Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Które zatrzymanie wynika z warunków ruchu?

a/ zatrzymanie na linii P-12
0
Brak głosów
b/ zatrzymanie na linii P-13
4
36%
c/ oba
2
18%
d/ żadne z nich
5
45%
 
Liczba głosów : 11

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez sankila » piątek 07 lipca 2017, 23:51

oskbelfer napisał(a):unieruchomienie czy zgaśniecie silnika przy ruszaniu - bo robi to różnice
Jaką?
Bo na moje oko, samochód ze zgaszonym silnikiem JEST unieruchomiony.

Ale mniejsza o to, skoro unieruchomienie w korku jest zatrzymaniem z przyczyn warunków ruchu, to dlaczego nie zjeżdżasz do krawędzi jezdni? Art 46.2 chyba znasz?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez waw » sobota 08 lipca 2017, 00:04

sankila napisał(a):
oskbelfer napisał(a):unieruchomienie czy zgaśniecie silnika przy ruszaniu - bo robi to różnice
Jaką?
Bo na moje oko, samochód ze zgaszonym silnikiem JEST unieruchomiony.
Może chodzi o unieruchomienie silnika a nie pojazdu...
sankila napisał(a):Ale mniejsza o to, skoro unieruchomienie w korku jest zatrzymaniem z przyczyn warunków ruchu, to dlaczego nie zjeżdżasz do krawędzi jezdni? Art 46.2 chyba znasz?
Ja tak robię i już na tym forum niektórzy mnie chcieli posądzić o utrudnianie ruchu.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez oskbelfer » sobota 08 lipca 2017, 00:08

sankila napisał(a):
oskbelfer napisał(a):unieruchomienie czy zgaśniecie silnika przy ruszaniu - bo robi to różnice
Jaką?
Bo na moje oko, samochód ze zgaszonym silnikiem JEST unieruchomiony.

Ale mniejsza o to, skoro unieruchomienie w korku jest zatrzymaniem z przyczyn warunków ruchu, to dlaczego nie zjeżdżasz do krawędzi jezdni? Art 46.2 chyba znasz?



Art. 2. pkt. 29 i 30)

zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów,

postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę

Dziękuję za uwagę.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez sankila » sobota 08 lipca 2017, 00:40

oskbelfer napisał(a):zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów.
Art. 46. 2. Kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany ustawić go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej. - widzisz tu gdzieś "nie dotyczy zatrzymania z powodu warunków"?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez gumik » sobota 08 lipca 2017, 10:01

I dzięki temu się tworza korytarze w przypadku korka na autostradzie. Gorzej jak są trzy pasy i ktoś stoi na środkowym. ;-)
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3502
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez waw » sobota 08 lipca 2017, 11:20

Inna, ciekawa kwestia, to czy pojazd unieruchomiony z warunków ruchu (zatrzymany) jest w ruchu czy nie.
Kwestia jest o tyle ciekawa czy stojąc w korku można dać mandat za np. używanie i trzymanie w ręku telefonu komórkowego lub niewłączone światła mijania.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez sankila » sobota 08 lipca 2017, 21:48

waw napisał(a):Inna, ciekawa kwestia, to czy pojazd unieruchomiony z warunków ruchu (zatrzymany) jest w ruchu czy nie.
Albo pojazd jest w ruchu, albo jest unieruchomiony.
Unieruchomiony pojazd trzeba dopiero uruchomić i włączyć się do ruchu. Natomiast żeby pojazd unieruchomić, to trzeba zjechać do krawędzi jezdni i tam się zatrzymać (o ile przepis nie wskaże innego miejsca zatrzymania). Żaden przepis nie pozwala na unieruchomienie pojazdu na pasie ruchu (poza wypadkiem drogowym). A to oznacza, że jadąc w korku nie wolno Ci unieruchomić pojazdu.

BTW - co odróżnia zatrzymanie od postoju? (nie czas, bo zatrzymanie może trwać i godzinę).
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez waw » sobota 08 lipca 2017, 22:14

sankila napisał(a):
waw napisał(a):Inna, ciekawa kwestia, to czy pojazd unieruchomiony z warunków ruchu (zatrzymany) jest w ruchu czy nie.
Albo pojazd jest w ruchu, albo jest unieruchomiony.
Unieruchomiony pojazd trzeba dopiero uruchomić i włączyć się do ruchu. Natomiast żeby pojazd unieruchomić, to trzeba zjechać do krawędzi jezdni i tam się zatrzymać (o ile przepis nie wskaże innego miejsca zatrzymania). Żaden przepis nie pozwala na unieruchomienie pojazdu na pasie ruchu (poza wypadkiem drogowym). A to oznacza, że jadąc w korku nie wolno Ci unieruchomić pojazdu.

BTW - co odróżnia zatrzymanie od postoju? (nie czas, bo zatrzymanie może trwać i godzinę).

Stanie w korku to zatrzymanie. A wg definicji PoRD każde zatrzymanie jest unieruchomieniem.
PoRD nie definiuje unieruchomienia, ale można zakładać że chodzi o sprawienie że pojazd będzie nieruchomy, czyli jego prędkość będzie wynosić 0.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez Henq » niedziela 09 lipca 2017, 21:29

sankila napisał(a):Unieruchomiony pojazd trzeba dopiero uruchomić i włączyć się do ruchu.

art 49.4 mówi co innego :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez sankila » niedziela 09 lipca 2017, 22:29

waw napisał(a):Stanie w korku to zatrzymanie. A wg definicji PoRD każde zatrzymanie jest unieruchomieniem. PoRD nie definiuje unieruchomienia, ale można zakładać że chodzi o sprawienie że pojazd będzie nieruchomy, czyli jego prędkość będzie wynosić 0.
A masz jakieś dowody na poparcie tej radosnej twórczości? Jakiś mały przepisik, dopuszczający zatrzymanie na środku drogi "bo korek"? Definicję korka też chętnie przeczytam, bo nie wiem, ile muszę mieć pojazdów przed sobą, a ile za sobą, żebym mogła to uznać za korek.

Wracając do meritum: PoRD definiuje postój i zatrzymanie; podaje też odrębne przepisy dla postoju i zatrzymania. Zatem powtarzam pytanie: który przepis różnicuje postój od zatrzymania?
Pytanie naprowadzające: co musi zrobić kierujący na postoju, czego nie musi zrobić podczas zatrzymania?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez waw » niedziela 09 lipca 2017, 23:03

Korek to nazwa zwyczajowa i ma bardziej znaczenie dla tworzenia modelu ruchu.
Z punktu widzenia przepisów nie można wjechać w stojący pojazd trzeba się więc za nim zatrzymać bo takie są warunki ruchu że dalej pojechać się nie da.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez sankila » wtorek 11 lipca 2017, 21:01

waw napisał(a):Z punktu widzenia przepisów nie można wjechać w stojący pojazd trzeba się więc za nim zatrzymać bo takie są warunki ruchu że dalej pojechać się nie da.
Z punktu widzenia przepisów (art 19.2.3) kierowca ma obowiązek "utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu",, a Ty masz się do przepisów stosować! A to znaczy, że jadąc za innym pojazdem "UTRZYMUJESZ ODSTĘP niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu". W jaki sposób ten odstęp utrzymujesz - czy zwalniając do 10/h czy do 0/h - nie ma znaczenia, grunt, że jest zachowany.

Dlaczego ustawodawca nie pozwolił "zatrzymać się w w razie potrzeby" (w wielu przepisach jest taka opcja)?. Ano po to, żebyś nie mógł powiedzieć, że STOISZ w korku. A skoro nie stoisz, ale jedziesz, to i nie ma mowy, żebyś uciął sobie pogawędkę przez komórkę, wypiął się z pasów czy wypuścił dziecko z fotelika. Przepisy nie pozostawiają miejsca na takie dylematy:(viewtopic.php?f=3&t=36554)

Tak samo jest z pozostałymi przepisami: masz się do nich stosować, a nie interpretować.
Nakaz zatrzymania i nakaz powstrzymania się od ruchu - fizycznie jest to ta sama czynność: stanąłeś i stoisz. Ale z punktu widzenia przepisów to nie jest to samo. Nie możesz powiedzieć, że ustąpienie pierwszeństwa nakazuje zatrzymanie, bo zrobisz bajzel na drodze. Jest wiele miejsc gdzie NIE WOLNO się zatrzymać, ale nie ma miejsca, w którym zakazane jest powstrzymanie od ruchu. (Nie ma też takiego miejsca na drodze - ze żmijką włącznie - w którym zabrania się "utrzymania odstępu niezbędnego do ..." :wink: )
Jeśli zatrzymujesz się przed skrzyżowaniem, to łamiesz przepis o zakazie zatrzymania, ale jeśli przed skrzyżowaniem powstrzymujesz się od ruchu - wszystko jest ok.
Reasumując, tam definicja - gdzie przepis, czyli określenie użyte w ustawie znaczy to, co znaczy, wyłącznie w tekście konkretnych przepisów.

BTW - podtrzymuję pytanie o różnice pomiędzy zachowaniem kierowcy podczas zatrzymania i postoju.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez waw » wtorek 11 lipca 2017, 21:52

sankila napisał(a):Nakaz zatrzymania i nakaz powstrzymania się od ruchu - fizycznie jest to ta sama czynność: stanąłeś i stoisz. Ale z punktu widzenia przepisów to nie jest to samo.

Biorąc pod uwagę logikę tego forum - "powstrzymanie się od ruchu" mieści się w definicji zatrzymania pojazdu w PoRD. :wizard:
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez oskbelfer » wtorek 11 lipca 2017, 23:24

sankila napisał(a):Jeśli zatrzymujesz się przed skrzyżowaniem, to łamiesz przepis o zakazie zatrzymania, ale jeśli przed skrzyżowaniem powstrzymujesz się od ruchu - wszystko jest ok.
Reasumując, tam definicja - gdzie przepis, czyli określenie użyte w ustawie znaczy to, co znaczy, wyłącznie w tekście konkretnych przepisów.


No to żeś wydedukowała :lol: Jak się zatrzymasz przed skrzyżowaniem to łamiesz przepis.

1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
3. Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został ustawiony.
4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.
5. Umieszczona pod znakiem B-20 tabliczka T-6c lub T-6d wskazuje rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie.



BTW - podtrzymuję pytanie o różnice pomiędzy zachowaniem kierowcy podczas zatrzymania i postoju.


A weź sobie przeczytaj o zatrzymaniu i postoju oraz o obowiązkach z tym związanych.

Między innymi o wyłączeniu silnika.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez sankila » czwartek 13 lipca 2017, 21:05

oskbelfer napisał(a):No to żeś wydedukowała :lol: Jak się zatrzymasz przed skrzyżowaniem to łamiesz przepis. 1. Znak B-20 "stop" oznacza:
A i owszem, jak się zatrzymam przed skrzyżowaniem to łamię przepis. Ale jak się zatrzymam przed znakiem Stop (niezależnie gdzie go postawiono) - to zakaz mnie nie dotyczy, bo - zgodnie z art. 5. - mam się "stosować do znaków, nawet jeśli itd...."

Widzisz, myszczuniu, ustawodawca odróżnia znaki od przepisów, a nawet je ranguje. Gdy znak nakazuje inne zachowanie niż wynika z przepisów, to kierowca wie, że ma się stosować do znaku, a nie do przepisów. Zatem znak i przepis mogą być sprzeczne. Natomiast przepisy ustawy są równorzędne i dlatego w jednym miejscu nie mogą działać dwa sprzeczne, bo kierowca nie wiedziałby. do którego z nich się stosować. Stąd "zatrzymanie" i "powstrzymanie się od ruchu".

BTW - jak widzę "określenia użyte w ustawie" to dalej czarna magia?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości