SJS napisał(a): Naprawdę nie widzisz? Ruch na skrzyżowaniu odbywa się w kierunku wskazanym na znaku C-12. Ruch, czyli także jazda pojazdów - pojęcie szersze w którym zawiera się także jazda.
A więc w §36.1 zawiera się także kierunek jazdy.
No nie widzę i dlatego się pytam. Dlatego podałem znaczenia znaków C-1..C-6, gdzie ruch też się odbywa, a o nakazie jazdy jednak jest napisane.
No jakoś nie bardzo.
Pozwolę sobie jednak mieć odmienne zdanie.
Przpisać umiesz, tylko żebyś jeszcze umiał użyć w praktyce.
Jazda w kierunku wskazanym na znaku C-12 nie stanowi zmiany kierunku jazdy.
A jest kierunkiem jazdy ? Jeśli nie ma zmiany kierunku jazdy czy jest jazdą na wprost ?
Tak samo jak na każdym skrzyżowaniu o ruchu okrężnym. Jazdy doookoła wyspy w kierunku wskazanym na C-12 nie sygnalizujesz.
Dobry jesteś

..czy po wjeździe na skrzyżowanie podczas skrętu w lewo( np na wysokości pierwszego wlotu) zakończyłem już manewr skrętu w lewo ? Mam niezwłocznie zaprzestać sygnalizacji kierunkowskazem ?
Zmianę kierunku jazdy w prawo sygnalizujesz prawym kierunkowskazem.
Nie pisałem o skręcie w prawo w pierwszy wylot z prawego pasa.Przyjrzyj się zdjęciu..cały czas jadę pasem ruchu zjeżdżając z ronda..nic nie zmieniam, nic nie przecinam..skąd ci się wziął skręt w prawo ?
=========================================
eragon napisał(a):szerszon napisał(a):C-12 i C-5 jest tym samym znakiem ?
Proszę, nie rób jaj - skręcone, goniące się strzałki w/g ciebie są tym samym co prosta strzałka ??
szerszon napisał(a):Jadę przez rondo turbinowe
Na tej fotce "rondo" nawet nie leżało obok ronda turbinowego.. Skoro mówimy o rondach to zostawmy "turbiny" w spokoju - do tej pory spotkałem się z pewnymi "turbinami" ale do ideału im daleko..
Jak widać dla niektórych są, bo zjeżdżając z ronda podobno skręcają w prawo..zabawnie to twierdzenie wygląda w świetle zdjęcia jakie zalinkowałem.
Na tej fotce "rondo" nawet nie leżało obok ronda turbinowego.. Skoro mówimy o rondach to zostawmy "turbiny" w spokoju - do tej pory spotkałem się z pewnymi "turbinami" ale do ideału im daleko..
Niestety ale to rondo jest turbinowym..odsiewa głupków zawracających pasem zewnętrznym.
Dlatego nie jadępo obwiedni z włączonym lewym kierunkowskazem..
Ja też, ale gdy jadę na wprost..pytam o skręt w lewo na rondzie które zalinkowałem
Dokładnie, jazda nie musi koniecznie być "na wprost". Z lekkiego łuku skręcam to sygnalizuję też.. Co tu takiego ciężkiego do zrozumienia??
Jazda na wprost nie musi być w linii prostej..szymon tego akurat nie rozumie..nie tylko on..wszyscy prostowacze rond też nie. Nie rozumieją także czym jest skrzyzowanie a czym jest droga, skoro z obwiedni robią drogę jednokierunkową z jazdą na wprost a nie w linii prostej a zjazd czy wjazd na skrzyżowanie jest "skrzyzowaniem". Ciekawe gdzie to napisane ?
Raczej nie, bo zasada prawo czy lewo-stronnego ruchu nie ma tu nic do roboty, nie o ten kierunek chodzi..
Tak samo jak C-12 nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy. Nie wiem, gdzie masz zwolnienie z Art 22.5 dotyczącego sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku jazdy, skoro podczas tego manewru wyłączasz kierunkowskaz..zdumiewające.
@szerszon, czy zamiast "w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara" powiemy " łukiem w lewo po obwiedni" jest lepsze ?? Strzałki na znaku mają zwrot - czy to ci nic nie mówi ??
Te twoje "łukiem w lewo po obwiedni" jest częścią manewru jaki wykonujesz..np skrętu w lewo. Poza tym mogę ci przedstawić takie ronda,gdzie nie będziesz miał "łukiem w lewo po obwiedni"..i co zrobisz ? Zmiana kierunku jazdy nie polega na machaniu kierownicą..już tu był ubaw przy C-9, C-10 i C-11, gdzie pewnemu userowi-klonowi zmieniał sie kierunek jazdy..bo "strzałki na znaku "mają zwrot"
