Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » czwartek 28 maja 2015, 18:12

Pentuer napisał(a):Jeżeli przyjąć, że wjazd na SoRO (dwupasowe, A-7 i C-12) południowym wjazdem i wyjazd zachodnim jest jednym manewrem skrętu w lewo, to wówczas kierujący autem ma obowiązek włączenia lewego kierunkowskazu i wyłączenia go dopiero po opuszczeniu ronda, jak nakazuje art. 22 ust. 5 PoRD.
Takie zachowanie jest jedną z konsekwencji przyjęcia stanowiska, że SoRO jest skrzyżowaniem typu "+" i geometria ronda jest nieistotna w tym względzie.

Skoro tak, należy także zastosować się art. 22 ust. 2 PoRD na tym skrzyżowaniu (zajęcie lewego pasa przy wjeździe), czyli przy opuszczaniu skrzyżowania konieczny jest przejazd z pasa wewnętrznego na pas zewnętrzny albo przecięcie pasa zewnętrznego, co także należy zasygnalizować, tylko jak, skoro lewy wolno wyłączyć dopiero po zakończeniu manewru skrętu w lewo?
W efekcie auto z lewego pasa migające lewym kierunkowskazem albo przejedzie na prawo przed pojazdami z pasa zewnętrznego, jakby miało pierwszeństwo albo najpierw zajmie pozycję na pasie zewnętrznym i z niego zjedzie ze skrzyżowania, cały czas mając włączony lewy migacz.
Pojawia się pytanie, skąd kierowcy mają wiedzieć widząc taki pojazd z lewym migaczem na pasie po lewej, że będzie przejeżdżał ich pas z prawem pierwszeństwa?
I że w ogóle ma zamiar opuścić skrzyżowanie?
Bardzo dobra analiza obnażająca absurdy jazdy "po warszawsku".
Mimo to, jest to rzucanie grochem o ścianę, bo Warszawiacy nie są w stanie zrozumieć tego co napisałeś albo udają, że nie rozumieją.

LeszkoII napisał(a):Czy Szanowni nie zastanawiali się na tym, czy poruszając się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczonym C-12 można być narażonym przez wjeżdżających na to skrzyżowanie na zmuszenie do zmiany kierunku ruchu?

Nie tylko zmuszenie do zmiany kierunku, ale także zmiany pasa ruchu lub istotnej zmiany prędkości.
Chyba nie sądzisz, że zmian pasa ruchu na rondzie czy chwilowa zmiana kierunku w obrębie pasa ruchu wpływa na kierunek jazdy wokół wyspy?
papadrive napisał(a):
Mam dla ciebie propozycję rysunkową, ale sam go sobie, wg. moich wskazówek, musisz narysować, to lepiej zrozumiesz.
Wyjmij z tornistra blok rysunkowy i kredki. Na kartonie narysuj rondo. Ale większe, tak na cały karton.Masz już?Teraz weź inną kredkę i narysuj kierunek ruchu. Z jednego (dowolnego) wlotu pociągnij linię do wylotu naprzeciwległego.........

Papdrive ja też mam dla ciebie propozycję.
Narysuj 500 razy skrzyżowanie o ruchu wokół wyspy w kierunku z C-12 to może do ciebie dotrze, że to skrzyżowanie różni się nieco od innych.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 28 maja 2015, 18:31

tomekkoz napisał(a):
LeszkoII napisał(a):Czy Szanowni nie zastanawiali się na tym, czy poruszając się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczonym C-12 można być narażonym przez wjeżdżających na to skrzyżowanie na zmuszenie do zmiany kierunku ruchu?
Nie tylko zmuszenie do zmiany kierunku, ale także zmiany pasa ruchu lub istotnej zmiany prędkości. Chyba nie sądzisz, że zmian pasa ruchu na rondzie czy chwilowa zmiana kierunku w obrębie pasa ruchu wpływa na kierunek jazdy wokół wyspy?
"zmuszanie do zmiany kierunku" - a jakiego, czyjego kierunku? ruchu, jazdy? Nie bój żaby, śmiało. Wtrącasz epitety "jednego" do par. 36.1. a tutaj autocenzurę na siebie nakładasz :lol: (zupełnie jak Szymon, co ongiś pisał tasiemcowe posty ale zrewidował taktykę, bo zbyt wiele śmiesznych sprzeczności w jednym wpisie stawiało go w pozycji bardziej straconej niż obecnie).

"Chwilowa zmiana kierunku" - brzmi znajomo (Szymon Twoim suflerem, czy na odwrót?) :mrgreen: Kogo, czego kierunku?

Słuchaj no, zgodnie z tym co usiłujesz wmawiać, na SoRO ruchu odbywa się wyłącznie w jednym kierunku. Mało tego, C-12 wyznacza Ci kierunek ruchu - konsekwentnie jeden. A przecież dla Ciebie zachodzi równanie: kierunek ruchu = kierunek jazdy.
No to się pytam, o jakim lub czego kierunku w def. ustąpienia pierwszeństwa mowa? Czyżby o kierunku poruszania się? :oops:
Co jeśli ratując się przed kolizją, nie zdążysz zmienić pasa ruchu ani gwałtownie zmniejszyć prędkości a jedynie jesteś w stanie zmienić kierunek ruchu odruchowym skręceniem kierownicą :?: :?: Czy dostaniesz mandat za niezastosowanie się do oznakowania C-12? :hmm:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » czwartek 28 maja 2015, 20:31

LeszkoII napisał(a):przejazd przez skrzyżowanie od wlotu do wylotu nie jest sam w sobie zmianą kierunku jazdy, lecz czynnością wynikającą z tego manewru. Nie wdaję się w drobiazgi, gdyż zakładam że wątek czytają Ci, co liznęli przepisy.
No to tym razem wdaj się w drobiazgi, bo jeśli przejazd przez skrzyżowanie jest "czynnościa, wynikającą z manewru", to CZYM jest manewr zmiany kierunku jazdy?

Jadę drogą z południa, a że chcę skręcić na zachód, to obczajam tor jazdy przez skrzyżowanie; zajmuję odpowiedni pas, wrzucam stosowny migacz i sruu... do wylotu na zachodnią drogę.
Podsumujmy:
Przed skrzyżowaniem jechałam drogą w kierunku północnym, na skrzyżowaniu wykonywałam "czynność wynikającą z manewru" , a po jej zakończeniu jechałam drogą na zachód.
To kiedy zaczęłam manewr zmiany kierunku jazdy i kiedy go skończyłam?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 28 maja 2015, 21:10

sankila napisał(a):(...)jeśli przejazd przez skrzyżowanie jest "czynnością, wynikającą z manewru", to CZYM jest manewr zmiany kierunku jazdy?
Powinienem napisać: "czynnością wynikającą z ZAMIARU ZREALIZOWANIA tego manewru"(chodzi o manewr zmiany kierunku jazdy).
Przejazd przez dowolne skrzyżowanie w dowolnym kierunku jazdy wynika z planu podróży, tj. z chęci przejechania skrzyżowania w jakimś kierunku. Sama zmiana kierunku jazdy, jako manewr, o którym mowa w Art. 22.5. ustawy PoRD, wpisuje się w określenie "przejazd przez skrzyżowanie od wlotu do wylotu", co nie znaczy że ów manewr zaczyna się w chwili wjazdu na skrzyżowanie ani że nie kończy się w chwili opuszczenia skrzyżowania. Co do racjonalnej zasady, zmiana kierunku jazdy na skrzyżowaniu kończy się w chwili zboczenia z ciągu drogi, którą wjechano na skrzyżowanie. Ustawienie pojazdu ma tutaj pierwszorzędne znaczenie. Na SoRO rozległych lub o wielu wlotach pomaga prawy kierunkowskaz.

W praktyce wygląda to tak, że wyłączenie kierunkowskazu po skręcie w lewo na SoRO powinno nastąpić w miejscu i chwili omijania ostatniego wylotu, którym nie chcemy opuścić skrzyżowania. Wynika to z faktu, że oczekujący przy następnym wlocie musza mieć jasność, czy ktos nawal skręca w lewo czy manewr ten zakończył i kieruje się do najbliższego wylotu (jeżeli skrzyżowanie posiada wiele niesymetrycznych wlotów/wylotów). Prawy kierunkowskaz pomaga tym, co przyzwyczaili się do prostowania rond. Powinno się go używać.

Brzmi to może i trochę zawile, ale ogólny przekaz daje jasny komunikat kierującym, którzy wjeżdżają na SoRO. Lewy kierunkowskaz nie tyle jest konieczny przy skręcie w lewo, ile potrzebny dla innych kierujących.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 28 maja 2015, 22:50

Brzmi to calkiem prosto... tylko ze nie ma wiekszego zwiazku z PoRD i sprzeczne jest z rzeczywistoscia.
LeszkoII napisał(a):...skręcenie w lewo na skrzyżowaniu = przejazd przez skrzyżowanie w lewo = zmiana kierunku jazdy w lewo.
Skad taki wniosek? Udowodnisz nie ignorujac znaczenia slow i gramatyki jezyka polskiego? Jak masz kolejny raz naciagac wszystko czego nie rozumiesz aby sie z Twoja teoria zgodzilo to nie pisz nic.
LeszkoII napisał(a):Czy obecność znaku P-8b albo F-10 powoduje, że na skrzyżowaniu oznaczonym C-12 ruch przestaje się odbywać dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku
A co ma piernik do wiatraka? Nie zaywazyles, ze strzalki na c-12 przedstawiaja co innego niz strzalki na p-8?
Ostatnio zmieniony czwartek 28 maja 2015, 23:10 przez szymon1977, łącznie zmieniany 2 razy
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » czwartek 28 maja 2015, 23:02

tomekkoz napisał(a):Papdrive ja też mam dla ciebie propozycję.
Narysuj 500 razy skrzyżowanie o ruchu wokół wyspy w kierunku z C-12 to może do ciebie dotrze, że to skrzyżowanie różni się nieco od innych.

Bez rysowania widzę różnicę pomiędzy rodzajami skrzyżowań. Równie dobrze skrzyżowanie typu "X" różni się od "Y"czy "T". częściowo lub całkowicie skanalizowane od prostego itd., itp.
Same SoRO są różnorakie i co z tego? Nie muszę "pińcet" razy rysować.
Dla mnie nie ma istotnej różnicy typ skrzyżowania, aby bezpiecznie i zgodnie z przepisami przez nie przejechać. Jak to zrobię, to tylko zależy od układu wlotów, oznakowania i budowy/geometrii samego skrzyżowania. Przepisy są dla wszystkich takie same.
=====
Wyłączenie kierunkowskazu (zaprzestanie sygnalizowania) następuje po wykonanym skręcie, w chwili kiedy kierownica wraca do położenia środkowego. Wtedy już jest wykonana zmiana k.j., a nie po opuszczeniu skrzyżowania.
Po to m.in. są wyłączniki powrotne dźwigni kierunkowskazu, aby to sygnalizowanie nie trwało za długo ( i dla wygody kierującego :P ) Choć czasami trzeba przytrzymać dźwignię, kiedy następują po sobie dwa takie same skręty ( z potrzebą sygnalizacji obu).
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 28 maja 2015, 23:21

szymon1977 napisał(a):
szerszon napisał(a):...jak dajesz radę określić swój kierunek jazdy wyrywkowo na powierzchni skrzyżowania, gdzie przecinają się drogi.
Tak jak i poza miejscem, w ktorym przecinaja sie drogi - wzgledem kierunkow, w jakich ruch drogowy sie odbywa. Albo kontynuuje jazde w takim kierunku w jakim ruch drogowy sie odbywa, albo zmieniam kierunek jazdy na inny.

Co to za bzdury ? Przecież ciebie te kierunki nie interesują. Ciebie interesuje, że po obwiedni jedziesz "prosto łukiem w lewo"
Rondo pierscieniowe jest o tyle nietypowe, ze ruch na nim odbywa sie dookola wyspy w kierunku wskazanym na znaku c-12, a nie tak jak na skrzyzowaniu zwyklym.
Pokazać ci masę skrzyżowań zwykłych. gdzie jest wyspa tylko C-12 nie ma ? :lol:
Jakoś inaczej pojedziesz niż w miejscu gdzie stoi C-12 ?
Kierunek, w jakim ruch na skrzyzowaniu sie odbywa mam pokazany na znaku - albo kontynuuja jazde w takim kierunku albo zmieniam na inny.
:lol: :lol: :lol:
Ten inny to w przeciwnym kierunku niż strzałki na C-12.
Czyli dalej traktujesz strzałki na C-12 jako obowiązujący kierunek jazdy. :lol:
A zjechac ze skrzyzowania mozesz tylko w ptawo o czym informuje Cie p-8 na slrzyzowaniu.
Pokazać ci rondo, gdzie P-8x jest na wprost pomimo ewdentnego ruchu kierownicą w prawo ? :lol:
======================================
Pentuer napisał(a): i wyłączenia go dopiero po opuszczeniu ronda, jak nakazuje art. 22 ust. 5 PoRD.

Napisane jest ,że po zakończeniu manewru , a nie opuszczeniu skrzyżowania.
Czytanie ze zrozumieniem. Manewr można zakończyć jeszcze nie zjeżdżając ze skrzyżowania.
Tego tomekkoza też nie zrozumiał :lol:
=========================================
szymon1977 napisał(a):
LeszkoII napisał(a):...skręcenie w lewo na skrzyżowaniu = przejazd przez skrzyżowanie w lewo = zmiana kierunku jazdy w lewo.
Skad taki wniosek? Udowodnisz nie ignorujac znaczenia slow i gramatyki jezyka polskiego? Jak masz kolejny raz naciagac wszystko czego nie rozumiesz aby sie z Twoja teoria zgodzilo to nie pisz nic.
szymonie..ty dalej z tą gramatyką ? A jak tam z ortografią ?A wniosek bierze się z dyspozycji F-10 dla przykładu.
Nie zaywazyles, ze strzalki na c-12 przedstawiaja co innego niz strzalki na p-8?

Z twojego wcześniejszego posta raczej dla ciebie znaczą to samo. :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » piątek 29 maja 2015, 07:52

LeszkoII napisał(a):zmuszanie do zmiany kierunku" - a jakiego, czyjego kierunku? ruchu, jazdy? Nie bój żaby, śmiało. Wtrącasz epitety "jednego" do par. 36.1. a tutaj autocenzurę na siebie nakładasz :lol:

Nic nie nakładam. Uważam, że nawet ktoś o niskim poziomie inteligencji i podstawowym wykształceniu w zakresie posługiwania się językiem polskim jest w stanie dojść do prostej reguły językowej - kierunek jadącego pojazdu to jego kierunek jazdy/ruchu.
To, że ty tego nie potrafisz - to miej pretensje tylko do siebie.
Czego Lesio się nie nauczył, tego Lech nie będzie umiał... :lol:
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 29 maja 2015, 08:04

Nic nie nakładam. Uważam, że nawet ktoś o niskim poziomie inteligencji i podstawowym wykształceniu w zakresie posługiwania się językiem polskim jest w stanie dojść do prostej reguły językowej - kierunek jadącego pojazdu to jego kierunek jazdy/ruchu.

Widocznie gdzieś popełniono błąd w twojej edukacji, skoro dla ciebie kierunek ruchu=kierunek jazdy.
Dobitnie o tym świadczy przykład z F-10 i T-18...przykro mi.
A jaki poziom inteligencji i wykształcenie w zakresie języka polskiego prezentuje osoba pisząca o dwóch pasach zewnętrznych i nakazanym kierunku jazdy wynikającym z C-12 ? :hmm:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 29 maja 2015, 11:28

szerszon napisał(a):Dobitnie o tym świadczy przykład z F-10 i T-18...przykro mi.
Jezeli ten przyklad o czyms swiadczy, to ze nierozumiejac tresci PoRD dochodzisz do sprzecznych z logika wnioskow. Pojazd nie jest w stanie jechac w innym kierunku niz wykonuje ruch bo jazda jest ruchem przez niego wykonywanym.

Caly problem polega na tym, ze choc to wprost w PoRD napisano nie potrafisz odczytac, ze ani strzalki na t-18, ani na c-12 nie przedstawiaja ruchu, ktory Ty wykonujesz. Na szczescie - inaczej musialbys jezdzic zygzakiem lub w kolko.
Ostatnio zmieniony piątek 29 maja 2015, 11:57 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 29 maja 2015, 11:46

tomekkoz napisał(a):Uważam, że nawet ktoś o niskim poziomie inteligencji i podstawowym wykształceniu w zakresie posługiwania się językiem polskim jest w stanie dojść do prostej reguły językowej - kierunek jadącego pojazdu to jego kierunek jazdy/ruchu.

viewtopic.php?p=379237#p379237
Nie dość że "autocenzura" to celowe przemilczenie sprawy 8) O jakim kierunku mowa w def. pierwszeństwa :?: Za trudne pytanie mistrzu od logiki, językoznawstwa, posiadaczu wysokiego poziomu inteligencji...
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 29 maja 2015, 11:53

O kierunku ruchu wykonywanego przez konkretnego uczestnika ruchu drogowego a nie o kierunku calego ruchu drogowego.

Po co pytasz skoro jest napisane?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 29 maja 2015, 12:28

szymon1977 napisał(a):Jezeli ten przyklad o czyms swiadczy, to ze nierozumiejac tresci PoRD dochodzisz do sprzecznych z logika wnioskow.
.

Świadczy o tym, że jak ci wiele razy pisałem, nie masz zielonego pojęcia o PoRD.
Nie wypisuje cudaków o faktycznym rzeczywistym własnym kierunku jazdy na skrzyżowaniu. To świadczy o zrozumieniu PoRD w twoim przypadku :lol:
Jest T-18..jest zmiana kierunku ruchu( nieoczekiwana zgodnie z dyspozycją tabliczki) ?
W twoim odniesieniu słownikowym najprawdopodobniej jest to również zmina kierunku jazdy, bo nie masz definicji. I fajnie musi to wyglądać, jak przy jednoczesnym F-10 z kierunkami jazdy przez skrzyżowanie jadąc ze strzałką na wprost sygnalizujesz wszystkie ruchu kierownicą.
A sprawa jest prosta-jadąc przez tak oznakowane skrzyżowanie nie zmieniam kierunku jazdy i jadę na wprost pomimo,że jest nieoczekiwana zmiana kierunku ruchu.
I wszystkie wasze teksty pt kierunek ruchu=kierunek jazdy lądują w koszu.
I tak zapytam, gdzie ty startujesz do interpretacji PoRD skoro tak oczywista sytuacja rozkłada ciebie na łopatki,że leżysz i kwiczysz ?
Pojazd nie jest w stanie jechac w innym kierunku niz wykonuje ruch bo jazda jest ruchem przez niego wykonywanym.
Bla bla bla..oczywiście słowa doprecyzowania o jaki kierunek ci chodzi. Wychodzi tutaj twoje dzielenie wszystkiego jak tylko można.
Caly problem polega na tym, ze choc to wprost w PoRD napisano nie potrafisz odczytac,
Bardzo dobrze odczytuję skoro bez większego problemu wskazuję kretynizmy jakie wypisujesz. A o twoim braku logicznego myślenia świadczą twoje resoraki z piaskownicą.
ze ani strzalki na t-18, ani na c-12 nie przedstawiaja ruchu, ktory Ty wykonujesz.

Zlekceważ strzałki i nie ruszaj kierownicą :lol:
W jednym masz rację..tutaj można się ubawić..ale również dzięki tobie. :spoko:
Oczywiście znowu pominąłeś trudne pytania i w kółko powtarzasz swoje teorie..prawda ? Udajesz że nie ma problemu :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 29 maja 2015, 13:01

szymon1977 napisał(a):O kierunku ruchu wykonywanego przez konkretnego uczestnika ruchu drogowego a nie o kierunku calego ruchu drogowego.
Z tego wynika, że wg. Ciebie C-12 wskazuje "kierunek całego ruchu drogowego" na skrzyżowaniu. A teraz pytanie uzupełniające: kogo dotyczy znak C-12: "konkretnego uczestnika ruchu drogowego" czy "całego ruchu drogowego"? Jeśli to drugie, to wykroczenie popełni "cały ruch drogowy" :lol:

Twoje teksy nadają się do hydeparku, zwłaszcza epitety "całego", "własnego", "rzeczywistego", "konkretnego", "chwilowego" :mrgreen:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 29 maja 2015, 17:02

Lesiu! Znak c-12 nie pokazuje kierujacemu jaki ruch ma on na skrzyzowaniu wykonac, a jak ruch drogowy na skrzyzowaniu sie odbywa. A wykroczenie popelni kierujacy jezeli na skrzyzowaniu bedzie jechal inaczej niz strzalki pokazuja. Tak samo jak w przypadku d-3.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości