Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Jurek7 » środa 14 stycznia 2015, 16:53

Szanowny jurek7/vel inny klon z Ketrzyna itp/tomekkoz

Chłopcze, trochę ogłady i kultury !!!
Jak się do szkoły nie chodziło to jest się nie wie jak się zachować.
Mamusia i Tatuś nie nauczyli ?

Zamiast opowiadać głodne kawałki podaj przepis zabraniający jazdy wyznaczonym pasem ruchu.
Nie opowiadaj że na rondzie nagle wstawili znaki B-1 "zakaz ruchu" lub B-2 "zakaz wjazdu i to człowieku nad prawym pasem !!.

A tak na marginesie - pisz nazwy znaków a nie posługuj się symbolami -jak specjalista z Koziej Wólki.

Wystarczy ,ze ci B1 lub B-2 postawię i nie pojedziesz wyznaczonym pasem ruchu


Słusznie TY.
No bo zgodnie z sztuką znakowania to niemożliwe, ale widać że TY jesteś sztukmistrz od wszystkiego i wszystko możesz.
Jurek7
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela 11 stycznia 2015, 19:05

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 14 stycznia 2015, 17:31

Chłopcze, trochę ogłady i kultury !!!

Napisałem szanowny ze wszystkimi przynależnymi tytułami.. nie zauważyłem nic niestosownego w tym.
Zamiast opowiadać głodne kawałki podaj przepis zabraniający jazdy wyznaczonym pasem ruchu.
Podałem Art 22.2 , który zobowiązuje do zajęcia właściwego pasa do wykonania manewru. Nie napisali, że można zawracać prawym. Musieli zabraniać ? Udajesz ,że nie umiesz czytać ? Przecież wcześniej w tym wątku o tym pisałem dla szoferaemeryta.
A tak na marginesie - pisz nazwy znaków a nie posługuj się symbolami -jak specjalista z Koziej Wólki.
Ci , co znają PoRD nie potrzebuja opisu znaku A-7 ..wiesz co znaczy ? :?
No bo zgodnie z sztuką znakowania to niemożliwe, ale widać że TY jesteś sztukmistrz od wszystkiego i wszystko możesz.
Niemożliwym jest ustawienie B-2 np na drodze jednokierunkowej, abys nie jechał pod prąd wyznaczonym pasem ruchu ? :wink:
Gdzieś tu było zdjęcie ronda z B-2 :lol:
I przepraszam, że porównałem ciebie do klonów..to niebywałe ..były mądrzejsze. :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 14 stycznia 2015, 17:46

szerszon napisał(a):
Zamiast opowiadać głodne kawałki podaj przepis zabraniający jazdy wyznaczonym pasem ruchu.
Podałem Art 22.2 , który zobowiązuje do zajęcia właściwego pasa do wykonania manewru.

Przecież sam napisałeś wcześniej , że można jechać prawym pasem, bez lewego kierunkowskazu.

Nie wiedziałem, że ilość skrzyżowań jakie przejeżdżasz ma na to wpływ.... Nawet nie widziałem w art. 22 mowa o jakichś skrzyżowaniach... Możesz wskazać łaskawie?

A może ty korzystasz z autorskiego egzemplarza prawa o ruchu, napisanego przez Szerszona dla Szerszona? To by wiele wyjaśniało.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 14 stycznia 2015, 17:53

Przecież sam napisałeś wcześniej , że można jechać prawym pasem, bez lewego kierunkowskazu.

Na rondzie ? czy w sytuacji, gdzie sie pytałeś przy braku C-12 ?
Gościu..spoko..wiem co piszę. :spoko:
Nie wiedziałem, że ilość skrzyżowań jakie przejeżdżasz ma na to wpływ...

Zacznijmy od tego, że moja wypowiedź dotyczyła sytuacji bez C-12...nie wiem , co próbujesz tutaj przekazać ? Że czytasz nieuważnie ? Tak, zgodzę sie z tym. :D
Nawet nie widziałem w art. 22 mowa o jakichś skrzyżowaniach... Możesz wskazać łaskawie?
To też nie dziwi..przecież kilka postów wcześniej pisałem... znowu mam się powtarzać, że kierunek jazdy zmieniamy także na skrzyzowaniu ? Chcesz aby w art 22.2 wymienili ci wszystkie miejsca , gdzie jest to możliwe ?
Czy tak jak przy obowiązku maja ci napisać jednocześnie zakazy ? :hmm:
A może ty korzystasz z autorskiego egzemplarza prawa o ruchu, napisanego przez Szerszona dla Szerszona? To by wiele wyjaśniało.
Korzystam z ogólnego :D i ty masz tutaj problem.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Jurek7 » środa 14 stycznia 2015, 18:00

Podałem Art 22.2 , który zobowiązuje do zajęcia właściwego pasa do wykonania manewru. Nie napisali, że można zawracać prawym. Musieli zabraniać ? Udajesz ,że nie umiesz czytać ?

Artykuł 22 jak i każdy inny obowiązuje jak znakami nie wprowadzono innych rozstrzygnięć - podstawy prawa !!
Czytać umiem, nawet rozumiem co napisali, w przeciwieństwie do Ciebie.

Może skonsultujesz się z KUMATYM polonistą - niczym odpiszesz na ten wpis.
Jurek7
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela 11 stycznia 2015, 19:05

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » środa 14 stycznia 2015, 18:03

Wszystkim wyszłoby na dobre, gdybyś zamiast wiary w cuda uwierzył w PoRD

Wszystkim wyszłoby na dobre gdybyś uwierzył w PoRD porzucając własne przywidzenia.
Naprawdę kojarzenie przepisów jest u ciebie w szczątkowym stadium.
Zawracanie jest powiązane ze skrętem w lewo, a nie w prawo. wynika to ze znaków i ich dyspozycji..
B-21, B-23, sygnalizatorów kierunkowych, strzałek P-8c i możliwości zawracania z tej strzałki, jesli znajduje się na skrajnym lewym pasie do skrętu, F-10 w takim samym wymiarze. Z art 22 o zmianie kierunku jazdy w lewo i w prawo.
Jeśli dysponujesz podobnymi przepisami dotyczącymi zawracania z prawego pasa to chętnie się zapoznam.

Jak można powiązać (skojarzyć) znak zakazu ze znakiem nakazu, jeśli jest dozwolone zawracanie to jak można to wiązać ze znakiem który zakazuje zawracana. Czy ty w ogóle myślisz co piszesz.
Tak samo mogę powiedzieć , że C-12 nie dotyczy prawego pasa na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym, przecież ten pas wg ciebie to tylko do skrętu w prawo (skrzyżowanie turbinowe).
Nie wpychaj tu strzałek z rodziny P-8 czy F10. Skrzyżowanie z tymi znakami to inna bajka.
C-12 mówi o kierunku ruchu (ogólnie skierowany jest do całości skrzyżowania).
Nie mam po co dostosowywać czegokolwiek, jeśli cos nie jest zakazane to jest dozwolone chociażby znakiem C-12. Będąc stale w ruchu okrężnym zabraniasz mi w dogodnym dla mnie momencie zjechać ze skrzyżowania.
Przecież to było już powiedziane, gdy Pan Dworak umownie się "umawiał"

To tylko ty tak uważasz. W wielu przypadkach jest cienka linia umowna i stosując szczególną ostrożność tak czy inaczej umownie postępujemy co nie wyklucza innego sposoby postępowania.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 14 stycznia 2015, 18:11

Jurek7 napisał(a):
Podałem Art 22.2 , który zobowiązuje do zajęcia właściwego pasa do wykonania manewru. Nie napisali, że można zawracać prawym. Musieli zabraniać ? Udajesz ,że nie umiesz czytać ?

Artykuł 22 jak i każdy inny obowiązuje jak znakami nie wprowadzono innych rozstrzygnięć - podstawy prawa !!
Czytać umiem, nawet rozumiem co napisali, w przeciwieństwie do Ciebie.
Może skonsultujesz się z KUMATYM polonistą - niczym odpiszesz na ten wpis.


Jurek, ale co ty wymagasz od osoby, której znak C-12 "ruch okrężny" zabrania jechać prawym pasem dookoła wyspy.
Sam napisał, że bez C-12 można.
Co więcej C-12 nakazuje mu włączyć lewy kierunkowskaz... :lol:

Może on swój egzemplarz prawa o ruchu kupił w sklepie "rzeczy śmieszne", albo ktoś mu zrobił jajcarski prezent i teraz masz babo placek...
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » środa 14 stycznia 2015, 19:48

tomekkoz napisał(a):Kiedyś tak było. Potem przyjęło się inaczej. Cóż, mi to specjalnie nie przeszkadza.

No to zobaczmy, jak było kiedyś. Nie wiem na ile Twoja pamięć sięga wstecz, ale ja pamiętam ronda oznaczone tylko znakiem C-12 (ówczesny IIB-6). Tylko na tak oznakowanym rondzie można mówić o koncepcji ruchu okrężnego, gdzie obwiednia wyspy jest, niejako, kontynuacją wlotu i jazdę wokół tej wyspy należy traktować jako jazdę na wprost, a kolejne wloty, dochodzące do obwiedni, jako osobne skrzyżowania. Przy czym, takie rozwiązanie, poza niewątpliwymi zaletami ma pewną, istotną wadę. Mianowicie ogólne zasady PP powodowały, że wjazd na rondo był ułatwiony, ale zjazd z niego utrudniał nakaz ustąpienia pojazdom jadącym z prawej strony, czyli wjeżdżającym na obwiednię. Należało to jakoś rozwiązać i przyjęto, że wjeżdżający na rondo obowiązani są ustąpić PP jadącym po obwiedni.
Nie wiem, kiedy to uczyniono, bo gdy ja zaczynałem naukę PoRD (75 r.) ten zapis już był.
Po zmianach w przepisach (chyba 1983 rok.) zdecydowano się usatysfakcjonować PP znakiem A-7 (I-31, "uwaga na drogę z PP). Jednakże pojawił się problem z ustaleniem, o którą drogę chodzi. Jeśli założyć, że obwiednia jest kontynuacją wlotu, to po okrążeniu wyspy będzie się krzyżować z samą sobą, co byłoby nie do przyjęcia. A jeśli nawet, to znak obowiązywałby tylko na wlocie (jednym skrzyżowaniu), a co z pozostałymi? Można, oczywiście, wszystkie wloty potraktować jako odrębne skrzyżowania i je odpowiednio oznakować. Tylko taka ewentualność możliwa byłaby tylko na wielkich rondach, gdzie odległości od dróg dochodzących jest znaczna. Na mniejszych, takie nagromadzenie znaków, spowodowałoby nieczytelność i niepotrzebne zamieszanie. Razem z dodaniem znaku A-7 do C-12, został dodany zapis mówiący, którego dokładnie miejsca ma on dotyczyć. A mianowicie dotyczy on SKRZYŻOWANIA. Jednego, całego skrzyżowania o ruchu okrężnym. Rondo zaś, jako całość, podciągnięto pod pojęcie skrzyżowania dróg. I choć wyrażenie "ruch okrężny" pozostało, to nie ma ono nic wspólnego z pierwotnym założeniem. Dobrze pamiętam, jak po zmianach w przepisach dyskutowaliśmy z kolegami-kierowcami o skutkach tych zmian. Większość (m.in. i ja) dochodziliśmy do wniosku, że właściwie to nie zmieni się nic. Rondo pozostało rondem. Jedynie doszedł jeden znak, który nic nie zmienił.
Jak pisałem, zdecydowana większość nie zauważała różnic, a dodatkowo nastąpiło lansowanie idei ruchu okrężnego jako obowiązującego na rondach. Teoria wyprostowanego ronda również i do mnie przemawiała, jako normalne i prawidłowe rozwiązanie. Takich, jak ja było bardzo wielu i do dziś trzymają się tego, nie zważając na argumenty, że ten jeden znak zmienił wiele.
Zgadzam się z "opozycją", że założenia i zasady ruchu okrężnego są odmienne od ogólnie przyjętych na skrzyżowaniach, ale obecne przepisy nie precyzują tego i wszelkie przepisy, które dotyczą takich miejsc są obowiązujące dla wszystkich skrzyżowań.
Jednakże, jak pisał Leszko - "tylko krowa nie zmienia poglądów" ( z czym polemizowałbym :wink: ), ja również zmieniłem zdanie na tema "rond". Jeśli ktoś przekonując mnie do swojej racji podaje niepodważalne argumenty, a jednocześnie opozycja nie ma w zamian nic sensownego, to dlaczego mam trzymać się twardo, błędnych wcześniej, poglądów?
I jeżeli doczekam zmiany w PoRD dotyczących "rond", przyjmę je, jak przyjmowałem już kilka zmian.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 14 stycznia 2015, 20:35

Bardzo lubię historię przepisów i muszę powiedzieć, że niestety nie masz racji bo już przepisy z roku 1962 mówiły, że znak :

IIB-6 "RUCH OKRĘŻNY" "wskazuje kierującym, że wjeżdżają na skrzyżowanie dróg, na którym powinni poruszać się dookoła wysepki, zieleńca lub innego obiektu w kierunku podanym na znaku". (§96.2)

Natomiast rację masz co to tego, że od roku 1968 do 1983:
" kierujący wjeżdżając na skrzyżowanie dróg z ruchem okrężnym, oznaczone znakiem "RUCH OKRĘŻNY" obowiązany jest ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom znajdującym się już w ruchu okrężnym" . (§26.4)

W 1983 pojawiła się kombinacja znaków C-12+A-7, która oznaczała, pierwszeństwo kierującego na skrzyżowaniu przed innymi pojazdami wjeżdżającymi na to skrzyżowanie. (§7.3)
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 14 stycznia 2015, 21:18

@papadrive, napisałeś super wpis godny naśladownictwa (ażeby ten watek wyjałowić :) ) i masz u mnie za to Wielkiego Plusa.
Sam znak C-12 (bez A-7) gwarantuje bezpieczeństwo, którego dzisiaj nie doświadczamy przy opuszczaniu skrzyżowania. Zakładając, że wszyscy zaczną sumiennie przestrzegać przepisów (zwłaszcza Art. 25.4.), przepustowość ronda z samym C-12 nie ulegnie zmianie w relacji do przepustowości przy zastosowaniu C-12 PLUS A-7. To oczywistość, choć rzadko tutaj przypominana.
Innymi słowy dokonano wówczas rewolucji prawnej - na pewno też kosztem wypadków drogowych w czasie owej "transformacji prawnej".

Jednak obecne wytyczne dla umieszczania znaków wykluczają stosowanie samego C-12 na wlocie skrzyżowania a na drogach wewnętrznych (w strefach ruchu) za złe oznakowanie grożą wysokie grzywny.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » środa 14 stycznia 2015, 21:25

tomekkoz napisał(a):Bardzo lubię historię przepisów i muszę powiedzieć, że niestety nie masz racji bo już przepisy z roku 1962 mówiły, że znak :

IIB-6 "RUCH OKRĘŻNY" "wskazuje kierującym, że wjeżdżają na skrzyżowanie dróg (plac), na którym powinni poruszać się dookoła wysepki, zieleńca lub innego obiektu w kierunku podanym na znaku". (§96.2)

Uściśliłem w nawiasie.
Tak. To jest z KD z roku 1962. I jak pisałem w roku 1975 on obowiązywał. Nie wiem, natomiast, kiedy wprowadzono przepis ustalający PP na rondzie (podporządkowany wlot). Wygląda na to, że w 1968r. :?:
W 1983 pojawiła się kombinacja znaków C-12+A-7, która oznaczała, pierwszeństwo kierującego na skrzyżowaniu przed innymi pojazdami wjeżdżającymi na to skrzyżowanie. (§7.3)

Chyba nie ten § :wink:

PS. Faktycznie naukę w szkole samochodowej rozpoczynałem 1974, a nie 75 roku.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » środa 14 stycznia 2015, 21:31

LeszkoII napisał(a):Jednak obecne wytyczne dla umieszczania znaków wykluczają stosowanie samego C-12 na wlocie skrzyżowania a na drogach wewnętrznych (w strefach ruchu) za złe oznakowanie grożą wysokie grzywny.


Niezbyt daleko masz do Nowego Targu...wskocz tam na rynek i zobacz jaką mają fantazję :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » środa 14 stycznia 2015, 21:35

LeszkoII napisał(a):@papadrive, napisałeś super wpis godny naśladownictwa (ażeby ten watek wyjałowić :) ) i masz u mnie za to Wielkiego Plusa.

:oops: Mnie się też już znudziły te przepychanki i tym chciałem przypomnieć starszym, a młodszym (dla ciekawości) opisać historię zmian w PoRD.

Innymi słowy dokonano wówczas rewolucji prawnej - na pewno też kosztem wypadków drogowych w czasie owej "transformacji prawnej".

Może się to wydać dziwne, ale nie zanotowano, chyba, znacząco większej liczby wypadków/kolizji na rondach. Jak pisałem, dodano znak, który nie zmieniał PP ustalonego wcześniej. Kolizyjność wzrosła, pewnie tylko tam, gdzie pozostawiono sam C-12. Chociaż nie pamiętam, abym spotkał, po zmianach, tak oznakowane skrzyżowanie.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 14 stycznia 2015, 22:36

Tera ja.... :D
Jurek7
Artykuł 22 jak i każdy inny obowiązuje jak znakami nie wprowadzono innych rozstrzygnięć - podstawy prawa !!
Czytać umiem, nawet rozumiem co napisali, w przeciwieństwie do Ciebie.

A czy ha coś pisałem, ze art 22.2 jest przed znakami ? :wink:
Czytać umiem, nawet rozumiem co napisali, w przeciwieństwie do Ciebie.

Jak wynika z powyższego pozwolę sobie delikatnie poddać ten wątły fakt pod wątpliwość. :wink:
Chyba że uważasz , że C-12 jest ponad Art 22.2. :D
To faktycznie czytanie masz opanowane do perfekcji.
Może skonsultujesz się z KUMATYM polonistą - niczym odpiszesz na ten wpis.

mamy tu już jednego-zajŻyj do jego postów :wink:
A tak coś merytorycznego...miała być świeża krew, a tu nic nowego...owieczka Dolly jednak ?
:wink:
=============================================
szoferemeryt
Wszystkim wyszłoby na dobre gdybyś uwierzył w PoRD porzucając własne przywidzenia.
Jak na razie to nie ja wierze w cuda i odwołuje sie do sił wyższych :D
Wspominasz o poRD..a wiesz w ogóle co to jest ?
Na razie stać ciebie tylko pisać o jeździe pasem zewnętrznym wokół ronda.Bez podstaw, bo na argumenty nie widzę jakoś konkretnych odpowiedzi.
A jeszcze jako nowelizator nie uznajesz rond turbinowych itp jako skrzyżowań o ruchu okrężnym. :D :spoko:
Jak można powiązać (skojarzyć) znak zakazu ze znakiem nakazu, jeśli jest dozwolone zawracanie to jak można to wiązać ze znakiem który zakazuje zawracana. Czy ty w ogóle myślisz co piszesz.
Właśnie widac , że nie jesteś w stanie tegopowiązać. Zbyt wysoki poziom abstrakcji.
Podane przykłady znaków miały na celu uświadomić ci, że manewr zawracania w żadnym innym przepisie nie jest związany z prawym pasem. natomiast z lewym to i owszem.
Poza tym podejrzewam, że masz na myŚli ( to duże słowo na wyrost)c-12..taaa,oczywiście nakazuje kierunek jazdy :lol: ..w którym miejscu ?

Tak samo mogę powiedzieć , że C-12 nie dotyczy prawego pasa na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym, przecież ten pas wg ciebie to tylko do skrętu w prawo (skrzyżowanie turbinowe).
Powiedzieć możesz :D tylko sensu w tym za grosz.
Oczywiście, że dotyczy, ponieważ pomimo skrętu tylko w prawo ten pas jest umiejscowiony po właściwej stronie wyspy zgodnie z ruchem prawostronnym. Jest ? :D

Nie wpychaj tu strzałek z rodziny P-8 czy F10. Skrzyżowanie z tymi znakami to inna bajka.
Bardzo mi przykro, ale twoje fochy naprawdę mnie nie interesują tak samo jak ustawodawcę. Pomimo twego histerycznego protestu i F-10 ip-8x są na skrzyżowaniach oznaczonych C-12 i dalej jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym niezależnie czy ci sie ci to podoba czy nie podoba. Jak i ustawodawca tak i ja mało sie tym przejmujemy.

C-12 mówi o kierunku ruchu (ogólnie skierowany jest do całości skrzyżowania).
I to ja podobno sam sobie dla siebie PoRD napisałem :wink:
Wydaje mi się ,że jednak jest trochę inaczej napisane, tylko w swej łaskawości nie byłeś w stanie tego zauważyć. :wink:
Nie mam po co dostosowywać czegokolwiek, jeśli cos nie jest zakazane to jest dozwolone chociażby znakiem C-12.

Po pierwsze ..znak C-12 pozwala ci się zastosować do ruchu prawostronnego..nic więcej.
poza tym już pisałem, ale nie jesteś tego w stanie ogarnąć.
Nie ma bezpośredniego zakazu w wielu przepisach, ponieważ jest nałożony obowiązek.
Też było pisane.Ale nie przebiło sie jak widać. Powtarzasz tylko zasłyszne teksty z różnych kolorowych pisemek.
Jeśli z Art 16 wynika, że obowiązuje ruch prawostronny to nie wymagaj, aby napisali, że jednocześnie jest zabroniony lewostronny :lol:
Dotarło w końcu do szanownego usera ???
I tak samo jest skonstruowany Art 22.2

C-12. Będąc stale w ruchu okrężnym zabraniasz mi w dogodnym dla mnie momencie zjechać ze skrzyżowania.
Sam sobie zabraniasz. Nigdy nie twierdziłem, że C-12 ma coś wspólnego z nakazanym kierunkiem jazdy :D
Nie znajdziesz w moich postach tego. czasami nabijamy sie tylko z waszego "nakazu kierunku jazdy", ale ironia to też o stopień za wysoko :D
To tylko ty tak uważasz.
ja ? To są słowa Pana Dworaka z filmu dotyczącego rond..prawie ,że dosłowne...przecież polewka z tego była na kilka stron :D "umownie" skręcamy w lewo :D
W wielu przypadkach jest cienka linia umowna i stosując szczególną ostrożność tak czy inaczej umownie postępujemy co nie wyklucza innego sposoby postępowania.

masło maślane. Tu chodziło o konkretna zmianę kierunku jazdy
====================================================

tomekkoz
Znowu miałem szczerą nieodparta chęć odnieść sie merytorycznie do treści zawartej w twoim poście i znowu obszedłem się smakiem. :eek2:
Jurek, ale co ty wymagasz od osoby, której znak C-12 "ruch okrężny" zabrania jechać prawym pasem dookoła wyspy.

możesz zacytować, gdzie tak napisałem ? Objeżdżać wyspe prawym pasem zabrania ci Art 22.2 i Art 22.5
Sam napisał, że bez C-12 można.
Było widać, że usiłujesz zastawic na mnie pułapkę, ale przykro mi...nie ten poziom.
przecież ty nawet nie wiesz co czytasz..Bez C-12 te cztery "skrzyżowania" są samodzielnymi skrzyżowaniami połączone jednokierunkową drogą. I jak pisałem , ich układ względem siebie nie ma znaczenia.
Dla ciebie skrzyżowaniem o ruchu okrężnym z wyspą, a bez C-12 byłby np kwartał ulic w Warszawie...Marszałkowska, Al Jerozolimskie,Świętokrzyska, Jana Pawła :lol: jak najbardziej masz "wyspę" :wink:

Co więcej C-12 nakazuje mu włączyć lewy kierunkowskaz...

Też tego nie napisałem, ze C-12 nakazuje mi włączać jakikolwiek kierunkowskaz. To jest drobna nieścisłość w twoim wykonaniu związana zapewne z twoim rozumieniem tekstu.
Przecież C-12 nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy ( chyba do tej pory tego nie zauważyłeś) to dlaczego miałbym coś sygnalizować w związku z tym znakiem ???
Sygnalizuje albo zgodnie z art 22.2, albo ze znakami dotyczącymi kierunku jazdy przez skrzyżowanie( F-10 i P-8x)
Dlatego twoje pomówienia są lekko nie na miejscu, ale puszczę to koło uszu z powodu twojego czytania "po łebkach", mam nadzieję :wink:
mama nie pozwalała się pastwić nad słabszymi.
Może on swój egzemplarz prawa o ruchu kupił w sklepie "rzeczy śmieszne", albo ktoś mu zrobił jajcarski prezent i teraz masz babo placek...
Jako osoba biegła w "branży" juz dawno powinieneś wiedzieć, że PoRD się nie kupuje, ponieważ od trzech lat Dz.U jest wydawany tylko w formie elektronicznej. Ja swój znalazłem na red tube :mrgreen:
I jak widze jest lepszy od twojego...a może to nie wina PoRD ? :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 14 stycznia 2015, 22:44

dylek napisał(a):Niezbyt daleko masz do Nowego Targu...wskocz tam na rynek i zobacz jaką mają fantazję
C12 osobno, B-20 osobno. D-1? Brak. Na rynku w Nowym Sączu C-12 stoi przynajmniej na jednym słupku z B-20. No za to B-36 na skrzyżowaniu = marnotrawstwo pieniędzy podatnika, chyba że z T-24.
papadrive napisał(a):Mnie się też już znudziły te przepychanki i tym chciałem przypomnieć starszym, a młodszym (dla ciekawości) opisać historię zmian w PoRD.
Pisałem już o tym, że zapis "skrzyżowanie Z ruchem okrężnym" jak najbardziej wpisuje się w podtekst dzielenia skrzyżowania na kilka. Wystarczy wyciągnąć wnioski podobieństwa odnośnie frazy "pierwszeństwo (...) W ruchu okrężnym". Akurat adresuję ta uwagę do Szymona, Szofera i innych Prostowaczy Rond XXI wieku :D

Zrobiłeś jednym wpisem kawał dobrej roboty. Ciekawe, co na to Szoferemeryt - powinien pamiętać te czasy...
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości