Wyższość tramwaju nad 27.1a

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez szerszon » czwartek 08 września 2016, 08:02

mp0011 napisał(a):
Że to jest bubel, to zdaję sobie sprawę. Pytanie tylko, kto ma pierwszeństwo w tej sytuacji.

Nikt. :lol: Bo bubel.
Może pójdźmy na kompromis,

Osobiście w takiej sytuacji przepuściłbym tramwaj. Mi jako rowerzyście przyjdzie to zdecydowanie łatwiej.Jeśli tramwaj mnie przepuszcza to korzystam.
Do 2001 obowiązywał analogiczny zapis:
Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi jadącemu po drodze (ścieżce) dla rowerów, przebiegającej przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

został on w 2011 uzupełniony o nową infrastrukturę, która wcześniej nie istniała oficjalnie.
Chodniki i pobocza z tego co wiem to istniały.A o te części drogi mi chodzi w świetle Art 17 i 27.1a
Może nie był to najlepszy przykład, ale były wyroki skazujące skręcającego
Owszem były. Tylko w ostatnim czasie pojawiły się zgodne z PoRD. Wreszcie.
Dlaczego uważasz, że te przykłady nie mają odzwierciedlenia w przepisach?
Jak sam słusznie zauważyłeś -bubel. Zazwyczaj tramwaje nie cofają, nie omijają i nie wyprzedzają zmieniając pas ruchu :mrgreen: Równie dobrze można było się powołać na kołujący F-16
=================================================
Henq napisał(a):No obniżaj może w końcu zrozumiesz słowo pisane "...jadący prosto" - to, nie moja wina że nie potrafisz czytać co się do ciebie pisze :eek2:

Dochodzę do pierwszych pokładów węgla brunatnego..może zrozumiesz w końcu słowo pisane...Art 25.2 "pojazd szynowy ma pierwszeństwo niezależnie z której strony nadjeżdża"
to nie moja wina ,że nie potrafisz czytać tego co się do ciebie pisze.
A to dziwne co piszesz :eek2: , w art 25.2 wzmianki nie ma o pasie ruchu dla rowerów, ba nawet nie ma wzmianki o rowerach :eek2: jakieś urojenia..? może kodeks inny masz?
A to nie dziwne ,że nie rozumiesz. W Art 25.2 nie ma mowy o żadnych pasach ruchu. Nie trzeba pisać o rowerach tak samo jak o innych typach pojazdów. Rower to pojazd. :wink: nie zauważyłeś ? Może inny kodeks masz ?

Rozumiem że twoja logika i ślepe zapatrzenie w art 25.2 pozwala również na rozjeżdżanie rowerzysty na PdR bo przecież Art 25.2
Rowerzysta nie zignorował art 25.2 nie miał jak, jechał równolegle z tramwajem, następnie z drogi dla rowerów wjechał na pas dla rowerów a tramwaj skręca więc się pytam (zresztą nie tylko ja) na jakiej podstawie uważasz że tramwaj może rozjechać rowerzystę?

Obniżam poprzeczkę do pokładów węgla kamiennego.Takie czytanie ze zrozumieniem jakie prezentujesz to porażka. Weź gościu poczytaj co napisałem do tej pory nawet sylabizując z wywalonym jęzorem, skoro inaczej nie dasz rady.
Jeśli jechał równolegle to nie było przecięcia się. A to musiał nadjeżdżać drogą poprzeczną ? :lol: :lol: :lol: Mocne.
Poza tym nie uważam,że to tramwaj ma pierwszeństwo. Pisałem naście razy ,że tu jest kolizja przepisów. Ale wobec stanowiska nie tylko twojego iż to rowerzysta może rozjechać tramwaj :lol: nie można przejść obojętnie. :D
Uuu jeszcze musisz obniżyć tą poprzeczkę byś w końcu zrozumiał kodeks drogowy, art 25.3 w żadnym swoim miejscu nie określa konkretnego kierującego a tym bardziej motorniczego
Jak również pasa ruchu :lol:
dlaczego ignorujesz słowo pisane? :
Masz problem ze zrozumieniem Art 17 i 25 ?
Ma ustąpić rowerzyście: rowerzyście jadącemu na wprost... ...lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
Jeszcze raz..masz problem ze zrozumieniem Art 17 i 23 ? To też słowo pisane...
Widzisz ślepe zapatrzenie w art 25.1 i art 25.2 nie rozwiewa wszystkich niejasności są również inne art które trzeba rozumieć :eek2:
Ślepo się zapatrzyłeś w Art 27.1a ignorując pozostałe przepisy, które też trzeba rozumieć.
Coś czuję ,że zaraz odkryję ropę i będziemy drugim Kuwejtem :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez Henq » czwartek 08 września 2016, 17:59

szerszon napisał(a):
Henq napisał(a):No obniżaj może w końcu zrozumiesz słowo pisane "...jadący prosto" - to, nie moja wina że nie potrafisz czytać co się do ciebie pisze :eek2:

Dochodzę do pierwszych pokładów węgla brunatnego..może zrozumiesz w końcu słowo pisane...Art 25.2 "pojazd szynowy ma pierwszeństwo niezależnie z której strony nadjeżdża"
to nie moja wina ,że nie potrafisz czytać tego co się do ciebie pisze.

Ja rozumiem bardzo dobrze, a ty jak zwykle masz z tym problemy czy ty w końcu zaczniesz czytać co się do ciebie pisze? :x
Henq napisał(a):a który z art reguluje pierwszeństwo pojazd vs. rowerzysta jadący prosto?

jakoś nie widzą w twoim 25.2 by była choćby wzmianka o rowerzyście jadącym prosto a co dopiero jadącym prosto Drogą dla Rowerów lub Pasem dla Rowerów :eek2:

szerszon napisał(a):
A to dziwne co piszesz :eek2: , w art 25.2 wzmianki nie ma o pasie ruchu dla rowerów, ba nawet nie ma wzmianki o rowerach :eek2: jakieś urojenia..? może kodeks inny masz?
A to nie dziwne ,że nie rozumiesz. W Art 25.2 nie ma mowy o żadnych pasach ruchu. Nie trzeba pisać o rowerach tak samo jak o innych typach pojazdów. Rower to pojazd. :wink: nie zauważyłeś ? Może inny kodeks masz ?

Jak zwykle manipulacja bo przecież nie masz nic mądrego do napisania :eek2: ehh

szerszon napisał(a):A to nie dziwne ,że nie rozumiesz. W Art 25.2 nie ma mowy o żadnych pasach ruchu.

A ty za to zrozumiałeś w 100%, że chodzi o pas ruchu dla rowerów, a nie o pas ruchu? :eek2: no chyba nie, a mówiłem że dla ciebie nadal za wysoko poprzeczka :eek2: czytanie ze zrozumieniem się kłania :help:
szerszon napisał(a):Nie trzeba pisać o rowerach tak samo jak o innych typach pojazdów.

Nie trzeba? :wow: no popatrz a art 25.2 przeczy twoim wizjom pisze o tramwaju - inny typ pojazdu czy to też uznasz za wymysł?
szerszon napisał(a):Rower to pojazd. :wink: nie zauważyłeś ? Może inny kodeks masz ?
A tramwaj to nie pojazd chcesz wmówić, że to nie jest pojazd :wow: :eek2: ? no popatrz doszedłeś do ropy a i tak kodeks drogowy za trudny dla ciebie :spoko:
szerszon napisał(a):Obniżam poprzeczkę do pokładów węgla kamiennego.
Nadal za wysoko dla ciebie.
szerszon napisał(a):Takie czytanie ze zrozumieniem jakie prezentujesz to porażka. Weź gościu poczytaj co napisałem do tej pory nawet sylabizując z wywalonym jęzorem, skoro inaczej nie dasz rady.
Jeśli jechał równolegle to nie było przecięcia się. A to musiał nadjeżdżać drogą poprzeczną ? :lol: :lol: :lol: Mocne.
Poza tym nie uważam,że to tramwaj ma pierwszeństwo. Pisałem naście razy ,że tu jest kolizja przepisów. Ale wobec stanowiska nie tylko twojego iż to rowerzysta może rozjechać tramwaj :lol: nie można przejść obojętnie. :D

Ależ nie tylko ja ci udowadniam, że piszesz głupoty a potem manipulujesz że nic takiego nie napisałeś:
szerszon napisał(a):Nie widzisz? Przecież z Art 25.2 i Art 25.3 wynika, że tramwaj ma zawsze pierwszeństwo, o ile nie znaków, sygnalizacji, kierującego ruchem.

to że ty nie potrafisz składać literek do kupy bez języka na wierzchu to już wiem teraz napisz ładnie czy to są twoje słowa czy też nie oszuście? Widzisz tylko art 25.2 i żadnego innego, a przecież tak jak w art 25.1 nie są zawarte konkretne rodzaje pojazdu, tylko np w art 25.2 jest wyszczególniony konkretny typ, tak również w art 27.1a i pełni on dokładnie taką samą rolę, ale dla ciebie i tak nic to, czyżbyś nie doszedł tak daleko w czytaniu?
szerszon napisał(a):
Uuu jeszcze musisz obniżyć tą poprzeczkę byś w końcu zrozumiał kodeks drogowy, art 25.3 w żadnym swoim miejscu nie określa konkretnego kierującego a tym bardziej motorniczego
Jak również pasa ruchu :lol:

Normalnie jak łysy grzywką o kant okrągłego stołu :eek2: :eek2: A dlaczegóż to art 25.3 ma określać pas ruchu? Przecież my tutaj nie rozmawiamy o pasie ruchu, rozmawiamy o drodze dla rowerów i pasie dla rowerów widac jeszcze za wysoko masz tą poprzeczkę ustawioną, może znajdź na internecie program Expressivo skoro takie masz trudności z czytaniem :eek2: chociaż w twoim przypadku nic to nie pomoże bo ty po prostu nie rozumiesz co się do ciebie mówi i tu mamy właśnie przykład.
szerszon napisał(a):
dlaczego ignorujesz słowo pisane? :
Masz problem ze zrozumieniem Art 17 i 25 ?
po raz kolejny co ma art 17 do art 27.1a
po raz kolejny art 25 nie jest skończony jego uzupełnieniem są art 26, 27, 28 nie wybieraj sobie art które tobie pasują
szerszon napisał(a):
Ma ustąpić rowerzyście: rowerzyście jadącemu na wprost... ...lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
Jeszcze raz..masz problem ze zrozumieniem Art 17 i 23 ? To też słowo pisane...

:wow: no i znów to samo :wow: jak brakuje argumentów to w kółko jedno i to samo będziesz pisał, choćbyś 100 razy powtórzył że stolicą polski jest poznań i tak nikt ci nie uwierzy :eek2: za chwilę jeszcze ataki personalne bo przecież oni nie chcą moich argumentów słuchać a ja tak mówię i tak ma być :eek2:
Napisz jeszcze raz co ma rowerzysta opuszczający drogę dla rowerów do art 17 w świetle: "...lub innej części drogi, którą zamierza opuścić", czy DdR nie jest częścią drogi? Czy rowerzysta wjeżdżając z DdR na pas dla rowerów nie jest opuszczającym część drogi? więc się pytam wskaż co ma tutaj do rzeczy art 17? A o 23 to już widzę pojechałeś z grubej rury kolejny bubel który chcesz tutaj wcisnąć?
szerszon napisał(a):
Widzisz ślepe zapatrzenie w art 25.1 i art 25.2 nie rozwiewa wszystkich niejasności są również inne art które trzeba rozumieć :eek2:
Ślepo się zapatrzyłeś w Art 27.1a ignorując pozostałe przepisy, które też trzeba rozumieć.

no to napisz ładnie w który miejscu art 25.1 lub art 25.2 wspomina o pojeździe szczególnym jakim jest rower? :eek2: Coś na ten temat? może masz inny kodeks od obowiązującego i tam takie bzdury są wypisane bo w ustawie przywileje rowerzysty są opisane w 27.1a ale ty ich niestety nie widzisz :eek2:
szerszon napisał(a):Coś czuję ,że zaraz odkryję ropę i będziemy drugim Kuwejtem :lol:

Widzę na temat kolega pisze, czyżby znów brakło argumentów? Choćbyś nie wiem jak się starał i tak za wysokie loty jak dla ciebie i twojego "bo tak" :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez LeszkoII » czwartek 08 września 2016, 18:14

Szerszon, czemu nie odpowiesz na pytanie: dlaczego rowerzysta NA przejeździe ma pierwszeństwo przed tramwajem skoro ... art. 25. 2? Bubel prawny? :P
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez Henq » czwartek 08 września 2016, 19:56

LeszkoII napisał(a):Szerszon, czemu nie odpowiesz na pytanie: dlaczego rowerzysta NA przejeździe ma pierwszeństwo przed tramwajem skoro ... art. 25. 2? Bubel prawny? :P

Bo przecież art 17 art 25.1, art 25.2, art 25.3 i nie zapominajmy o art 23 :eek2: :wow: ale przecież on tak nie twierdzi :lol: :lol: :lol:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez szerszon » czwartek 08 września 2016, 23:45

LeszkoII napisał(a):Szerszon, czemu nie odpowiesz na pytanie: dlaczego rowerzysta NA przejeździe ma pierwszeństwo przed tramwajem skoro ... art. 25. 2? Bubel prawny? :P
Ależ odpowiedziałem. Powtórzę...D-6a
Henq napisał(a):Ja rozumiem bardzo dobrze, a ty jak zwykle masz z tym problemy czy ty w końcu zaczniesz czytać co się do ciebie pisze?



Ja też rozumiem bardzo dobrze, że nie dociera do ciebie Art 25.2 ponieważ widzisz tylko Art 27.1a. A Art 25.2 to słowo pisane, które nie może się przebić. Trudno, nie każdy musi rozumieć PoRD.
jakoś nie widzą w twoim 25.2 by była choćby wzmianka o rowerzyście jadącym prosto a co dopiero jadącym prosto Drogą dla Rowerów lub Pasem dla Rowerów
Kiedy do ciebie dotrze słowo pisane ? Nie musi być napisane. Rower to też pojazd.Nie ma przejazdu, nie ma dyskusji.
Jak zwykle manipulacja bo przecież nie masz nic mądrego do napisania
:lol: :lol: :lol:
A jest napisane ? Zapomniałeś języka w gębie i nie masz argumentu. To takie klasyczne w twym wykonaniu.
A ty za to zrozumiałeś w 100%, że chodzi o pas ruchu dla rowerów, a nie o pas ruchu?

Ale porażka. To pas ruchu dla rowerów nie jest pasem ruchu ? Jadąc pasem ruchu dla rowerów obok pozostałych "normalnych" pasów masz jakieś dodatkowe przywileje ? To może pasy ruchu dla autobusów też są wyłączone z PoRD ? Poprzeczka dotarła do jądra Ziemi.
Nie trzeba? :wow: no popatrz a art 25.2 przeczy twoim wizjom pisze o tramwaju - inny typ pojazdu czy to też uznasz za wymysł?
Bo jest napisane o tramwaju poruszającemu się po torowisku vs pozostałe pojazdy, które poruszają się po jezdni. Pas ruchu dla rowerów jest torowiskiem ?
]A tramwaj to nie pojazd chcesz wmówić, że to nie jest pojazd
Szynowy vs pozostałe pojazdy, czyli samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, rowery które poruszają się po jezdni. W Art 25.2 nie ma mowy o relacji tramwaj vs tramwaj.
Ależ nie tylko ja ci udowadniam, że piszesz głupoty a potem manipulujesz że nic takiego nie napisałeś:
Nic nie jesteś w stanie udowodnić. Nie z taką wiedzą. Na forum nie raz i nie dwa był poruszany temat Art 27.1a. Za krótko tu jesteś aby to ogarnąć. Poszukaj poczytaj. Udowodnij tę manipulację i udowodnij wyższość Art 27.1a. Jak czegoś nie rozumiesz to krzyczysz o manipulacji. Nie raz miałeś złojony tyłek i zawsze się tak kończyło.
napisz ładnie czy to są twoje słowa czy też nie oszuście? Widzisz tylko art 25.2 i żadnego innego, a przecież tak jak w art 25.1 nie są zawarte konkretne rodzaje pojazdu, tylko np w art 25.2 jest wyszczególniony konkretny typ, tak również w art 27.1a i pełni on dokładnie taką samą rolę, ale dla ciebie i tak nic to, czyżbyś nie doszedł tak daleko w czytaniu?
Tak, ja to napisałem. Masz jakieś wątpliwości co do treści Art 5 ? Zarówno w Art 25.2 jak i w Art 27.1a napisano o konkretnym pojeździe. To teraz wykaż, który typ pojazdu jest ważniejszy. :lol: :lol: :lol:
A dlaczegóż to art 25.3 ma określać pas ruchu? Przecież my tutaj nie rozmawiamy o pasie ruchu, rozmawiamy o drodze dla rowerów i pasie dla rowerów
Ponieważ pas ruchu nie ma znaczenia.To ty widzisz jakieś przywileje w związku z poruszaniem się pasem ruchu dla rowerów. Nie ma żadnego poza tym,że pasem ruchu dla rowerów mogą się poruszać tylko rowerzyści.Nic więcej.
po raz kolejny co ma art 17 do art 27.1a
Ręce opadają. :lol: :lol: :lol: ty tak na poważnie czy sobie żarty robisz ? Jeśli poważnie to tylko mogę złożyć wyrazy ubolewania.
Ale spróbuję jeszcze raz. Tylko proszę ..skup się..nie będę się powtarzał.
Rowerzysta jadący po chodniku ( może w szczególnych przypadkach) i przecina jezdnie na wprost vs pojazd skręcający w tę jezdnię.
Czym jest wjazd z chodnika na jezdnię, gdy nie ma przejazdu dla rowerów ? Czy dotarło ?
Kolejny przypadek "innej części drogi"...pobocze. Sytuacja analogiczna. Czy już dotarło co ma wspólnego Art 17 do Art 27.1a ? :lol: :lol: :lol:
po raz kolejny art 25 nie jest skończony jego uzupełnieniem są art 26, 27, 28 nie wybieraj sobie art które tobie pasują
:lol: :lol: :lol:
jak brakuje argumentów
Mi argumentów ? :lol: :lol: :lol: Czekam na twe światłe dowody.Nie masz nic na obronę swojego stanowiska to porzucasz przedmiot sporu i zarzucasz mi brak argumentów.
za chwilę jeszcze ataki personalne

czy po raz kolejny mam ci wypunktować kto tu stosuje ataki personalne ? Raz ci pokazałem, mogę kolejny. Tu masz zajawkę...
oszuście
Dlaczego mnie obrażasz ? To nie ja odpowiadam za stan twojej inteligencji i pojmowania tekstu.
bo przecież oni nie chcą moich argumentów słuchać
To w końcu podałem argumenty czy nie podałem ? Bo że nie docierają do ciebie to oczywista oczywistość,.
no to napisz ładnie w który miejscu art 25.1 lub art 25.2 wspomina o pojeździe szczególnym jakim jest rower?
:lol: :lol: :lol: A to rowerzysta zbliżający się do skrzyżowania jezdnią( nawet pasem ruchu dla rowerów ) nie musi ustąpić pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej itd... ? Mocny jesteś. czy rowerzysta zbliżajacy się pasem ruchu dla rowerów do przecięcia z torowiskiem nie musi ustąpić pierwszeństwa dla tramwaju ? A np samochód jadący pasem obok już musi ? Kompletny brak logiki gościu w twoich wywodach. :lol: :lol: :lol:
bo w ustawie przywileje rowerzysty są opisane w 27.1a ale ty ich niestety nie widzisz
Owszem ma przywileje, ale nie takie jakie ty widzisz. Art 17 i 25.2 pokazują , że nie wszystkie "przywileje" są sensowne.
Widzę na temat kolega pisze, czyżby znów brakło argumentów?
Usiłuję pisać w taki sposób, abyś i ty zrozumiał i mógl uczestniczyć w dyskusji. Doceń moje starania. :lol: :lol: :lol:
Ps. Nie jestem twoim kolegOM. Kolegów dobieram sobie wśród osób mających pojęcie o czym dyskutują.Przykro mi.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez sankila » czwartek 08 września 2016, 23:50

LeszkoII napisał(a):dlaczego rowerzysta NA przejeździe ma pierwszeństwo przed tramwajem skoro ... art. 25. 2? Bubel prawny? :P
Pewnie dlatego, że przejazd nie jest NA skrzyżowaniu (o ile jakiś miszczu nie rozciągnie skrzyżowania na chodniki, wyspę i wloty ...).

Tu nie ma bubla w przepisach, tylko trzeba się ich trzymać.

Jest droga, są dwa pasy ruchu: prawy1 dla rowerów i prawy2 dla aut, jest i tramwaj (wirtualny).
1/ Tramwaj ma pierwszeństwo nad wszystkimi pasami z racji 25.2;
2/ Auto mogło skręcić w prawo, bo rower nie mógł wjechać na skrzyżowanie (z racji 25.4)
3/Auto skręca z drugiego pasa ruchu, więc musi ustąpić pojazdowi, jadącemu swoim pasem - podpada pod 27.1a (i 22.4) (To identyczna sytuacja jak przy zjeździe z ronda lewym pasem - tylko tu jest wymuszona, bo A nie może zbliżyć się do prawej krawędzi drogi).
pas rowerowy.jpg
pas rowerowy

Druga sytuacja: rower ma pierwszeństwo przed tramwajem (wirtualnym) i autami też.
Ścieżka rowerowa biegnie główną drogą,ale nie przebiega przez skrzyżowanie tylko przez drogę poprzeczną (poza skrzyżowaniem);
Skręcając - tramwaj i auta mają 27.1.(a przy okazji 25.4). Gdyby auto jechało na wprost lub w lewo - pojechałoby przed tramwajem; nie dlatego,że ma pierwszeństwo, ale dlatego, że tramwaj nie może wjechać NA skrzyżowanie, bo nie ma gdzie zjechać.
art27.1.JPG
przejazd dla rowerów
art27.1.JPG (11 KiB) Przeglądane 7303 razy

Pas ruchu dla rowerów biegnie wzdłuż jezdni, przejazd - w poprzek jezdni bo tak zostały zdefiniowane!
Przejazd nie może przebiegać przez skrzyżowanie, bo byłby pasem ruchu jednej lub drugiej drogi. Zatem "jakakolwiek część drogi, po której jedzie rower" (oprócz pasa ruchu) przebiega obok skrzyżowania - przez jezdnię drogi poprzecznej (gdzie 25.2 już nie działa).
Oczywiście, tylko dla tych, którzy skrzyżowanie mają na przecięciu jezdni dróg. Jak ktoś ma skrzyżowanie złożone z czterech przecięć, czterech dróg, wyspy i chodników - rozrywkowo widzę uzasadnianie, że 25.2 NIE JEST sprzeczny z 27.1 i 27.1a albo że 27.1a stoi PONAD 25.2.

Ale podziwiam inwencję ... :lol:
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez mp0011 » piątek 09 września 2016, 01:16

sankila napisał(a):Pas ruchu dla rowerów biegnie wzdłuż jezdni, przejazd - w poprzek jezdni bo tak zostały zdefiniowane!
Przejazd nie może przebiegać przez skrzyżowanie, bo byłby pasem ruchu jednej lub drugiej drogi. Zatem "jakakolwiek część drogi, po której jedzie rower" (oprócz pasa ruchu) przebiega obok skrzyżowania - przez jezdnię drogi poprzecznej (gdzie 25.2 już nie działa).


...chyba, że jesteś w Poznaniu czy Krakowie, gdzie różne cuda się widywało.

http://goo.gl/gxEeT0
Jak np. ten, oznakowany A-7, wjazd na jezdnię, który przechodzi w jednokierunkowy pas rowerowy.
I jedziesz nim pod prąd. Bo nie masz normalnego nakazu skrętu, tylko coś, co wygląda jak drogowskaz do szlaku rowerowego.
Dalej ten pas przechodzi (sądząc po oznakowaniu) w przejazd rowerowy.

http://goo.gl/t1bWqz, http://goo.gl/Ho2wkJ
Albo takie coś. To jest dwukierunkowy "kontrapas" rowerowy, który przecina jezdnię przejazdem.
Mam A-7? mam. Mam pierwszeństwo NA przejeździe? :hmm:

BTW.
http://goo.gl/QVpvps
Określ pierwszeństwo rowerzysty skręcającego z tego pasa w prawo nad pojazdem skręcającym w lewo...

Albo to: http://goo.gl/HBFQAx z Krakowa...

Albo taki koszmarek z Warszawy: http://goo.gl/PyxgaR
Pas rowerowy (i jak to wywiązać się z 16.6?) z przejazdami - sądząc po oznakowaniu.

Więc jak widzisz, infrastruktura rowerowa nie jest spójna, są różne dziwne twory i na pewno nie da się na nich jednoznacznie zastosować na nich 25.1 lub 27.1
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez LeszkoII » piątek 09 września 2016, 10:08

Sankila, opisałaś się, zrobiłaś kawał roboty (niepotrzebnej).

Mi chodziło o prostą sytuację:

Rowerzysta znajduje się na PdR i na mocy art. 27 ust. 1 ma pierwszeństwo nad pojazdem, który ten przejazd przetnie. A takim pojazdem jest też tramwaj. Z drugiej strony: art. 25 ust. 2 daje pierwszeństwo pojazdowi szynowemu niezależnie z której strony nadjeżdża - a w tej sytuacji nadjeżdża np. z prawej strony rowerzysty.

Nie mam wątpliwości, że tramwaj ustępuje. Więc czemu pojawiają się wątpliwości, że kolejny ustęp (1a) odbiera pierwszeństwo rowerzyście na mocy art. 25. 2.?
szerszon napisał(a):Ależ odpowiedziałem. Powtórzę...D-6a
i co tam w rozporządzeniu napisano "pod D-6a"? Nie widzę słowa o pierwszeństwie. Wiem, że pierwszeństwo wynika przepisów ustawy a nie ze znaku.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez sankila » piątek 09 września 2016, 16:56

mp0011 napisał(a):http://goo.gl/gxEeT0 Jak np. ten, oznakowany A-7, wjazd na jezdnię, który przechodzi w jednokierunkowy pas rowerowy.
I jedziesz nim pod prąd. Bo nie masz normalnego nakazu skrętu, tylko coś, co wygląda jak drogowskaz do szlaku rowerowego.
Dalej ten pas przechodzi (sądząc po oznakowaniu) w przejazd rowerowy.
Na moje oko to masz skrzyżowanie ze światłami a strzałka z rowerem pokazuje sygnalizator. A7 jest gdy światła nie działają. Jedziesz wg świateł

http://goo.gl/t1bWqz, http://goo.gl/Ho2wkJ Albo takie coś. To jest dwukierunkowy "kontrapas" rowerowy, który przecina jezdnię przejazdem.Mam A-7? mam. Mam pierwszeństwo NA przejeździe? :hmm:
Na Mostowej masz pas ruchu i A7, a nie przejazd, na Wszystkich Świętych jest dokładnie to samo - pas ruchu na skrzyżowaniu, a nie przejazd przez jezdnię


http://goo.gl/QVpvps Określ pierwszeństwo rowerzysty skręcającego z tego pasa w prawo nad pojazdem skręcającym w lewo...
art 22.4 - ustąpić jadącemu swoim pasem.


Albo to: http://goo.gl/HBFQAx z Krakowa...
pas ruchu na drodze - jedziesz wg znaków


Albo taki koszmarek z Warszawy: http://goo.gl/PyxgaR Pas rowerowy (i jak to wywiązać się z 16.6?) z przejazdami - sądząc po oznakowaniu.
nie wiązać, bo to nie jest przejazd, tylko pas ruchu z A7

Więc jak widzisz, infrastruktura rowerowa nie jest spójna, są różne dziwne twory i na pewno nie da się na nich jednoznacznie zastosować na nich 25.1 lub 27.1


To nie dziwne twory - tylko nie odróżniasz pasa ruchu na drodze od przejazdu przez drogę. Czerwone z krótkimi liniami to nie przejazd dla rowerów, tylko miejsce przecięcia pasów ruchu na jezdni. Przejazd to takie "przejście dla pedałujących pieszych" - z boku masz znak D6ab.
Gdzie nie zrobisz przejścia dla pieszych tam nie a przejazdu dla rowerów. A pieszych nie będziesz w poprzek skrzyżowania ganiał.


LeszkoII napisał(a):Rowerzysta znajduje się na PdR i na mocy art. 27 ust. 1 ma pierwszeństwo nad pojazdem, który ten przejazd przetnie. A takim pojazdem jest też tramwaj. Z drugiej strony: art. 25 ust. 2 daje pierwszeństwo pojazdowi szynowemu niezależnie z której strony nadjeżdża - a w tej sytuacji nadjeżdża np. z prawej strony rowerzysty.
Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem, to by się okazało, że rozpisałam się bardzo potrzebnie.
W skrócie: albo PdR albo skrzyżowanie - nigdy oba naraz.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez mp0011 » piątek 09 września 2016, 17:40

sankila napisał(a):To nie dziwne twory - tylko nie odróżniasz pasa ruchu na drodze od przejazdu przez drogę. Czerwone z krótkimi liniami to nie przejazd dla rowerów, tylko miejsce przecięcia pasów ruchu na jezdni. Przejazd to takie "przejście dla pedałujących pieszych" - z boku masz znak D6ab.
Gdzie nie zrobisz przejścia dla pieszych tam nie a przejazdu dla rowerów. A pieszych nie będziesz w poprzek skrzyżowania ganiał.


Większość tych przejazdów, które nazwałeś pasami ruchu, oznakowane jest właśnie D6b. Zastosowana oznakowanie poziome, P-11, także oznacza przejazd dla rowerzystów. "Przejazdy" w ciągu pasa rowerowego (przez skrzyżowanie) oddzielone są długimi, cienkimi liniami przerywanymi.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez LeszkoII » piątek 09 września 2016, 18:04

sankila napisał(a):To jest dwukierunkowy "kontrapas" rowerowy
Pas ruchu dla rowerów musi być jednokierunkowy, wynika to z definicji, choć w "220" napotkamy różne cuda.
sankila napisał(a):W skrócie: albo PdR albo skrzyżowanie - nigdy oba naraz.
Pfff, nie wiem skąd wyciągasz tak egzotyczne wnioski... A właściwie to zdecydowana większość PdR znajduje się na skrzyżowaniu. Czy znów zrobiłąś jakis skrót myślowy i chodziło Ci powierzchnię przecinających na skrzyżowaniu się jezdni?

Chyba zbaczamy z tematu, ale czy Wam chodzi o kontynuację PrDR jako PdR? I czy jest to dopuszczalne?...
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez sankila » piątek 09 września 2016, 19:37

mp0011 napisał(a):Większość tych przejazdów, które nazwałeś pasami ruchu, oznakowane jest właśnie D6b.
No to jak jest D6, czyli jedziesz w poprzek drogi, więc musiałeś mieć wcześniej D1 albo A7, więc wiesz, czy jedziesz w poprzek A7 czy w poprzek D1? To czego jeszcze potrzebujesz? Art 25?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez szerszon » piątek 09 września 2016, 22:48

LeszkoII napisał(a):i co tam w rozporządzeniu napisano "pod D-6a"? Nie widzę słowa o pierwszeństwie. Wiem, że pierwszeństwo wynika przepisów ustawy a nie ze znaku.
I w zupełności wystarczy treść paragrafu 47.4
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Wyższość tramwaju nad 27.1a

Postprzez sankila » wtorek 13 września 2016, 22:24

LeszkoII napisał(a):Czy znów zrobiłąś jakis skrót myślowy i chodziło Ci powierzchnię przecinających na skrzyżowaniu się jezdni?
No popatrz, a prawodawcy robią taki sam skrót myślowy i pozwalają samochodom tylko po jezdniach jeździć! A rowerom nie tylko ...
A gdyby PoRD liczył do skrzyżowania CAŁY pas drogowy, to jak pogodzić 25.2 z 27.1a? Przecież by się wykluczały!

A drogowcy to już prawdziwe łajdaki - robią PdR w poprzek drogi No to jak może być na PRZECIĘCIU dróg, gdzie każdy "poprzek" to jednocześnie "wzdłuż"? I co - przejazd byłby jednocześnie pasem ruchu? Mając przeciwne definicje?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości