Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Kubson895 » piątek 22 maja 2015, 20:46
przez LeszkoII » piątek 22 maja 2015, 21:34
Mało precyzji w pytaniu, ale raczej B. Pedał staje się twardszy i "podnosi go" - spróbuj wyłączyć silnik i wciskać hamulec.Kubson895 napisał(a):"Co może być objawem zapowietrzenia układu hamulcowego?" A-Miękki pedał hamulca, B-Twardy pedał hamulca, C-Nie ma żadnych objawów.
NIE. Wymogi przy zachowaniu Sz.O. znajdują się w definicji, a w niej nie przeczytamy o prędkości...zwłaszcza 20 km/h.Kubson895 napisał(a):"Czy jednym z wymogów zachowania szczególnej ostrożności jest obowiązek ograniczenia prędkości do 20km/h?"
W pytaniu nie chodzi o to, kiedy zachowujemy sz.o. tylko co należy uczynić aby formalnie można było stwierdzić jej zachowanie sz.o..Kubson895 napisał(a):Pytanie nieintuicyjne bo przecież nie precyzuje sytuacji w jakiej zachodzi zachowanie szczególnej ostrożności.
Sam ruch w strefie zamieszkania nie oznacza obowiązku zachowania szczególnej ostrożności, chociaz w konkretnych sytuacjach będzie ona wymagana.Kubson895 napisał(a):A jeśli przyjąć, że jesteśmy np. w strefie zamieszkania (gdzie obowiązuje zachowanie szczególnej ostrożności)
przez Kubson895 » piątek 22 maja 2015, 22:20
przez LeszkoII » piątek 22 maja 2015, 22:35
Bez obejrzenia filmu, nie mogę wyjaśnić.Możesz wyjaśnić dlaczego nie?
Te kwestie stawiane są jako tzw. "oczywista oczywistość", z czego skrupulatnie korzysta policja przy zastosowaniu urządzeń rejestrujących obrazy ('wjechał na czerwonym'). A sprawa wygląda nieco ciekawiej... nie musisz sobie tym zaprzątać głowy w tym momencie.Wiadomo, że jedyna sytuacja dopuszczająca przejazd na żółtym to taka gdy kierujący jest na tyle blisko tego światła, że zatrzymanie się wiązało by się z gwałtownym hamowaniem, ale odległość od żółtego sygnału była dosyć spora.
przez Kubson895 » piątek 22 maja 2015, 22:46
przez jasper1 » piątek 22 maja 2015, 22:50
Kubson895 napisał(a): jest pytanie" "Czy w widocznej sytuacji musisz się bezwzględnie zatrzymać?". (...) Program wskazuje odp. Nie. (...)dlaczego nie?
przez Kubson895 » piątek 22 maja 2015, 23:02
przez jasper1 » piątek 22 maja 2015, 23:12
Kubson895 napisał(a):do jasper1: jeśli tak podchodzić do tematu to chyba nic nie trzeba robić "bezwzględnie".... zatrzymywać się na czerwonym, przepuszczać karetki na sygnale, itp.... bo może być jakaś tam sytuacja.
przez dylek » piątek 22 maja 2015, 23:13
przez LeszkoII » piątek 22 maja 2015, 23:18
przez Kubson895 » piątek 22 maja 2015, 23:42
przez Borys_q » niedziela 24 maja 2015, 00:14
Dziękuję za odp. W tym zapowietrzeniu układu hamulcowego program wskazał odp. A. Co do drugiego to może i faktycznie. Ale sam przyznaj, że pytanie jest bardzo podchwytliwe i tak być nie powinno.
przez Kubson895 » niedziela 24 maja 2015, 00:56
przez Borys_q » niedziela 24 maja 2015, 01:16
Takich pytań nie powinno być na egzaminie na kandydata na kierowcę i nie sądzę, żeby kierowca kat. B miał by być zobowiązany znać takie i tym podobne rzeczy.
Nie powinno się wymagać od kandydata na kierowcę wiedzy o takich rzeczach. Na dodatek w podręczniku z którego się uczę od Grupy Image
przez papadrive » niedziela 24 maja 2015, 09:30
Borys_q napisał(a):Takich pytań nie powinno być na egzaminie na kandydata na kierowcę i nie sądzę, żeby kierowca kat. B miał by być zobowiązany znać takie i tym podobne rzeczy.
Powinno.