Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Mahometa » czwartek 22 września 2016, 12:26
przez gumik » czwartek 22 września 2016, 12:45
Art. 50.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany sygnalizować postój pojazdu silnikowego lub przyczepy z powodu uszkodzenia lub wypadku:
na autostradzie lub drodze ekspresowej – w każdym przypadku;
na pozostałych drogach twardych:
poza obszarem zabudowanym – w razie postoju na jezdni w miejscu, w którym jest to zabronione, a na poboczu, jeżeli pojazd nie jest widoczny z dostatecznej odległości,
na obszarze zabudowanym – w razie postoju na jezdni w miejscu, w którym zatrzymanie jest zabronione.
2. Postój pojazdu, o którym mowa w ust. 1, należy sygnalizować w sposób następujący:
na autostradzie lub drodze ekspresowej – przez:
włączenie świateł awaryjnych pojazdu, a jeżeli pojazd nie jest w nie wyposażony, należy włączyć światła pozycyjne,
umieszczenie ostrzegawczego trójkąta odblaskowego w odległości 100 m za pojazdem; trójkąt ten umieszcza się na jezdni lub poboczu, odpowiednio do miejsca unieruchomienia pojazdu;
na pozostałych drogach:
poza obszarem zabudowanym – przez umieszczenie w odległości 30–50 m za pojazdem ostrzegawczego trójkąta odblaskowego i włączenie świateł awaryjnych; w razie gdy pojazd nie jest wyposażony w światła awaryjne, należy włączyć światła pozycyjne,
na obszarze zabudowanym – przez włączenie świateł awaryjnych, a jeżeli pojazd nie jest w nie wyposażony, należy włączyć światła pozycyjne i umieścić ostrzegawczy trójkąt odblaskowy za pojazdem lub na nim, na wysokości nie większej niż 1 m.
3. Sygnalizowanie, o którym mowa w ust. 1 i 2, obowiązuje przez cały czas postoju pojazdu.
Art. 49. 3. Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze ekspresowej w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu. Jeżeli unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych uczestników ruchu.
przez Karolina1994 » czwartek 22 września 2016, 14:07
przez JAKUB » czwartek 22 września 2016, 18:01
przez LeszkoII » czwartek 22 września 2016, 20:53
Nigdy nie robiłem przeglądu akumulatora, bo po co!!! Po co mi przegląd akumulatora, który dziś kupiłem z gwarancją na 3 lata? Rozrusznik? W starym samochodzie niewymieniany od nowości (10 lat) i kręci.JAKUB napisał(a):Rozrusznik, akumulator wymaga sezonowego przeglądu.
przez JAKUB » piątek 23 września 2016, 11:05
przez LeszkoII » sobota 24 września 2016, 10:14
Nie jest bezwarunkowo wymagana. "Elegancka pani" pojedzie do serwisu producenta, żeby napełnili jej zbiornik do spryskiwaczy, wymienili wycieraczkę lub sprawdzili jakich płynów brakuje, które należy uzupełnić i kiedy trzeba przyjść na następny przegląd. Zapłaci za to w gotówce lub w naturze - istotne żeby sobie manicure nie zniszczyć.JAKUB napisał(a):LeszkoII - wiesz może co to jest obsługa sezonowa?
Czy w nowszych modelach aut nie jest potrzebna?
przez Borys_q » sobota 24 września 2016, 19:35
Trzeba zadbać o stan techniczny samochodu.
Rozrusznik, akumulator wymaga sezonowego przeglądu.
LeszkoII - wiesz może co to jest obsługa sezonowa?
Czy w nowszych modelach aut nie jest potrzebna?
przez JAKUB » sobota 24 września 2016, 20:53
Borys_q napisał(a):(...)To żeś mu podpowiedział, auto może zgasnąć i nie odpalić z kilkuset powodów (...)
przez Borys_q » sobota 24 września 2016, 21:23
Z wyczuwalnych podstawowych problemów jest słabe (przerywane) napięcie prądu.
Ale to nie zostało zapisane w PoRD.
Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga – szczególną ostrożność, unikać
wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub
porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić
spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie
rozumie się również zaniechanie.
Silnik unieruchomiony - prąd z akumulatora
Silnik pracuje - prąd z ALTERNATORA (prądnicy)