

kierowca2020 napisał(a):Czy mogę wjechać na powstający pas, w miejscu przeze mnie zaznaczonym na niebiesko i kontunować dalej jazdę tym pasem.
Różne są opinie na ten temat. Przeważa jednak rozumowanie, że skoro nie ma ostro sformułowanego zakazu takiego zachowania, to nic nie stoi na przeszkodzie, by z takiej zatoki skorzystać (będzie to zatoka nie wydzielona "infrastrukturalnie", a jedynie za pomocą linii P-7a).

Mam jednak tutaj pewne wątpliwości, których całościowe przedstawienie trochę skomplikowałoby moją wypowiedź, więc ograniczę się tylko do ogólnych tez.

Po 1-sze. Rozporządzenia ws. "warunków technicznych dla znaków" przewiduje umieszczenie linii P-17 ("żmijka") w pasie ruchu, a w tym przypadku nie ma mowy o żadnych liniach krawędziowych. Skoro więc istnieje rozwiązanie alternatywne, tj. z zastosowaniem linii P-7a (tutaj: pełniącej funkcję wydzielenia zatoki przystankowej z jezdni za pomocą oznakowania poziomego), to znaczy że w tej sytuacji nie jest dopuszczalne poruszanie się na tym odcinku drogi. Odcinek taki ma swoje przeznaczenie: wjazd i wyjazd pojazdów uprawnionych do korzystania z przystanków. [url]Generalnie[/url], statystyczny samochód osobowy takich uprawnień nie posiada.

Po 2-gie. Mimo wygłoszonej wyżej tezy, niekiedy korzystanie z takiej zatoki na zasadach mniej formalistycznych (tj. w analogii do traktowania jej jako pasa ruchu) widzę jakieś zalety bezprawności takiego zachowania. Przykładowo - są korki i należałoby zapełniać jak największą powierzchnię jezdną drogi. Tutaj bierze górę argument płynności ruchu. Ale pojawia się wobec tego pytanie, czy "ratowanie" innego dobra (jakim jest tutaj płynność ruchu drogowego) kosztem jakiegoś działania bezprawnego usprawiedliwia bezprawność takiego działania. Nie ulega wątpliwości, że NIE, natomiast może ograniczyć stopień winy miarkując stopień szkodliwości społecznej całościowo rozważanej konkretnej sprawy.

Po 3- cie. Zapomniałem :hmm:
kierowca2020 napisał(a):Chodzi o to czy mogę tam wjechać, jechać dalej prosto, a kierowca który zmieniał pas z lewego na prawy, po zakończeniu linii przystankowej miał rację, że mnie na tym skrajnym prawym, nawet nie powinno być.
Ja bym tam nie wjechał umyślnie, nieumyślnie dopuszczam taką ewentualność, bo nikt nie jest doskonały. Zauważ, że traktowanie opisanego przez Ciebie miejsca jako pasa ruchu pociąga za sobą dalej idące konsekwencje. Chodzi tu o przepisy o "jeździe na suwak" – czy miałyby wówczas zastosowanie czy nie, a jeśli by miały to jak te przepisy stoją w relacji do przepisów o włączaniu się do ruchu (art. 17 ust. 2).
Henq napisał(a):Jak widać na załączonym przykładzie czyli tobie to jednak trzeba. Wiesz, że są opublikowane, ale niestety ich nie znasz
A skąd wiesz, czego ja nie wiem, skoro sam w zupełności nie wiem, czego nie wiem? Oświeć mnie. Nie muszę znać na pamięć ŻADNYCH PRZEPISÓW, bo to nie jest wymagane w prawie. Muszę natomiast znać normy z tych przepisów prawa wynikające.
Henq napisał(a):natomiast mnie Lesiu nie trzeba
Moja wina, że nadałeś sobie taki, a nie inny, login? Imię Leszko to nie jest takie samo imię co Leszek, Lech, Lechosław. Oczywiście możesz do mnie pisać Lesiu :D, bo liczy się informacja merytoryczna. Nie napisałem Heniu, tylko Heniek (nota bene nie mam pojęcia jak masz w rzeczywistości na imię).
Henq napisał(a):Nawet nie wiesz jak wielką radość sprawiłeś mi powielaniem głupot, normalnie ekran oplułem.
Sprecyzuj, na czym owa "głupota" polegać by miała... Ale chwila, czy lepiej kopać się z koniem czy jednak nie kopać leżącego :hmm:
Henq napisał(a):przestań zgrywać wielkiego znawcę prawa
A jakich kryteriów używasz jako mierników bycia znawcą prawa? To ciekawe...
Henq napisał(a):art 18 dotyczy autobusu wyraźnie masz napisane czego i jakiej sytuacji dotyczy!
No i dlatego wyjeżdżanie z przystanku jest włączaniem się do ruchu. Na podstawie przepisów art. 17 nie da się tego ściśle stwierdzić. Można tylko rozważać problem czy postój autobusu na przystanku jest unieruchomieniem pojazdu niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego, co zresztą wielokrotnie na Forum było przedmiotowo dociekane.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez kierowca2020 » niedziela 17 maja 2020, 16:44

No i dlatego wyjeżdżanie z przystanku jest włączaniem się do ruchu. Na podstawie przepisów art. 17 nie da się tego ściśle stwierdzić. Można tylko rozważać problem czy postój autobusu na przystanku jest unieruchomieniem pojazdu niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego, co zresztą wielokrotnie na Forum było przedmiotowo dociekane.


W jakim celu zastanawiacie i opisujecie to co może bądż nie może autobus ?
Moje pytanie tyczyło się samochodu osobowego, który nie zatrzymuję się na lini przystankowej.
Ta dyskusja ciągle jakoś zahacza o autobus, nie za bardzo wiem po co :D
kierowca2020
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek 08 maja 2020, 16:18

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez LeszkoII » niedziela 17 maja 2020, 18:25

kierowca2020 napisał(a):W jakim celu zastanawiacie i opisujecie to co może bądź nie może autobus ?
A to w takim celu, że wyjeżdżając z zatoki przystankowej samochodem osobowym włączamy się do ruchu nawet wtedy, gdy nie wiąże się ten manewr z wcześniejszym unieruchomieniem pojazdu. To tak najprościej, obawiam się, że szczegółowe i kompletne uzasadnienie mogłoby zostać na Forum niezrozumiane. Kluczowe, w konkretnej sprawie, rozstrzygnięcie danego przypadku (zdarzenia drogowego) opiera się w znacznej mierze na jego rozpatrywaniu w oparciu o wykładnię normy prawnej, wywiedzionej bez ścisłego jej wzorca zakodowanego w przepisie prawnym. Z wiadomych (?) względów celem prawodawcy prawo nie jest uprawianie kazuistyki. Przykład: dlaczego w orzecznictwie mówi się o "prędkości bezpiecznej", "prędkości pieszego". Prawo jest elastyczne (redundantne) tam, gdzie być powinno.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez Henq » niedziela 17 maja 2020, 19:46

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):Jak widać na załączonym przykładzie czyli tobie to jednak trzeba. Wiesz, że są opublikowane, ale niestety ich nie znasz
A skąd wiesz, czego ja nie wiem, skoro sam w zupełności nie wiem, czego nie wiem? Oświeć mnie.
No właśnie udowodniłeś :spoko:

LeszkoII napisał(a):Nie muszę znać na pamięć ŻADNYCH PRZEPISÓW, bo to nie jest wymagane w prawie.
Bzdura! Posiadasz prawo jazdy, poruszasz się po drogach wiec przepisy drogowe MUSISZ ZNAĆ!!!
Niestety udowadniasz, że nie znasz i przyznajesz się do tego, Więc co tu fachowca zgrywasz skoro podstaw nie znasz? :eek2:

LeszkoII napisał(a):Muszę natomiast znać normy z tych przepisów prawa wynikające.
Twoja logika mnie powala, wmawiasz teraz, że wiesz że na czeronym świetle nie wolno wjechać na skrzyżowanie, ale nie wiesz dlaczego? :wow: Masakra i ty tu kogokolwiek chcesz pouczać :help:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):Nawet nie wiesz jak wielką radość sprawiłeś mi powielaniem głupot, normalnie ekran oplułem.
Sprecyzuj, na czym owa "głupota" polegać by miała...
W wątku mowa o samochodzie osobowym nie o autobusie. Przepisy dotyczące samochodu osobowego jak i innych pojazdów są sprecyzowane w art 17 a nie jak to chcecie wmówić w art 18.
Zapamiętaj to sobie raz na zawsze art 17 dotyczy włączania się do ruchu wszystkich pojazdów również autobusów, natomiast art 18 dotyczy tylko i wyłącznie autobusów a nie wszystkich pojazdów.
Ot taka drobna różnica, ale czytając wasze wypociny wątpię byście to załapali :help:

LeszkoII napisał(a):Ale chwila, czy lepiej kopać się z koniem czy jednak nie kopać leżącego :hmm:
To jak nie chcesz by was leżących kopać to po co bzdury wypisujecie i przytakujecie sobie nawzajem!?

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):przestań zgrywać wielkiego znawcę prawa
A jakich kryteriów używasz jako mierników bycia znawcą prawa? To ciekawe...
Np twoich sprzecznych bardzo czesto ze sobą wypowiedzi! I nie używam mierników bycia znawcą prawa tylko nie bycia znawcą prawa przez ciebie a to również różnica :spoko:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):art 18 dotyczy autobusu wyraźnie masz napisane czego i jakiej sytuacji dotyczy!
No i dlatego wyjeżdżanie z przystanku jest włączaniem się do ruchu.
Tak ale tylko dla autobusu masz wyraźnie napisane co czytać nie umiesz? Wskaże gdzie jest napisane, że pojazd wyjeżdżający z zatoki autobusowej jest włączającym się do ruchu! tylko czytaj uważnie bo już jeden zacytował słowo autobus nawet nie wiedząc co cytuje i ty się tum szczycisz :wow: :help:

LeszkoII napisał(a):Na podstawie przepisów art. 17 nie da się tego ściśle stwierdzić.
Oczywiście, że się da stwierdzić, są wymienione sytuacje w których każdy pojazd włącza się do ruchu w tym również autobus! Natomiast art 18 precyzuje dodatkowe miejsce z którego włącza się do ruchu ale tylko i wyłącznie AUTOBUS - wyraźnie jest napisane! Trzeba tylko przeczytać - no i zrozumieć :help:

LeszkoII napisał(a):Można tylko rozważać problem czy postój autobusu na przystanku jest unieruchomieniem pojazdu niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego, co zresztą wielokrotnie na Forum było przedmiotowo dociekane.
nie ma to najmniejszego znaczenia przez to, że właśnie masz art 18 który precyzuje każdy wyjazd autobusu z zatoki jako włączanie się do ruchu.
Ale dla twojej i innego fachowca zguby tylko i wyłącznie AUTOBUSU!


------------------


kierowca2020 napisał(a):W jakim celu zastanawiacie i opisujecie to co może bądż nie może autobus ?
No i @LeszkoII @szerszon nie tylko ja zauważam waszą durna logikę!
Ci dwaj geniusze uważają, że skoro w art 18 jest napisane że autobus wjeżdżając z zatoki na jezdnie jest włączającym się do ruchu to znaczy, że można podłączyć do tego przepisu wszystkie pojazdy bo przecież tak jest napisane :eek2: tylko kuźwa gdzie :hmm: nie chcą wskazać - raczej nie mogą :help:

kierowca2020 napisał(a):Ta dyskusja ciągle jakoś zahacza o autobus, nie za bardzo wiem po co :D
Bo ci fachowcy chcą wmówić że skoro w art 18 jest napisane, że autobus wjeżdżając z zatoki na jezdnię jest włączającym się do ruchu, ba autobus na przystanku sygnalizujący zmianę pasa ruchu jest włączającym się do ruchu to znaczy, że ten przepis dotyczy wszystkich pojazdów!
:help: :hmm: :eek2: brak słów



------------------


LeszkoII napisał(a):A to w takim celu, że wyjeżdżając z zatoki przystankowej samochodem osobowym włączamy się do ruchu nawet wtedy, gdy nie wiąże się ten manewr z wcześniejszym unieruchomieniem pojazdu.
Ja pierniczę co za bzdury, Gdzieś ty to wyczytał? wskaże w końcu przepis!!! @LeszkoII wskaż gdzie jest napisane, że każdy pojazd wyjeżdżający z zatoki autobusowej na jezdnię jest włączającym się do ruchu, do tego czasu skończ powielać głupoty!

LeszkoII napisał(a):To tak najprościej, obawiam się, że szczegółowe i kompletne uzasadnienie mogłoby zostać na Forum niezrozumiane. Kluczowe, w konkretnej sprawie, rozstrzygnięcie danego przypadku (zdarzenia drogowego) opiera się w znacznej mierze na jego rozpatrywaniu w oparciu o wykładnię normy prawnej, wywiedzionej bez ścisłego jej wzorca zakodowanego w przepisie prawnym. Z wiadomych (?) względów celem prawodawcy prawo nie jest uprawianie kazuistyki. Przykład: dlaczego w orzecznictwie mówi się o "prędkości bezpiecznej", "prędkości pieszego". Prawo jest elastyczne (redundantne) tam, gdzie być powinno.
no i się zaczyna twoje pitolenie bez ładu i składu bo nie potrafisz konkretnego przepisu zacytować. :help: :help: :help: a nie potrafisz bo takowego nie ma!
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez Henq » niedziela 17 maja 2020, 20:09

Swoją drogą ręce opadają jak czytam te ich wypowiedzi.

Patrzcie teraz wg @LeszkoII i @szerszon:
pojazd niebieski na przystanku w tym miejscu:
Obrazek

nie zmienia pasa ruchu tylko włącza się do ruchu bo przecież jest na przystanku i sygnalizuje zmianę pasa ruchu jak autobus opisany w art 18 :wow: :wow: :wow:

Czy wy to chcecie wmówić?
A może to już wg was nie jest włączanie się do ruchu tylko tak jak powinna być normalna zmiana pasa ruchu?
ale to by oznaczało, że tylko połowę przepisu teraz będziecie forsować, tylko tą część o zatoczce autobusowej? Czyli defacto to co wam pasuje :eek2: :help: :help:
no to przypomnę bo się sami pogubiliście:

Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

A co ciekawe poza obszarem zabudowanym nawet autobus nie jest włączającym się do ruchu wjeżdżając z zatoki autobusowej jeżeli się nie zatrzymał :spoko:
Ale jak to @LeszkoII stwierdził on przecież przepisów nie zna :wow: no ale się wypowiada :help:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez szerszon » niedziela 17 maja 2020, 21:54

Na jezdnię...
3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;

Fakt, nie napisali o zatoce...ale tak samo nie napisali np o miejscach parkingowych zlokalizowanych przy jezdni.
Właśnie z Art 18 wynika,że będąc w zatoce nie jest się na jezdni
lub wjechania z zatoki na
jezdnię
.

nie zmienia pasa ruchu tylko włącza się do ruchu bo przecież jest na przystanku i sygnalizuje zmianę pasa ruchu jak autobus opisany w art 18
a o tym przypadku jest napisane też w Art 18..tylko przed "lub"
jeżeli kierujący takim pojazdem
sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu


tylko tą część o zatoczce autobusowej?
Akurat ta część przepisu jest w kręgu zainteresowania w omawianym temacie.
A co ciekawe poza obszarem zabudowanym nawet autobus nie jest włączającym się do ruchu wjeżdżając z zatoki autobusowej jeżeli się nie zatrzymał
A to włączenie się do ruchu jest zdeterminowane tym, czy sie zatrzyma czy nie w zatoce ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 18 maja 2020, 07:40

Henq napisał(a):No właśnie udowodniłeś
No właśnie niebardzo. Z przesłanki, że ja nie wiem czego (jeszcze) nie wiem, nijak nie wynika, że Ty wiesz czego w ogóle nie wiem. Kuśtyka u ciebie zdolność do logicznego rozumowania, więc pod tym względem jesteś niepełnosprawny, co oczywiście żadnym wstydem nie jest, ale skoro wysuwasz się przed szereg z wątpliwie rzeczowo umotywowanym tupetem, to sam widzisz (lub nie widzisz), jakie tego "efekty" zaznaczają ślad na gruncie tego Forum.
Henq napisał(a):Bzdura! Posiadasz prawo jazdy, poruszasz się po drogach wiec przepisy drogowe MUSISZ ZNAĆ!!!
Podaj mi podstawę prawną, wedle której zobowiązany jestem do znajomości PRZEPISÓW prawnych. Ja sugeruję konieczność znajomości NORM prawnych, a nie przepisów. Tutaj może jawić się problem deficytu Twojej wiedzy z zakresu podstawowych pojęć prawoznawstwa, więc zacznij od Google, tudzież kup/pożycz odpowiednią literaturę, służę pomocą bibliograficzną.
Henq napisał(a):Niestety udowadniasz, że nie znasz i przyznajesz się do tego, Więc co tu fachowca zgrywasz skoro podstaw nie znasz?
A co to znaczy "zgrywać fachowca"? Istotniejsze natomiast, czy Ty "zgrywasz idiotę"?
Henq napisał(a):Twoja logika mnie powala
Nie dziwię się :lol:
Henq napisał(a):wmawiasz teraz, że wiesz że na czeronym świetle nie wolno wjechać na skrzyżowanie, ale nie wiesz dlaczego?
Wiedza o takim zakazie jest wiedzą o normie prawnej, natomiast wiedza o każdym przepisie prawnym nie niesie z sobą żadnej informacji, czego dałeś wyraz cytując art. 17. Uczenie się na pamięć przepisów jest stratą czasu, żaden normalny człowiek tego nie robi.
Henq napisał(a):Masakra i ty tu kogokolwiek chcesz pouczać
Tylko piszę posty, nic poza tym.
Henq napisał(a):Np twoich sprzecznych bardzo czesto ze sobą wypowiedzi! I nie używam mierników bycia znawcą prawa tylko nie bycia znawcą prawa przez ciebie a to również różnica
Przecież Ty nawet nie masz zielonego pojęcia co słowo "prawo" oznacza, ale chciałbyś ze mną popisać, to akurat rozumiem.
Henq napisał(a):nie ma to najmniejszego znaczenia przez to, że właśnie masz art 18 który precyzuje każdy wyjazd autobusu z zatoki jako włączanie się do ruchu.
Nic prostszego: jeśli spowodujesz kolizję wyjeżdżając z zatoki przystankowej samochodem osobowym (zał. brak unieruchomienia niewynikającego z warunków lub przepisów), to przekonasz się na jakiej podstawie byłeś sprawcą wykroczenia. Uzasadnienie wyroku możesz dostać na piśmie i się nim pochwalić.

Kończę z Tobą tzw. "dyskusję", bo różni ludzie mają różną oporność (w zasadzie to reaktywność cybernetyczną) na wiedzę, zaś ja nie mam zamiaru zmieniać natury ludzkiej ani zawracać kijem rzeki.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez kierowca2020 » poniedziałek 18 maja 2020, 11:49

kierowca2020 napisał(a):DK79
https://maps.app.goo.gl/ebsP4XBS6o1XWbBJ7

Myślę, że znalazłem odpowiedź na swoje pytanie, ale w innym przykładzie, chyba identycznym albo co najmniej zbliżonym.

Jak widzicie jest ta sama linia, ale ma ona swoją kontynuacje aż do skrzyżowania, do świateł. Prawie 500 metrów.

Jasnym więc jest dla mnie, że jeśli tutaj samochód musi przejechać przez tę linię, by skręcić w prawo, a skoro jest ona na całym odcinku nowo powstałego pasa to może to zrobić w dowolnym momencie.

To analogiczne jest więc wtedy dla mnie, że w opisanym przeze mnie problemie w pierwszym poście mogę również zająć pas zaraz, gdy on powstaje i przejechanie przez przystanek niczego nie zmieni, bo ja się tam nie zatrzymuje, bo zabrania mi tego linia przystankowa (w obu przypadkach)

Czy prawidłowo to rozumuję?


@LESZKOLL
Odnieś się proszę do posta powyżej.
Proszę też o mniej "wkur*u" w swoich postach pomiędzy nami, a o zwykłą dyskusję :D
kierowca2020
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek 08 maja 2020, 16:18

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 18 maja 2020, 20:14

kierowca2020 napisał(a):Odnieś się
Odnoszę się do: https://maps.app.goo.gl/ebsP4XBS6o1XWbBJ7

Tutaj widzimy linię P-1c a nie P-7a. Znak P-1c wyznacza pasy ruchu (a nie krawędź jezdni), więc można normalnie poruszać się tym pasem (chyba że gdzieś na wcześniejszym odcinku przewidziano znakiem pionowym BUS-PAS, albo to są pozostałości po starej organizacji ruchu).

Wychodzi więc na to, że mamy tam pas przeplatania. Tym samym brakuje zatoki - zarówno wydzielonej infrastrukturalnie jak też poprzez oznakowanie poziome. Można korzystać z tego pasa ruchu.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: P-17: linia przystankowa czy mogę jechać

Postprzez szerszon » poniedziałek 18 maja 2020, 22:10

LeszkoII napisał(a):
Tutaj widzimy linię P-1c a nie P-7a.
Skąd wiesz?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości