sankila napisał(a):A zasady są proste
Zasady są proste dla znających prd i przepisy "towarzysące".
Najpierw o miejscu gdzie rowerzysta został "potrącany" przy swoim znacznym współudziale - tzn. o skrzyżowaniu a
nie jakimś zakręcie jak twierdzi Sankilla. 1.
Znak D-1 "droga z pierwszeństwem" (rys. 5.2.1.1) stosuje się w celu oznaczenia początku drogi (trasy) w obszarze zabudowanym, na której kierujący ma pierwszeństwo
na skrzyżowaniach z innymi drogami aż do miejsca, w którym umieszczony jest znak D-2 (rys. 5.2.2.1). Wzdłuż drogi z pierwszeństwem powtarza się znaki D-1 o zmniejszonej do 400 mm długości boku (pkt 5.2.1.3).
2.
Znaki D-1 umieszcza się na początku trasy, której nadano pierwszeństwo w obszarze zabudowanym oraz bez względu na rodzaj obszaru, jeżeli
na skrzyżowaniu trasa z pierwszeństwem zmienia kierunek i zastosowano tabliczki T-6a.
Znaki D-1 umieszcza się w odległości do 50 m od skrzyżowania.
3.
Znak P-8g "strzałka kierunkowa w lewo lub w prawo" (rys. 3.2.1.

stosuje się w celu wskazania, że z pasa, na którym się znajduje,
dozwolona jest jazda w lewo albo w prawo; umieszcza się go na pasie, jeżeli
przejazd przez skrzyżowanie na wprost jest niemożliwy lub niedozwolony.
Kolejna kwestia - to trzeba się cofnąć na początek "tej drogi" i popatrzeć jakie inne znaki tam postawiono.Znak F-10 "kierunki na pasach ruchu" (rys. 7.2.10.1) stosuje się w celu wskazania
na wlocie skrzyżowania obowiązujących
kierunków jazdy przez skrzyżowanie z określonych pasów ruchu. Znak F-10 należy stosować, gdy organizacja ruchu na wlocie
na skrzyżowanie jest odmienna od ustalonej ogólnymi przepisami lub gdy uczestnicy ruchu mogą mieć wątpliwości co do obowiązującej organizacji ruchu, np. ze względu na dużą liczbę pasów ruchu.
Kierunki na pasach ruchu na wlocie na skrzyżowanie powinny wynikać ze szczegółowej analizy uwzględniającej przede wszystkim natężenie ruchu na poszczególnych kierunkach, szerokość jezdni i występowania wypadków na skrzyżowaniu.
Strzałki umieszczone na znaku powinny odpowiadać przyjętej organizacji ruchu i być w pełni zgodne z odpowiadającymi im strzałkami kierunkowymi umieszczonymi na jezdni.
Znak F-10 może mieć wiele odmian uwzględniających rzeczywistą liczbę pasów ruchu i ustalone na nich kierunki.
Znak F-10 należy umieszczać w odległości do 50 m od miejsca wskazanej oznakowaniem poziomym organizacji ruchu.
Cała reszta tego zdarzenia - już została opisana, jednak jeszcze raz.1. Rowerzysta MOŻE (a dla własnego bezpieczeństwa powinien) pojechać środkiem pasa.
2. Rowerzysta ma obowiązek machania "łapkami" - nie zrobił tego - a dla własnego bezpieczeństwa powinien.
Kwestia jak Pani pojechała autkiem - nie bronię jej - bo zawaliła, ale ta sytuacja pokazuję winę obu kierujących, a już na pewno błędy rowerzysty.
Twierdzenie o jakiś "zakrętach" i "przecinaniu się tam czegoś" - gdybym nie "znał" Sankili - to pomysląłbym że narodził się na forum nowy Kopan.