Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez lith » środa 26 sierpnia 2015, 15:59

szymon1977 napisał(a):
lith napisał(a):@szymon1977
Krakowska szkoła zaczęła być podważana, bo pojawiły się niewielkie, dwupasmowe, 'nowoczesne' ronda gdzie się ona totalnie nie sprawdza.
Przeinaczasz fakty. Zacznijmy od tego, ze rondo pierscieniowe doskonale sprawdza sie przy malym i srednim natezeniu ruchu.

Dopóki ma 1 pas, ewentualnie ruch jest tak mały, że się 2 samochody obok siebie się na nim nie spotykają. Tylko dopóki jest sie na drodze samemu to żadne przepisy nie są potrzebne i jazda po czymkolwiek to żadna filozofia. Przepisy powinny sprawnie działać przy dużym ruchu, większych pojazdach, których kierowcy maja ograniczona widoczność i i tak dalej.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » środa 26 sierpnia 2015, 19:33

Rece opadaja Lith... Ile razy trzeba powtarzac, ze duza przepustowosc nie jest cecha pozytywna bedaca powodem stosowania ronda pierscieniowego? Wprost przeciwnie, pomimo niewatpliwej cechy negatywnej jaka jest nieduza przepustowosc rondo pierscieniowe posiada takze cechy pozytywne, dla ktorych je sie stosuje.

Przy malym i srednim natezeniu ruchu rondo pierscieniowe przejezdzane zgodnie z trescia PoRD (dla laikow - przejezdzane po "krakowsku") sprawdza sie doskonale wykazujac swoje pozytywne cechy. A ze przy duzym ruchu sie nie sprawdza? To nie jest cecha przepisow tylko cecha ronda pierscieniowego i dlatego przy duzym natezeniu ruchu ronda pierscieniowego sie nie stosuje ewentualnie wraz ze wzrostem natezenia ruchu zastepuje sie je innym rozwiazaniem.

Odnosze wrazenie, ze sugerujesz aby przy duzym natezeniu ruchu olac przepisy i jezdzic po "warszawsku". Rozczaruje Cie, istnieje rewolucyjne rozwiazanie problemu, znacznie tansze od przebudowy skrzyzowania i powszechnie stosowane - nazywa sie ono rondo pierscieniowe. Rewolucyjne? Malo powiedziane, jestesmy swiadkami cudu! Zasady "warszawskie" na rondzie pierscieniowym okazuja sie byc z grubsza zgodne z PoRD.
.....
LeszkoII napisał(a):Tymczasem w PoRD takiego podziału nie ma.
Przede wszystkim to w PoRD nie ma bezposrednio spisanych zasad przejazdu przez jakikolwiek rodzaj skrzyzowania. Jezeli wiec jakiekolwiek zasady z PoRD wynikaja to tylko posrednio. A, ze z tego samego PoRD wynikaja inne zasady przejazdu przez skrzyzowanie na jednym skrzyzowaniu niz na drugim? Co w tym dziwnego skoro w PoRD spisano zasady dla innych zdarzen niz przejazd przez skrzyzowanie a zdarzenia te na roznego rodzaju skrzyzowaniach wystepuja w roznych miejscach?
LeszkoII napisał(a):Wniosek?
Chciales blysnac a strzeliles samoboja. Po raz kolejny swoje rozwazania oparles na sprzecznych z logika uproszczeniach.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 26 sierpnia 2015, 20:28

tomekkoz napisał(a):zdjęcie z nieprawidłowym torem jazdy - zielonym
Akurat jechałem dziś za L-ką egzaminacyjną na wprost jak zielona strzała na rysunku. Uwierz - nie było "przesiadki" (jechałem dalej jakieś 400m i czysto), szkoda że nie wziąłem kamery. Za to mogę Ci powiedzieć, że gdybyś na egzaminie pojechał torem czerwonym, to nawet byś nie zdążył kierownicą skręcić, usłyszałbyś "koniec egzaminu" :lol: Płakałbyś?
tomekkoz napisał(a):Czerwony jedzie zgodnie ze znakiem C-12
Zielony i czerwony jedzie zgodnie z C-12 :) Hameryke odkryłem?
tomekkoz napisał(a):Zielony natomiast zajezdża mu drogę- zmienia kierunek jazdy nie z tego pasa co trzeba.
:wow: :wow: :wow: Polecam sprawdzenie własnych kwalifikacji do kierowania pojazdami. Za jazdę torem czerwonym policja może Ci zatrzymać prawko a sąd wlepić zakaz prowadzenia pojazdów :spoko:
==============
szymon1977 napisał(a):duza przepustowosc nie jest cecha pozytywna bedaca powodem stosowania ronda pierscieniowego
:hmm: Jaśniej Jaśnie Panie, proszę.
szymon1977 napisał(a):To nie jest cecha przepisow tylko cecha ronda pierscieniowego i dlatego przy duzym natezeniu ruchu ronda pierscieniowego sie nie stosuje ewentualnie wraz ze wzrostem natezenia ruchu zastepuje sie je innym rozwiazaniem.
U nas w Sączu postawili świeże rondko, średnie z jednym pasem dla zadanego kierunku. Pewnie nie uwierzysz, że to najbardziej jedno z najbardziej obciążonych miejsc (wyjazd na Kraków z zakorkowanej ul. Tarnowskiej, odbicie na nowo wybudowaną obwodnicę). Sprawdza się.

Szymon, oznakowanie C-12 (bez sygnalizacji świetlnej) nie ma wpływu na natężenie ruchu(!), tylko na zrównoważenie tegoż ruchu z poszczególnych wlotów. Najlepiej jeśli jest to skrzyżowanie wymuszające zmniejszenie prędkości na wlocie i na obwiedni (przeszkoda w postaci wyspy centralnej). Abecadło Szymon, bez deka filozofowania.
szymon1977 napisał(a):Przede wszystkim to w PoRD nie ma bezposrednio spisanych zasad przejazdu przez jakikolwiek rodzaj skrzyzowania.
To dlaczego traktujesz SoRO wbrew spisanym normom prawnym? W lewo na skrzyżowaniu proszę skręcić Szymon, nawet jeśli jest to SoRO pierścieniowe :)
szymon1977 napisał(a):A, ze z tego samego PoRD wynikaja inne zasady przejazdu przez skrzyzowanie na jednym skrzyzowaniu niz na drugim?
Tobie zapewne wynikają, co pięknie uzasadniłeś piaskownicą, skarpetkami, brzegiem rzeki, resorakiem, punktem WIDZENIA - podobno to kwintesencja PoRD :?
==========
lith napisał(a):-kierowca na zewnętrznym dużo lepiej widzi to co sie dzieje na wewnętrznym pasie niż odwrotnie
...aby nie umknęło uwadze
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 26 sierpnia 2015, 20:56

szymon1977 napisał(a):
Przy malym i srednim natezeniu ruchu rondo pierscieniowe przejezdzane zgodnie z trescia PoRD (dla laikow - przejezdzane po "krakowsku") sprawdza sie doskonale wykazujac swoje pozytywne cechy. .
:lol: :lol: :lol: ale uparty...jak ...nie przeczytałem w poRD, ze z ronda to zawsze w prawo a po obwiedni jak po drodze jednokierunkowej.
Nie zauważyłem oddzielnych C-12 dla rond kwadratowych , turbinowych , pierścieniowych
A tak się dziwnie składa ,ze na każdym z tego typu rond widziałem oznakowanie F-10..i patrz..wychodziło zgodnie z Art 22..niezależnie czy jest zastosowane oznakowanie czy jego nie ma...dziwne...i nie widzę pola do popisu dla szkoły krakowskiej...czyżby ta szkoła miała rzekomo sens jak nie ma żadnego oznakowania i pomaga fantazjować na temat przepisów ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 26 sierpnia 2015, 21:08

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):zdjęcie z nieprawidłowym torem jazdy - zielonym
Akurat jechałem dziś za L-ką egzaminacyjną na wprost jak zielona strzała na rysunku. Uwierz - nie było "przesiadki" (jechałem dalej jakieś 400m i czysto), szkoda że nie wziąłem kamery. Za to mogę Ci powiedzieć, że gdybyś na egzaminie pojechał torem czerwonym, to nawet byś nie zdążył kierownicą skręcić, usłyszałbyś "koniec egzaminu" :lol: Płakałbyś

To tylko twoje zdanie - osoby która jest z przepisami na bakier.
Jazda zgodnie ze znakiem C-12, dookła wyspy w kierunku wskazanym na znaku ma zakończyć się przerwaniem egzaminu? Wolne żarty. Człowieku kto ci dał prawo jazdy?
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 26 sierpnia 2015, 21:14

Oczywiście że tak..jazda w lewo prawym pasem.
A jak tam moje pytanko ? Nie popróbujesz ?
Jaka zmiana kierunku jazdy ??? Przecież widać ,że jedzie prosto. Masz problem z oczami ? A może skręca w prawo ? Chyba raczej nie, ponieważ stoi znak zakazu skrętu w prawo...przecież widać.. Podstawowe pytanie WIDZISZ ZNAK ZAKAZU SKRĘTU W PRAWO ? Skoro nie skręca w prawo ( zakaz) to co zrobił zjeżdżając ze skrzyżowania ?
Czy jak w przypadku ronda turbinowego tu też nie podołasz ? :?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 26 sierpnia 2015, 22:44

tomekkoz napisał(a):Jazda zgodnie ze znakiem C-12, dookła wyspy w kierunku wskazanym na znaku ma zakończyć się przerwaniem egzaminu?
Na SoRo stosujesz przepis o zmianie pasa ruchu, więc czemu nie zechcesz uwzględnić Art. 22.2 z tego samego oddziału? Nie rozumiesz normy prawnej paragrafu 36. i dlatego powstają te "daleko" idące wnioski. Przecież jak zmieniasz pas ruchu, to ponoć zmieniasz tez kierunek jazdy :lol: ...ciekawe czy zgodny ze strzłkami na C-12 :shock:
tomekkoz napisał(a):To tylko twoje zdanie - osoby która jest z przepisami na bakier.
Uważaj, bo jak Ci sąd odbierze uprawnienia do kierowania pojazdami(rowerem też :)) to będziesz musiał zdawać ponownie... i oblewać egzamin skoro jesteś tak uparty i g**** 8)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez lith » czwartek 27 sierpnia 2015, 03:42

@tomekkoz
Sorry, ale głupoty piszesz. Jak zdawałem na prawko niecałe 10 lat temu to u mnie w mieście obowiązywała 'szkoła krakowska' i nikt tego specjalnie podważać nie próbował, ale od tego czasu miałem okazję przejechać te sto tys z hakiem (co wiem, że nie jest żadnym wyczynem) po kilkudziesięciu państwach i dostrzegam liczne wady tego rozwiązania. W międzyczasie w Polsce wybudowano wiele rond na 'zachodnią' modłę, a większość wordów zaczęła uznawać prozachodnią 'szkołę warszawską', w tym mój w którym zdawałem, bo zwyczajniej taki sposób jazdy umożliwia wykorzystanie przepustowości, którą dają nowoczesne kilku-pasmowe ronda. Szkoda, że nie sprecyzowano tego do tej pory wprost w naszych przepisach, dlatego najbezpieczniej jak wszystko jest łopatologicznie na każdym skrzyżowaniu rozrysowane, jednak na pewno na dzień dzisiejszy nikt mnie nie przekona że zmienianie pasa na zewnętrzny przed opuszczeniem ronda ma jakieś zalety, ani to efektywne, ani bezpieczne. Im szybciej tego wprost zabronią, tym lepiej.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 27 sierpnia 2015, 08:13

lith napisał(a):Im szybciej tego wprost zabronią, tym lepiej.
A jak juz zabronia to beda musieli zezwolic na zjazd z lewego pasa. Zeby tylko nie zapomnieli o prawym kierunkowskazie i ustapieniu PP jadacemu "swoim" pasem.
.....
LeszkoII napisał(a):...postawili świeże rondko, średnie z jednym pasem dla zadanego kierunku. Sprawdza.
To rondo pierscieniowe czy turbinowe? A moze takie nowoczesne z przecinajacymi sie potokami ruchu zakazanymi w "220"? A moze to rondo pierscieniowe, na ktorym jezdzicie jak po turbinowym?
LeszkoII napisał(a):Szymon, oznakowanie C-12 (bez sygnalizacji świetlnej) nie ma wpływu na natężenie ruchu(!)
A jak na to wpadles, ze natezenie ruchu jest zalezne od oznakowania!!!??? Lesiu, zaleznie od natezenia ruchu stosuje sie skrzyzowanie o odpowiedniej przepustowosci. Dlatego ronda pierscieniowego o nieduzej przepustowosci nie stosuje sie przy duzym natezeniu ruchu.
LeszkoII napisał(a):Jaśniej Jaśnie Panie, proszę
Czego jeszcze nie zrozumiales?
LeszkoII napisał(a):Abecadło Szymon, bez deka filozofowania.
Skupiles sie na pozytywnych cechach ronda piersciniowego, o ktorych wspomnialem. Nie bardzo Ci sie udalo ale sie starales. Ja skupilem sie na cechach negatywnych, ktore Ty pominales. Cos nie pasuje?
.....
szerszon napisał(a):widziałem oznakowanie F-10..i patrz..wychodziło zgodnie z Art 22..
A ktos poza Toba wymysla, ze bywa sprzeczne?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 27 sierpnia 2015, 16:11

A jak juz zabronia to beda musieli zezwolic na zjazd z lewego pasa.
Nie ma takiego zakazu to i nie trzeba zezwalać.
Zeby tylko nie zapomnieli o prawym kierunkowskazie i ustapieniu PP jadacemu "swoim" pasem.
jeśli ten jadący "swoim" pasem zastosuje sie do Art 22.2 i przy wjeździe na skrzyzowanie wjedzie odpowiednim pasem i zajmie odpowiedni pas to nie ma problemu.
Abys zrozumiał..jak na rondzie turbinowym..nie ma problemu,prawda ? Nie ma , bo jest zablokowana mozliwość zastosowania pomysłów osobników z twoja znajomością przepisów.
A ktos poza Toba wymysla, ze bywa sprzeczne?
Ty :lol: wymyślasz , a ja ci zadaje pytanka, gdzie nie mogąc odpowiedzieć zwiewasz lub udajesz,że nie ma tematu. To ty chcesz skręcać w lewo na skrzyzowaniu jadąc prawym pasem( lub zawracać) to ty wjeżdżasz na rondoprawym pasem niezależnie od kierunku jazdy jaki zamierzyłeś...to ty nie chcesz sygnalizować zamiaru zmiany kierunku jazdy ,kontynuując sygnalizację aż do zakończenia manewru..a POWINIENEŚ :lol:
=========================================
pssssy..najśmieszniejsze z tego wszystkiego jest ,że cała literatura autorstwa Leśniewskiego, ZAsela , KRA świadczy o tym,ze twoje wypowiedzi są lekko niepoważne. Ale ty wiesz lepiej..bo widać :lol: :lol: :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 27 sierpnia 2015, 19:08

szerszon napisał(a):...cała literatura autorstwa Leśniewskiego, ZAsela , KRA...
Jedni sami twierdza, ze nie potrafia zastosowac sie na rondzie bezposrednio do przepisow, drugi z premedytacja namawia do postepowania sprzecznego z oznakowaniem gdy w jego subiektywnej ocenie oznakowanie powinno byc inne... Co komu z takiej tliteratury Chcesz powiekszyc grono dyletantow "potrafiacych udowodnic", ze jedno z przykladowych skrzyzowan pokazanych w "220" nie spelnia definicji skrzyzowania i dlatego nalezy na nim jezdzic jak na czterech skrzyzowaniach zwyklych? Zacytuj kogos, kto wie jak sie do PoRD zastosowac a nie improwizuje radosnie trwajac w niewiedzy.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » czwartek 27 sierpnia 2015, 19:24

lith napisał(a):Sorry, ale głupoty piszesz. Jak zdawałem na prawko niecałe 10 lat temu to u mnie w mieście obowiązywała 'szkoła krakowska' i nikt tego specjalnie podważać nie próbował.
Przepisy się od tego czasu nie zminiły, zatem do jasny dowód na to, że szkółka warszawska to bezprawie na drodze. Zatem nie ja głupoty piszę, tylko ty, szerszon i leszko.

lith napisał(a):Jednak na pewno na dzień dzisiejszy nikt mnie nie przekona że zmienianie pasa na zewnętrzny przed opuszczeniem ronda ma jakieś zalety, ani to efektywne, ani bezpieczne.
Mam nadzieję, że przekonasz się, jak będziesz sprawcą jakiejś stłuczki (oby tylko), że skręcanie z prawym kierunkowskazem z lewego pasa to bandytyzm drogowy.

Przykro też, że nie umiesz w sposób bezpieczny i efektywny zmienić pasa na rondzie. Może jakieś jazdy doszkalające by się przydały?
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 27 sierpnia 2015, 19:40

Przecinanie komus przed nosem pasa ruchu bez sygnalizowania kierunkowskazem i w blednym przekonaniu o wlasnym pierwszenstwie jest "manewrem" o wiele bardziej niebezpicznym niz proba wykonania zmiany pasa ruchu zgodnie z przepisami. W pierwszym przypadku moment zaskoczenia i... BUM!!! W drugim kierunkowskaz, klakson, hamulec, serdeczne pozdrowienie srodkowym palcem i... wszyscy cali i zdrowi zmierzaja do celu. Biorac pod uwage cel, w jakim zostal stworzony PoRD lepiej wypada opcja "krakowska". Lepiej postac w korku i troche sie spoznic niz niedojechac.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 27 sierpnia 2015, 21:28

Szymon, zostawmy te ogólniki na boku.
Konkretny, realny przykład:

Obrazek

1. Spróbuj określić, kto komu zajechał drogę("przeciął przed nosem pas ruchu") na rys. wyżej?
2. Czy jadąc torem zielonej strzałki zmieniasz kierunek jazdy?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » czwartek 27 sierpnia 2015, 21:36

Wszystko zależy od tego czy ruch na tym skrzyżowaniu odbywa się w kierunku wskazanym na znaku C-12, czy nie.

Jeżeli tak, to wszystkie pojazdy jadące na tym skrzyżowaniu jadą w kierunku wskazanym na C-12, a zjazd z ronda jest zmianą tego kierunku jazdy.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości