Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Które zatrzymanie wynika z warunków ruchu?

a/ zatrzymanie na linii P-12
0
Brak głosów
b/ zatrzymanie na linii P-13
4
36%
c/ oba
2
18%
d/ żadne z nich
5
45%
 
Liczba głosów : 11

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez szerszon » niedziela 30 lipca 2017, 00:35

PraktykRuchu napisał(a):Już było o tym pisane... polemizujesz nie ze mną, tylko z ustawą. Znowu chcesz do tego wrócić?
Nie zauważyłem. Możesz zacytować ??? Poza buraczanymi wstawkami wysyłającymi mnie na kurs PJ nie doczytałem. Dawaj ..wyjaśniaj. Wytłumacz się z tej bzdury, że muszę powstrzymać się od ruchu ustępując pierwszeństwa we wskazanym przypadku. Krótko, jasno, zwięźle.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » niedziela 30 lipca 2017, 00:48

Ech. Nie moja wina, że najpierw piszesz, że nie wiesz jak się ustępuje pierwszeństwo a potem się obrażasz jak ci mówię, gdzie tego uczą.

Już wklejałem:
Obrazek
I ta definicja nie chce brzmieć inaczej. Ustąpienie pierwszeństwa to powstrzymanie się od ruchu. Jak nie ma powstrzymania się od ruchu, to nie ma ustąpienia pierwszeństwa. Tak mówi u.p.r.d. A ty się z tym kłócisz i wyjeżdżasz z przepisami o... zmianie pasa. I co ja mam ci odpowiedzieć? :lol: To pytanie do autora ustawy, albo jakiegoś instruktora z uprawnieniami. :D
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez szerszon » niedziela 30 lipca 2017, 01:07

Dalej nie chcesz wyjaśnić ??? Przecież w artykule jest wyraźnie napisane ...
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

Jest napisane o ustąpieniu pierwszeństwa. Twoja interpretacja to powstrzymanie się od ruchu ZAWSZE w celu ustąpienia pierwszeństwa. Pytam się po raz kolejny. Jak mam powstrzymać się od ruchu w celu ustąpienia pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu ??? Za trudne pytanie ???
Czy nie potrafisz uzasadnić swojego stanowiska ??? Może jakaś grafika ???
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » niedziela 30 lipca 2017, 01:10

szerszon napisał(a):Jest napisane o ustąpieniu pierwszeństwa. Twoja interpretacja to powstrzymanie się od ruchu ZAWSZE w celu ustąpienia pierwszeństwa.

No, niestety, nie zrozumiałeś. :D Moja interpretacja to taka, że tylko powstrzymanie się od ruchu u.p.r.d. nazywa ustąpieniem pierwszeństwa. :D W zasadzie to nawet nie jest moja interpretacja, tylko stwierdzenie łatwo weryfikowalnego faktu. :lol: A co ty zrobisz, żeby nie wymusić, i jak to sobie nazwiesz, to to już twoja sprawa. :-)
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez mp0011 » niedziela 30 lipca 2017, 01:18

Wrzucę definicję z KW, może coś rozjaśni (jest podobna do naszej, ale może będzie jaśniejsza dla niektórych niż wersja z PoRD):

obowiązek kierującego pojazdem "ustąpienia pierwszeństwa przejazdu" innym pojazdom oznacza, że kierujący nie może kontynuować ani podejmować jazdy lub manewru, gdyby to mogło zmusić kierujących innymi pojazdami do nagłej zmiany kierunku lub szybkości ich pojazdów


Jednym słowem, może kontynuować jazdę, o ile nie zmusi kierujących... W tym także może odpowiednio zwolnić, bez zatrzymywania się.

Można go odczytać jako:
obowiązek kierującego pojazdem "ustąpienia pierwszeństwa przejazdu" innym pojazdom oznacza, że kierujący może kontynuować lub podejmować jazdę lub manewr, o ile nie zmusi to kierujących innymi pojazdami do nagłej zmiany kierunku lub szybkości ich pojazdów
Ostatnio zmieniony niedziela 30 lipca 2017, 01:26 przez mp0011, łącznie zmieniany 2 razy
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez szerszon » niedziela 30 lipca 2017, 01:24

Moja interpretacja to taka, że tylko powstrzymanie się od ruchu u.p.r.d. nazywa ustąpieniem pierwszeństwa.
Jak widać znowu coś ci umknęło, ponieważ nie potrafisz wyjaśnić jak mam ustąpić pierwszenstwa powstrzymując się od ruchu. :lol: :lol: :lol: I dlaczego pomijasz,że napisałeś ZAWSZE ??? Jaki brzydki kłamczuszek :lol:
A co ty zrobisz, żeby nie wymusić, i jak to sobie nazwiesz, to to już twoja sprawa.
Taki dewot literalny i używa określenia "wymusić" ??? Nie ma czegoś takiego. Nie jesteś pod budką z piwem tylko na forum dotyczącym przepisów..
Dobra, jak się nauczysz to daj znać w jaki sposób mam ustąpić pierwszeństwa powstrzymując się od ruchu podczas zmiany pasa ruchu na autostradzie, aby ciekawiej było.
Robisz gościu furorę na forum...Kierunek jazdy na C-12, DDR z jezdnią i teraz to :lol: :lol: :lol:
mp0011 napisał(a):Wrzucę definicję z KW, może coś rozjaśni
I o tym pisałem,że nie muszę się powstrzymywać od ruchu aby ustąpić pierwszeństwa.
Ostatnio zmieniony niedziela 30 lipca 2017, 01:26 przez szerszon, łącznie zmieniany 1 raz
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » niedziela 30 lipca 2017, 01:25

mp0011 napisał(a):Jednym słowem, może kontynuować jazdę, o ile nie zmusi kierujących... W tym także może odpowiednio zwolnić, bez zatrzymywania się.

Czyli dość jasne. Choć, nie wiedzieć czemu, dla niektórych to już wymyka się rozumieniu pojęcia "powstrzymania się od ruchu". :thumb2:
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez mp0011 » niedziela 30 lipca 2017, 01:26

P.S. ;)
Trzy pasy autostrady. Z lewego zjeżdża pojazd na środkowy, równocześnie z prawego zjeżdża inny - też na środkowy.
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony


Czy pojazd jadący po lewym pasie autostrady MUSI SIĘ ZATRZYMAĆ żeby ustąpić pierwszeństwa???
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » niedziela 30 lipca 2017, 01:31

szerszon napisał(a):Jak widać znowu coś ci umknęło, ponieważ nie potrafisz wyjaśnić jak mam ustąpić pierwszenstwa powstrzymując się od ruchu. :lol: :lol: :lol:

Dlaczego ty mnie o to męczysz?! To ustawodawca napisał ci, że ustąpienie pierwszeństwa to powstrzymanie się od ruchu... :lol:
I dlaczego pomijasz,że napisałeś ZAWSZE ??? Jaki brzydki kłamczuszek :lol:

Boże, co za bełkot... widzisz i nie grzmisz.
szerszon napisał(a):Taki dewot literalny i używa określenia "wymusić" ??? Nie ma czegoś takiego. Nie jesteś pod budką z piwem tylko na forum dotyczącym przepisów..

Bidulek. Napisać mu coś, do czego mu nie napisali definicji... i już ni rozumi. :( Co oni mają za podstawówki w tej Warszawie.

mp0011 napisał(a):Czy pojazd jadący po lewym pasie autostrady MUSI SIĘ ZATRZYMAĆ żeby ustąpić pierwszeństwa???

A po co? Wystarczy, że się powstrzyma od ruchu... Np. ruchu z lewego pasa na środkowy. :twisted: Ale ciii, nie podpowiadaj szerszonowi. :lol:
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez szerszon » niedziela 30 lipca 2017, 01:41

REGULAMIN! /Klebek
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » niedziela 30 lipca 2017, 01:42

Czyli ten wtręt to oznacza, że już załapałeś, co oznacza "powstrzymanie się od ruchu" i już nie będziesz podważał definicji z u.p.r.d? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony niedziela 30 lipca 2017, 01:43 przez PraktykRuchu, łącznie zmieniany 1 raz
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez sankila » niedziela 30 lipca 2017, 01:43

PraktykRuchu napisał(a):zaraz ci wyjdą kwiatki w stylu "rower wielośladowy to pojazd jednośladowy...". Zorientuj się, po której stronie myślnika znajduje się definiowane określenie, a po której - definicja. To, że ustąpienie pierwszeństwa jest definiowane określeniem "powstrzymanie się od ruchu" nie sprawia, że w ustawie pojawia nam się nagle definicja legalna powstrzymania się od ruchu... Powstrzymanie się od ruchu to szerokie określenie.
Powtórzę wpis z innego wątku:
Ustawodawca podzielił motocykle na jedno i dwuśladowe; ponieważ są w ustawie przepisy dotyczące tylko jednej z grup;
Ustawodawca podzielił motorowery na jedno i dwuśladowe, ponieważ są w ustawie przepisy dotyczące tylko jednej z grup;
Ustawodawca NIE podzielił rowerów na jedno i dwuśladowe, ponieważ NIE MA w ustawie przepisów, dotyczących takich grup: albo ma do 90 cm i jest rowerem, albo ma pow 90 cm i jest wózkiem rowerowym.

Co do definicji, to strony myślnika nie mają nic do rzeczy. W języku polskim szyk przestawny jest jak najbardziej dopuszczalny. Czy napiszę "szybowiec - samolot bez silnika", czy "samolot bez silnika - szybowiec", to definicja szybowca będzie "legalna".
Powstrzymanie się od ruchu to po prostu czynność, która musi zajść, jeżeli chodzi o ustąpienie pierwszeństwa. I tę czynność rozumiemy tak, jak ją powszechnie rozumiemy, bo nie ma swojej definicji ustawowej.
Czynności nie zachodzą, czynności mogą być wykonane (lub ich wykonanie - zaniechane). Ruch (kierowcy) to po prostu "jazda" z jej wszystkimi elementami: hamowaniem, przyspieszaniem, skręcaniem, itd. Zatem "powstrzymanie się od ruchu" rozumiemy dokładnie tak, jak sobie tego życzy ustawodawca, czyli raz będzie oznaczało "nie jedź", innym razem będzie oznaczało "nie przyspieszaj/nie hamuj", a jeszcze innym - "nie skręcaj/nie zmieniaj pasa". Zawsze jednak będzie dotyczyło przemieszczania pojazdu, a nie np. wiercenia się kierowcy na siedzeniu.
To, że ustąpienie pierwszeństwa jest definiowane określeniem "powstrzymanie się od ruchu" nie sprawia, że w ustawie pojawia nam się nagle definicja legalna powstrzymania się od ruchu... Powstrzymanie się od ruchu to szerokie określenie.
Ale mnie interesuje tylko jedno, jedyne znaczenie - to, które pozwala mi stać na środku drogi przed skrzyżowaniem i nie zastanawiać się, czy ja złamałam art 49.1.1 czy ja go nie złamałam.

mp0011 napisał(a):Czy pojazd jadący po lewym pasie autostrady MUSI SIĘ ZATRZYMAĆ żeby ustąpić pierwszeństwa???
Ludkowie, to są przepisy o ruchu DROGOWYM, a nie wykłady z fizyki! Tu nie ma "ruch pojazdu vs bezruch pojazdu"!
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » niedziela 30 lipca 2017, 01:48

sankila napisał(a):Co do definicji, to strony myślnika nie mają nic do rzeczy. W języku polskim szyk przestawny jest jak najbardziej dopuszczalny. Czy napiszę "szybowiec - samolot bez silnika", czy "samolot bez silnika - szybowiec", to definicja szybowca będzie "legalna".

Oczywiście. Miałem na myśli to, że jeżeli napiszesz "samolot bez silnika" nie oznacza to, że samolot jest zawsze bez silnika. Istnieją samoloty z silnikami, ale nie są one szybowcami. Tak samo, jak "powstrzymanie się od ruchu" nie jest związane wyłącznie z ustąpieniem pierwszeństwa. To określenie występuje wprawdzie w definicji ustąpienia pierwszeństwa, ale to za mało, by powiedzieć, że mamy definicję powstrzymania się od ruchu.

sankila napisał(a):Ruch (kierowcy) to po prostu "jazda" z jej wszystkimi elementami: hamowaniem, przyspieszaniem, skręcaniem, itd. Zatem "powstrzymanie się od ruchu" rozumiemy dokładnie tak, jak sobie tego życzy ustawodawca, czyli raz będzie oznaczało "nie jedź", innym razem będzie oznaczało "nie przyspieszaj/nie hamuj", a jeszcze innym - "nie skręcaj/nie zmieniaj pasa". Zawsze jednak będzie dotyczyło przemieszczania pojazdu, a nie np. wiercenia się kierowcy na siedzeniu.

Oczywiście.

sankila napisał(a): Ale mnie interesuje tylko jedno, jedyne znaczenie - to, które pozwala mi stać na środku drogi przed skrzyżowaniem i nie zastanawiać się, czy ja złamałam art 49.1.1 czy ja go nie złamałam.

Dokładnie to miałem na myśli. Powstrzymanie się od ruchu jest ustąpieniem pierwszeństwa, jeżeli wynika z "niezmuszenia" kierującego do hamowania, przyśpieszania, skręcania, etc. Pozostałe znaczenia są... bez znaczenia. :D
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez Henq » niedziela 30 lipca 2017, 10:15

mp0011 napisał(a):Trzy pasy autostrady. Z lewego zjeżdża pojazd na środkowy, równocześnie z prawego zjeżdża inny - też na środkowy.
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony


Czy pojazd jadący po lewym pasie autostrady MUSI SIĘ ZATRZYMAĆ żeby ustąpić pierwszeństwa???

Musi powstrzymać się od ruchu. W tym przypadku powstrzymać się od ruchu z lewego pasa na środkowy. W przypadku skrzyżowania ze znakiem A-7 powstrzymaniem się od ruchu nie będzie wjazd na drogę główną przed jadący pojazd i zatrzymanie się, a będzie powstrzymanie się od wjazdu na skrzyżowanie (nie zatrzymanie):
wyobraź sobie sytuację że jedziesz drogą główną i masz do skrzyżowania jeszcze kawałek, z drogi podporządkowanej wjeżdża auto na drogę główną (kierowca źle obliczył prędkość twojego pojazdu i zajechał ci drogę) czy w tym przypadku powstrzymanie się od ruchu będzie zatrzymanie się pojazdu już na drodze głównej? Nie w tym przypadku powstrzymaniem się od ruchu będzie nie wjeżdżanie na skrzyżowanie czy dokona tego tocząc się i przepuszczając twój pojazd czy dokona tego zatrzymując pojazd to już decyzja kierowcy, ale samo w sobie powstrzymanie się od ruchu będzie nie wjeżdżanie przed twój pojazd.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez oskbelfer » niedziela 30 lipca 2017, 13:05

Czy pojazd jadący po lewym pasie autostrady MUSI SIĘ ZATRZYMAĆ żeby ustąpić pierwszeństwa???


Ustąpienie pierwszeństwa nie oznacza że pojazd musi się zatrzymać. Wystarczy np. zwolnić.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości