Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez eragon » środa 17 lutego 2016, 22:09

hmmm.. można oszaleć - chyba lepiej waszych filozofii nie czytać.. :lol:
KOŁO - prostszego wynalazku chyba nie ma, a zrobiliscie z niego kosmiczny problem..
szerszon napisał(a):C-12 i C-5 jest tym samym znakiem ?

Proszę, nie rób jaj - skręcone, goniące się strzałki w/g ciebie są tym samym co prosta strzałka ??
szymon1977 napisał(a):Kierunki przeciwne, czyli takie same

Musimy ściśle gadać - jeśli "fizycznie" to tak.. Jeśli "drogowo" to trzeba wziąć poprawke na niedoskonałość definicji w PoRD..
szerszon napisał(a):Jadę przez rondo turbinowe

Na tej fotce "rondo" nawet nie leżało obok ronda turbinowego.. Skoro mówimy o rondach to zostawmy "turbiny" w spokoju - do tej pory spotkałem się z pewnymi "turbinami" ale do ideału im daleko..
SJS napisał(a):Jazda w kierunku wskazanym na znaku C-12 nie stanowi zmiany kierunku jazdy.

Dlatego nie jadępo obwiedni z włączonym lewym kierunkowskazem..
LeszkoII napisał(a):wskazuje wskazany na znaku za pomocą wskazań strzałek wskazujących

...maślany !!! nie strzałki wskazują nakazany "kierunek jazdy" lecz ich groty (zwrot)..
szymon1977 napisał(a):jechałem w kierunku pkt B a jadę w kierunku pkt C. Czy na wprost, czy nie na wprost nie ma żadnego znaczenia.

Dokładnie, jazda nie musi koniecznie być "na wprost". Z lekkiego łuku skręcam to sygnalizuję też.. Co tu takiego ciężkiego do zrozumienia??
papadrive napisał(a):można odpowiedzieć, że pojazd ma kierunek jazdy zgodny z ruchem prawostronnym

Raczej nie, bo zasada prawo czy lewo-stronnego ruchu nie ma tu nic do roboty, nie o ten kierunek chodzi..

@szerszon, czy zamiast "w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara" powiemy " łukiem w lewo po obwiedni" jest lepsze ?? Strzałki na znaku mają zwrot - czy to ci nic nie mówi ??

P.S. Proponuję uzuopełnić profile - skąd kto jest.. Jak widać ja nie ukrywam, że z małopolski..
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » środa 17 lutego 2016, 23:01

eragon napisał(a):Musimy ściśle gadać - jeśli "fizycznie" to tak.. Jeśli "drogowo" to trzeba wziąć poprawke na niedoskonałość definicji w PoRD.
Gadamy scisle - czyli nie "fizycznie" a "drogowo". Masz dla przykladu kawalek asfaltu AB laczacy pkt A i pkt B. Jeden pojazd jedzie od pkt A do pkt B, a drugi pojazd jedzie od pkt B do pkt A. Kierunkiem jazdy jednego pojazdu jest A-B, a kierunkiem jazdy drugiego pojazdu jest B-A. Kierunki te sa wzgledem siebie przeciwne.

Na kawalku asfaltu AB masz jeszcze pkt X i kawalek asfaltu XC laczacy pkt X i pkt C. Jezeli pojazd jadacy od pkt A w kierunku pkt B w pkt X zacznie jechac w kierunku pkt C to w pkt X zmieni kierunek jazdy. Mial kierunek jazdy A-B, a ma kierunek jazdy X-C.

To wszystko. Na kierunki i zwroty wektora predkosci nie ma tutaj miejsca bo w PoRD o nich ani slowa. Ani na Leszkowe "prosto" czy "na wprost". Hmmm... jak mialem 5 latek to tez myslalem, ze ten co jedzie "krzywo" musi migac migaczem.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 17 lutego 2016, 23:12

SJS napisał(a): Naprawdę nie widzisz? Ruch na skrzyżowaniu odbywa się w kierunku wskazanym na znaku C-12. Ruch, czyli także jazda pojazdów - pojęcie szersze w którym zawiera się także jazda.
A więc w §36.1 zawiera się także kierunek jazdy.

No nie widzę i dlatego się pytam. Dlatego podałem znaczenia znaków C-1..C-6, gdzie ruch też się odbywa, a o nakazie jazdy jednak jest napisane.
No jakoś nie bardzo.
Pozwolę sobie jednak mieć odmienne zdanie.
Przpisać umiesz, tylko żebyś jeszcze umiał użyć w praktyce.
Jazda w kierunku wskazanym na znaku C-12 nie stanowi zmiany kierunku jazdy.
A jest kierunkiem jazdy ? Jeśli nie ma zmiany kierunku jazdy czy jest jazdą na wprost ?
Tak samo jak na każdym skrzyżowaniu o ruchu okrężnym. Jazdy doookoła wyspy w kierunku wskazanym na C-12 nie sygnalizujesz.
Dobry jesteś :lol: ..czy po wjeździe na skrzyżowanie podczas skrętu w lewo( np na wysokości pierwszego wlotu) zakończyłem już manewr skrętu w lewo ? Mam niezwłocznie zaprzestać sygnalizacji kierunkowskazem ?
Zmianę kierunku jazdy w prawo sygnalizujesz prawym kierunkowskazem.
Nie pisałem o skręcie w prawo w pierwszy wylot z prawego pasa.Przyjrzyj się zdjęciu..cały czas jadę pasem ruchu zjeżdżając z ronda..nic nie zmieniam, nic nie przecinam..skąd ci się wziął skręt w prawo ?
=========================================
eragon napisał(a):
szerszon napisał(a):C-12 i C-5 jest tym samym znakiem ?

Proszę, nie rób jaj - skręcone, goniące się strzałki w/g ciebie są tym samym co prosta strzałka ??

szerszon napisał(a):Jadę przez rondo turbinowe

Na tej fotce "rondo" nawet nie leżało obok ronda turbinowego.. Skoro mówimy o rondach to zostawmy "turbiny" w spokoju - do tej pory spotkałem się z pewnymi "turbinami" ale do ideału im daleko..
Jak widać dla niektórych są, bo zjeżdżając z ronda podobno skręcają w prawo..zabawnie to twierdzenie wygląda w świetle zdjęcia jakie zalinkowałem.
Na tej fotce "rondo" nawet nie leżało obok ronda turbinowego.. Skoro mówimy o rondach to zostawmy "turbiny" w spokoju - do tej pory spotkałem się z pewnymi "turbinami" ale do ideału im daleko..
Niestety ale to rondo jest turbinowym..odsiewa głupków zawracających pasem zewnętrznym.
Dlatego nie jadępo obwiedni z włączonym lewym kierunkowskazem..
Ja też, ale gdy jadę na wprost..pytam o skręt w lewo na rondzie które zalinkowałem
Dokładnie, jazda nie musi koniecznie być "na wprost". Z lekkiego łuku skręcam to sygnalizuję też.. Co tu takiego ciężkiego do zrozumienia??
Jazda na wprost nie musi być w linii prostej..szymon tego akurat nie rozumie..nie tylko on..wszyscy prostowacze rond też nie. Nie rozumieją także czym jest skrzyzowanie a czym jest droga, skoro z obwiedni robią drogę jednokierunkową z jazdą na wprost a nie w linii prostej a zjazd czy wjazd na skrzyżowanie jest "skrzyzowaniem". Ciekawe gdzie to napisane ?
Raczej nie, bo zasada prawo czy lewo-stronnego ruchu nie ma tu nic do roboty, nie o ten kierunek chodzi..
Tak samo jak C-12 nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy. Nie wiem, gdzie masz zwolnienie z Art 22.5 dotyczącego sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku jazdy, skoro podczas tego manewru wyłączasz kierunkowskaz..zdumiewające.
@szerszon, czy zamiast "w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara" powiemy " łukiem w lewo po obwiedni" jest lepsze ?? Strzałki na znaku mają zwrot - czy to ci nic nie mówi ??
Te twoje "łukiem w lewo po obwiedni" jest częścią manewru jaki wykonujesz..np skrętu w lewo. Poza tym mogę ci przedstawić takie ronda,gdzie nie będziesz miał "łukiem w lewo po obwiedni"..i co zrobisz ? Zmiana kierunku jazdy nie polega na machaniu kierownicą..już tu był ubaw przy C-9, C-10 i C-11, gdzie pewnemu userowi-klonowi zmieniał sie kierunek jazdy..bo "strzałki na znaku "mają zwrot" :lol: :lol: :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 18 lutego 2016, 01:52

LeszkoII napisał(a):...obecność wyspy nie wpływa na kierunek jazdy...
Jesteś pewien? Raczej nie spotyka się na skrzyżowanie bez wyspy centralnej pojazdu jadącego w takim kierunku jak ten pokazany na c-12. Także raczej nie spotyka się na skrzyżowanie z wyspą centralną pojazdu jadącego w innym kierunku niż ten pokazany ns c-12. Wyspa centralna wydaje się więć mieć bezpośredni wpływ na kierunek jazdy na skrzyżowaniu. Ale poczekajmy jeszcze na Szerszona:
szerszon napisał(a):...C-12 nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy.
Udowodnij - pojedź na skrzyżowaniu oznakowanym c-12 w innym kierunku niż pokazany na c-12.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 18 lutego 2016, 07:44

LeszkoII napisał(a):...obecność wyspy nie wpływa na kierunek jazdy...

Oczywiście,że nie ma to żadnego znaczenia. Czy będzie to C-12 czy C-9, C-10 czy C-11. Czy brak C-12 na zdjęciu ronda które zalinkowałem wpłynie na kierunki jazdy przez skrzyżowanie ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 18 lutego 2016, 09:45

szerszon napisał(a):Czy brak C-12 na zdjęciu ronda które zalinkowałem wpłynie na kierunki jazdy przez skrzyżowanie ?
Może (nie musi) tylko wpływać na zmianę toru ruchu pojazdu. Przy czym tor ruchu jest najwyraźniej czym innym kierunek ruchu, skoro:
Znak P-27 „kierunek i tor ruchu roweru” wskazuje kierującemu rowerem tor ruchu roweru na jezdni i określa kierunek jego ruchu.
Tor ruchu trzeba rozumieć jako zachowanie pojazdu obejmujące skręcenia kierownicy (i kół pojazdu), nie wliczając z to zmiany kierunku jazdy a kierunek ruchu jako jeden z dwóch kierunków związanych tylko z bezpiecznym wymijaniem albo niedopuszczeniem do wymijania(w tym zakaz ruchu "pod prąd"), co ma miejsce na jezdni jednokierunkowej lub na powierzchni skrzyżowania oznaczonego C-12.
szymon1977 napisał(a):Raczej nie spotyka się na skrzyżowanie bez wyspy centralnej pojazdu jadącego w takim kierunku jak ten pokazany na c-12.
Mówisz o jeździe pod prąd. Rzeczywiście jazda pod prąd na rondzie(czy na autostradzie) jest niedopuszczalna, o czym napomina kierunek wskazany na C-12. Zrozumienie znaczenia C-12 jest w zasadzie banalne pod warunkiem, że ktoś zaakceptuje, iż SoRO jest skrzyżowaniem skanalizowanym i przyjmie do wiadomości, w jakim celu ten ruch skanalizowano i co to w praktyce oznacza. C-12 nie jest znakiem nakazującym zmianę kierunku jazdy a określa wyłącznie sposób dostosowania się do tego skanalizowania bez znaczenia dla kierunku jazdy. Absurdów,jakie towarzyszą innej (przeciwnej) interpretacji, nie muszę przypominać.
szymon1977 napisał(a):Wyspa centralna wydaje się więć mieć bezpośredni wpływ na kierunek jazdy na skrzyżowaniu.
Nie tylko wyspa centralna, ale żadna wyspa lub wysepka kanalizująca ruch (w tym także wysepka składająca się na azyl dla pieszych) nie dotyczy obranego a później realizowanego kierunku jazdy. W tym celu stosuje się całkiem inne znaki drogowe, o których z litości przypomniał szerszon.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez eragon » czwartek 18 lutego 2016, 12:09

szerszon napisał(a): na zdjęciu ronda które zalinkowałem


Rondo zalinkowane przez ciebie to nie turbina.. Tylko udaje rondo turbinowe. Nic nikogo nigdzie nie wyrzuca..
Zauważ, że przed L-ką jest linia przerywana (jednostronnie) umozliwiająca jazdę po obwiedni zewnętrznym pasem.. Gdyby tych trzech kresek nie było, to tak - prawy pas by "wyrzucał" autka do zjazdu i mozna by z wewnętrznego pasa też zjeżdżać w prawo.... A tak, to (pomijając fatalny manewr L-ki) L-ka jadąc wewnętrznym pasem wiele ryzykuje zjeżdżając z ronda..

szerszon napisał(a):to rondo (...)odsiewa głupków zawracających pasem zewnętrznym.


Hmmm, chyba patrzymy na dwa różne obrazki - przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby objechac to rondo zewnętrznym pasem .. Nie mówię o zawracaniu, bo ja bym wtedy jechał wewnętrznym pasem jak długo się da.
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 18 lutego 2016, 12:23

Leszko i Szerszon: wyłożyliście teorię to teraz pokażcie jak na skrzyżowaniu oznakowanym c-12 jedziecie w innym kierunku niż ten pokazany na c-12. Może być rowerzysta, który jadąc torem wskazanym przez p-27 ma inny kierunek jazdy od wskazanego.
szerszon napisał(a):Czy brak C-12 na zdjęciu ronda które zalinkowałem wpłynie na kierunki jazdy przez skrzyżowanie ?
Na kierunek jazdy przez skrzyżowanie nie. A brak wyspy centralnej? Czy jak nie będzie wyspy centralnej i c-12 też na skrzyżowaniu pojedziesz dookoła? I dookoła czego? Pojedziesz to udowodnisz, że wyspa centralna i c-12 nie mają wpływu na kierunek jazdy na skrzyżowaniu.
LeszkoII napisał(a):Tor ruchu trzeba rozumieć jako zachowanie pojazdu...
Skonsultuj się z polonistą a przekonasz się, że ani c-12 ani p-27 nie obrazują zachowań pojazdu.

Może na przykładzie p-27 będzie Ci łatwiej zrozumieć:
- tor ruchu to kawałek przestrzeni przeznaczony dla ruchu rowerów,
- kierunek ruchu to określenie, w którą stronę rowery mogą poruszać się po przeznaczonym dla nich kawałku przestrzeni,
- kierunek jazdy to ojreśle, w którą stronę porusza się konkretny rower.
Ostatnio zmieniony czwartek 18 lutego 2016, 13:12 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez eragon » czwartek 18 lutego 2016, 13:12

@szerszon - to jest namiastka turbiny..
Obrazek
Prawy, zewnętrzny pas faktycznie "wyrzuca" .. Na twoim nie bardzo..
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 18 lutego 2016, 13:31

Nie licz na pozytywne efekty. Cała warszawska teoria opiera się na ignorowanou organizacji ruchu na skrzyżowaniu i traktowaniu ronda jak skrzyżowania zwykłego. Efektem jest naciąganie art.22. jako odnoszącego się do całego przejazdu PRZEZ skrzyżowanie i kierunku jazdy PRZEZ skrzyżowanie a nie faktycznie wykonywanych podczas przejazdu przez skrzyżowanie zmian kierunku jazdy.

Szerszon raczej różnicy nie dostrzeże, a nawet jeśli to zignoruje. Dołączy Leszko próbując za fachowo brzmiącymi terminami i tytułami przeczytanych książek ukryć rozmijanie się warszawskich teorii z treścią PoRD i zasami języka prawnego oraz wykładni prawa.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 18 lutego 2016, 14:31

eragon napisał(a):Zauważ, że przed L-ką jest linia przerywana (jednostronnie) umozliwiająca jazdę po obwiedni zewnętrznym pasem.. Gdyby tych trzech kresek nie było, to tak - prawy pas by "wyrzucał" autka do zjazdu i mozna by z wewnętrznego pasa też zjeżdżać w prawo....

.
Jak zasygnalizujesz zmianę pasa, gdy już sygnalizujesz zmianę kierunku jazdy ? Myślisz,że ta linia przerywana służy do zmiany pasa ? A może też do zajęcia pasa wewnętrznego przy wjeździe na rondo ?
A tak, to (pomijając fatalny manewr L-ki) L-ka jadąc wewnętrznym pasem wiele ryzykuje zjeżdżając z ronda..
Poważnie ? Ewentualnie kto tu zmienia pas ?
Hmmm, chyba patrzymy na dwa różne obrazki - przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby objechac to rondo zewnętrznym pasem ..
Poza F-10 na wlocie to moze faktycznie nic... :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 18 lutego 2016, 15:07

szerszon napisał(a):Jak zasygnalizujesz zmianę pasa, gdy już sygnalizujesz zmianę kierunku jazdy ?
Nie zasygnalizuję ani zmiany pasa, ani zmiany kierunku jazdy. Zasygnalizuję za to ZAMIAR zmiany pasa, i ZAMIAR zmiany kierunku jazdy. Stosując się do PoRD dam radę - stosując się do warszawskich wymysłów nie.

szerszon napisał(a):Poza F-10 na wlocie to moze faktycznie nic...
Czyli faktycznie nic bo F-10 na wlocie nie określa "którym pasem", a tylko "z którego pasa".
Ostatnio zmieniony czwartek 18 lutego 2016, 15:16 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 18 lutego 2016, 15:16

5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

To chyba łatwiejsze od kuć vs kłuć
W artykule jest napisane kiedy zacząć i kiedy zakończyć..pomiędzy nie ma czarnej dziury. Jest obowiązek sygnalizacji w trakcie trwania manewru, a zaprzestanie sygnalizacji powinno nastąpić po ZAKOŃCZENIU manewru, a nie zamiaru. Ale co ja tam się produkuję do osoby, która traktuję jazdę po obwiedni jak po drodze jednokierunkowej na wprost. :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 18 lutego 2016, 15:28

Musisz sygnalizować zamiar manewru. Samego manewru już sygnalizować nie musisz. Ale jak sygnalizujesz manewr to po zakończeniu manewru masz sygnalizację zakończyć. Mowa o zakończeniu sygnalizowania manewru, które nie jest obowiązkowe, a nie o zakończeniu obowiązkowego sygnalizowania zamiaru bo to skończyło się w momencie rozpoczęcia manewru.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » czwartek 18 lutego 2016, 16:03

szerszon - nie karm... i tak nie zrozumie... bo nie rozróżnia koniunkcji w zdaniu od alternatywy.
Próba podjęcia bezsensownej dyskusji przez pewnego usera - jak to masz obowiązek kończyć coś czego nie masz obowiązku zaczynać (manewr), oraz dyskusji, że masz obowiązek coś zacząć, a nie masz obowiązku skończyć (sygnalizowanie zamiaru) - powinna być olana...

Ja rozumiem, że była umowa, iż ten wątek jest traktowany mocno liberalnie przez moderację, ale żałosne próby wciągania innych w coraz bardzie idiotyczne zaczepki proponuję ignorować... :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości