Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub

Postprzez STARYSZOFER » środa 14 grudnia 2016, 20:46

dylek napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):O losie...... :roll:
Kierunek ruchu - inny wzgledem jego kierunku (a dokładnie przeciwny) mają pojazdy jadące po odcinku drogi za którym stoi B-2. Co w tym dziwego?
Passat dojeżdża do znaku B-2 oznaczającego zakaz wjazdu od strony znaku. Więc zgodnie ze znakiem nakazu skrętu w lewo musi zmienić kierunek ruchu/jazdy w lewo.

Narysowałem ci, że olał B-2 i pojechał dalej prosto....
Jego kierunek jazdy się nie zmienił...


Jego kierunek ruchu rownież się nie zmienił.

dylek napisał(a):Jak wiesz, to na przeciwnym wlocie tego B-2 stoi D-3 .... pokazujący kierunek ruchu - identyczny znak do tego, który minął właśnie na focie passat... tyle, że pokazujący inny kierunek ruchu od tego, którym się passat porusza.


Oczywiście. D-3 pokazuje obowiązujący kierunek ruchu/jazdy na danym fragmencie drogi. Jezeli Passat porusza się "pod prąd" to oczywiście jego kierunek jazdy jest niezgodny z kierunkiem obowiązującym w tym miejscu.

dylek napisał(a):Kierunku jazdy nie zmieniał.... więc za B-2 jest wg twoich teorii tożsamy z jego kierunkiem jazdy kierunek ruchu... (bo to to samo ponoć).

Jeszcze jakbyś to zdanie napisał poprawnie po polsku to może dałoby się je zrozumieć.


dylek napisał(a):Bzdet, który został właśnie obalony.

Tak, piszesz bzdety. Oczywiscie, że kierunek ruchu pojazdu to kierunek jazdy, bo ruch pojazdu to jazda. Nie wiem jak można to kwestionować. Takich oczywistych rzeczy człowiek uczy się jeszcze w szkole podstawowej. Czyżby cię coś ominęło?
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez szerszon » środa 14 grudnia 2016, 21:52

STARYSZOFER napisał(a):
Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym jedziesz w kierunku wskaznym na znaku C-12 zgodnie z dyspozycją §36.1.
Masz skrzyżowanie na zdjęciu. Jest wyraźnie namalowane, jak się jedzie na wprost. I nie wynika to z C-12, który zgodnie z treścią paragrafu 36 mówi,że ruch się odbywa wokół wyspy. Gdzie ty masz tam coś o kierunku jazdy ? Gdyby to był nakaz kierunku jazdy nie byłoby potrzeby wyodrębniania paragrafu 36. Jaki to jest kierunek jazdy??? W Art 22.2 masz podane,jak zmienia się kierunek jazdy. Ze znaków C-2 czy C-5 wynika kierunek jazdy. Przy C-12 czegoś takiego nie ma.
Skoro zmienia kierunek ruchu to zmienia kierunek jazdy bo to jest to samo - jazda to ruch pojazdu!
Może powinien sygnalizować to kierunkowskazem ? :lol: Przecież z Art 22.5 wynika,że ma to obowiązek zrobić.
Dalej czekam na twoje rozwiązanie problemu, gdzie przejazd przez skrzyżowanie jest jednocześnie obsłużony znakiem F-10 kierunek jazdy "na wprost" i Tabliczką T-18 "nieoczekiwana zmiana kierunku ruchu"
===========================================
gumik napisał(a):Tam jest napisane, żeby sie zbliżyć do lewej krawędzi lub osi jezdni. Nie ma nic żeby się zbliżyć do linii ciągłej.

Pytanie było sugerujące. Pt dlaczego bijesz swoją żonę :lol: :lol: :lol: nie ściemnaij, wiadomo o co chodzi.Oczywiście,że na pewno nie P-7 bo obwiednia jest skrzyżowaniem , a nie pojedynczą drogą.Usiłowałem zmusić ciebie do myślenia. Niestety bezskutecznie.
Nie widzę problemu odpowiedzieć na takie sugerujące pytanie: "To nie linia xxx tylko linia yyy, bo to wynika z zzz". Widocznie nie znasz odpowiedzi.
A np krawędź jezdni nie może być wyznaczona linią ? :wink: Przy buspasie też się nie zbliżysz do fizycznej krawędzi tylko do granic buspasa. Ale to już wymaga abstrakcyjnego myślenia.A ty masz problem z literalnym zrozumieniem tekstu.
Jestem w stanie zrozumieć, że w tym miejscu jeszcze nie zmieniam kierunku.

Ale w tym miejscu poprzez przepisowe ustawienie się zgodnie z Art 22.2 już masz podjęty zamiar, który masz obowiązek sygnalizować zgodnie z Art 22.5. I całą rzecz dzieje się jeszcze przed skrzyżowaniem( bo mowa o drodze posiadającej jezdnię).
Czyli teoria naszego ulubionego usera o sygnalizacji dopiero na skrzyżowaniu rozpada się jak domek z kart.
Nie widzę problemu odpowiedzieć na takie sugerujące pytanie: "
A ja widzę. jak ktoś się sadzi i wypisuje herezje to inaczej niż zmuszenie do myślenia nie odnosi skutku. Co prawda i ta metoda zawiodła. Oczywiście,że nie może być to linia P-7 ponieważ obwiednia nie jest drogą jednokierunkową wokół wyspy.. SoRO to nie połączenie 5 czy iluś tam dróg.

STARYSZOFER napisał(a):
Biały passat dojeżdżając do punktu, gdzie jest grot czerwonej strzałki - kierunku jazdy nie zmieni - cały czas prosto jak strzała..
.

Kierunek ruchu - inny wzgledem jego kierunku (a dokładnie przeciwny) mają pojazdy jadące po odcinku drogi za którym stoi B-2. Co w tym dziwego?
Passat dojeżdża do znaku B-2 oznaczającego zakaz wjazdu od strony znaku. Więc zgodnie ze znakiem nakazu skrętu w lewo musi zmienić kierunek ruchu/jazdy w lewo.

.
O losie..ale kompletny brak czytania ze zrozumieniem. Dylek napisał o miejscu , gdzie jest grot strzałki. Możesz wskazać, gdzie tam jest B-2 i nakaz skrętu ???
I ty chcesz dyskutować o przepisach niepełnosprytny ??? :lol: :lol: :lol:
Oczywiście. D-3 pokazuje obowiązujący kierunek ruchu/jazdy na danym fragmencie drogi.
Uważasz,że to nakaz ? Jeśli obowiązujący ...a co z cofaniem, a co ze skrętem w lewo lub w prawo ? Skoro obowiązujacy kierunek jazdy :lol: :lol: :lol: odróżniasz C-5 od D-3 ??? :lol: :lol: :lol:
Jeszcze jakbyś to zdanie napisał poprawnie po polsku to może dałoby się je zrozumieć.

PoRD jest po polsku i dalej nie możesz zrozumieć paragrafu 36.
Oczywiscie, że kierunek ruchu pojazdu to kierunek jazdy, bo ruch pojazdu to jazda. Nie wiem jak można to kwestionować.
Ciekawe czy się doczekam odpowiedzi F-10 i T-18 i sygnalizacja na zakręcie. :spoko:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez gumik » środa 14 grudnia 2016, 22:08

A np krawędź jezdni nie może być wyznaczona linią ? :wink: Przy buspasie też się nie zbliżysz do fizycznej krawędzi tylko do granic buspasa. Ale to już wymaga abstrakcyjnego myślenia.A ty masz problem z literalnym zrozumieniem tekstu.
Czyli na tym zdjęciu, przy dwóch pasach do lewoskretu, jadąc prawym pasem i skręcając w lewo mam się zbliżyć do linii ciągłej, bo ona wyznacza krawędź jezdni? Czyli są tam dwie jezdnie? Buspas nie jest dobra analogią, bo na buspas wjechać nie mogę. Natomiast w przypadku ze zdjęcia mogę skorzystać z obu pasów.
Ale w tym miejscu poprzez przepisowe ustawienie się zgodnie z Art 22.2 już masz podjęty zamiar, który masz obowiązek sygnalizować zgodnie z Art 22.5. I całą rzecz dzieje się jeszcze przed skrzyżowaniem( bo mowa o drodze posiadającej jezdnię).
Czyli teoria naszego ulubionego usera o sygnalizacji dopiero na skrzyżowaniu rozpada się jak domek z kart.
W tym przepisie jest też napisane aby sygnalizować wyraźnie. W szczególności na rondach, gdzie jest kilka lewych albo prawych zjazdów, nie jest to wyraźna sygnalizacja.
A ja widzę. jak ktoś się sadzi i wypisuje herezje to inaczej niż zmuszenie do myślenia nie odnosi skutku. Co prawda i ta metoda zawiodła. Oczywiście,że nie może być to linia P-7 ponieważ obwiednia nie jest drogą jednokierunkową wokół wyspy.. SoRO to nie połączenie 5 czy iluś tam dróg.
Nadal nie uzyskałem odpowiedzi jaka to linia jest.

Lepiej by Ci wyszło jakbyś zamiast opierać się na domysłach odpowiadał konkretnie na pytania albo w ogóle nie odpowiadał jeśli nie znasz odpowiedzi.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3502
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez STARYSZOFER » środa 14 grudnia 2016, 22:41

szerszon napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym jedziesz w kierunku wskaznym na znaku C-12 zgodnie z dyspozycją §36.1.
Masz skrzyżowanie na zdjęciu. Jest wyraźnie namalowane, jak się jedzie na wprost. I nie wynika to z C-12, który zgodnie z treścią paragrafu 36 mówi,że ruch się odbywa wokół wyspy.

I już manipulujesz, bo pomijasz najważniejszy fragment o jednym kierunku - wskazaynm na znaku C-12. Jesteś zwykłym manipulatorem i oszustem.

szerszon napisał(a):Gdzie ty masz tam coś o kierunku jazdy ? Gdyby to był nakaz kierunku jazdy nie byłoby potrzeby wyodrębniania paragrafu 36. Jaki to jest kierunek jazdy???

Jakbyś nie pominął najistotniejszego fragmentu to wiedziałbyś gdzie jaest napisane o kierunku i jaki to kierunek jazdy.


szerszon napisał(a):W Art 22.2 masz podane,jak zmienia się kierunek jazdy. Ze znaków C-2 czy C-5 wynika kierunek jazdy. Przy C-12 czegoś takiego nie ma.

Oczywiscie, że wskazuje. Strzałki na znakach nakazu wskazują kierunek jazdy, tyle, że przy znaku C-12 chodzi o kierunek jazdy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym.
A może pojazdy nie mają jechać w kierunku jak wskazuje znak C-12? :lol: :lol:


szerszon napisał(a):
Skoro zmienia kierunek ruchu to zmienia kierunek jazdy bo to jest to samo - jazda to ruch pojazdu!
Może powinien sygnalizować to kierunkowskazem ? :lol: Przecież z Art 22.5 wynika,że ma to obowiązek zrobić.

Oczywiście, że należy sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy, np. przy opuszczaniu skrzyżowania o ruchu okrężnym. Nie wiem co cię tu śmieszy, olewaczu przepisów.


szerszon napisał(a):Dalej czekam na twoje rozwiązanie problemu, gdzie przejazd przez skrzyżowanie jest jednocześnie obsłużony znakiem F-10 kierunek jazdy "na wprost" i Tabliczką T-18 "nieoczekiwana zmiana kierunku ruchu"
Twoje niezrozumienie podstawowych pojęć sprawia, że nie rozumiesz wielu zagadnień, m.in z T-18. Nie sygnalizuje się zmiany kierunku jazdy, tylko zamiar zmiany kierunku jazdy. Wiem, że tego nie rozumiesz i pewnie nigdy nie zrozumiesz.
Dlatego nie możesz zaakceptować obecnego kształtu przepisów i wyrokow sądu zgodnych z przepisami. Jesteś zwykłym pieniaczem, który zajmuje się czymś, czym się zajmować nie powinien bo wnosi przez to wiele szkody.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez Henq » środa 14 grudnia 2016, 22:49

Czy kierunek jazdy pojazdu przed wjazdem na SoRO jest taki sam jak kierunek jazdy pojazdu na SoRO czyli wskazany znakiem C-12?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez szerszon » środa 14 grudnia 2016, 23:20

STARYSZOFER napisał(a):I już manipulujesz, bo pomijasz najważniejszy fragment o jednym kierunku - wskazaynm na znaku C-12. Jesteś zwykłym manipulatorem i oszustem.
Przykro mi, ale uważne czytanie też nie jest twoją mocną stroną. Bądź łaskaw zacytować przepis z podkreśleniami o których piszesz. Czyli jeden kierunek( najlepiej jazdy) i w ogóle coś o kierunku jazdy.
Jeśli wskażesz posypie sobie głowę popiołem i przyznam ci rację.
Jakbyś nie pominął najistotniejszego fragmentu to wiedziałbyś gdzie jaest napisane o kierunku i jaki to kierunek jazdy.
Zacytuj i wskazuj. Możesz przy okazji zacytować paragraf 35. :wink:
Oczywiscie, że wskazuje. Strzałki na znakach nakazu wskazują kierunek jazdy, tyle, że przy znaku C-12 chodzi o kierunek jazdy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym.
Zacytuj. Że tobie chodzi...
Oczywiście, że należy sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy, np. przy opuszczaniu skrzyżowania o ruchu okrężnym. Nie wiem co cię tu śmieszy, olewaczu przepisów.
A w którym momencie przy opuszcaniu zbliżasz się do krawędzi jezdni i której jezdni ??? :wink: W Art 22.5 nie ma nic o opuszczaniu skrzyżowania. Ale ja pytałem o jazdę po zakręcie. To co z tym sygnalizowaniem ??? Odnoszę wrażenie,że unikasz odpowiedzi na pytania, które wykazują iż twój punkt widzenia jest lekko niewłaściwy.
Twoje niezrozumienie podstawowych pojęć sprawia, że nie rozumiesz wielu zagadnień, m.in z T-18. Nie sygnalizuje się zmiany kierunku jazdy, tylko zamiar zmiany kierunku jazdy. Wiem, że tego nie rozumiesz i pewnie nigdy nie zrozumiesz.
Zbliżasz sie do miejsca, gdzie stoi F-10 z kierunkiem jazdy przez skrzyżowanie na wprost i jednocześnie jest A-30 z T-18. czyli nieoczekiwaną zmianą kierunku ruchu. Takie znaki w obszarze zabudowanym stawia się do 100 metrów przed miejscem występowania zagrożenia. Czyli zanim fizycznie wystąpi ta zmiana jesteś o niej ostrzeżony i jednocześnie podejmujesz zamiar dostosowania się do oznakowania. Chyba że chcesz wylądować na chodniku. Pytam się sygnalizujesz pomimo tego,że z F-10 wynika ,że twój kierunek jady się nie zmienia ? Przecież musisz ruszyć kierownicą, aby zareagować na nieoczekiwaną zmianę kierunku ruchu. No to jak w końcu ?
Dlatego nie możesz zaakceptować obecnego kształtu przepisów i wyrokow sądu zgodnych z przepisami
.Ależ akceptuję przepisy, a co do wyroku( a nie wyroków) zostało już wykazane, że absurd goni absurd.
Poza tym nie zauważyłem, abyś się odniósł....
O losie..ale kompletny brak czytania ze zrozumieniem. Dylek napisał o miejscu , gdzie jest grot strzałki. Możesz wskazać, gdzie tam jest B-2 i nakaz skrętu ???
Co ty na to ? Przecież nawet nie zatrybiłeś pytania Dylka.
Odnoście D-3...
Uważasz,że to nakaz ? Jeśli obowiązujący ...a co z cofaniem, a co ze skrętem w lewo lub w prawo ? Skoro obowiązujacy kierunek jazdy :lol: :lol: :lol: odróżniasz C-5 od D-3 ???
też nic nie ma...

==========================================================
gumik napisał(a):Czyli na tym zdjęciu, przy dwóch pasach do lewoskretu, jadąc prawym pasem i skręcając w lewo mam się zbliżyć do linii ciągłej, bo ona wyznacza krawędź jezdni?
Dal ciebie to już nieistotne czy to krawędź czy nie. I tak dalej nie pojedziesz.
Czyli są tam dwie jezdnie? Buspas nie jest dobra analogią, bo na buspas wjechać nie mogę. Natomiast w przypadku ze zdjęcia mogę skorzystać z obu pasów.
Jest dobrą analogią. Przez linię ciągłą też nie pojedziesz. Nie jest istotne, czy jest tam kolejny pas do skrętu w lewo czy buspas.
W tym przepisie jest też napisane aby sygnalizować wyraźnie. W szczególności na rondach, gdzie jest kilka lewych albo prawych zjazdów, nie jest to wyraźna sygnalizacja.
I tak jest napisane w przepisie ???
O zamiarze nie zapomniałeś ???
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
Dlaczego pomijasz słowa zmieniające sens ???
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.

W szczególności na rondach, gdzie jest kilka lewych albo prawych zjazdów, nie jest to wyraźna sygnalizacja.
To najlepiej w ogóle ?
Nadal nie uzyskałem odpowiedzi jaka to linia jest.
Ciężko zajrzeć do rozporządzenia ???
P-1e
Lepiej by Ci wyszło jakbyś zamiast opierać się na domysłach odpowiadał konkretnie na pytania

Przecież konkretne odpowiedzi nie docierają, albo ich nie rozumiesz. Powyżej masz przykład z Art 22.2 i 5.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez szerszon » środa 14 grudnia 2016, 23:22

Henq napisał(a):Czy kierunek jazdy pojazdu przed wjazdem na SoRO jest taki sam jak kierunek jazdy pojazdu na SoRO czyli wskazany znakiem C-12?
Zależy gdzie się jedzie.Jeśli na wprost to tak, jeśli zmianiamy kierunek jazdy to na skrzyżowaniu jesteśmy w trakcie zmiany kierunku jazdy. Nie ma czegoś takiego jak kierunek jazdy NA skrzyżowaniu. Przynajmniej szymon nie umiał takowego podać.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez PraktykRuchu » środa 14 grudnia 2016, 23:48

szerszon napisał(a):Udowodniłem ci na podstawie Art 22.2 i Art 22.5, że masz się odpowiednio ustawić i zasygnalizować zawczasu, czyli jeszcze przed skrzyżowaniem. Ale bronisz się przed tym, bo nie odróżniasz jezdni od przeciecia się jezdni dróg.
szerszon napisał(a): Na wprost z pewnością nie. Natomiast przy zmianie kierunku jazdy..skup się...jeszcze raz wskazuję Art 22.2. Jeśli masz zamiar skręcić w lewo-podkreślam-zamiar-masz się zbliżyć do krawędzi jezdni lub osi( to wszystko przed skrzyzowaniem podczas skrętu w lewo, ponieważ skrzyżowanie to przeciecie się jezdni ibędąc na skrzyżowaniu już nie masz krawędzi jednej jezdni) i ten zamiar na mocy Art 22.5 zasygnalizować. Wszystko dzieje się jeszcze przed skrzyżowaniem. A co to znaczy "krótko przed( czym) ??? Bronienie się przed oczywistą oczywistością naraża ciebie na śmieszność.
szerszon napisał(a):Literalne podejście do przepisu. Jak dla ciebie nadinterpretacja to współczuję.
szerszon napisał(a):Kwestionujesz Art 22.2 Jest napisane...jeśli masz zamiar a w Art 22.5 masz napisane, że masz ten zamiar zasygnalizować. Coś niezrozumiałego ? Jest napisane kiedy i dlaczego. I nie jest to powierzchnia skrzyżowania.
szerszon napisał(a):Przy takiej "interpretacji" nawet nie powinieneś jej zaczynać. Nie odróżniasz skrzyżowania od drogi jednokierunkowej i nie wiesz , gdzie jest krawędz lub oś jezdni.



Tyle tutaj błędów, że nie wiadomo, z której strony zacząć komentować. :lol: Tzn. gdyby oczywiście było co komentować. ;-)

Zacznijmy może od tego, że sposób sygnalizowania, który postulujesz, nie spełnia kryterium zawartego w art. 22 ust. 5 PoRD. O ile niewątpliwie jest sygnalizowaniem zawczasu, o tyle nijak nie można powiedzieć o tym, że jest wyraźne - ponieważ nic z niego nie wynika dla innych uczestników ruchu. Zresztą, mniej-więcej o tym pisał sąd w swojej opinii.

Co do reszty Twoich zaskakujących... hmmm... nawet nie tyleż interpretacji, co fantazji na temat przepisów... wystarczy te przepisy tu wkleić...

Art. 22. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
(...)
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.



...i przeczytać, żeby uświadomić sobie, że po prostu piszesz głupoty. ;-) Wychodziłoby na to, że ustawa przeczy sama sobie, bo ust. 5 każe sygnalizować "wyraźnie i zawczasu", ale według szerszona "wyraźnie i zawczasu" oznacza "wtedy, kiedy auto zbliża się do środka jezdni lub do jej lewej krawędzi". :lol: A mi, głupiemu, zawsze mi się wydawało, że "wyraźnie i zawczasu" znaczy "wyraźnie i zawczasu". :lol:

Uwaga, uwaga - szerszon właśnie odnalazł w prawie o ruchu drogowym definicję legalną określenia "wyraźnie i zawczasu", brzmiącą "w momencie zbliżenia się do środka jezdni lub (...) do lewej jej krawędzi". :D Tylko ciekawe, dlaczego definicja ta istnieje tylko w jego głowie, a nie w słowniczku pojęć ustawowych. :lol:

A - że tak sobie zmienię temat na chwilę - co według Ciebie, szerszon, oznacza zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po zakończeniu manewru? Dopiero jak zjadę ze skrzyżowania? :mrgreen: Pytam z czystej ciekawości tego, na ile świat twoich wewnętrznych przekonań jest wewnętrznie spójny i jak bardzo jest odmienny od świata rzeczywistego. ;-)


Reszty postu nawet nie będę komentował, bo to już jakieś kompletne głupoty na tematy, o których nawet nie pisałem... Coś o jakichś drogach jednokierunkowych i nie odróżnianiu ich od rond?! :O Dżizas. Niektórzy ludzie naprawdę mają wyobraźnię. :O
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez sankila » środa 14 grudnia 2016, 23:59

STARYSZOFER napisał(a): Jakbyś nie pominął najistotniejszego fragmentu to wiedziałbyś gdzie jaest napisane o kierunku i jaki to kierunek jazdy.
Dajże spokój, z czym chcesz dyskutować, z TYM ...?
szerszon napisał(a):Podczas skrętu w prawo lub lewo jestem podczas ZMIANY KIERUNKU JAZDY z jednego kierunku jazdy na inny. Czyli jeszcze nie mam nowego, a już nie mam starego.

No to skąd ma wziąć kierunek jazdy na rondzie, skoro stary zostawił przy wlocie a nowy nabędzie na wylocie? :lol:
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez gumik » czwartek 15 grudnia 2016, 00:24

Dal ciebie to już nieistotne czy to krawędź czy nie. I tak dalej nie pojedziesz.

Jest dobrą analogią. Przez linię ciągłą też nie pojedziesz. Nie jest istotne, czy jest tam kolejny pas do skrętu w lewo czy buspas.

Jest różnica. Na pas oddzielony linią ciągłą mogłem wjechać wcześniej jak jeszcze była przerywana. Na BUS pas nie mogłem wjechać. Gdyby nie było strzałek, to można by skręcać tylko i wyłącznie z lewego pasa. Nie ważne czy zdążyłeś na niego wjechać, czy już masz ciągłą. Jak masz ciągłą to żeby nie łamać tego artykułu możesz jedynie skręcić w prawo. Czyli ewidentnie strzałeczki zmieniają nieco zasady zajmowania pasów.
I tak jest napisane w przepisie ???
O zamiarze nie zapomniałeś ???
Nie zapomniałem. Użyłem takiego słowa - też.
Dlaczego pomijasz słowa zmieniające sens ???
Przecież wiem, że doskonale znasz ten przepis, a chciałem podkreślić to drugie określenie - wyraźnie.
To najlepiej w ogóle ?
Nie. Najlepiej wyraźnie i zawczasu. Czyli ani nie za wcześnie, ani nie za późno. Za wcześnie nie będzie wyraźną sygnalizacją. A za późno nie będzie sygnalizacją zawczasu. W przypadku ronda prawy migacz przed zjazdem, którym chce się zjechać. Ale nie za wcześnie, czyli wstrzymać się żeby nie dać tego migacza przed innymi zjazdami. To by mogło zmylić innych i nie być wyraźną sygnalizacją.
Ciężko zajrzeć do rozporządzenia ???
P-1e
Dziękuję uprzejmie. Widać ciężko było zajrzeć. Tak jak i ciężko było poszukać KW. I jeszcze konkretny przepis sobie zażyczyłeś. (viewtopic.php?f=3&t=35676&start=7425#p402608). Widać oboje lubimy dostawać informacje na tacy. ;-)
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3502
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez szerszon » czwartek 15 grudnia 2016, 00:32

PraktykRuchu napisał(a):

Zacznijmy może od tego, że sposób sygnalizowania, który postulujesz, nie spełnia kryterium zawartego w art. 22 ust. 5 PoRD. O ile niewątpliwie jest sygnalizowaniem zawczasu, o tyle nijak nie można powiedzieć o tym, że jest wyraźne - ponieważ nic z niego nie wynika dla innych uczestników ruchu.
Nie jest wyraźnym sygnalizowaniem zamiaru skrętu w lewo przejeżdżając przez skrzyżowanie ?
Zresztą, mniej-więcej o tym pisał sąd w swojej opinii.
Pomijając że nie odróżnił kierunku ruchu od kierunku jazdy żonglując pojęciami zamiennie , również zatroskał się iz sygnalizacja lewym kierunkowskazem może wprowadzić w błąd, ponieważ istnieje niebezpieczeństwo,że pojedzie się niezgodnie z C-12. Mocne... Ciekawe co sąd powie na skręt w lewo w drogę dwujezdniową :lol: :lol: :lol: Też dopiero prze zjeździe , bo sobie ktoś coś pomyśli ?
wystarczy te przepisy tu wkleić...
Wklejenie to za mało. Trzeba jeszcze wiedzieć co w nich jest napisane.
Wychodziłoby na to, że ustawa przeczy sama sobie, bo ust. 5 każe sygnalizować "wyraźnie i zawczasu", ale według szerszona "wyraźnie i zawczasu" oznacza "wtedy, kiedy auto zbliża się do środka jezdni lub do jej lewej krawędzi".
,,,jeśli zamierza skręcić-nie zapominaj o tym. O zmianie kierunku jazdy mówimy, a nie o jeździe od krawężnika do krawężnika na drodze.
Uwaga, uwaga - szerszon właśnie odnalazł w prawie o ruchu drogowym definicję legalną określenia "wyraźnie i zawczasu", brzmiącą "w momencie zbliżenia się do środka jezdni lub
Chyba nie muszę pisać, że coś ci umknęło.
A - że tak sobie zmienię temat na chwilę - co według Ciebie, szerszon, oznacza zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po zakończeniu manewru? Dopiero jak zjadę ze skrzyżowania?
Zazwyczaj tak toi się kończy.
Reszty postu nawet nie będę komentował
Omijasz treści, z których wynika,że troszkę się mylisz ???
.
Coś o jakichś drogach jednokierunkowych i nie odróżnianiu ich od rond?
Jak to nie pisałeś ??? Przecież to było o sygnalizowaniu dopiero na skrzyżowaniu, gdzie się przecinają jezdnie, a ty widziałeś jezdnię. Nieładnie tak ściemniać. :lol: :lol: :lol: Wrzuciłem ci wtedy rysunek skrzyżowania z pytaniem, czy będziesz sygnalizował skręt w lewo w miejscu, gdzie jest grot strzałki. Już zapomniałeś ????
Niektórzy ludzie naprawdę mają wyobraźnię.
Przecież można to sprawdzić i zacytować. Po co ściemniasz ???
=============================================
sankila napisał(a):Dajże spokój, z czym chcesz dyskutować, z TYM ...?
szerszon napisał(a):Podczas skrętu w prawo lub lewo jestem podczas ZMIANY KIERUNKU JAZDY z jednego kierunku jazdy na inny. Czyli jeszcze nie mam nowego, a już nie mam starego.

No to skąd ma wziąć kierunek jazdy na rondzie, skoro stary zostawił przy wlocie a nowy nabędzie na wylocie? :lol:
W którym momencie masz nowy ? Masz zrozumienie słowa "zmiana" ?
A może masz przepis, gdzie jest napisane o kierunku jazdy NA skrzyżowaniu ??? Szymon bardzo się starał, ale nie dał rady. Może ty ???
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez PraktykRuchu » czwartek 15 grudnia 2016, 00:49

szerszon napisał(a):Nie jest wyraźnym sygnalizowaniem zamiaru skrętu w lewo przejeżdżając przez skrzyżowanie ?

Nie przez skrzyżowanie o ruchu okrężnym... ;-)
szerszon napisał(a):Ciekawe co sąd powie na skręt w lewo w drogę dwujezdniową

Myślę, że to zależy od tego, czy pas rozdzielający jezdnie ma 2 metry, czy może 52... :D
szerszon napisał(a):Zazwyczaj tak toi się kończy.

Zazwyczaj? :D A wtedy, kiedy się tak nie kończy? ;-)
szerszon napisał(a):Omijasz treści, z których wynika,że troszkę się mylisz ???

Omijam bełkot, głupoty i fantasmagorie, których nikt przy zdrowych zmysłach nawet nie będzie wnikliwie czytał. Powiedzmy, że oszczędzam oczy. ;-)
szerszon napisał(a):Przecież można to sprawdzić i zacytować. Po co ściemniasz ???

Sprawdź, cytuj... o cokolwiek Ci chodzi. :D Bo do teraz nie wiem. :D
szerszon napisał(a):Wklejenie to za mało. Trzeba jeszcze wiedzieć co w nich jest napisane.

Co innego nie wiedzieć, co jest napisane... a co innego widzieć w nich napisane to, co napisane nie jest. :D Ustawa na temat sygnalizowania mówi wyraźnie: zamiar sygnalizujemy "wyraźnie i zawczasu", a art. 22 ust. 2 dotyczy nie sygnalizowania zamiaru wykonania manewru, tylko tego, jak należy się przed tym manewrem ustawić, więc nie ma kompletnie nic wspólnego z sygnalizowaniem... :lol: Chyba, że - jak mówiłem - znalazłeś nową definicję słów "wyraźnie i zawczasu"... ale to musiałoby być w twojej wyobraźni, bo ustawa nie przypisuje temu określeniu znaczenia innego niż powszechnie przyjęte. I nie, powszechnie nie oznacza ani Ciebie, ani kilku Twoich kumpli z Warszawy, ani tego, kto Ci wmówił, że poprawnie rozumiesz ten przepis. :D

Niesamowite, jaka potrafi być siła przekonania, jak ktoś sobie coś wmówi... :-)
Ostatnio zmieniony czwartek 15 grudnia 2016, 00:50 przez PraktykRuchu, łącznie zmieniany 1 raz
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez szerszon » czwartek 15 grudnia 2016, 00:50

gumik napisał(a):Jest różnica. Na pas oddzielony linią ciągłą mogłem wjechać wcześniej jak jeszcze była przerywana. Na BUS pas nie mogłem wjechać.
To było wjechać. Nie miałbyś teraz dylematów.
Gdyby nie było strzałek, to można by skręcać tylko i wyłącznie z lewego pasa.
Nie zawsze. Oznakowanie za pomocą samych linii też załatwiłoby sprawę. Ale malują...dla tych co ni łapią przepisów.
Czyli ewidentnie strzałeczki zmieniają nieco zasady zajmowania pasów.
Może ..ale nie czynią rewolucji wywalając wszystko do góry nogami. Poza tym...znowu 220, bo masz najwyraźniej problemy z wyszukiwaniem tekstów a akcie prawnym.

Znak F-10 „kierunki na pasach ruchu” (rys. 7.2.10.1)
stosuje się w celu wskazania na wlocie skrzyżowania
obowiązujących kierunków jazdy przez skrzyżowanie
z określonych pasów ruchu. Znak F-10 nale-
ży stosować, gdy organizacja ruchu na wlocie na
skrzyżowanie jest odmienna od ustalonej ogólnymi
przepisami lub gdy uczestnicy ruchu mogą mieć
wątpliwości co do obowiązującej organizacji ruchu,
np. ze względu na dużą liczbę pasów ruchu.

Nie zapomniałem. Użyłem takiego słowa - też.
Mijasz się z prawdą. To twoje słowa gdzie rzekomo nie zapomniałeś :lol: :lol: :lol:
W tym przepisie jest też napisane aby sygnalizować wyraźnie. W szczególności na rondach, gdzie jest kilka lewych albo prawych zjazdów, nie jest to wyraźna sygnalizacja.
I po co ściemniasz ???
Przecież wiem, że doskonale znasz ten przepis, a chciałem podkreślić to drugie określenie - wyraźnie.
Po co ściemniasz ? Pominięcie zamiaru zmienia sens. Głupio się tłumaczysz.
Nie. Najlepiej wyraźnie i zawczasu. Czyli ani nie za wcześnie, ani nie za późno.
No to bądź łaskaw stosować się do Art 22.2 i 5.
Za wcześnie nie będzie wyraźną sygnalizacją.
Nikt nie mówi o sygnalizacji dwa kilometry przed skrzyżowaniem.

W przypadku ronda prawy migacz przed zjazdem, którym chce się zjechać. Ale nie za wcześnie, czyli wstrzymać się żeby nie dać tego migacza przed innymi zjazdami. To by mogło zmylić innych i nie być wyraźną sygnalizacją.
To akurat poprawnie. Tylko co z sygnalizacją zbliżając się o skrzyżowania i z Art 22 ???
I jeszcze konkretny przepis sobie zażyczyłeś. (viewtopic.php?f=3&t=35676&start=7425#p402608).
A to jest bardzo cenny link, ponieważ odnosi się do KW, gdzie tak samo nie ma nic o kierunku jazdy przy C-12 i tak samo jest odpowiednik naszego paragrafu 35.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez szerszon » czwartek 15 grudnia 2016, 01:10

PraktykRuchu napisał(a):Nie przez skrzyżowanie o ruchu okrężnym... ;-)
I co z tego ,że jest SoRO..przecież sąd stwierdził,że to normalne skrzyżowanie. Ta opinia ci nie pasuje tylko wymyślasz sobie zasady do jednego z rodzai skrzyżowań ???
Myślę, że to zależy od tego, czy pas rozdzielający jezdnie ma 2 metry, czy może 52..
Brawo ty, jeśli widzisz w takim przypadku drogę dwujezdniową. Problem mimo wszystko dalej istnieje. Dziwnie sobie dobieracie sygnalizację. :lol: :lol: :lol:
Zazwyczaj?
Zjeżdżasz , prostują się koła, kierunkowskaz sam się wyłacza. Nie ma problemu.

Omijam bełkot, głupoty i fantasmagorie, których nikt przy zdrowych zmysłach nawet nie będzie wnikliwie czytał. Powiedzmy, że oszczędzam oczy.
Raczej rozum, ale nie krępuj się. Omijasz niewygodne fakty, które pokazują ,że twoje wizje nijak się mają do PoRD.
Bo do teraz nie wiem.
W ogóle niewiele wiesz, dlatego z czystym sumieniem mogłem nazwać ciebie dyletantem.Pamięć masz króciutką, oj, króciutką.Głupio się przyznać,że zostałeś przyłapany na niekonsekwencji ???
Ustawa na temat sygnalizowania mówi wyraźnie: zamiar sygnalizujemy "wyraźnie i zawczasu", a art. 22 ust. 2 dotyczy nie sygnalizowania zamiaru wykonania manewru, tylko tego, jak należy się przed tym manewrem ustawić, więc nie ma kompletnie nic wspólnego z sygnalizowaniem...
Jest jeden artykuł a te dwa ustępy traktują o tym samym zamiarze. Rozdzielanie tego to pomyłka.
Chyba, że - jak mówiłem

Dużo mówiłeś i zazwyczaj bez sensu co ci udowodniłem i Art 22 jak i rysunkami.
Niesamowite, jaka potrafi być siła przekonania, jak ktoś sobie coś wmówi..
Bezczelny jesteś.
Nie, tam nie ma nic o sygnalizowaniu "przed skrzyżowaniem", tylko "wyraźnie i zawczasu". "Wyraźnie i zawczasu" w przypadku zwykłego skrzyżowania może oznaczać co innego niż w przypadku ronda.
Może jakaś podstawa prawna do odmiennego traktowania poszczególnych skrzyżowań.
Dlatego pytałem czy masz pojęcie czym jest skrzyżowanie.
Czasami zmieniam kierunek jazdy na skrzyżowaniu.

i zmieniam go dopiero, kiedy to skrzyżowanie opuszczam

Podaj jakikolwiek przepis, gdzie jest napisane o kierunku jazdy NA skrzyżowaniu, że go zmieniasz .
.
Kategorie sygnalizowania zmiany kierunku ruchu oraz skrzyżowania są ze sobą rozdzielne.
Gdzie ???
Jeszcze w tym twoim bełkocie umknęła mi ta jezdnia na skrzyżowaniu ale na spokój poszukam, aby ci po raz kolejny pokazać bezsens twoich wywodów.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez gumik » czwartek 15 grudnia 2016, 10:42

szerszon napisał(a):To było wjechać. Nie miałbyś teraz dylematów.
Czyli przyznajesz, że buspas nie był dobrą analogią?
Nie zawsze. Oznakowanie za pomocą samych linii też załatwiłoby sprawę. Ale malują...dla tych co ni łapią przepisów.
Mógłbyś podać przykład takiego oznakowania gdzie są same linie, a w lewo skręca się z prawego pasa?
Może ..ale nie czynią rewolucji wywalając wszystko do góry nogami. Poza tym...znowu 220, bo masz najwyraźniej problemy z wyszukiwaniem tekstów a akcie prawnym.
A no właśnie. Jest tam napisane "Znak F-10 należy stosować, gdy organizacja ruchu na wlocie na skrzyżowanie jest odmienna od ustalonej ogólnymi przepisami lub [...]". Czyli strzałki mogą zmieniać te ogólne zasady z artykułu 22. O to mi chodziło. Tylko nie pisz mi, że zapomniałem o drugiej części zdania. Oczywiście strzałki mogą również tylko przypominać o ogólnych zasadach.

Mijasz się z prawdą. To twoje słowa gdzie rzekomo nie zapomniałeś :lol: :lol: :lol:

I po co ściemniasz ???

Po co ściemniasz ? Pominięcie zamiaru zmienia sens. Głupio się tłumaczysz.

Przecież tłumaczyłem Ci, że celowo użyłem tam słowa "też". Jest to partykuła, która świadczy o tym, że oprócz określenia "wyraźnie" są w tym przepisie zawarte inne określenia o których akurat wtedy nie pisałem.
Nie. Najlepiej wyraźnie i zawczasu. Czyli ani nie za wcześnie, ani nie za późno.
No to bądź łaskaw stosować się do Art 22.2 i 5.
A to "ani za wcześnie, ani za późno" nie jest stosowaniem się do tego artykułu?
Za wcześnie nie będzie wyraźną sygnalizacją.Nikt nie mówi o sygnalizacji dwa kilometry przed skrzyżowaniem.
Za wcześnie, to może być 1m, 10m, 100m. Zależnie od sytuacji, prędkości, ułożenia dróg. Wszystko co mogłoby nie być wyraźne dla innych uczestników i ich zmylić.
To akurat poprawnie. Tylko co z sygnalizacją zbliżając się o skrzyżowania i z Art 22 ???
Tutaj całkowicie się zgadzam z tym postem viewtopic.php?f=3&t=35676&start=7605#p403576 że nie ma obowiązku sygnalizowania przed skrzyżowaniem, jeśli miałoby to być sprzeczne z którymś z określeń z Art.22.5, czyli zawczasu lub wyraźnie.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3502
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości