Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 01:41

Zakopower napisał(a):
mp0011 napisał(a):Ale ja, wyjeżdżając z domu wiedziałem, że w tym miejscu będę jechał po łuku.
Miałem zamiar tak pojechać z własnej, nieprzymuszonej woli.

Ale zmiana kierunku jazdy na tym łuku nie wynika z ZAMIARU tylko z geometrii drogi.
Dlatego nie sygnalizujesz.

mp0011 napisał(a):Zapytam ponownie:Jaka jest więc różnica gdyby zamiast łuku była prosta?
Co w szczególności zrobiłbyś inaczej?
Jak by to wpłynęło na pierwszeństwo?
Na sposób sygnalizacji?
Jakie dodatkowe przepisy byłyby zastosowane?
Nic by się nie zmieniło w zachowaniu kierującego.


Czy mam przez to rozumieć, że
1) Nie ma żadnej różnicy z punktu widzenia kierowcy czy jadę po prostej czy po łuku? Przez skrzyżowanie lub poza nim?
2) Nie ma żadnej różnicy z punktu widzenia innych użytkowników drogi czy ja jadę po łuku czy po prostej?
3) Nie ma żadnej różnicy z punktu widzenia stosowanych przepisów czy jadę łukiem czy po prostej?

Czy gdyby ta droga była idealnie prosta zmieniłoby się COKOLWIEK oprócz tego, że wyjedziesz z miasta patrząc w inną stronę? Północny Zachód zamiast Północny Wschód?
https://www.google.pl/maps/@52.8888332, ... 312!8i6656
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 września 2015, 01:56 przez mp0011, łącznie zmieniany 3 razy
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 01:53

Różnica w sygnalizowaniu jest wtedy kiedy zmiana kierunku jazdy wynika z zamiaru kierującego, a nie np. z geometrii drogi.
Wtedy zamiar zmiany kierunku jazdy należy odpowiednio sygnalizować.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 02:10

Nie bardzo rozumiem. Wytłumacz na przykładzie.
https://www.google.pl/maps/@52.4725046, ... 312!8i6656

Jest dwóch kierowców. Jeden chce pojechać tu w prawo, drugi w lewo.
Geometria drogi na obydwu wymusza odpowiednią zmianę kierunku.

Dlaczego prawy musi sygnalizować, a lewy nie?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 02:18

mp0011 napisał(a):Nie bardzo rozumiem. Wytłumacz na przykładzie.
https://www.google.pl/maps/@52.4725046, ... 312!8i6656
Jest dwóch kierowców. Jeden chce pojechać tu w prawo, drugi w lewo.
Geometria drogi na obydwu wymusza odpowiednią zmianę kierunku.
Dlaczego prawy musi sygnalizować, a lewy nie?

A musi? Do czego potrzebny ci jego kierunkowskaz?
Sytuacja jest analogiczna do jazdy po łuku.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 02:29

Zakopower napisał(a):
mp0011 napisał(a):Nie bardzo rozumiem. Wytłumacz na przykładzie.
https://www.google.pl/maps/@52.4725046, ... 312!8i6656
Jest dwóch kierowców. Jeden chce pojechać tu w prawo, drugi w lewo.
Geometria drogi na obydwu wymusza odpowiednią zmianę kierunku.
Dlaczego prawy musi sygnalizować, a lewy nie?

A musi? Do czego potrzebny ci jego kierunkowskaz?
Sytuacja jest analogiczna do jazdy po łuku.


Prawy ma wcześniej strzałkę kierunkową + zjeżdża z drogi. Według Ciebie nie jest to zmiana kierunku na skrzyżowaniu?
OK, przymknijmy na to oko, większość po zajęciu pasa i tak nie sygnalizuje w tym miejscu.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 02:33

mp0011 napisał(a):Prawy ma wcześniej strzałkę kierunkową + zjeżdża z drogi. Według Ciebie nie jest to zmiana kierunku na skrzyżowaniu?
Jest zmiana kierunku jazdy, jednak sygnalizować nie ma potrzeby gdyż wynika z geometrii drogi, a nie z zamiaru.
OK, przymknijmy na to oko, większość po zajęciu pasa i tak nie sygnalizuje w tym miejscu.
I prawidłowo.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 02:45

To tu pewnie też wynika z gemetrii? I dodatkowo braku innego wyboru?
https://www.google.pl/maps/@52.2422826, ... 312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@52.2198421, ... 312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@52.2523944, ... 312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@52.2453353, ... 312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@52.2435298, ... 312!8i6656

Nie chcesz chyba powiedzieć, że wybór odpowiedniego pasa do zmiany kierunku jazdy zwalnia Cię z sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku jazdy???
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 02:58

mp0011 napisał(a):To tu pewnie też wynika z gemetrii? I dodatkowo braku innego wyboru?
https://www.google.pl/maps/@52.2422826, ... 312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@52.2198421, ... 312!8i6656
Owszem. Tutaj zgodnie z prawem nie ma potrzeby sygnalizować.
Tutaj jednak zasygnalizowałbym, gdyż geometria drogi nie jest do końca jednoznaczna.
mp0011 napisał(a):Nie chcesz chyba powiedzieć, że wybór odpowiedniego pasa do zmiany kierunku jazdy zwalnia Cię z sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku jazdy???

Jeszcze raz powtarzam. ZAMIAR zmiany kierunku jazdy należy zawsze sygnalizować (zgodnie z 22.5).
Jednak zmiana kierunku jazdy nie zawsze wynika z zamiaru.
Jeżeli zmiana kierunku jazdy nie wynika z zamiaru tylko np. z geometrii jezdni - nie sygnalizujemy, gdyż nie ma takiej potrzeby.

Także czasami po wyborze odpowiedniego pasa należy sygnalizować, a czasami nie ma takiej potrzeby. Zależy od geometrii. Jeżeli kierunek naszej jazdy nie budzi wątpliwości tompo co sygnalizować?
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » poniedziałek 28 września 2015, 07:27

Zakopower napisał(a):To ci podpowiem - po to żeby obnażyć durnoty wypisywane tutaj - jakoby na zakręcie nie zmienia się kierunek jazdy.
Już ci leszko napisał, abyś nie kończył czytania na przepisie ogólnym tylko wszedł w szczegóły. Dalej w tym punkcie z 220 jest napisane , jakie tablice stawia się , gdy jest zmiana kierunku jazdy, a jakie gdy droga prowadzi po łuku.
Notoryczne pomijanie nic nie wnosi, a jedynie wywołuje niechęć do "dyskusji" z takim zaślepionym osobnikiem.
Tymczasem rozporządzenie jest jednoznaczne w tej kwestii.
Zgadza się. Jest. Tylko jeszcze do tego nie doszedłeś.
Jeżeli zmiana kierunku jazdy nie wynika z zamiaru tylko np. z geometrii jezdni - nie sygnalizujemy, gdyż nie ma takiej potrzeby.
Nie wiem dlaczego w takim przypadku, gdy ta geometria może być zaskakująca dla kierującego używa się tabliczki T-18, gdzie jest napisane o zmianie kierunku RUCHU. Rozporządzenie w tej kwestii jest jednoznaczne i twoje próby wciśnięcia iż jest to zmiana kierunku jazdy są lekko zdumiewające.
Dalej polecam mój przykład z F-10 i T-18..nie ma zmiany kierunku jazdy a jednak jest. :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » poniedziałek 28 września 2015, 08:50

Zapytam inaczej szerszonie, bo unikasz odpowiedzi...
Co takiego muszą dobudować drogowcy do drogi w zakręcie i jak to oznakować, by jazdę w ten sam sposób nazwać było można zkj?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » poniedziałek 28 września 2015, 23:33

Zapytam inaczej szerszonie, bo unikasz odpowiedzi...
Ależ cały czas odpowiadam.
Zmiana kierunku jazdy występuje gdy skręcamy w drogę poprzeczną( skrzyżowanie) lub zjeżdżamy z drogi.
Droga z pierwszeństwem to nie droga z definicji ustawowej.
5.2.1.
Droga z pierwszeństwem
5.2.1.1.
Zasady ogólne
Znak D-1 "droga z pierwszeństwem" (rys. 5.2.1.1) stosuje się w celu oznaczenia początku drogi (trasy) w obszarze zabudowanym, na której kierujący ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach



Rys. 5.2.1.1. Znak D-1
Znaki D-1 umieszcza się tak, aby jedna przekątna była w położeniu poziomym.
Jeżeli droga z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu, to pod znakiem D-1 umieszcza się tabliczkę T-6a (rys. 5.2.1.2), zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 5.2.1.3.
grafika
Rys. 5.2.1.2. Tabliczka T-6a
Poza obszarem zabudowanym znak D-1 łącznie z tabliczką T-6a stosuje się tylko w przypadkach, gdy trasa z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu.
5.2.1.2.
Ustalenie tras z pierwszeństwem
Ustalając trasy z pierwszeństwem, należy kierować się następującymi zasadami:
a)pierwszeństwo nadawać ulicom stanowiącym:
-drogi krajowe,
-drogi wojewódzkie,
-drogi powiatowe,
-połączenia międzydzielnicowe,
-trasy komunikacji zbiorowej,
b)w miarę możliwości ustalać przebieg trasy w taki sposób, aby nie zmieniła kierunku na skrzyżowaniu,
c)trasa z pierwszeństwem powinna swoimi cechami geometrycznymi odróżniać się od ulic przecinających ją lub dochodzących do niej,
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 07:11

szerszon napisał(a):Ależ cały czas odpowiadam.
Zmiana kierunku jazdy występuje gdy skręcamy w drogę poprzeczną( skrzyżowanie) lub zjeżdżamy z drogi.
To jest oczywiście, kolejna bzdura wymyślona przez ciebie bez żadnego umocowania w przepisach.

PoRD napisany jest w języku polskim, a w języku polskim zmiana kierunku jazdy oznacza zmianę kierunku w jakim pojazd jedzie.

Obrazek

W związku z tym w takiej sytuacji pojazd jadący na wprost (zjeżdżający z głównej drogi) nie zmieni kierunku jazdy.
Natomiast jadąc po zakręcie, oczywiście zmieni kierunek jazdy, co więcej zmiana taka wynika z zamiaru i jest zobowiązany ten zamiar odpowiednio sygnalizować.

Także Szerszonie pora skończyć z bzdurami wypisywanymi przez ciebie na forum.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » wtorek 29 września 2015, 07:56

Czy jadąc pokazaną drogą z pierwszeństwem zmieniamy kj? Czy jest tam T-6a? Link poproszę.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » wtorek 29 września 2015, 08:12

Zakopower napisał(a):To jest oczywiście, kolejna bzdura wymyślona przez ciebie bez żadnego umocowania w przepisach.
A co powiedzieć o twojej ,że pojazd ma taki kierunek jazdy w jakim jedzie ? Oczywiście znowu zamiotłeś pod dywan przepisy szczególne z punktu , który tak ochoczo linkujesz. Znowu siedzisz cicho przy moim przykładzie z T-18 i F-10...i ciekawy jestem jak to na rondzie turbinowym sygnalizujesz jazdę na wprost..strona w którą porusza się pojazd potrafi się zmienić .. :wink:
Przy C-9, C-10 i C-11 też zamilkłeś.
PoRD napisany jest w języku polskim, a w języku polskim zmiana kierunku jazdy oznacza zmianę kierunku w jakim pojazd jedzie.
Możesz wskazać przepis ? Podaję ci do rozważenia dyspozycję tabliczki T-18 :wink:
http://s24.postimg.org/6q4xhyk4l/image.jpg

W związku z tym w takiej sytuacji pojazd jadący na wprost (zjeżdżający z głównej drogi) nie zmieni kierunku jazdy.
Podaj link do sytuacji. Prawdopodobnie są wcześniej znaki drogowe. Właściwie to muszą być. Jakoś pierwszeństwo jest ustalone.
Natomiast jadąc po zakręcie, oczywiście zmieni kierunek jazdy, co więcej zmiana taka wynika z zamiaru i jest zobowiązany ten zamiar odpowiednio sygnalizować.
Nie zamierzam opuszczać drogi z pierwszeństwem natomiast w innym przypadku zamierzam...słucham wyjaśnień.
Także Szerszonie pora skończyć z bzdurami wypisywanymi przez ciebie na forum.
Jak na razie nie zauważyłem żadnego twojego posta , który by spełniał te kryteria. Do tej pory tylko manipulujesz podając część przepisów i udając ,że nie ma innych. Gdy ci je podamy unikasz tematu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » wtorek 29 września 2015, 10:53

szerszon napisał(a):A co powiedzieć o twojej ,że pojazd ma taki kierunek jazdy w jakim jedzie ?
Temu akurat zaprzeczyc sie nie da. Tylko trzeba jeszcze dostrzec, ze droga laczaca pkt A i B pojazd jedzie w kierunku pkt B nawet, jezeli jest to serpentyna gorska i jego swiatla oswietlaja pkt X, w kierunku ktorego moze wyleciec z drogi. A moze ma inny kierunek jazdy niz kierunek, w ktorym jedzie?
.....
szerszon napisał(a):Nie zamierzam opuszczać drogi z pierwszeństwem natomiast w innym przypadku zamierzam...
A co to kogo obchodzi... przepraszam, jaki to ma zwiazek z trescis PoRD a w szczegolnosci art.22.?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości