Bardzo dobra analiza obnażająca absurdy jazdy "po warszawsku".Pentuer napisał(a):Jeżeli przyjąć, że wjazd na SoRO (dwupasowe, A-7 i C-12) południowym wjazdem i wyjazd zachodnim jest jednym manewrem skrętu w lewo, to wówczas kierujący autem ma obowiązek włączenia lewego kierunkowskazu i wyłączenia go dopiero po opuszczeniu ronda, jak nakazuje art. 22 ust. 5 PoRD.
Takie zachowanie jest jedną z konsekwencji przyjęcia stanowiska, że SoRO jest skrzyżowaniem typu "+" i geometria ronda jest nieistotna w tym względzie.
Skoro tak, należy także zastosować się art. 22 ust. 2 PoRD na tym skrzyżowaniu (zajęcie lewego pasa przy wjeździe), czyli przy opuszczaniu skrzyżowania konieczny jest przejazd z pasa wewnętrznego na pas zewnętrzny albo przecięcie pasa zewnętrznego, co także należy zasygnalizować, tylko jak, skoro lewy wolno wyłączyć dopiero po zakończeniu manewru skrętu w lewo?
W efekcie auto z lewego pasa migające lewym kierunkowskazem albo przejedzie na prawo przed pojazdami z pasa zewnętrznego, jakby miało pierwszeństwo albo najpierw zajmie pozycję na pasie zewnętrznym i z niego zjedzie ze skrzyżowania, cały czas mając włączony lewy migacz.
Pojawia się pytanie, skąd kierowcy mają wiedzieć widząc taki pojazd z lewym migaczem na pasie po lewej, że będzie przejeżdżał ich pas z prawem pierwszeństwa?
I że w ogóle ma zamiar opuścić skrzyżowanie?
Mimo to, jest to rzucanie grochem o ścianę, bo Warszawiacy nie są w stanie zrozumieć tego co napisałeś albo udają, że nie rozumieją.
LeszkoII napisał(a):Czy Szanowni nie zastanawiali się na tym, czy poruszając się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczonym C-12 można być narażonym przez wjeżdżających na to skrzyżowanie na zmuszenie do zmiany kierunku ruchu?
Nie tylko zmuszenie do zmiany kierunku, ale także zmiany pasa ruchu lub istotnej zmiany prędkości.
Chyba nie sądzisz, że zmian pasa ruchu na rondzie czy chwilowa zmiana kierunku w obrębie pasa ruchu wpływa na kierunek jazdy wokół wyspy?
papadrive napisał(a):
Mam dla ciebie propozycję rysunkową, ale sam go sobie, wg. moich wskazówek, musisz narysować, to lepiej zrozumiesz.
Wyjmij z tornistra blok rysunkowy i kredki. Na kartonie narysuj rondo. Ale większe, tak na cały karton.Masz już?Teraz weź inną kredkę i narysuj kierunek ruchu. Z jednego (dowolnego) wlotu pociągnij linię do wylotu naprzeciwległego.........
Papdrive ja też mam dla ciebie propozycję.
Narysuj 500 razy skrzyżowanie o ruchu wokół wyspy w kierunku z C-12 to może do ciebie dotrze, że to skrzyżowanie różni się nieco od innych.