Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez Henq » sobota 12 marca 2016, 21:37

szymon1977 napisał(a):Mam propozycję: nasmarujcie sobie jak przebiegają Waszym zdaniem niewyznaczone pasy ruchu dla skręcających a dowiecie się, czy skręcający zmienia pas ruchu. Albo na początek znajdzcie skrzyżowanie, na którym pasy ruchu dla skręcających nasmarowali Drogowcy.

No właśnie o to chodzi, jak by były linie to wyprowadziły by ładnie ale skoro nie ma to można namalować na dwa sposoby lewy pas wyprowadza do lewoskrętu i prawy na środkowy, albo lewy wyprowadza na środkowy i środkowy na prawy, w obu przypadkach do sytuacji z posta by nie doszło.
Kod: Zaznacz cały
Michał
2013-03-22 23:09:40
Odpowiedzi: 10
Który zająć pas po skręcie w lewo? Gdy mamy dwa pasy do skrętu w lewo, a po skręcie mamy do wyboru trzy pasy - to który pas może zająć kierowca zajmujący lewy pas przed skrętem, a jaki pas po skręcie może zająć kierowca zajmujący prawy pas przed skrętem?
Odpowiedzi (10):
Mirek
2013-03-23 07:15:24
Witam...powinien Pan zająć tor jazdy najmniej kolizyjny dla innych uczestników ruchu,jeżeli przed skrętem znajduje się Pan na wewnętrznym pasie [czyli według Pana na lewym] to po skręcie proszę wjechać też na pas wewnętrzny a potem po upewnieniu się w prawym lusterku zmieni pas na prawy skrajny czyli zgodnie z Art 16.4-jeździmy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni !!! proszę zauważyć,że podczas skręcania pojazdem z boku pojazdu tworzą się tzw martwe pola !!! Pozdrawiam instr N.Jazdy
Mirek
2013-03-23 07:21:19
innymi słowy ! każdy jedzie swoim pasem,trzymamy się konsekwentnie tego pasa na którym wjeżdżamy ,wyjeżdżamy ze skrzyżowania tym samym pasem a potem zmieniamy na prawy skrajny ! czy teraz to jest jasne ??? odp... instr N.Jazdy
Michał
2013-03-23 23:08:17
Nie do końca :(
Przy dużym natężeniu ruchu, w godzinach szczytu, zwykle nie pozostaje pusty pas środkowy.
Gdy ruszam z prawego pasa - po skręcie zajmuję prawy pas.
Gdy ruszam z lewego pasa - po skręcie zajmuję pas środkowy lub lewy.
Niestety zdarza się, że pojazd z "lewego" próbuje wjechać też na środkowy.
I tu pojawia się problem: kto ma pierwszeństwo w zajęciu środkowego pasa?
Michał
2013-03-23 23:10:02
POPRAWKA !!!
Niestety zdarza się, że pojazd z "prawego" próbuje wjechać też na środkowy.
I tu pojawia się problem: kto ma pierwszeństwo w zajęciu środkowego pasa?
Mirek
2013-03-24 07:26:42
I tu mój drogi Panie kłania się kodeks drogowy !!! i proszę nie pisać ,, nie do końca !!!,, tylko przeczytać oddział 4 Art 22.4...nie rozumiem ! jeśli pisze Pan ! w godz szczytu-Gdy z lewego pasa-po skręcie zajmuję pas środkowy !!!! lub lewy ??? dlaczego środkowy ??? jeżeli zaczyna Pan jazdę z lewego pasa w przy dużym natężeniu ruch i wjężdża Pan na pas środkowy to wchodzi Pan w kolizję ruchową na skrzyżowaniu z autem które wjeżdża na skrzyżowanie z prawego pasa !!! to dla niego jest pas środkowy lub prawy a nie dla Pana !!! dla Pana też owszem ale po ustąpieniu pierwszeństwa przejazdu pojazdom znajdującym się na pasie na który chce Pan wjechać !!! jeżeli natomiast Pan wjeżdża z lewego pasa ruchu i inny samochód wjeżdża na skrzyżowanie z prawego pasa ruch i po skręcie Pan zajmuje lewy pas a pojazd wjeżdżający z prawego zajął prawy [czyli w tym momencie środkowy jest pusty ] to pierwszeństwo wjazdu na pas środkowy ma pojazd ten po Pana prawej stronie !!!! tak jak mówi Art 22.4,proszę patrzyć na linie na skrzyżniu !!! one pięknie Pana wyprowadzą...POzdrawiam instr N.Jazdy

I wszystko w temacie.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez sankila » sobota 12 marca 2016, 22:26

papadrive napisał(a): Ty tak poważnie? Skręcasz w lewo, a mrugasz w prawo? :wow:
A co w tym dziwnego? Dla kierowcy z sąsiedniego pasa jest to wyraźny komunikat , że zamierzam zmienić pas (bo przecież drogi z prawej strony nie ma).
Gdybym włączyła prawy migacz przed wejściem w łuk - nie miałby pewności, czy czasem nie zamierzam skręcić w prawo, ale teraz - jest zawczasu i wyraźnie; jak przepisy nakazują.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez papadrive » sobota 12 marca 2016, 22:45

sankila napisał(a):..., ale teraz - jest zawczasu i wyraźnie; jak przepisy nakazują.

Ale przestałaś sygnalizować przed zakończeniem pierwszego manewru (zmiany k. j.), a przepis nakazuje przerwać po jego wykonaniu. Nie w trakcie. Nie sygnalizuje się zajmowania pasa ruchu podczas skręcania. Chyba, że strona, w którą skręcasz odpowiada stronie, po której jest zajmowany pas. Wtedy sygnalizacja się, niejako, pokrywa.
Twoje sygnalizowanie wprowadza konsternację u innych, bo nie wiedzą, czy aby nie zmieniasz zamiaru co do kierunku dalszej, Twojej jazdy. :?
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez szerszon » niedziela 13 marca 2016, 01:12

Henq napisał(a):[
hahaha a sie uśmiałem panie A6d to nie jest skrzyżowanie, dokładnie pord jest bardzo precyzyjny a definicja A6d:
.
Z czego sie uśmiałeś ? Pisałem,że znaki ostrzegawcze ostrzegają , a nie informują czego jesteś zwolennikiem.
I po co kłamiesz ?
To twoje słowa, do których się odnoszę. Nie ma mowy czy jest skrzyżowanie czy go nie ma
ostatnio to chyba było jak twierdziłeś, że znak A-6d (def. ostrzega o skrzyżowaniu...) nie informuje o skrzyżowania
Pisałeś,że ciebie "informuje " ?
nie pozostawia cienia wątpliwości że widząc znak A6d zbliżamy się do skrzyżowania,
W pewnej określonej sytuacji nie pozostawia to wątpliwości...tylko..ciebie dalej "informuje", a mnie ostrzega :wink:
wskaż gdzie jest napisane że pasy muszą być równoległe do siebie, wskaż gdzie jest napisane że pasy muszą być na jednej drodze - nie ma no popatrz a ty te wszystkie bzdury z tego art wyczytałeś.
To oczywiste że muszą być równoległe i podałem ci przykład Art 25, gdzie jest napisane, że zbliżający się "pasem" do skrzyżowania ma ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu innym "pasem" z prawej strony, a jeśli ""zmienia pas" w lewo także nadjeżdżającemu "pasem z naprzeciwka" oraz skręcającemu na swój "pas" w prawo :mrgreen:
Ale to ty masz problem ze zrozumieniem art22.4
Chcesz stoswać Art 22.4 zamiast Art 25.1 ? :lol: :lol: :lol:
Włączam się do ruchu i skręcam w prawo więc wykonuje dwa manewry: zmianę kierunku jazdy
A jaki miałeś kierunek jazdy przed właczeniem się ?
czy dalej będziesz wszystkim wmawiał że manewr zmiany kierunku jazdy nie może być połączony z innym manewrem?
Jak odpowiesz na powyższe pytanie to wróć do poprzedniego postu i zwróć uwagę,że nie piszę o innym manewrze tylko o dwóch, które się wykluczają wzajemnie.
Ale nie ma w 22.4 informacji że pasy mają być na jednej drodze nie ma informacji że pasy mają być sąsiadujące ze sobą, podkreślam NIE MA, a ty chcesz wmówić wszystkim ze taki teks jest zawarty w 22.4 więc wskaż mi go.
Nie ma też informacji ,że są na dwóch innych drogach. Wskazuję jeszcze raz Art 25.1..nawet go lekko przerobiłem specjalnie dla ciebie.
ustawodawca pozwolił na łączenie manewru zmiany kierunku jazdy z innymi manewrami
ty je łaczysz... ja tam widzę Art 25.1
Przecinając pas ruchu nie jest to zmiana pasa ruchu? no ciekawe ciekawe więc nadal jestem na tym samym pasie ruchu?
No chyba nie..masz mój link z rysunkiem ronda, gdzie jedziesz na wprost od dołu do góry ? Ile razy zmieniasz pas ? :lol: Też nie widzę odpowiedzi...acha..podaj jeszcze z jakim kierunkowskazem "zmieniasz" pasy ruchu :lol: :lol: :lol:

Nie napisałeś nic o sygnalizacji tych swoich zmian kierunku jazdy ze zmianą pasa ruchu...niewygodne pytanie ? :lol: :lol: :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez kamilwycha » niedziela 13 marca 2016, 12:56

Kilka przykładów z pewnej mieściny. Niestety skrzyżowania są o ruchu okrężnym ale wydaję mi się że dobrze na nich widać kilka przypadków z mojego zapytania.... Wszędzie gdzie zauważyłem jeżeli stoję na pasie do skrętu w lewo zajmuję pierwszy pas z możliwych który umożliwi mi taki manewr. Jeżeli chcę zawrócić muszę przęciąć wyznaczony na drodze pas.
Załączniki
03.jpg
02.jpg
01.jpg
kamilwycha
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek 07 marca 2016, 00:33

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez Henq » niedziela 13 marca 2016, 21:58

szerszon napisał(a):Z czego sie uśmiałeś ? Pisałem,że znaki ostrzegawcze ostrzegają , a nie informują czego jesteś zwolennikiem.

Tak po jednym wpisie można nazwać kogoś zwolennikiem brawo :thumb2:
więc może zapracuje sobie na miano zwolennika, ciebie znaki ostrzegawcze tylko ostrzegają, a mnie znaki ostrzegawcze ostrzegają; znaki zakazu mi zakazują, znaki nakazu mi nakazują, znaki informacyjne mnie informują, znaki kierunku wskazują mi kierunek, ale i tak większość znaków drogowych (oprócz pełnienia swojej roli w/w) mnie o czymś informują i tak np znak A-1 ostrzega mnie o niebezpiecznym zakręcie ale również informuje mnie o tym że zakręt ten będzie w prawo, znak B9 zakazuje mi ruchu rowerów, ale również informuje mnie, że po drodze którą jadę i poboczu nie będzie poruszał się żaden rowerzysta; znak 12 informuje mnie że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy ale również informuje mnie, że na skrzyżowaniu jest wyspa, rozumiesz zależność? Więc tak znak A6d ostrzega mnie o skrzyżowaniu i również informuje mnie że zbliżam się do skrzyżowania. Widocznie dla ciebie znak A-11a tylko i wyłącznie ostrzega o wypukłości drogi, ale mnie również informuje że jest szansa jak pojadę 100km/h to sobie urwę zawieszenie i dlatego ja bedę miał zawieszenie a ty przemkniesz 100 przez ostrzeżenie.
szerszon napisał(a):I po co kłamiesz ?

Ale co kłamie? sam piszesz że pord jest precyzyjny więc ci napisałem:
nie pozostawia cienia wątpliwości że widząc znak A6d zbliżamy się do skrzyżowania,

a ty:
szerszon napisał(a):W pewnej określonej sytuacji nie pozostawia to wątpliwości

czyli co pord jest precyzyjny wtedy kiedy tobie pasuje ale jak już ktoś ci udowodni że czytasz bzdury których nie ma w pord i wymyślasz swoje teorie spiskowe to wówczas są jakieś "określone sytuacje?"
szerszon napisał(a):W pewnej określonej sytuacji nie pozostawia to wątpliwości
Nie kolego nie ma wizji szerszona w pord nie ma "określonych sytuacji" znak A6d stawia się przed skrzyżowaniem i widząc ten znak spodziewasz się skrzyżowania i tyle a nie w "określonych sytuacjach", ewidentnie raz dla ciebie pord jest wyznacznikiem wszystkiego, a za chwilę już nie.
szerszon napisał(a):To twoje słowa, do których się odnoszę. Nie ma mowy czy jest skrzyżowanie czy go nie ma
No i znowu gdzie nie ma mowy że jest skrzyżowanie w definicji A6d? to poczytaj dokładnie bo jest mowa że jest ale toczyłeś wielkie boje i teraz również że nie ma w odpowiednich sytuacjach.
szerszon napisał(a):
wskaż gdzie jest napisane że pasy muszą być równoległe do siebie, wskaż gdzie jest napisane że pasy muszą być na jednej drodze - nie ma no popatrz a ty te wszystkie bzdury z tego art wyczytałeś.
To oczywiste że muszą być równoległe i podałem ci przykład Art 25, gdzie jest napisane, że zbliżający się "pasem" do skrzyżowania ma ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu innym "pasem" z prawej strony, a jeśli ""zmienia pas" w lewo także nadjeżdżającemu "pasem z naprzeciwka" oraz skręcającemu na swój "pas" w prawo :mrgreen:

O masakra czy tylko ja widzę te brednie które wyczytujesz z art25 i wciskasz tutaj? Art25 jest od przecinania się kierunków ruchu, a nie od zmiany pasa ruchu na inny gdzie ty tam zmiany pasów wciskasz?
szerszon napisał(a):
Ale to ty masz problem ze zrozumieniem art22.4
Chcesz stoswać Art 22.4 zamiast Art 25.1 ? :lol: :lol: :lol:

Boże czytaj ze zrozumieniem sam pisałeś zresztą i chyba wtedy do ciebie dotarło że wykonuje dwa manewry na raz zmianę kierunku jazdy i zmianę pasa ruchu patrz na rysunek i patrz na linie niebieskie: zmieniam kierunek jazdy z drogi "A" i pasa "zielona linia" na drogę B i pas "1" natomiast zmieniając pas "1" na pas "2" na drodze "B" nadla jadąc jak linia niebieska nie można nazwać tego przecięciem się pasów poprzecznych bo nie poruszasz się żadnym pasem poprzecznym poruszasz się pasami równoległymi i to pasami równoległymi znajdującymi się na tej samej drodze - to są wszystko twoje argumenty wszytko to wyczytałeś z art 22.4 (coś czego nie ma na marginesie ale dobra niech ci będzie), więc wszystko to spełnia "twoje" wytyczne by nazwać ten manewr zmianą pasa ruchu ale nadal upierasz się że nie jest to zmiana pasa ruchu więc co znów dochodzimy do kwestii że interpretujesz pord tak jak ci się żywnie podoba, raz twierdzisz że pord jest precyzyjny w swoich zapisach a za chwilę manewr, który spełnia wszystkie zapisy z pord i wszystkie wymyślone przez ciebie zapisy, wg ciebie nie jest manewrem za który się podaje co czyżby tu też jakieś "określone sytuacje" miały miejsce? zapewne określone przez ciebie bo na pewno nie przez pord.
szerszon napisał(a):
Włączam się do ruchu i skręcam w prawo więc wykonuje dwa manewry: zmianę kierunku jazdy
A jaki miałeś kierunek jazdy przed właczeniem się ?
czy dalej będziesz wszystkim wmawiał że manewr zmiany kierunku jazdy nie może być połączony z innym manewrem?
Jak odpowiesz na powyższe pytanie to wróć do poprzedniego postu i zwróć uwagę,że nie piszę o innym manewrze tylko o dwóch, które się wykluczają wzajemnie.

Jechałem prosto drogą i dojechałem do skrzyżowania "T"
więc teraz wracam do poprzedniego postu z którego czytam:
szerszon napisał(a):
Czy wy chcecie wszystkim wmówić że manewr zmiany kierunku jazdy nie może być połączony z innymi manewrami?

Nie wmówić tylko tak jest napisane w przepisach.

Więc mam dla ciebie złą wiadomość pani z tego filmiku pojechała tak jak jej wmówiłeś:
https://www.youtube.com/watch?v=Ae3BA-sXC2Y
szerszon napisał(a):nie piszę o innym manewrze tylko o dwóch, które się wykluczają wzajemnie.
no jak nie o innym to co to ma znaczyć:
szerszon napisał(a):
Czy wy chcecie wszystkim wmówić że manewr zmiany kierunku jazdy nie może być połączony z innymi manewrami?

Nie wmówić tylko tak jest napisane w przepisach.

p.s. które dwa manewry się wykluczają bo chyba nie zmiana kierunku jazdy i zmiana pasa ruchu, które na moim obrazku wykonuje niebieska linia (wszystkie twoje wymogi do zmiany pasa ruchu spełnione)?
szerszon napisał(a):
Ale nie ma w 22.4 informacji że pasy mają być na jednej drodze nie ma informacji że pasy mają być sąsiadujące ze sobą, podkreślam NIE MA, a ty chcesz wmówić wszystkim ze taki teks jest zawarty w 22.4 więc wskaż mi go.
Nie ma też informacji ,że są na dwóch innych drogach. Wskazuję jeszcze raz Art 25.1..nawet go lekko przerobiłem specjalnie dla ciebie.

:wow: :lol: :lol: :lol: :lol: ale się uśmiałem ale to nie jest przerobienie dla mnie to jest przerobienie by art25 odpowiadał twojej wizji
Dlaczego w tym przerobieniu stosujesz słowa "zmiana pasa" skoro art25 nie jest od tego? od zmiany pasa ruchu jest 22.4!
art 25 który chcesz nieudolnie podpiąć pod zmianę pasa ruchu wyraźnie jest od "Przecinanie się kierunków ruchu"
więc skoro jesteś już na drodze "B" i pasie 1 to zjechałeś już z drogi "A" i pasie "zielona linia" więc nie przecinasz już drogi "B" i jej pasów tylko poruszasz się jej częścią pasem "1" więc wjeżdżając na pas "2" ew "3" wykonujesz manewr zmiany pasa ruchu cały czas będąc w trakcie zmiany kierunku jazdy.
szerszon napisał(a):
ustawodawca pozwolił na łączenie manewru zmiany kierunku jazdy z innymi manewrami
ty je łaczysz... ja tam widzę Art 25.1

Ale już nie poruszasz się po drodze z której przyjechałeś więc jak możesz stosować art25?
szerszon napisał(a):
Przecinając pas ruchu nie jest to zmiana pasa ruchu? no ciekawe ciekawe więc nadal jestem na tym samym pasie ruchu?

No chyba nie..masz mój link z rysunkiem ronda, gdzie jedziesz na wprost od dołu do góry ? Ile razy zmieniasz pas ?

tu nie wyraziłem się konkretnie przecinając pas ruchu ale nie będąc już na pasie ruchu i drodze z której wjeżdżam, bo równie dobrze na moim rysunku zielona linia przecina pas ruchu i niebieska linia przecina pas ruchu, ale jeden pojazd robi to nie zmieniając zajmowanego pasa ruchu (cały czas jedzie swoim pasem do jazdy na wprost) a drugi pojazd wjechał z pasa wyprowadzającego prosto na pas 1 na drodze poprzecznej i chce wjechać na pas 2 więc zmienia pas ruchu na sąsiedni (wg tego co wyczytałeś z art22.4).
szerszon napisał(a):Nie napisałeś nic o sygnalizacji tych swoich zmian kierunku jazdy ze zmianą pasa ruchu...niewygodne pytanie ?

Ale co ma być niewygodne? jak zamierzasz sygnalizować dwa manewry na raz? @sankila wszystko ci opisała ;)
A na koniec zacytuje ci coś takiego:
Kod: Zaznacz cały
Należy również zwrócić uwagę na zapis „zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu„. Oznacza to, że zmiana kierunku jazdy jest jakby ważniejsza od zmiany pasa ruchu. Dlatego jeśli skręcamy na przykład w lewo i jednocześnie zmieniamy pas ruchu możemy ten fakt sygnalizować tylko lewym kierunkowskazem chyba, że wcześniej wjechaliśmy na pas lewy drogi, w którą skręcaliśmy, to wtedy obowiązkowo sygnalizujemy prawym kierunkowskazem zmianę pasa ruchu. Sytuacja taka może się zdążyć na przykład na skrzyżowaniu drogi dwujezdniowej z dwujezdniową.

Nie dość że wychodzi z tego tekstu że dwa manewry można wykonać razem to jeszcze wyjaśnia jak je sygnalizować i cały twój malutki świat legł w gruzach.
---
dylek napisał(a):Jak rozumiem, to Henq na tym skrzyżowaniu skręca w lewo .... z prawym kierunkowskazem, bo pasy zmienia :D
Genialna w prostocie filozofia....

Więc nie rozumiesz, patrz na linie prowadzące:
Obrazek
pas masz swój prowadzący na środkowy więc nic nie zmieniasz i sygnalizujesz tylko zmianę kierunku jazdy, natomiast jeżeli nie masz dalej kontynuacji linii prowadzących (wyznaczających tak jak by twój pas ruchu) na pas trzeci, skrajny prawy to już po zajęciu pasa środkowego (nawet mając auto jeszcze na ukos) chcąc wjechać na pas skrajny prawy to nie ma innego manewru jak zmiana pasa ruchu ze środkowego na prawy ale nadal będąc w trakcie wykonywania manewru zmiany kierunku jazdy.
Dla mnie to oczywiste dla pord to oczywiste dla dwóch to nie jest oczywiste.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez dylek » niedziela 13 marca 2016, 22:28

Obrazek

Tutaj już nie masz tej linii, której się uczepiłeś jak tonący brzytwy...

Twoja próba mogłaby być przez niektórych odebrana za całkiem udaną, ale tutaj już nie odwrócisz uwagi na linię prowadzącą od linii wyznaczających pasy.

To jak ? W lewo z prawym kierunkowskazem ? :mrgreen:
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez Henq » niedziela 13 marca 2016, 23:36

dylek napisał(a):Tutaj już nie masz tej linii, której się uczepiłeś jak tonący brzytwy...

Twoja próba mogłaby być przez niektórych odebrana za całkiem udaną, ale tutaj już nie odwrócisz uwagi na linię prowadzącą od linii wyznaczających pasy.

To jak ? W lewo z prawym kierunkowskazem ? :mrgreen:

Mniejszego obrazka się nie dało? ;) daj normalny obrazek zaznaczę ci co trzeba.
Ale jakie brzytwy chwytasz? jaki kierunkowskaz w lewo:
Kod: Zaznacz cały
Oznacza to, że zmiana kierunku jazdy jest jakby ważniejsza od zmiany pasa ruchu. Dlatego jeśli skręcamy na przykład w lewo i jednocześnie zmieniamy pas ruchu możemy ten fakt sygnalizować tylko lewym kierunkowskazem

Nie masz linii wyprowadzających (nie masz swojego pasa) droga z której jedziesz kończy się w miejscu w którym się łączy z drogą poprzeczną więc wjeżdżasz na pas skrajnie lewy wykonując manewr zmiany kierunku jazdy i jesteś na drodze 2 (poprzecznej na którą zamierzałeś wjechać) na pasie 1 więc kontynuując jazdę dalej na pas środkowy (jest on na tej samej drodze co 1 i jest on sąsiadujący do 1 podobno jest to zawarte w 22.4 wg @szerszona) masz już normalną zmianę pasa ruchu wraz z kontynuacją manewru zmiany kierunku jazdy (no chyba że zdążysz już pojazd ustawić równolegle to zmiana pasa bez manewru zmiany kierunku bo ten się zakończył).
dylek napisał(a):Twoja próba mogłaby być przez niektórych odebrana za całkiem udaną, ale tutaj już nie odwrócisz uwagi na linię prowadzącą od linii wyznaczających pasy.

Jakie znowu odwrócenie uwagi popatrz na lokalizację którą wstawiłem (jeszcze bez rysowania) i cały czas twierdziłem to samo, dopiero teraz jak rozrysowałem linie i wytłumaczyłem językiem @szerszona i na jego argumenta się powołałem to zarzucasz mi próbę odwrócenia uwagi? popatrz na lokalizację którą wstawiłem z rozrysowanymi prze zemnie liniami cały czas tak samo twierdziłem a ty mi jakieś próby zarzucasz? @Dylek pliz teraz to zadajesz takie pytania i zachowujesz się tak że jestem skłonny posadzić cie o to że ty i @szerszon to jeden klon.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez dylek » niedziela 13 marca 2016, 23:48

Henq - wygłosiłeś tezę, że jak przejeżdżasz w poprzek pasów ruchu to je zmieniasz.... Ośmielam się z tym nie zgodzić i tyle.
Teraz głosisz, że jak skręcamy w lewo, to tylko w skrajnie lewy, a na pozostałe nie da się skręcić, tylko to już zmiany pasa ruchu z lewego na prawo od niego... z tym stwierdzeniem również się nie zgadzam.
Uważam, że gdybym był autorem tego tematu, a ty tym co mu się wtrynił... i gdyby doszło do kolizji...to pewnie sądem by się skończyło, bo nikt mandatu by nie przyjął. Jestem dziwnie spokojny, że ja bym tego nie przegrał...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez Henq » niedziela 13 marca 2016, 23:59

dylek napisał(a):Henq - wygłosiłeś tezę, że jak przejeżdżasz w poprzek pasów ruchu to je zmieniasz.... Ośmielam się z tym nie zgodzić i tyle.
Teraz głosisz, że jak skręcamy w lewo, to tylko w skrajnie lewy, a na pozostałe nie da się skręcić, tylko to już zmiany pasa ruchu z lewego na prawo od niego... z tym stwierdzeniem również się nie zgadzam.
Uważam, że gdybym był autorem tego tematu, a ty tym co mu się wtrynił... i gdyby doszło do kolizji...to pewnie sądem by się skończyło, bo nikt mandatu by nie przyjął. Jestem dziwnie spokojny, że ja bym tego nie przegrał...

No i właśnie tak jest ja się nie czyta wszystkiego co temat zawiera, albo czyta pomijając ważne rzeczy
dylek napisał(a):Henq - wygłosiłeś tezę, że jak przejeżdżasz w poprzek pasów ruchu to je zmieniasz.... Ośmielam się z tym nie zgodzić i tyle.

Ale już nie doczytałeś że w poprzek ale nie jak masz swój pas prowadzący od drogi którą jedziesz?
dylek napisał(a):Teraz głosisz, że jak skręcamy w lewo, to tylko w skrajnie lewy, a na pozostałe nie da się skręcić, tylko to już zmiany pasa ruchu z lewego na prawo od niego... z tym stwierdzeniem również się nie zgadzam.

Ale już nie doczytałeś jak pisałem, że po skręcie w lewo lub w prawo przepisy nie regulują i możemy zająć dowolny pas?
dylek napisał(a):Uważam, że gdybym był autorem tego tematu, a ty tym co mu się wtrynił... i gdyby doszło do kolizji...to pewnie sądem by się skończyło, bo nikt mandatu by nie przyjął. Jestem dziwnie spokojny, że ja bym tego nie przegrał...

A ja uważam że w sądzie bez problemu bym udowodnił że władowałeś się na pas z mojej lewej strony a zgodnie z pord masz wpuścić pojazdy wjeżdżające na ten sam pas z twojej prawej strony. Więc twój stoicki spokój jest za bardzo ponad miarę.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez sankila » poniedziałek 14 marca 2016, 00:24

papadrive napisał(a):Ale przestałaś sygnalizować przed zakończeniem pierwszego manewru (zmiany k. j.) [...] Nie sygnalizuje się zajmowania pasa ruchu podczas skręcania
Że niby co proszę? A czy zmiana kierunku jazdy nie polega właśnie na zajęciu pasa ruchu na drodze poprzecznej?
Jest gdzieś przepis, że w trakcie skręcania wolno mi - bez sygnalizowania - ciąć na skos przez pasy ruchu, aż sobie zajmę najładniejszy?
Twoje sygnalizowanie wprowadza konsternację u innych, bo nie wiedzą, czy aby nie zmieniasz zamiaru co do kierunku dalszej, Twojej jazdy. :?
Taaa, na pewno spodziewają się, że zawrócę i pod prąd pojadę? Na jednokierunkowej drodze?
BTW - cokolwiek bym chciała zrobić - to nikomu drogi nie mogę zajechać, więc na pas mu się nie wepcham.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez kamilwycha » poniedziałek 14 marca 2016, 01:23

Henqu wszystkie przykłady liniii prowadzących na skrzyżowaniach nie pokrywają się z Twoją wizją. Czy to nie wzbudza Twoich podejrzeń, cienia wątpliwości? Myślisz, że osoby które wyznaczają te linie kierują się innym kodeksem??? Nawet na jednym ze skrzyżowań wklejonych przez ciebie linia prowadząca prowadzi wbrew Twojemu rozumieniu kodeksu....
kamilwycha
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek 07 marca 2016, 00:33

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez Henq » poniedziałek 14 marca 2016, 01:52

kamilwycha napisał(a):Henqu wszystkie przykłady liniii prowadzących na skrzyżowaniach nie pokrywają się z Twoją wizją. Czy to nie wzbudza Twoich podejrze

ale to nie jest moja wizja, tak to opisuje pord zauważ że przykład który podałeś nie ma pasa prowadzącego wszystkie foty które wkleileś ten pas posiadają nie możesz porównywać tych sytuacji do siebie i na podstawie wklejonych zdjęć które posiadają pas prowadzący zakładać że tak też jest w opisanym przez ciebie przypadku.
kamilwycha napisał(a):Nawet na jednym ze skrzyżowań wklejonych przez ciebie linia prowadząca prowadzi wbrew Twojemu rozumieniu kodeksu....

zaznacz jak możesz na którym bo ja od siebie wkleiłem tylko jedno
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez kamilwycha » poniedziałek 14 marca 2016, 18:05

o tu. Generalnie po skręcie można zająć każdy pas, ale linia prowadząca prowadzi na środkowy, a nie na ten który pewnie w dalszej części jest do skrętu w lewo.
Załączniki
45f9cbc1feb1b7d2med.jpg
kamilwycha
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek 07 marca 2016, 00:33

Re: Lewoskręt z 2 pasów w 3 (jeden do ponownego lewos

Postprzez papadrive » poniedziałek 14 marca 2016, 21:08

sankila napisał(a):
papadrive napisał(a):Ale przestałaś sygnalizować przed zakończeniem pierwszego manewru (zmiany k. j.) [...] Nie sygnalizuje się zajmowania pasa ruchu podczas skręcania
Że niby co proszę? A czy zmiana kierunku jazdy nie polega właśnie na zajęciu pasa ruchu na drodze poprzecznej?

Powiem więcej, zmiana k.j. polega na zmianie drogi, a że na innej drodze są inne pasy... :wink:
Jest gdzieś przepis, że w trakcie skręcania wolno mi - bez sygnalizowania - ciąć na skos przez pasy ruchu, aż sobie zajmę najładniejszy?

A kto tak mówi? Skręcasz na skrzyżowaniu - zmieniasz kierunek jazdy to sygnalizujesz. Kończysz zmianę k.j. przestajesz sygnalizować. Ale nie przed ukończeniem manewru. W trakcie skręcania wolno Ci wybrać dowolny pas ruchu, odpowiadający Twojej dalszej jazdy, na drodze, na którą wjeżdżasz. I wtedy, po wykonaniu z.k.j. możesz (jeśli zachodzi taka potrzeba) zmienić pas, Co odpowiednio sygnalizujesz.
papadrive napisał(a):Twoje sygnalizowanie wprowadza konsternację u innych, bo nie wiedzą, czy aby nie zmieniasz zamiaru co do kierunku dalszej, Twojej jazdy. :?

Taaa, na pewno spodziewają się, że zawrócę i pod prąd pojadę? Na jednokierunkowej drodze?

Nigdy bym Cię nie posądzał o takie bezeceństwa. 8) Widząc najpierw Twój lewy kierunkowskaz i rozpoczęcie skrętu w lewo, by jeszcze w trakcie skręcania zobaczyć prawy, raczej pomyślałbym, że z roztargnienia, w ostatniej chwili, przypomniałaś sobie, że miałaś skręcić w prawo. Gdybyś miała zawracać, jechałabyś dalej w lewo.
BTW - cokolwiek bym chciała zrobić - to nikomu drogi nie mogę zajechać, więc na pas mu się nie wepcham.

To cokolwiek zechcesz zrobić, daj znać innym, żeby dobrze Cię zrozumieli.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 12 gości