Jedno przejście czy dwa?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez papadrive » niedziela 11 stycznia 2015, 19:12

mariusz79 napisał(a):
Azylu wcale nie musi być. Załącznik nr 2 pkt 7.8.:
"Na dwukierunkowych jezdniach zaleca się stosowanie
w okolicy osi jezdni stref dających możliwość
bezpiecznego zatrzymania się pieszego. Strefy takie
wyznaczać można przez odpowiednie prowadzenie
podwójnej linii ciągłej i wybudowanie (zainstalowanie)
wysepki dzielącej jezdnię"
Z tego wynika, że azyl zaleca się, ale nie musi być.
Rusel ratuj i znajdź jakiś sensowny przepis, który obali tą teorię ;-)

Jasne, że nie musi być, ale jak już ma być, to wysepka musi być wyodrębniona z jezdni (wyniesiona ponad powierzchnię). Jest gdzieś to zapisane. Jak @rusel nie pomoże, to postaram się to odszukać. Dam sobie rękę...albo nie :wink: , że taki zapis jest.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez LeszkoII » niedziela 11 stycznia 2015, 19:14

Czy dołożenie "dwóch klocków" z przodu i z tyłu a na nich słupki przeszkodowe i znaki C-9 sprawi, że same "klocki" utworzą wyspę/azyl a nie znak P-21.

Natomiast prawdą jest, że znakiem P-21 dopuszcza wyznaczanie wysp wyjątkowo, o czym świadczy przepis ogólny z wytycznych zał. 2.:
Powierzchnie takie stosuje się w celu:
(...)
– uzupełnienia wysepek wyodrębnionych z jezdni, wyjątkowo ich zastąpienia.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez papadrive » niedziela 11 stycznia 2015, 19:18

I dlatego, takie przejście, traktowałbym jako jedno. Z namalowaną "zebrą" od krawężnika do krawężnika. :!:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez mariusz79 » niedziela 11 stycznia 2015, 19:24

papdrive
. Dam sobie rękę...albo nie :wink: , że taki zapis jest.

Gdyby był taki zapis, to byśmy byli w domu ;-) ale obawiam się, że nie ma takiego zapisu.
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez jasper1 » niedziela 11 stycznia 2015, 19:32

Zerknijcie sobie na zał. 2_7 "Jeżeli kierunki ruchu na drodze rozdzielone zostały przy zastosowaniu znaku P-21, wówczas znak P-10 umieszcza się także na powierzchni wyłączonej z ruchu."
Rys. 7.8.9
Stosowanie samych P-21 jest OK, tylko powinno być jedno P-10.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez papadrive » niedziela 11 stycznia 2015, 19:43

Na razie znalazłem to:
Drukuj
Dz.U.2003.220.2181
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 3 lipca 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
(Dz. U. z dnia 23 grudnia 2003 r.)
ZAŁĄCZNIK Nr 1
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA ZNAKÓW DROGOWYCH PIONOWYCH I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH
7.8.
Przejścia dla pieszych

Na dwukierunkowych jezdniach zaleca się stosowanie w okolicy osi jezdni stref dających możliwość bezpiecznego zatrzymania się pieszego. Strefy takie wyznaczać można przez odpowiednie prowadzenie podwójnej linii ciągłej i wybudowanie (zainstalowanie) wysepki dzielącej jezdnię, jak pokazano na rysunku 7.8.8.
Jeżeli kierunki ruchu na drodze rozdzielone zostały przy zastosowaniu znaku P-21, wówczas znak P-10 umieszcza się także na powierzchni wyłączonej z ruchu (rys. 7.8.9).
O wyznaczeniu przejść dla pieszych powinny decydować warunki ruchu oraz istniejące ciągi piesze. Miejscami naturalnymi są w szczególności skrzyżowania.

Zauważcie na "wybudowane (zainstalowane)", a nie namalowane.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez rusel » niedziela 11 stycznia 2015, 19:43

1. "Jeżeli kierunki ruchu na drodze rozdzielone zostały przy zastosowaniu znaku p21 wówczas znak p10 umieszcza się także na powierzchni wyłączonej z ruchu" NIE NA WYSPIE

2. "Sposób wyznaczenia przejścia dla pieszych przez powierzchnie wyłączoną z ruchu" rys 7.8.9
POWIERZCHNIĘ WYŁĄCZONĄ Z RUCHU- która z definicji jest POWIERZCHNIĄ a nie żadną wyspą...

3. Jeżeli powstaje wyspa to jest ona WYBUDOWANA-ZAINSTALOWANA.

4. Wyznaczanie stref oczekiwania dla pieszych odbywa się przy zastosowaniu WYSEPEK WYODRĘBNIONYCH Z JEZDNI.

MARIUSZ ja to widzę tak. Mam przejście z powierzchnią wyłączoną z ruchu. Nie wybudowałem wyspy. Rolę wysepki spełnia P21 która kanalizuje ruch. Zatem przez tą powierzchnię maluję p10, bo to jedno przejście, nie mam innego wyboru.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez szerszon » niedziela 11 stycznia 2015, 19:54

. Rolę wysepki spełnia P21 która kanalizuje ruch.
Ale tylko spełnia rolę, a nią nie jest.
Jedno PdP.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez mariusz79 » niedziela 11 stycznia 2015, 20:08

rusel
1. "Jeżeli kierunki ruchu na drodze rozdzielone zostały przy zastosowaniu znaku p21 wówczas znak p10 umieszcza się także na powierzchni wyłączonej z ruchu" NIE NA WYSPIE

Nie na wyspie, jeżeli wyspa jest "uniesiona nad powierzchnie jezdni". Jeżeli wysepkę stanowi powierzchnia wyłączona z ruchu wtedy P-10 umieszcza się także na powierzchni wyłączonej z ruchu. Ja to tak widzę.

2. "Sposób wyznaczenia przejścia dla pieszych przez powierzchnie wyłączoną z ruchu" rys 7.8.9
POWIERZCHNIĘ WYŁĄCZONĄ Z RUCHU- która z definicji jest POWIERZCHNIĄ a nie żadną wyspą...

To dlaczego nazywa się ją wysepkami na jezdni stanowiącymi powierzchnie wyłączone z ruchu ?

3. Jeżeli powstaje wyspa to jest ona WYBUDOWANA-ZAINSTALOWANA.

W dalszym ciągu nie odpowiedziałeś mi jakie warunki ma spełniać taka wysepka kanalizująca ruch po za skrzyżowaniem. Z Dz.u.220 wynika właśnie, że nie musi być ona wybudowana. Może być namalowana. Cytuję przepis: Jeśli wysepki na jezdni stanowią powierzchnie wyłączone z ruchu ...

4. Wyznaczanie stref oczekiwania dla pieszych odbywa się przy zastosowaniu WYSEPEK WYODRĘBNIONYCH Z JEZDNI.

Gdzie masz taki zapis, że muszą być wyodrębnione z jezdni?

MARIUSZ ja to widzę tak. Mam przejście z powierzchnią wyłączoną z ruchu. Nie wybudowałem wyspy. Rolę wysepki spełnia P21 która kanalizuje ruch. Zatem przez tą powierzchnię maluję p10, bo to jedno przejście, nie mam innego wyboru.

A skoro kanalizuje ruch jako wysepka, to mamy spełnienie warunku o którym mowa w art.13 ust.8 KD, czyli dwa przejścia dla pieszych.
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez Jurek7 » niedziela 11 stycznia 2015, 20:16

Zgodnie z przepisami mamy dwa przejścia dla pieszych.
Znak P-10 oznacza miejsce - powierzchnię przejścia dla pieszych.
Jak widać znak P-10 nie namalowano na przecięciu z powierzchnią wyłączoną z ruchu dlatego mamy dwa przejścia.
To że oznakowanie jest nieprawidłowe to odrębna sprawa.
Jurek7
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela 11 stycznia 2015, 19:05

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez jasper1 » niedziela 11 stycznia 2015, 20:21

Mariusz, kierunki ruchu zostały rozdzielone przy pomocy znaku poziomego, nie jest to wyspa ani inne urządzenia, dlatego nie możesz stosować art.13.8, a P-10 powinno być jedno zgodnie z 220.
Znak pełni jedynie tę samą funkcję -rozdzielenia kierunków, kanalizowania ruchu -co wyspa, ale jest tylko znakiem i daje zdecydowanie mniej bezpieczeństwa pieszemu.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez papadrive » niedziela 11 stycznia 2015, 20:29

mariusz79 napisał(a):

3. Jeżeli powstaje wyspa to jest ona WYBUDOWANA-ZAINSTALOWANA.

W dalszym ciągu nie odpowiedziałeś mi jakie warunki ma spełniać taka wysepka kanalizująca ruch po za skrzyżowaniem.

Nie mówimy o wysepce kanalizującej ruch, a o wysepce jako azylu bezpieczeństwa dla pieszych.

4. Wyznaczanie stref oczekiwania dla pieszych odbywa się przy zastosowaniu WYSEPEK WYODRĘBNIONYCH Z JEZDNI.

Gdzie masz taki zapis, że muszą być wyodrębnione z jezdni?

Masz wyzej, tylko trzeba przeczytać. Czy namalowana wysepka to to samo co wybudowana/zainstalowana?

A skoro kanalizuje ruch jako wysepka, to mamy spełnienie warunku o którym mowa w art.13 ust.8 KD, czyli dwa przejścia dla pieszych.

Jak wielu dostrzegasz tylko jeden przepis. Trzymasz się tego o skanalizowaniu ruchu, a o przejściach nie chcesz dojrzeć.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez Makabra » niedziela 11 stycznia 2015, 20:37

Rusel czyli takie ronda też nie mają prawa powstać, bo wyspa jest namalowana czyli nie jest wyspą.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez rusel » niedziela 11 stycznia 2015, 20:50

Jeżeli budujesz wyspę kanalizującą ruch pojazdów na przejściu to

"Krawędzie wyspy wyodrębnionej z jezdni powinny być wyniesione ponad powierzchnię jezdni na wysokość nie mniejszą niż 6 cm z wyłączeniem tej części wyspy, na której wyznaczono przejście dla pieszych lub przejazd dla rowerzystów." W spr. dróg publicznych.

W dodatku 220 pokazuje jak przy budowaniu-instalowaniu wyspy ma ona wyglądać, ma być WYODRĘBNIONA z jezdni rys. 7.8.8

Jeżeli nic nie instalujesz to budujesz przejście za pomocą znaków poziomych, nie wyodrębniasz wyspy, bazgrolisz całą jezdnię.

Podaj przepis który mówi że w przypadku znaków poziomych stosujesz inny przykład niż 7.8.9

Podaj argument, który przekona mnie że niedomalowane przejście utworzyło dwa osobne prawnie obowiązujące.

P.S Makabra kto mowi że nie ma prawa powstać? oczywiście że ma. Zgodnie z wytycznymi.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Jedno przejście czy dwa?

Postprzez papadrive » niedziela 11 stycznia 2015, 21:00

Makabra napisał(a):Rusel czyli takie ronda też nie mają prawa powstać, bo wyspa jest namalowana czyli nie jest wyspą.

A czy przez tę wyspę poprowadzono przejście?

rusel napisał(a):Krawędzie wyspy wyodrębnionej z jezdni powinny być wyniesione ponad powierzchnię jezdni na wysokość nie mniejszą niż 6 cm z wyłączeniem tej części wyspy, na której wyznaczono przejście dla pieszych lub przejazd dla rowerzystów." W spr. dróg publicznych.

Wiedziałem,wiedziałem, że coś jest. :lol:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości