Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez furby » poniedziałek 12 maja 2014, 22:27
przez lith » poniedziałek 12 maja 2014, 22:31
furby napisał(a):w tym ogladanie na zywo zmasakrowanych zwlok po wypadku
przez szerszon » poniedziałek 12 maja 2014, 22:39
jesli maja 60 lat lub wiecej i ew. odbior pj
- dozywocie i utrata pj jesli kierowca zabil czlowieka,
- zmuszenie OSK do rozszerzenia listy aut
tym ogladanie na zywo zmasakrowanych zwlok po wypadku), itp. itd
przez sankila » poniedziałek 12 maja 2014, 22:51
No jak to - jak? Zdarzy się gdzieś wypadek, zwłoki będą odpowiednio zmasakrowane, to sygnał w eter i ze wszystkich stron L-ki prują na miejsce wypadku, żeby obejrzeć "na żywo" .lith napisał(a):Nie wiem jak sobie to wyobrażasz 'organizacyjnie',
przez szoferemeryt » poniedziałek 12 maja 2014, 22:55
przez szerszon » poniedziałek 12 maja 2014, 22:59
Sama Ustawa jest dobra tylko wszelkie rozporządzenia, zarządzenia i "setki" załączników w wielu przypadkach są niezgodne z założeniem Ustawy albo brak jest definicji.
przez szerszon » wtorek 13 maja 2014, 07:55
przez szerszon » środa 10 grudnia 2014, 08:34
przez charade » czwartek 11 grudnia 2014, 00:44
szerszon napisał(a):http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/222901/222908/222909/dokument138668.pdf
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/ ... 138641.pdf
Zwracam uwagę na paragraf 37
przez szymon1977 » czwartek 11 grudnia 2014, 01:28
Jestem jak najbardziej za! Obecna "szczególna ostrożność" to jedynie doskonałe narzędzie do obwiniania niewinnego.Borys_q napisał(a):5 Wywalił bym z kodeksu całą szczególną ostrożność, kierowca ma tak ostrożny jak musi i ustawa nie musi mu nakładać kiedy ma stosować ostrożność szczególną a kiedy nieszczególną.
Ja uprościłbym jeszcze bardziej: miasto 50 km/h, poza 100 km/h, autostrada 150 km/h (nie dotyczy autobusów i ciężarówek).Borys_q napisał(a):8 Uprościł bym tabelę prędkości,50 obszar, 100 poza obszarem, 120 Express, 140 Autobana dla dużych 50/80/100
Ale obecny stan jest uporządkowany. Jest dokładnie określony, które przepisy odnoszą się do całego przejazdu przez skrzyżowanie, a które do faktów, które także na skrzyżowaniu mogą wystąpić. Jeżeli coś wymaga tutaj "uporządkowania" to obecny stan wiedzy ludzi z branży. Przydałyby się jakieś wytyczne wyjaśniające, że Art.22.2. oraz Art.22.5. nie mają żadnego związku z kierunkiem jazdy PRZEZ skrzyżowanie a z faktami, które mogą niezależnie od kierunku jazdy PRZEZ skrzyżowanie występować.lith napisał(a):1. Uporządkowanie, przejazd przez skrzyżowanie traktujemy jako całość, czy etapowo- skłaniając cię ku temu drugiemu.
Fakt, coś tu wymaga poprawy choć nie jest to aż tak proste jakby się mogło wydawać.lith napisał(a):Powiązanie pierwszeństwa nie z drogą, a z konkretna jezdnią.
Nie bój, nie bój. I tak zazwyczaj "pierwszeństwo nabywasz" na skutek zastosowania odpowiedniego oznakowania. Cyrku nie będzie.szerszon napisał(a):Będa cyrki na skrzyzowaniach z drogami dwujezdniowymi..pierwszeństwo będą nabywac w trakcie jazdy po skrzyzowaniu...sorki..ale kompletnie błedny pomysł.
Aby zachowanie (czyli ustąpienia pierwszeństwa) nie wynikało z przepisu ustawy, a ze znaku drogowego.szerszon napisał(a):po kiego stawiać A-7 razem ze strefa zamieszkania, droga wewnętrzną czy przy wyjeździe z obiektu przydrożnego.
Stare, dobre czasy...szoferemeryt napisał(a):D-42 połączyć z nazwą miejscowości
A moim zdaniem jest ok. Jest trochę drobnych nieścisłości, i zaledwie kilka większych, które trzeba poprawić. To wszystko.szoferemeryt napisał(a):Ktoś napisał, że Ustawa PRD jest do bani.
Sama Ustawa jest dobra tylko wszelkie rozporządzenia, zarządzenia i "setki" załączników w wielu przypadkach są niezgodne z założeniem Ustawy albo brak jest definicji.
przez szerszon » czwartek 11 grudnia 2014, 08:31
I aby tacy jak ty widzieli dwumetrową drogę tworzącą rzekomo skrzyzowanie ?Aby zachowanie (czyli ustąpienia pierwszeństwa) nie wynikało z przepisu ustawy, a ze znaku drogowego.
Nie mam czas czytać w całości. Coś o rondach, migaczach i zbliżaniu się do krawędzi jest?
przez ks-rider » czwartek 11 grudnia 2014, 16:43
przez Radhezz » poniedziałek 27 kwietnia 2015, 22:48
przez oskbelfer » niedziela 07 czerwca 2015, 22:48
ks-rider napisał(a):JAk najszybciej uproscic przepisy tyczace ruchu okreznego oraz autostrady.
Co do przepisow egzaminacyjnych to
1. Likwidacja parku maszyn osrokow egzaminacyjnych
2. Dotyczy rowniez likwidacji oznaczen pojazdow egzaminacyjnych ktore nie Maja sie wyrozniac w ruchu drogowym.
przez Radhezz » niedziela 07 czerwca 2015, 23:10
To tak z doświadczenia coś wiesz o kierowcach zawodowych w/w kategorii, czy z dupy? Bo tak mi się wydaje że jednak z dupy.furby napisał(a):- ostrzejsze przepisy dot. kierowcow kat. C/CE/D (...) oraz jeszcze czestsze kontrole/badania,