szerszon napisał(a):papadrive napisał(a):Sorry, jeśli uraziłem.
Spoko , nie da się.Wokół wyspy jest droga i koniec. Nie jest istotne co napisali w paragrafie.
Chciałem być uprzejmy dla kobiety błądzącej.

kg1956 napisał(a):Która jest częścią powierzchni, nazwanej na potrzeby PoRD skrzyżowaniem.
Całe PoRD są wymyślone na potrzeby bezpieczeństwa na drogach. Znaki też ktoś wymyślił i zaprojektował na potrzeby tych przepisów.
===
sankila napisał(a): A jak to będzie z przecięciami poboczy i chodników? I jakie są na nich kierunki ruchu? Skoro przecinają się drogi, to przecinają się wszystkie "części składowe", czyż nie?
Toż przecie o tym pisałem.
Czy na chodnikach obowiązuje art 25, skoro obowiązuje na skrzyżowaniu?
A czy pieszy jest "kierującym", aby go ten art. obowiązywał?
A w jaki sposób wysepka kanalizuje ruch? Czy aby nie przez rozdzielenie jednej jezdni na dwie - o różnych kierunkach ruchu?
Szerszon się wysilił i dał odpowiedź w traktacie:
szerszon napisał(a):C-11
Wysepka może rozdzielać jezdnię na dwie, na których mogą być różne kierunki ruchu.
A jak są dwie jezdnie to i dwa skrzyżowania (albo dwa przecięcia kierunków ruchu - jak kto woli).
A Ty dalej swoje. Kiedy Ty wreszcie zrozumiesz, że skrzyżowania nie tworzą jedynie jezdnie czy pojedyncze przecięcia kierunków ruchu, a całe drogi. Na skrzyżowaniu (jednym

) może występować wiele przecięć samych jezdni, jak i kier. ruchu. Wyasfaltowana część powierzchni skrzyżowania ( i to nie zawsze cała) jest tylko dla pojazdów i dlatego taka, nas kierowców, najbardziej dotyczy.
Jedna droga = jedna jezdnia (vide def. drogi twardej, gdyby def. drogi Ci nie wystarczyła). Wyspy na niej nie postawisz, kawałka drogi też nie będzie.
Nie odróżniasz definicji od opisu rodzajów dróg czy skrzyżowań. Tak, jak występują różne rodzaje skrzyżowań, tak samo są różne drogi (jedno-, dwujezdniowe, jedno-. dwukierunkowe, ekspresowe, gruntowe, wewnętrzne itp., itd.), ale definicja, na potrzeby przepisów jedna.
A czy wyspy nie da się postawić na skrzyżowaniu? Jak się popieści, to się zmieści.

Zdzichu przywiezie wywrotkę ziemi, wyrówna się ją i wyprofiluje, posieje trawkę i wyspa gotowa, a obok niej jezdnia.
Zatem ta definicja nijak nie pasuje do dużych skrzyżowań.
Dlatego często wielkie skrzyżowania sztucznie (przez oznakowanie) są rozdzielane na części, aby ułatwić przejazd przez nie, a tym samym poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu.