Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez nicniechce » poniedziałek 19 września 2016, 13:41
przez Henq » piątek 23 września 2016, 21:08
nicniechce napisał(a):Witam,
nicniechce napisał(a):1. Warszawa, skrzyżowania ul. Anielewicza i Smoczej - jazda w stronę Towarowej.
Przed światłami mamy teroetycznie jeden pas ruchu (wytyczony) ale jezdnia jest na tyle szeroka ze mogą jechac kolo siebie dwa auta.
nicniechce napisał(a):Za skrzyżowaniem natomiast "prawy" pas zamienia się w miejsca postojowe
nicniechce napisał(a):Pytanie: które auto ma pierwszeństwo po minięciu tego skrzyżowania?
nicniechce napisał(a): Czy auto jadące przed skrzyżowaniem lewym pasem, czy auto jadące prawym pasem
nicniechce napisał(a): i zmuszone do wjechania za skrzyżowaniem na teoretycznie "lewy" pas.
nicniechce napisał(a): Dodam, ze nie ma tam zadnego znaku informującego o zwężeniu ani o końcu pasa ruchu ani nawet zadnego znaku informacyjnego nt. pasów ruchu.
zmuszone do wjechania za skrzyżowaniem na teoretycznie "lewy" pas
nicniechce napisał(a):2. Warszawa, Rondo Starzyńskiego - jazda z ul. Jagiellońskiej w prawo na most Gdański.
przez Henq » sobota 24 września 2016, 14:14
Henq napisał(a):nicniechce napisał(a):Pytanie: które auto ma pierwszeństwo po minięciu tego skrzyżowania?
Auto któremu pas się kończy.
przez nicniechce » poniedziałek 26 września 2016, 10:15
przez Henq » sobota 01 października 2016, 18:19
nicniechce napisał(a):stąd moje wątpliwości.
przez nicniechce » środa 05 października 2016, 12:12
Henq napisał(a):nicniechce napisał(a):stąd moje wątpliwości.
A ten tramwaj pod mostem to myślisz że po czym się porusza jak nie po rondzie? Przecina przez sam środek wyspę centralnąa ty uważasz że on nie ma znaku C-12 więc nie porusza się po rondzie?
przez Henq » czwartek 06 października 2016, 21:29
nicniechce napisał(a):Chodzi o tramwaj po prawej stronie - on wjezdzając na skrzyzowanie nie ma znaku c-12
przez nicniechce » piątek 14 października 2016, 08:53
przez LeszkoII » piątek 14 października 2016, 09:08
przez sankila » piątek 14 października 2016, 20:04
Jeśli dobrze widzę, to nie jest skrzyżowanie dróg, tylko "inne miejsce przecięcia kierunków ruchu" - tramwaj przejeżdża przez drogę w miejscu, gdzie pojazdy opuszczają rondo.nicniechce napisał(a):Kierujący pojazdem drogowym nie ma informacji jak ma się zachować na tym skrzyżowaniu, więc teoretycznie jest to dla niego skrzyżowanie równorzędne
przez nicniechce » czwartek 27 października 2016, 09:58
LeszkoII napisał(a):A skąd kierujący samochodem ma wiedzieć, że motorniczego obowiązuje A-7? Ja bym ustąpił tramwajowi i pojechał dopiero wtedy, gdy ten by mnie przepuścił. Przepuszczanie w takim miejscu prowokuje niebezpieczne sytuacje i spowalnia ruch.
Na jakiej podstawie mam zakładać, że nie umieszczono C-12 PLUS A-7 przy torowisku dla tramwajów?
P.S. Nie ma linków = nie ma odpowiedzi.
przez nicniechce » czwartek 27 października 2016, 10:13
sankila napisał(a):Jeśli dobrze widzę, to nie jest skrzyżowanie dróg, tylko "inne miejsce przecięcia kierunków ruchu" - tramwaj przejeżdża przez drogę w miejscu, gdzie pojazdy opuszczają rondo.nicniechce napisał(a):Kierujący pojazdem drogowym nie ma informacji jak ma się zachować na tym skrzyżowaniu, więc teoretycznie jest to dla niego skrzyżowanie równorzędne
Logiczne jest, że pojazdy nie mogą zobaczyć, jaki znak ma tramwaj, ale nie jest to im do niczego niepotrzebne. Rondo ma C12/A7, więc dla pojazdów ten wylot jest z automatu drogą podporządkowaną.
Czyli wszyscy wszystko wiedzą i gra gitara.
przez sankila » czwartek 27 października 2016, 19:20
A7 nie jest znakiem skrzyżowania, tylko włączania do ruchu (porównaj dyspozycję znaku z art 16) - nie stawia się go wyłącznie na skrzyżowaniach (jak D1), ale może stać w każdym miejscu przecięcia kierunków ruchu, łącznie z wyjazdem z prywatnej posesji.nicniechce napisał(a):skoro tramwaj ma znak A7 to jednak jest to skrzyżowanie z określonym pierwszeństwem (tramwaj ma ustąpić). Dla kierowcy natomiast, rzeczywiscie moze to byc "inne miejsce przecięcia kierunków ruchu" (auto ma ustąpić)
przez nicniechce » piątek 28 października 2016, 10:23
sankila napisał(a):A7 nie jest znakiem skrzyżowania, tylko włączania do ruchu (porównaj dyspozycję znaku z art 16) - nie stawia się go wyłącznie na skrzyżowaniach (jak D1), ale może stać w każdym miejscu przecięcia kierunków ruchu, łącznie z wyjazdem z prywatnej posesji.nicniechce napisał(a):skoro tramwaj ma znak A7 to jednak jest to skrzyżowanie z określonym pierwszeństwem (tramwaj ma ustąpić). Dla kierowcy natomiast, rzeczywiscie moze to byc "inne miejsce przecięcia kierunków ruchu" (auto ma ustąpić)
Skrzyżowanie to przecięcie dróg "jezdniowych" - nie ma opcji, że dla jednego użytkownika jest skrzyżowanie a dla drugiego "inne miejsce". Natomiast art 25.3 (pierwszeństwo tramwaju) nie działa, bo "znaki przed ustawą", a A7 nakazał ustąpić tramwajowi.
przez sankila » piątek 28 października 2016, 20:38
Tramwaj ma A7 i tylko to go interesuje. Po to ten znak ma nietypowy kształt, żeby był rozpoznawalny z punktu widzenia kierowcy. Zatem kierowca jedzie, bo tramwaj stoi.nicniechce napisał(a):Czyli co? Tramwaj ma ustąpić pierwszeństwa pojazdom wyjeżdżającym z ronda? Z punktu widzenia kierowcy to czy jest to skrzyżowanie czy inne miejsce przecięcia, dopóki znaki nie stanowią inaczej powinien ustąpić tramwajowi. A więc mamy pat.