Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » czwartek 18 lutego 2016, 17:37

szerszon napisał(a):
SJS napisał(a): Naprawdę nie widzisz? Ruch na skrzyżowaniu odbywa się w kierunku wskazanym na znaku C-12. Ruch, czyli także jazda pojazdów - pojęcie szersze w którym zawiera się także jazda. A więc w §36.1 zawiera się także kierunek jazdy.
No nie widzę i dlatego się pytam. Dlatego podałem znaczenia znaków C-1..C-6, gdzie ruch też się odbywa, a o nakazie jazdy jednak jest napisane.
Bo, C-12 to nakaz zastosowania się do zasad ruchu okrężnego. A podstawową zasadą ruchu okrężnego, odczytaną z §36.1 jest jazda dookoła wyspy W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU C-12.

szerszon napisał(a):
Przpisać umiesz, tylko żebyś jeszcze umiał użyć w praktyce.
Jazda w kierunku wskazanym na znaku C-12 nie stanowi zmiany kierunku jazdy.
A jest kierunkiem jazdy ? Jeśli nie ma zmiany kierunku jazdy czy jest jazdą na wprost ?

Jest jazdą w kierunku wskazanym na znaku C-12. Dalej nie możesz odróżnić znaków C-5 i C-12? To dwa różne kierunki jazdy. Nie widać, że te znaki nie są takie same?

szerszon napisał(a):
Tak samo jak na każdym skrzyżowaniu o ruchu okrężnym. Jazdy doookoła wyspy w kierunku wskazanym na C-12 nie sygnalizujesz.
Dobry jesteś :lol: ..czy po wjeździe na skrzyżowanie podczas skrętu w lewo( np na wysokości pierwszego wlotu) zakończyłem już manewr skrętu w lewo ? Mam niezwłocznie zaprzestać sygnalizacji kierunkowskazem ?
Jakie, w lewo? Jak jedziesz zgodnie ze znakiem C-12 - dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12, to chcąc skręcić w lewo musiałbyś wjechać na wyspę.

szerszon napisał(a):Nie pisałem o skręcie w prawo w pierwszy wylot z prawego pasa. Przyjrzyj się zdjęciu..cały czas jadę pasem ruchu zjeżdżając z ronda..nic nie zmieniam, nic nie przecinam..skąd ci się wziął skręt w prawo ?

A od kiedy żeby skręcić w prawo to trzeba pas zmienić i coś przeciąć? Skręt w prawo to zmiana kierunku jazdy na prawo względem poprzedniego kierunku. W ruchu okrężnym kierunek jazdy jest taki jak wskazano na znaku C-12, a zjeżdżając z ronda - skręca się w prawo.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 18 lutego 2016, 19:22

dylek napisał(a):...nie rozróżnia koniunkcji w zdaniu od alternatywy.
Kolejny troll po LeszkuII, który myśli, że ukryje rozmijanie się własnych teorii z treścią PoRD za mądrze brzmiącymi słówkami...

Z jednej strony obowiązek zakończyć sygnalizację masz dopiero po zakończniu manewru, więc zazwyczaj możesz zaczekać aż wyprostujesz kierownicę i automat sam wyłączy Ci "migacze".

Z drugiej strony obowiązek masz sygnalizować tylko zamiar a nie sam manewr, więc kierujący jadącym przed Tobą Komarkiem rozpoczynając manewr może złapać kierownicę dwoma rękami, co umożliwi mu obsługę mechanizmów pojazdu i nie przewróci Ci się tuż przed maską.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » czwartek 18 lutego 2016, 19:30

szymon1977 napisał(a):
dylek napisał(a):...nie rozróżnia koniunkcji w zdaniu od alternatywy.
Kolejny troll po LeszkuII, który myśli, że ukryje rozmijanie się własnych teorii z treścią PoRD za mądrze brzmiącymi słówkami...

Z jednej strony obowiązek zakończyć sygnalizację masz dopiero po zakończniu manewru, więc zazwyczaj możesz zaczekać aż wyprostujesz kierownicę i automat sam wyłączy Ci "migacze".

Z drugiej strony obowiązek masz sygnalizować tylko zamiar a nie sam manewr, więc kierujący jadącym przed Tobą Komarkiem rozpoczynając manewr może złapać kierownicę dwoma rękami, co umożliwi mu obsługę mechanizmów pojazdu i nie przewróci Ci się tuż przed maską.

Racja. Istnieje obowiązek zaprzestania sygnalizowania po zakończeniu manewru, jednak możesz zaprzestać wcześniej. Samej zmiany kierunku jazdy nie ma obowiązku sygnalizować, gdyż jest tylko obowiązek sygnalizowania ZAMIARU zmiany kierunku jazdy. To drobna, acz istotna różnica.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » czwartek 18 lutego 2016, 21:36

SJS napisał(a): Bo, C-12 to nakaz zastosowania się do zasad ruchu okrężnego.

Bardzo słuszna uwaga. Tyle, że dałem przykład z ruchem prawostronnym, gdzie też jest nakaz zastosowania się do tak zorganizowanego ruchu. Tak samo, jak do wszystkich znaków. A w ogóle to cała ustawa mówi o tym, żeby stosować się do przepisów w niej zapisanych.
A podstawową zasadą ruchu okrężnego, odczytaną z §36.1 jest jazda dookoła wyspy W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU C-12.

Organizacja ruchu na takim skrzyżowaniu nie ma nic wspólnego z nakazanym kierunkiem jazdy. Owszem, mam obowiązek przejechać przez nie (skrz.) tak, jak jest ustalony ruch, ale kierunek jazdy mogę wybrać z wszystkich dostępnych, wedle swoich potrzeb.
Jakie, w lewo? Jak jedziesz zgodnie ze znakiem C-12 - dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12, to chcąc skręcić w lewo musiałbyś wjechać na wyspę.

Nie w wyspę, a w wylot skrzyżowania leżący po lewej stronie wlotu, którym wjeżdżałem na skrzyżowanie. I to będzie zmiana k.j., którą wykonam na nim, zgodnie ze wskazaniem znaku C-12.

A od kiedy żeby skręcić w prawo to trzeba pas zmienić i coś przeciąć?

No, jeśli się to wiąże ze zmianą k.j., to tak.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 18 lutego 2016, 21:49

SJS napisał(a): Bo, C-12 to nakaz zastosowania się do zasad ruchu okrężnego. A podstawową zasadą ruchu okrężnego, odczytaną z §36.1 jest jazda dookoła wyspy W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU C-12.

W paragrafie jest napisane o ruchu a nie o jeździe..poza tym piszę o kierunku jazdy a nie o jeździe. Potoczne określenia nie zastąpią przepisów.
Jest jazdą w kierunku wskazanym na znaku C-12. Dalej nie możesz odróżnić znaków C-5 i C-12? To dwa różne kierunki jazdy. Nie widać, że te znaki nie są takie same?
Kierunki jazdy to na wprost w lewo w prawo lub zawracanie( za 220 dotyczącego znaku F-10). Nie słyszałem jeszcze o kierunku jazdy okrężnym..sam to wymyśliłeś ?
Poza tym muszisz skonsultować swój punkt widzenia z innymi prostowaczami rond..dla nich C-12 oznacza kierunek jazdy na wprost a zmiana tego kierunku to skręt w prawo.
Jakie, w lewo? Jak jedziesz zgodnie ze znakiem C-12 - dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12, to chcąc skręcić w lewo musiałbyś wjechać na wyspę.
W normalne w lewo. Pokazane na znakach F-10 i P-8x..nie widzisz ? Poza tym aby skręcić w lewo mogę objechać wyspę. Czy tam jest C-12 czy go nie ma w lewo jest tak samo.
Masz wątpliwości czy mogę skręcić w lewo ? C-12 jest wyspa jest..
Obrazek
Poza tym pytałem o sygnalizację..nie doczytałeś ?
A od kiedy żeby skręcić w prawo to trzeba pas zmienić i coś przeciąć? Skręt w prawo to zmiana kierunku jazdy na prawo względem poprzedniego kierunku.
Od zawsze..nie mam poprzedniego kierunku. Jadę cały czas tym samym pasem..coś zmieniam ? Chyba że uważasz,że każdy ruch kierownicą jest zmianą kierunku jazdy..chyba to lansowałeś pod poprzednim nickiem.
W ruchu okrężnym kierunek jazdy jest taki jak wskazano na znaku C-12, a zjeżdżając z ronda - skręca się w prawo.
Czyli jaki ? Zmieniasz kierunek jazdy z okrężnego na nieokrężny ? :lol: Bo o kierunkach jazdy przy F-10 czegoś takiego nie ma :lol:




Racja. Istnieje obowiązek zaprzestania sygnalizowania po zakończeniu manewru, jednak możesz zaprzestać wcześniej. Samej zmiany kierunku jazdy nie ma obowiązku sygnalizować, gdyż jest tylko obowiązek sygnalizowania ZAMIARU zmiany kierunku jazdy. To drobna, acz istotna różnica.
Czyli masz sygnalizować od zamiaru do zakończenia. Na skrzyżowaniu X też zaprzestajesz po wjechaniu na środek i niech się reszta zastanawia ? :lol: Póki nie zakończyłeś manewru to jeszcze jesteś w trakcie zamiaru..bo nie skończyłeś, prawda ? Taka drobna różnica, ale różnica..wystarczy logicznie pomyśleć , a nie przytakiwać osobnikowi fanowi od 1...do 10, który nie potrafi odróżnić od siebie dwóch czasowników, a co dopiero wypowiadać się nad sensem przepisu.
dylek napisał(a):
Ja rozumiem, że była umowa, iż ten wątek jest traktowany mocno liberalnie przez moderację, ale żałosne próby wciągania innych w coraz bardzie idiotyczne zaczepki proponuję ignorować... :D
Robię to ile dam rady, bo dyskusja z niektórymi to...
"taplanie się ze świnią w błocie, tylko po pewnym czasie zauważasz,że świni się podoba" :lol:
Ale brednie, że zamiar kończy się przed skończeniem manewru należy dementować. Póki nie skończyłeś manewru nie zakończyłeś zamiaru..jesteś w trakcie jego realizacji.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez venom1324 » czwartek 18 lutego 2016, 21:56

Nie chciałem robić nowego tematu więc zadam kilka pytań tutaj:

Obrazek
https://www.google.pl/maps/@50.7386338, ... 56!6m1!1e1

Obrazek
https://www.google.pl/maps/place/Zamo%C ... 80!6m1!1e1
1. Czy po tym 'kamiennym' pierścieniu można jeździć i wykorzystywać to jako pas ruchu na rondzie? Na drugim zdjęciu teraz te pole zakreskowane jest czerwone i trochę wypukłe

2. Jadąc rondem można wyprzedzać z prawej strony gdy są wyznaczone pasy ruchu. No właśnie, a co z rondem gdzie tych pasów nie ma wyznaczonych? Bo na internecie znalazłem kilka przeciwnych opinii. Dwa powyższe zdjęcia są przykładami takich rond. Jechałem jednym z nich i chcąc zjechać z pasa wewnętrznego napotkałem się na kierowcę na pasie zewnętrznym. Zwolniłem i chciałem go przepuścić, lecz on też zaczął zwalniać i tak sobie zwalnialiśmy aż do całkowitego zatrzymania obu pojazdów :roll: . W końcu ja ruszyłem przed tamtym kierowcą(myśląc, że mnie przepuszcza) i zjechałem z nieszczęśliwego wewnętrznego pasa i opuściłem rondo(Cóż za żałosne pokonanie mojego pierwszego ronda bez L'ki na dachu :| ). Więc jak to jest, czy to on miał mnie przepuścić bo nie mógł mnie wyprzedzić czy po prostu miły gest z jego strony?
venom1324
 
Posty: 6
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2015, 12:47

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » czwartek 18 lutego 2016, 22:06

@1 - to nie jest dodatkowy pas ruchu i nie można tak tego używać. Ta powierzchnia wyniesiona krawężnikiem i o innej nawierzchni niż obwiednia jest tylko i wyłącznie zbudowana, by długie pojazdy (TIR, autobus) tylnym kołem nie jeździły po trawce. >>TUTAJ<< dokładnie widać o czym mówię.
@2 - przy niewyznaczonych pasach ruchu nie wolno wyprzedzać z prawej strony. Tutaj akurat jest tylko jeden pas na tym rondzie.
A co do sytuacji o którą pytasz to obstawiam, że kierujący zobaczył "łajzę" na rondzie i wolał uważać na to co jeszcze ten "miszcz" odwali... :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » czwartek 18 lutego 2016, 22:53

SJS napisał(a):Samej zmiany kierunku jazdy nie ma obowiązku sygnalizować, gdyż jest tylko obowiązek sygnalizowania ZAMIARU zmiany kierunku jazdy. To drobna, acz istotna różnica.
Jeśli zamierzałam napisać list, to kiedy ten zamiar został zrealizowany - gdy wzięłam długopis do ręki, czy kiedy skończyłam pisanie? Czy w trakcie pisania listu nie miałam zamiaru go napisać?

"Zamiar" może występować w kontekście planowania (mam zamiar zdobyć majątek) oraz działania (realizacji zamierzenia). Ustawodawcy nie obchodzą Twoje plany, tylko przestrzeganie przepisów, więc zamiar zmiany kierunku jazdy oznacza realizację manewru (zgodnie z przepisami). Zatem zaczyna się od zjazdu do krawędzi a kończy na zajęciu pasa na drodze poprzecznej. Cały ten czas jesteś "zamierzającym zmienić kierunek jazdy", więc cały czas sygnalizujesz. Kończysz miganie, gdy "przestajesz zamierzać", czyli po zakończeniu manewru (lub jego przerwaniu).
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 18 lutego 2016, 23:20

dylek napisał(a):Ta powierzchnia wyniesiona krawężnikiem i o innej nawierzchni niż obwiednia jest tylko i wyłącznie zbudowana, by długie pojazdy (TIR, autobus) tylnym kołem nie jeździły po trawce.
Tak by podpowiadał zdrowy rozsądek. Jak sądzisz, dlaczego te "pierścienie" buduje się pod kątem, który w połączeniu z siłą odśrodkową grozi przechyleniem pojazdu? Po co to wyniesienie? Może obniżenie lepsze.... :hmm:
dylek napisał(a):to nie jest dodatkowy pas ruchu i nie można tak tego używać.
Potwierdzam, choć są różne zdania... w tym nawet Dyrektora Małopolskiego WORD-u. Moim zdaniem ten pierścień to już wyspa centralna, a jak wskazują wskazania znaku C-12..... :lol:

P.S.1 Autobus wjechał kołem na wyspę... i koło skręciło w lewo :spoko:

P.S.2 Takie pierścienie to żadna nowość skoro istnieją tzw. "podwójne prawo-skręty".
Obrazek
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez venom1324 » czwartek 18 lutego 2016, 23:30

dylek napisał(a):@1 - to nie jest dodatkowy pas ruchu i nie można tak tego używać. Ta powierzchnia wyniesiona krawężnikiem i o innej nawierzchni niż obwiednia jest tylko i wyłącznie zbudowana, by długie pojazdy (TIR, autobus) tylnym kołem nie jeździły po trawce. >>TUTAJ<< dokładnie widać o czym mówię.
@2 - przy niewyznaczonych pasach ruchu nie wolno wyprzedzać z prawej strony. Tutaj akurat jest tylko jeden pas na tym rondzie.
A co do sytuacji o którą pytasz to obstawiam, że kierujący zobaczył "łajzę" na rondzie i wolał uważać na to co jeszcze ten "miszcz" odwali... :D


Obrazek
https://www.google.pl/maps/@50.7204942, ... 56!6m1!1e1

No dobra, ale tutaj mamy ewidentnie dwa pasy ruchu przed i na rondzie. Czyli osoba która jedzie wewnętrznym pasem i chce zjechać na zewnętrzny musi przepuścić tego z zewnętrznego, a z kolei ten z zewnętrznego nie może wyprzedzić, a więc kto w takim razie kogo przepuści? Zapewne w praktyce to wygląda tak, że ten z zewnętrznego sprawnie przyspiesza i zmienia pas, no ale załóżmy, że ja jestem tą "łajzą" i wole sobie powolutku w babcinym tempie jechać po rondzie :D

Wiem, że mogę być denerwujący takimi pytaniami, ale wolę się upewnić i jeździć bezpiecznie. Zresztą jazda autem mnie rajcuje, więc będę każdy możliwy temat rozkładał na czynniki pierwsze 8)
venom1324
 
Posty: 6
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2015, 12:47

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 19 lutego 2016, 00:36

^^ już sobie wyobrażam korek na tym rondzie i realizację recept szkoły krakowskiej w jej najbardziej fanatycznej odmianie... jak mawia szerszon "bratki kwitną na lewym pasie"
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » piątek 19 lutego 2016, 00:37

LeszkoII napisał(a):
dylek napisał(a):Ta powierzchnia wyniesiona krawężnikiem i o innej nawierzchni niż obwiednia jest tylko i wyłącznie zbudowana, by długie pojazdy (TIR, autobus) tylnym kołem nie jeździły po trawce.
Tak by podpowiadał zdrowy rozsądek. Jak sądzisz, dlaczego te "pierścienie" buduje się pod kątem, który w połączeniu z siłą odśrodkową grozi przechyleniem pojazdu? Po co to wyniesienie? Może obniżenie lepsze.... :hmm:

LeszkoII - nie rozsadek tylko konkretne przepisy :D
Lubisz w nich grzebać, to masz : http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990430430
§72.2 np wyraźnie mówi, że ten odcinek z kostki to wyspa kanalizująca ruch (zabezpieczona przed zniszczeniem w przypadku najechania), a nie pas ruchu :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 19 lutego 2016, 01:30

SJS napisał(a):Racja. Istnieje obowiązek zaprzestania sygnalizowania po zakończeniu manewru, jednak możesz zaprzestać wcześniej. Samej zmiany kierunku jazdy nie ma obowiązku sygnalizować, gdyż jest tylko obowiązek sygnalizowania ZAMIARU zmiany kierunku jazdy. To drobna, acz istotna różnica.
Dokładnie. A jak ktoś chce to niech napisze, że interpretować należy inaczej... albo jeszcze lepiej, że on sam interpretuje inaczej. Miło będzie jak wyjasni dlaczego. Ale niech nie wciska ciemnoty, że w PoRD napisano co innego, niż napisano.
.....
sankila napisał(a):Czy w trakcie pisania listu nie miałam zamiaru go napisać?
Nie. Wtedy to możesz zamierzać dokończyć pisanie listu, ewentualnie zamierzać przerwać pisanie listu.
sankila napisał(a):Jeśli zamierzałam napisać list, to kiedy ten zamiar został zrealizowany.
Zrealizować to możesz pisanie listu. A w momencie rozpoczęcia pisania zamiar się kończy a zaczyna realizacja zamiaru.
.....
LeszkoII napisał(a):^^ już sobie wyobrażam korek na tym rondzie i realizację recept szkoły krakowskiej w jej najbardziej fanatycznej odmianie... jak mawia szerszon "bratki kwitną na lewym pasie"
Przypomnę, że korek na rondzie pierścieniowym nie jest powodem do przekręcanie przepisów i liczenia na to, że inni też przekręcą. Korek na rondzie pierścieniowym jest powodem do zastąpienia przez drogowców ronda pierścieniowego o niewielkiej przepustowości innym rodzajem skrzyżowania o większej przepustowości, na którym kierujący nie przekręcający przepisów korka nie utworzą. Przypomnę, że drogowcy mają zastosować organizację ruchu, przy której jeżdżący zgodnie z przepisami nie zakorkują skrzyżowania. Kierujący nie mają przekręcać przepisów tylko dlatego, że drogowcy zastosowali organizację ruchu, przy której kierujący stosujący się do przepisów zakorkują skrzyżowanie. Kierujący mają stosować się do przepisów i stać w korku jeżeli tak wynika z przepisów.

Zabawne Leszko, że kreujesz się na znawcę, a argumentujesz jak przedszkolak.
.....
papadrive napisał(a):Organizacja ruchu na takim skrzyżowaniu nie ma nic wspólnego z nakazanym kierunkiem jazdy. Owszem, mam obowiązek przejechać przez nie (skrz.) tak, jak jest ustalony ruch, ale kierunek jazdy mogę wybrać z wszystkich dostępnych, wedle swoich potrzeb.
To pojedź na skrzyżowaniu oznakowanym c-12 w innym kierunku niż ten pokazany na c-12. Bo jak na razie wychodzi na to, że tych "wszystkich dostępnych, z których możesz wybierać wedle swoich potrzeb" jest sztuk jeden.
.....
LeszkoII napisał(a):Jak sądzisz, dlaczego te "pierścienie" buduje się pod kątem, który w połączeniu z siłą odśrodkową grozi przechyleniem pojazdu?
Żeby jakiś artysta nie wpadł na pomysł traktować "pierścień" jako pas ruchu.
dylek napisał(a):LeszkoII - nie rozsadek tylko konkretne przepisy
Ale autor przepisów chyba kierował się rozsądkiem... choć czytając Wasze przepisów "interpretacje" można odnieść wrażenie, że autor PoRD rozsądku nie posiadał.
.....
szerszon napisał(a):...poza tym piszę o kierunku jazdy a nie o jeździe.
Ale kierunek jazdy to nic innego jak kierunek, w którym odbywa się jazda. Więc jeżeli piszesz o kierunku, w którym odbywa się jazda piszesz o kierunku jazdy właśnie a nie o czym innym. Nie ma w PoRD odmiennej definicji określenia "kierunek jazdy" więc tak wynika z zasad języka prawnego i wykładni prawa.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » piątek 19 lutego 2016, 03:40

szymon1977 napisał(a):A w momencie rozpoczęcia pisania zamiar się kończy a zaczyna realizacja zamiaru.
Kombinujesz jak koń pod górkę.Jeśli nie mam zamiaru (bo mi się skończył), to nie mam czego realizować!

BTW - jak rozumiesz nakaz "zamiar (manewru) należy sygnalizować zawczasu"?
Zawczasu - czyli "przed rozpoczęciem", "z wyprzedzeniem".
Czy ustawodawca każe Ci włączyć migacz ZANIM poweźmiesz zamiar zmiany kierunku czy raczej przed rozpoczęciem realizacji tegoż zamiaru?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » piątek 19 lutego 2016, 07:48

szerszon napisał(a):
SJS napisał(a): Bo, C-12 to nakaz zastosowania się do zasad ruchu okrężnego. A podstawową zasadą ruchu okrężnego, odczytaną z §36.1 jest jazda dookoła wyspy W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU C-12.
W paragrafie jest napisane o ruchu a nie o jeździe...

Ruch pojazdów to właśnie jazda. Gubisz się nawet w najbardziej podstawowych określeniach.

szerszon napisał(a):
Jest jazdą w kierunku wskazanym na znaku C-12. Dalej nie możesz odróżnić znaków C-5 i C-12? To dwa różne kierunki jazdy. Nie widać, że te znaki nie są takie same?
Kierunki jazdy to na wprost w lewo w prawo lub zawracanie.
Nie w przypadku ruchu okrężnego. W dalszym ciągu całkowicie ignorujesz §36.1 i definicję ruchu okrężnego.
Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym - ZGODNIE Z §36.1 - Ruch odbywa się dookoła wyspy w KIERUNKU wskazanym na znaku C-12, a nie w lewo na wprost w prawo lub zawracanie, jakbyś z niewiadomych przyczyn chciał. Chciałbyś, żeby było jak na zwykłym skrzyżowaniu, a nie jest. Reguluje to §36.1. ZAPAMIĘTAJ TO W KOŃCU.

szerszon napisał(a):
Jakie, w lewo? Jak jedziesz zgodnie ze znakiem C-12 - dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12, to chcąc skręcić w lewo musiałbyś wjechać na wyspę.
W normalne w lewo. Pokazane na znakach F-10 i P-8x..nie widzisz ? Poza tym aby skręcić w lewo mogę objechać wyspę. Czy tam jest C-12 czy go nie ma w lewo jest tak samo.
To nie jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym zgodne z §36.1. Znak C-12 nie powinien tam stać. Opierasz swoje poglądy na nieprawidło oznakowanych skrzyżowaniach.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości