Jeżeli jedziecie już po rondzie każdy swoim pasem, to pojazd "B", chcąc wyjechać powinien Ci ustąpić, bo Ty jedziesz swoim pasem, który on musi przeciąć. I nie ma tu znaczenie kto gdzie i kiedy wjechał, gdzie chce zjechać, jakie ma kierunkowskazy.
Generalnie im większe rondo, tym mniejszy sens traktowania go jak jedno skrzyżowanie - wtedy jest to kilka skrzyżowań.
Na przykład tu
https://www.google.com/maps/@51.661808, ... 312!8i6656Jeżeli masz zamiar dopiero wjechać na rondo, na zewnętrzny pas jest zajęty prze pojazd "B" to także mu ustępujesz, bo na 99% rond w Polsce masz znak "ustąp pierwszeństwa" nad znakiem "Skrzyżowanie o ruchu okrężnym".
Podobno prawo przewiduje ronda bez tego znaku (na zachodzie jest takich więcej) - wtedy masz pierwszeństwo przy wjeździe na rondo przed jadącymi nim.
Tu masz takie rondo na które wjeżdżasz pierwszy:
https://www.google.pl/maps/@50.065541,1 ... 6656?hl=plNo i jeszcze inna sprawa - niektóre ronda (
https://www.google.pl/maps/search/rados ... !1e3?hl=pl) mają pasy wyznaczone w ten sposób, że z zewnętrznego pasa jesteś wyrzucane na wyjazd. W takim przypadku, jadąc po zewnętrznym pasie i chcąc jechać na kolejny zjazd (pomijając kwestię że powinieneś wcześniej wybrać wewnętrzny) to ty masz puścić tych jadących swoimi pasami.