Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez gumik » piątek 01 września 2017, 09:33

No tak. Wybrałeś sobie jedno pytanie z trzech i uważasz, że odpowiedziałeś na posta. Brawo!

Ustalmy jeszcze raz na koniec:
1. Drogę dla rowerów odwołuje skrzyżowanie lub odpowiedni znak.
2. W miejscu o którym piszemy nie ma skrzyżowania.
3. W miejscu o którym piszemy nie ma znaku odwołującego drogę dla rowerów (to jest ciąg pieszo rowerowy, ale przepisy te same).
4. Droga dla rowerów biegnie tam nadal.
5. Droga gruntowa łączy się z drogą twardą i nie ma podstaw żeby twierdzić, że w tym miejscu jest jakaś wspólna powierzchnia, czy nagle droga twarda kurczy się, bo jest jakaś jezdnia drogi gruntowej.
6. Placek asfaltu jest częścią drogi twardej i jest tylko po po żeby ułatwić wjazd na drogę gruntową. Mogłoby to równie dobrze być obniżenie w chodniku, wtedy nie byłoby wątpliwości, że droga dla rowerów nie traci ciągłości. Ale nawierzchnia nie ma tutaj znaczenia - nie ma nic takiego w przepisach.
7. Wyjeżdżający z drogi gruntowej kierujący ustępują pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. A są nimi również piesi i rowerzyści znajdujący się na drodze twardej - na ciągu pieszo rowerowym.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3509
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez waw » piątek 01 września 2017, 19:53

Dla własnego i cudzego bezpieczeństwa nie wypisywałbyś bzdur bez pokrycia w przepisach bo czyta to sporo osób chętnych zaczerpnięcia wiedzy z naszego forum i może dochodzić do niebezpiecznych sytuacji.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez sankila » sobota 02 września 2017, 02:09

gumik napisał(a):Ustalmy jeszcze raz na koniec:

"1. Drogę dla rowerów odwołuje skrzyżowanie lub odpowiedni znak." I PdR również.
"2. W miejscu o którym piszemy nie ma skrzyżowania." W miejscu, o którym piszemy nie obowiązują przepisy o skrzyżowaniu, bo przecięcie kierunków ruchu na połączeniu jezdni drogi twardej z jezdnią drogi gruntowej zostało wyłączone spod def.
"3. W miejscu o którym piszemy nie ma znaku odwołującego drogę dla rowerów", ale nic nie odwołało art 16.1.4 (na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów); a tu droga dla rowerów jest, jezdnia jest, przejazdu dla rowerów nie ma.
"4. Droga dla rowerów biegnie tam nadal." TU też jej nic nie odwołało, zatem biegnie dalej? (http://bi.gazeta.pl/im/fotomon/bloxlite ... b29d8e.jpg).
"5. Droga gruntowa łączy się z drogą twardą i nie ma podstaw żeby twierdzić, że w tym miejscu jest jakaś wspólna powierzchnia, czy nagle droga twarda kurczy się, bo jest jakaś jezdnia drogi gruntowej." Jezdnia drogi gruntowej łączy się z jezdnią drogi twardej, a chodnik/pobocze drogi gruntowej łączy się z chodnikiem/poboczem drogi twardej drogi. Nie ma podstaw, żeby w poprzek drogi twardej pierdzielnąć krawężniki, służące do ograniczania jezdni, i postawić A7 przed ścieżką rowerową.
"chodnik powinien być wyniesiony ponad krawędź jezdni lub pasa postojowego na wysokość od 6 cm do 16 cm i oddzielony krawężnikiem. Ustalenie to nie dotyczy stref zamieszkania, przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów."
"6. Placek asfaltu jest częścią drogi twardej i jest tylko po po żeby ułatwić wjazd na drogę gruntową." Jeśli jest częścią drogi twardej, to nie jest częścią drogi rowerowej; zatem art 16.1.4 cały czas rowerzystę obowiązuje.

BTW - zapomniałeś dodać, że chodzi o placek asfaltu o długości do 20 m; placek o długości pow 20 m magicznie przekształca się w drugą drogę.

"Mogłoby to równie dobrze być obniżenie w chodniku, wtedy nie byłoby wątpliwości, że droga dla rowerów nie traci ciągłości". To jednak masz wątpliwości?
Jednakoż nie ma obniżenia w chodniku, tylko jest wjazd z chodnika na jezdnię, a potem z jezdni na chodnik.
"7. Wyjeżdżający z drogi gruntowej kierujący ustępują pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. A są nimi również piesi i rowerzyści znajdujący się na drodze twardej - na ciągu pieszo rowerowym."
Kierujący, wyjeżdżający z drogi podporządkowanej, ustępują pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. CZY SĄ nimi również piesi i rowerzyści znajdujący się na drodze twardej - na ciągu pieszo rowerowym? Czy może jednak chodzi o pieszych i rowerzystów znajdujących się na PRZEJEŹDZIE?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » niedziela 03 września 2017, 01:41

gumik napisał(a):No tak. Wybrałeś sobie jedno pytanie z trzech i uważasz, że odpowiedziałeś na posta. Brawo!
Ja sobie wybrałem? :wow: przecież to ty twierdziłeś, że nie odpowiedziałem na pytania :eek2: , więc wskazałem ci, że jednak odpowiedziałem :thumb2: , i to zgodnie z PoRD, ale niestety twój światopogląd w tym momencie runął :help:
Chcesz sprawdzić swoją wiedzę o PoRD? proszę bardzo:
Twierdzisz, że:
gumik napisał(a):1.Drogę dla rowerów odwołuje skrzyżowanie lub odpowiedni znak.
bzdura!
Przykład: rowerzysta jadący DdR i zjeżdżający na jezdnię równoległą do DdR
:thumb2:

gumik napisał(a):2. W miejscu o którym piszemy nie ma skrzyżowania.
Ale zachowujemy się jak na skrzyżowaniu ponieważ art 25.3 :thumb2: - kolejny namawia do łamania przepisów :eek2:

gumik napisał(a):3. W miejscu o którym piszemy nie ma znaku odwołującego drogę dla rowerów (to jest ciąg pieszo rowerowy, ale przepisy te same).
Miejsce połączenia DdR z jezdnią reguluje art 17.1.4 a nie znak C-13a :eek2:

gumik napisał(a):4. Droga dla rowerów biegnie tam nadal.
Proszę podać konkretny konkretny podać :thumb2:

gumik napisał(a):5. Droga gruntowa łączy się z drogą twardą i nie ma podstaw żeby twierdzić, że w tym miejscu jest jakaś wspólna powierzchnia, czy nagle droga twarda kurczy się, bo jest jakaś jezdnia drogi gruntowej.
Przecięcie kierunku ruchu to nie to samo co przecinanie kierunków ruchu
Ale czego się spodziewać od osoby która myli kierunek ruchu od kierunku jazdy :eek2:
:hmm:

gumik napisał(a):6. Placek asfaltu jest częścią drogi twardej i jest tylko po po żeby ułatwić wjazd na drogę gruntową. Mogłoby to równie dobrze być obniżenie w chodniku, wtedy nie byłoby wątpliwości, że droga dla rowerów nie traci ciągłości. Ale nawierzchnia nie ma tutaj znaczenia - nie ma nic takiego w przepisach.
jezdnia – część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów;
A jednak jest w przepisach :eek2: - szkoda że nie znasz. :thumb2:

gumik napisał(a):7. Wyjeżdżający z drogi gruntowej kierujący ustępują pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. A są nimi również piesi i rowerzyści znajdujący się na drodze twardej - na ciągu pieszo rowerowym.
Ależ oczywiście, że wjeżdżający z drogi gruntowej na drogę twardą jest włączającym się do ruchu :thumb2: szkoda, że robi to wcześniej :eek2: ;jakieś 5m wcześniej, niż wjeżdżający z DdR na jezdnię :eek2:

Więc od teraz jak chcesz dyskutować o PoRD proszę o wskazanie przepisu który potwierdza twoje rewelacje :thumb2: - bo zaraz dojdzie do skrajności, że zabronisz mi wyprzedzania na moście :help:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » niedziela 03 września 2017, 02:11

Henq napisał(a):
gumik napisał(a):4. Droga dla rowerów biegnie tam nadal.
Proszę podać konkretny konkretny podać :thumb2:


https://goo.gl/maps/84dwuRojyio
https://goo.gl/maps/xKxC8AHDR8m
https://goo.gl/maps/PkZAAbcLvWo
https://goo.gl/maps/cTMJY6KqHYG2

Czy to jest przejazd rowerowy?
Czy DdR się kończy? Gdzie się kończy droga poprzeczna? Gdzie się kończy jezdnia drogi poprzecznej?
Czy DdR przejeżdża przez jezdnię drogi poprzecznej? Czy rowerzysta włącza się do ruchu?

Czy materiał z którego wykonany jest podjazd ma znaczenie?

P.S.
To nie jest przykład prawidłowo oznakowanej drogi, wręcz przeciwnie. Ale lepszego nie znalazłem w okolicy ;)
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez szerszon » niedziela 03 września 2017, 07:21

W tej całej pasjonującej dyskusji chyba umknęło, że miejsce pod względem oznakowania pozostawia wiele do życzenia.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez waw » niedziela 03 września 2017, 08:10

To już pisałem na początku dyskusji i właściwie nie ulega to wątpliwości.
Jedyny problem to to, że rowerowe towarzystwo chce przeciągnąć te niedociągnięcia na własną korzyść, choć obniżenie bezpieczeństwa to taka słaba korzyść.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » niedziela 03 września 2017, 08:29

szerszon napisał(a):W tej całej pasjonującej dyskusji chyba umknęło, że miejsce pod względem oznakowania pozostawia wiele do życzenia.

A czy na drogach gruntowych stosuje się co do zasady oznakowanie poziome i pionowe (oprócz wybranych znaków)? Co na to Twoje ulubione 220? Wylanie placka asfaltu niewiele tu zmienia. Czy jakby tam był szuter do końca, wymalował byś na nim pasy i przejazd?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez waw » niedziela 03 września 2017, 08:54

mp0011 napisał(a):
szerszon napisał(a):W tej całej pasjonującej dyskusji chyba umknęło, że miejsce pod względem oznakowania pozostawia wiele do życzenia.

A czy na drogach gruntowych stosuje się co do zasady oznakowanie poziome i pionowe (oprócz wybranych znaków)? Co na to Twoje ulubione 220? Wylanie placka asfaltu niewiele tu zmienia. Czy jakby tam był szuter do końca, wymalował byś na nim pasy i przejazd?

Kilka stton temu stwierdziłeś że ten placek asfaltu należy do drogi twardej, teraz chcesz tam stosować zasady oznakowania dla drogi gruntowej.
Piękne samozaoranie. :mrgreen:
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » niedziela 03 września 2017, 09:26

Tak czasem bywa, jak człowiek na chwilę spojrzy na sprawę z punktu widzenia interlokutorów i odpowiada z ich punktu widzenia... ;)

Doprecyzuję zatem moją wypowiedź - skoro uważacie że droga gruntowa przecina DdR/CPR, to na takiej drodze nie stosuje się - co do zasady - oznakowania poziomego. Pionowe stosuje się wyjątkowo. Choć oczywiście nie jest to zakazane w szczególnych okolicznościach.

Jeżeli jednak jest to część drogi twardej, PdR się także nie stosuje, bo znak ten jest znakiem poprzecznym, a więc malowanym w poprzek drogi, a nie wzdłuż.

Tak czy siak...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » niedziela 03 września 2017, 10:32

mp0011 napisał(a):Tak czasem bywa, jak człowiek na chwilę spojrzy na sprawę z punktu widzenia interlokutorów i odpowiada z ich punktu widzenia... ;)
Raczej jak się zagubi w swoich rewelacjach :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez benio101 » niedziela 03 września 2017, 10:52

PoRD art. 16 napisał(a):1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
(…) 3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;

"przy wjeżdżaniu na jezdnię"
16 stron dyskusji, a nikt nie zwrócił uwagi, że rowerzysta przejeżdża przez jezdnię, a nie wjeżdża na nią?
A na logikę, naprawdę ktoś uważa, że rowerzysta nagle włącza się do ruchu, przejeżdżając w poprzek przez jezdnię, czy dojazd do obiektu przydrożnego? Litości…
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez waw » niedziela 03 września 2017, 10:57

Benio - jesteś w stanie przejechać przez jezdnię nie wjeżdżając na nią? Jeśli tak to po co, w zacytowanym przepisie jest wyłączenie wjazdu na PdR?
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez benio101 » niedziela 03 września 2017, 12:00

waw napisał(a):Benio - jesteś w stanie przejechać przez jezdnię nie wjeżdżając na nią? Jeśli tak to po co, w zacytowanym przepisie jest wyłączenie wjazdu na PdR?


  • 2:12 — 2:22: Przejazd w poprzek innej jezdni (czyli po prostu jazda DDR, mamy pierwszeństwo):

    phpBB [media]


  • 2:22 — 2:32: Zjazd z DDR na jezdnię (czyli włączanie się do ruchu, ustępujemy pierwszeństwa):

    phpBB [media]


  • 5:23 — 5:33: Przejazd przez przejazd rowerowy (czyli mamy pierwszeństwo):

    phpBB [media]

Widzisz już różnicę, między zjazdem z DDR na jezdnię (gdzie musimy ustąpić pierwszeństwa jadącym jezdnią ogólną) od przejazdu przez przejazd rowerowy (gdzie mamy pierwszeństwo)?
Widzisz też różnicę, między przejechaniem przez inną jezdnię w poprzek, a zjechaniu z DDR na jezdnię ogólną?
Ostatnio zmieniony niedziela 03 września 2017, 12:13 przez benio101, łącznie zmieniany 3 razy
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » niedziela 03 września 2017, 12:09

https://goo.gl/maps/t7d7V5TijmN2

Droga dla pieszych i rowerzystów, bez wyznaczonych przejazdów i bez znaków końca CPR.

https://ostrowiecka.pl/2016/12/16/zderz ... licjantem/

Tymczasem biegły, powołany przez sąd, był innego zdania. W dniu 6 lipca 2016 r. stanowisko biegłego przedstawił sędzia. Po pierwsze – kierujący alfą wjechał na tor przeznaczony dla rowerzystów. Po drugie – kierujący alfą nie obserwował wystarczająco drogi przed sobą. Po trzecie – rowerzysta nie przyczynił się do tego zdarzenia.


W dniu 28 listopada 2016 r. Sąd Rejonowy w Ostrowcu Świętokrzyskim zdecydował, że Jarosław C., wyjeżdżając ze stacji paliw, nie zachował szczególnej ostrożności i nie przepuścił rowerzysty. Za to wykroczenie wymierzył mu karę grzywny w kwocie 300 zł.
-Przy wyjeździe ze stacji paliw nie było znaku ostrzegającego o ciągu pieszo-rowerowym, stąd też nie można zarzucić kierowcy, że nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście jadącemu po ścieżce rowerowej -powiedział sędzia Artur Kołodziej. Zasadny jest natomiast zarzut, iż kierowca podczas włączania się do ruchu, nie zachował szczególnej ostrożności. Wjechał na tor rowerzysty i zderzył się z nim. Rowerzysta jechał po ciągu pieszo-rowerowym, nie zrobił niczego niewłaściwego. Nie było zawinienia po stronie kierującego jednośladem.
Sąd uzasadnił niewysoką karę dla kierowcy m.in. jego postawą. Nie był on karany, nie utrudniał postępowania dowodowego, a po zdarzeniu wezwał policję i pogotowie.


Możecie się spierać czy wyjazd ze stacji jest drogą (wewnętrzną) i czy droga ta ma jezdnię...
Z punktu widzenia DdR, nie ma znaczenia czy była to droga gruntowa, wewnętrzna czy polna. Przepisy są takie same.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości