Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 11 stycznia 2015, 09:00

LexiconAvenue, trudno dojść do porozumienia z uwagi na rozbieżnosci w rozumieniu ronda.

Praktyka jazdy z lewego różna - jedni zmieniają pas przed zjazdem,

Dodam że kolizyjnie, ale zgodnie z obowiązującym prawem.
inni zjeżdżają z wewnętrznego po potencjalnie kolizyjnym torze jazdy

Również kolizyjnym niezgodny z prawem.
Jeśli przyjąć, że na rondzie skręcamy w lewo, obowiązuje nas art. 22, który nakazywałby zjeżdżać w tym wypadku od lewej (bo chyba w tej sytuacji rondo jest jednokierunkowe),

I w tym przypadku zgadzam się, jeśli w lewo to z lewego pasa (ale jak na zwykłym skrzyżowaniu)
ale niejako "w prawo", przecinając tory jadących po zewnętrznym, którzy jadą w swoje na wprost/lewo/zawracają w zależności od tego, którym wlotem wjechali i zakładając, że stosują się do oznakowania.

I tu zaczynają się schodki, gdyż niektórzy uważają że na rondzie tylko z prawego pasa w prawo, w lewo i prosto zjeżdżają na wprost, gdyż dla nich w tej sytuacji ma zastosowanie definicja skrzyżowania, bez względu na to, że zmuszeni są przecinając pasy ruchu biegnące dalej po rondzie. W tym nich przypadku nie ma zastosowania reguła prawej strony, ani to że wchodzą w kolizję z jadącymi dalej po obwiedni. Wyjaśniają krótko, bo wjechali na rondo jako pierwsi. Tyle że skąd wiedzą, że wjechali pierwsi, użyje ich sloganu BO WIDAĆ?, a co jeśli wjadą na rondo równocześnie, a zjazd jest tylko jednopasmowy?
Jeśliby przyjąć, że na rondzie skręcamy w prawo i tylko w prawo przy zjeździe, z art. 22 jednoznacznie wynika, że powinniśmy skręcać z prawego pasa (na który wjechaliśmy lub zmieniliśmy pas już na rondzie), co jest manewrem bezkolizyjnym.

I tu jest ciekawa sytuacja. Są tacy co tego nie przyjmują do wiadomości, przypuszczalnie wychodzą z założenia że jadąc po obwiedni ustawili się do wyjazdu na wprost i już zjazd z ronda nie obowiązuje z prawego pasa. W pewnych okolicznościach uzasadniają to tym, że są dwa pasy do wyjazdu.
Powstają jednak dwie wątpliwości: po pierwsze, jeśli skręcamy tylko w prawo, czemu przed rondem mamy znaki pokazujące kierunki w lewo/na wprost? I po drugie, dlaczego są po dwa pasy ruchu na wylotach?

I tu chyba jest największa rozbieżność. Dla jednych pojęcie rondo to tylko klasyczne z oznakowaniem tylko wskazującym pasy ruchu lub bez oznakowania, a reszta to są niby ronda wymuszające jazdę ze względu na oznakowanie. Wrzucanie wszystkich rodzajów skrzyżowań z ruchem okrężnym nigdy nie wychodzi na zdrowie, ani jednej opcji, ani drugiej.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » niedziela 11 stycznia 2015, 10:21

LexiconAvenue napisał(a):Jeśli przyjąć, że na rondzie skręcamy w lewo...
Nie widzę w PoRD powodu, żeby coś takiego przyjmować. Nigdzie w PoRD nie jest napisane, że skręceniem wg PoRD jest cały przejazd przez skrzyżowanie a nie skręcenie w znaczeniu słownikowym. A w znaczeniu słownikowym skręcenie w prawo następuje podczas zjeżdżania ze skrzyżowania.

Niektórzy "potrafią" odnaleźć powody do takiego "przyjęcia". Ale ponieważ potrafią oni także "udowodnić", że wg PoRD pojazd porusza się w innym kierunku niż jedzie, czy ruch na skrzyżowaniu oznakowanym C-12 odbywa się w pięciu kierunku, albo stwierdzić,że skręcający jest nadal zamierzającym skręcić... polecam potraktować sytuację na oko tak, jak ona wygląda a nie przyjmować sprzeczne z rzeczywistością i niczym niepoparte bzdury.

PS. Niektórzy potrafią nawet skręcać kierownicą choć się nią kręci.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 11 stycznia 2015, 10:33

LexiconAvenue napisał(a):po pierwsze, jeśli skręcamy tylko w prawo, czemu przed rondem mamy znaki pokazujące kierunki w lewo/na wprost? I po drugie, dlaczego są po dwa pasy ruchu na wylotach?
To akurat dowód na to, że znak C-12 nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy deklarowanym na wlocie a realizowanym na skrzyżowaniu. Przecież strzałka umożliwia zmianę kierunku jazdy w lewo a Szymon(to nasz taki "ekspert od rond") napisał, że skręca w prawo na wlocie, dalej jedzie łukiem na wprost i ponownie skręca w prawo w wylot.
szymon1977 napisał(a):na C-12 jest kierunek poruszania się NA skrzyżowaniu (przecież tak, jak strzałki na C-12 pokazują jedziesz NA skrzyżowaniu)
Nie. Pokazany jest kierunek, w jakim dookoła wyspy poruszają się pojazdy, bo to że na skrzyżowaniu ruch ma się odbywać wyłącznie dookoła wyspy - stanowi pierwszorzędną informację. Określenie kierunku z powyższego zdania to informacja drugorzędna, uzupełniająca, precyzująca wzajemne relacje położenia poruszającego się pojazdu i wyspy, co w przypadku ruchu prawostronnego w Polsce zaskoczeniem nie jest. W "220-tce" nie przewidziano póki co znaku C-12b - z odwróconymi strzałkami.

EDIT:
Szymon1977 napisał(a):Nigdzie w PoRD nie jest napisane, że skręceniem wg PoRD jest cały przejazd przez skrzyżowanie a nie skręcenie w znaczeniu słownikowym.
Zgadzam się co do jednego. Nigdzie tego w PoRD NIE WIDAĆ. Ale od czytania (widzenia tekstu) do czytania tekstów a następnie zrozumienia ich całości (nawet przed proste podstawianie słów, jakbyś programował) wynika, że przejazd przez skrzyżowanie zawsze jest związany z kierunkiem jazdy obranym na wlocie.
Gdybyś jednak się zdecydował (myślenie nie boli), to polecam § 87. i § 72. w zestawieniu choćby z wytycznymi umieszczania F-10 w "220" (które mylisz z dyspozycją znaku F-10, i podobnie wykładasz się na dyspozycjach P-8x :D)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 11 stycznia 2015, 12:38

Mam taki filmik z dwoma przejazdami przez skrzyżowanie z ruchem okrężnym.
Czy przejazdy są zgodne z PORD, czy nie. Jeśli nie to co jest nieprawidłowe i dlaczego.
ObrazekKliknij
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » niedziela 11 stycznia 2015, 12:55

szoferemeryt napisał(a):LexiconAvenue, trudno dojść do porozumienia z uwagi na rozbieżnosci w rozumieniu ronda.

Zgadzam się z tym. Jedni uważają, że podlega pod definicję skrzyżowania, a inni dzielą jedno skrzyżowanie na kilka odrębnych w miejscach przecięcia się wlotów/wylotów i obwiednią wyspy.
szoferemeryt napisał(a):
LexiconAvenue napisał(a):inni zjeżdżają z wewnętrznego po potencjalnie kolizyjnym torze jazdy

Również kolizyjnym niezgodny z prawem.

Czy uważasz, że przejazdy kolizyjne, których nie brak w ruchu drogowym, są niezgodne z prawem?
Jeśli przyjąć, że na rondzie skręcamy w lewo, obowiązuje nas art. 22, który nakazywałby zjeżdżać w tym wypadku od lewej (bo chyba w tej sytuacji rondo jest jednokierunkowe),

Czy jest jednokierunkowe skrzyżowanie. :lol: Chyba tylko takie bez wyboru kierunku jazdy. :?
szoferemeryt napisał(a):W tym nich przypadku nie ma zastosowania reguła prawej strony, ani to że wchodzą w kolizję z jadącymi dalej po obwiedni. Wyjaśniają krótko, bo wjechali na rondo jako pierwsi. Tyle że skąd wiedzą, że wjechali pierwsi,

Reguła prawej dotyczy jadących zgodnie z przepisami. Nikt nie uzurpuje sobie pierwszeństwa dlatego, że wjechał wcześniej, a dlatego, że to pierwszeństwo dają mu przepisy i znaki.
bez względu na to, że zmuszeni są przecinając pasy ruchu biegnące dalej po rondzie. użyje ich sloganu BO WIDAĆ?,...

I znów dajesz zły przykład, uważając, że przecięcie pasa ruchu,to wykroczenie. Czy jadąc na pwrost przez skrzyżowanie nie przecinasz pasów r. drogi poprzecznej? :?:
... a co jeśli wjadą na rondo równocześnie, a zjazd jest tylko jednopasmowy?

Poczytaj sobie o pasach ruchu na skrzyżowaniu, a konkretnie na wlotach skrzyżowań.
Jeśliby przyjąć, że na rondzie skręcamy w prawo i tylko w prawo przy zjeździe, z art. 22 jednoznacznie wynika, że powinniśmy skręcać z prawego pasa (na który wjechaliśmy lub zmieniliśmy pas już na rondzie), co jest manewrem bezkolizyjnym.

Na rondzie nie jest dwa razy w prawo. To po pierwsze. A po drugie, każdy przejazd, który łączy się z przecięciem torów jazdy jest kolizyjny. Zmiana pasa ruchu również.
I tu jest ciekawa sytuacja. Są tacy co tego nie przyjmują do wiadomości, przypuszczalnie wychodzą z założenia że jadąc po obwiedni ustawili się do wyjazdu na wprost i już zjazd z ronda nie obowiązuje z prawego pasa. W pewnych okolicznościach uzasadniają to tym, że są dwa pasy do wyjazdu.

Między innymi też, ale między "drugimi innymi" uzasadniają to przepisami.
Co ja z tymi przepisami.? :help:
Dla jednych pojęcie rondo to tylko klasyczne z oznakowaniem tylko wskazującym pasy ruchu lub bez oznakowania, a reszta to są niby ronda wymuszające jazdę ze względu na oznakowanie. Wrzucanie wszystkich rodzajów skrzyżowań z ruchem okrężnym nigdy nie wychodzi na zdrowie, ani jednej opcji, ani drugiej.

Najlepsze są ronda utworzone z całego kwartału ulic. :lol:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » niedziela 11 stycznia 2015, 13:07

Pierwszy. W drugim powinieneś od razu, lub najpóźniej przed skrętem w lewo, wjechać na wewnętrzny. Chociaż to jest przejazd przez "skrzyżowanie" :wow: i jeśli jechałeś na wprost :help: to mogłeś tego dokonać również zewnętrznym :spoko:. Na tym "rondzie" zjazd bezpośrednio z wewnętrznego uniemożliwia linia ciągła przed zjazdem.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 11 stycznia 2015, 13:27

papadrive napisał(a):W drugim powinieneś od razu, lub najpóźniej przed skrętem w lewo, wjechać na wewnętrzny.

Możesz to wyjaśnić bliżej dlaczego. Chodzi o ( .....odrazu, lub najpóźniej....).
Nie zmieniam, a jedynie dodaję do powyższego.:
Czy uważasz, że przejazdy kolizyjne, których nie brak w ruchu drogowym, są niezgodne z prawem?

Nie tak nie uważam. Uważam że jeśli pasy są wyznaczone czy nie okólnie to zjeżdżający z wewnętrznego pasa powoduje kolizję przecinając tor jazdy i pas dla jadące zewnętrznym co jest niezgodne z regułą prawej strony, a tym samym z PORD.
Inna sprawa jeśli będzie skrzyżowanie turbinowe i póturbinowe, zwane też nowoczesnym. Wówczas nie ma zastosowania reguła prawej strony gdyż tor jazdy jednego i drugiego jest równoległy do siebie. Jadącego z prawej niejako wyrzuca ze skrzyżowania.

Sam zauważyłeś że na zamieszczonym przeze mnie filmie widać linie ciągłą uniemożliwiającą zjazd ze skrzyżowania z pasa wewnętrznego.
Dlatego jazda zewnętrznym pasem jest bezpieczna, nie ma kolizji i to jest wykorzystywane i uważane przez policję za dopuszczalne.
Ostatnio zmieniony niedziela 11 stycznia 2015, 14:54 przez szoferemeryt, łącznie zmieniany 1 raz
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » niedziela 11 stycznia 2015, 14:04

LeszkoII napisał(a):Zgadzam się co do jednego. Nigdzie tego w PoRD NIE WIDAĆ.
Dobrze, że się zgadzasz bo odmiennej od słownikowej definicji słowa skręcać w PoRD nie ma. A skoro nie ma to zgodnie z regułami języka prawnego zostało ono użyte zgodnie ze znaczeniem słownikowym. Jeżeli z Twoich "analiz prawnych" wychodzi, że słowo skręcać w PoRD oznacza co innego niż w słowniku udowadniasz, że nie rozumiesz tego co analizujesz lub wprost oskarżasz Ustawodawcę o stworzenie PoRD wbrew regułom języka prawnego. Tak czy siak już na wstępie strzelasz samobója.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 11 stycznia 2015, 15:05

szymon1977 napisał(a):Dobrze, że się zgadzasz bo odmiennej od słownikowej definicji słowa skręcać w PoRD nie ma.
Nie trzeba w PoRD definicji skręcania, gdyż znaczenie tego słowa kreuje kontekst przepisów zawartych w PoRD a związanych ze tym określeniem bezpośrednio lub pośrednio. Ponadto nigdzie i nigdy nie twierdziłem, że znaczenie skręcania w sensie PoRD jest sprzeczne ze znaczeniem słownikowym. Przeciwnie - znaczenie słownikowe ma charakter ogólny a znaczenie wynikające z treści PoRD ma charakter szczególny i w dodatku pragmatyczny a nie abstrakcyjny.
szymon1977 napisał(a):A skoro nie ma to zgodnie z regułami języka prawnego zostało ono użyte zgodnie ze znaczeniem słownikowym.
Uzasadnij. W PoRD nie ma definicji wlotu, więc co zrobisz z takim fantem?
szymon1977 napisał(a):Jeżeli z Twoich "analiz prawnych" wychodzi, że słowo skręcać w PoRD oznacza co innego niż w słowniku udowadniasz(...)
Nie oznacza czegoś innego niż w słowniku a jak najbardziej spełnia)wypełnia) założenia z tego hasła.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LexiconAvenue » niedziela 11 stycznia 2015, 16:36

Wiem, że temat o rondach i jedyne słuszne sposoby przejazdu przez nie to puszka Pandory, bo śledzę te dyskusje.
papadrive napisał(a):
szoferemeryt napisał(a):
LexiconAvenue napisał(a):inni zjeżdżają z wewnętrznego po potencjalnie kolizyjnym torze jazdy

Również kolizyjnym niezgodny z prawem.

Czy uważasz, że przejazdy kolizyjne, których nie brak w ruchu drogowym, są niezgodne z prawem?
Jeśli przyjąć, że na rondzie skręcamy w lewo, obowiązuje nas art. 22, który nakazywałby zjeżdżać w tym wypadku od lewej (bo chyba w tej sytuacji rondo jest jednokierunkowe),

Czy jest jednokierunkowe skrzyżowanie. :lol: Chyba tylko takie bez wyboru kierunku jazdy. :?

Dlatego cały czas przyjmuję założenia, że na rondzie możliwa jest jazda na wprost, w lewo czy zawracanie (nie mówiąc o kierunkach pośrednich) lub nie. Przyjmując, że na rondzie możliwe jest wykonanie "skrętu w lewo", zgodnie z art. 22 należy zbliżyć się do osi jezdni lub do jej lewej krawędzie (jednokierunkowa) - więc przyjąwszy to założenie (nie rozstrzygam o jego słuszności) i kierując się oznakowaniem linkowanego przeze mnie ronda, jadę z lewego pasa, który jest tutaj krawędzią jezdni, a nie osią. A zatem, rondo jest jednokierunkowe, jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało.
Zastanawia mnie co innego - PoRD nie wypowiada się o rondach jako takich, pytanie- dlaczego? Jasne, większość rond to twory stosunkowo nowe, ale linkowane przeze mnie katowickie pochodzi z lat 60-tych.
I jeszcze[url=https://www.google.pl/maps/place/Dąbrowa+Górnicza/@50.3253609,19.1866368,86m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4716dc05cc604973:0xfbfdbb9e78f8a48c]rondo w centrum Dąbrowy Górniczej[/url] podobne do katowickiego (po dwa pasy wjazdowe/zjazdowe, C12 i A7, to samo oznakowanie kierunkowe), ale o innej geometrii (jest de facto kwadratowe i dużo mniejsze). Nie widziałam tam nigdy auta jadącego na wprost z lewego/skręcającego w lewo/zawracającego lub zjeżdżającego drugim/trzecim/czwartym zjazdem od miejsca wjazdu, które zmieniałoby pas z wewnętrznego na zewnętrzny - fizycznie brakuje na to miejsca. Poza tym jeszcze jedna istotna różnica - o ile rondzie w Katowicach wszystkie drogi dochodzące i odchodzące do ronda mają po dwa pasy w tę samą stronę, to w Dąbrowie kierunek północny już nie - widać strzałki pasa zanikającego. A zatem jedyną funkcją tego pasa jest "wyprowadzenie" aut z ronda, tak to rozumiem. Wracając jeszcze do zjeżdżania z lewego - na tym rondzie jadąc na wprost równolegle do torów tramwajowych od lewej tak naprawdę ...jedziemy na wprost (jechałam dzisiaj, to wiem - dowód z doświadczenia ;) - na tak krótkim odcinku tym bardziej niemożliwa byłaby zmiana pasa na wewnętrzny.
Drążę ten temat, bo spotkałam się z masa interpretacji tego, jak wygląda prawidłowy przejazd przez rondo. O ile na rondach małych, z jednym pasem ruchu, lub na turbinowych kontrowersje mogą dotyczyć tak naprawdę tylko sygnalizacji, różne "mądre" poradniki na rondach jak powyżej wymyślają cuda. W którymś z nich spotkałam się z ciekawym postulatem nakazu zjazdu z ronda z prawego pasa pierwszym wyjazdem od wjazdu, co miałoby gwarantować bezkolizyjność zjazdu z pasa wewnętrznego ( i idac dalej, na rondzie o N pasach - z zewnętrznego nakaz zjazdu pierwszym wylotem, ze środkowego najpóźniej drugim, z trzeciego od zewnatrz najpóźniej trzecim, z N-tego od zewnątrz najpóźniej N-tym zjazdem...)
Would you get hip to this kindly tip
And go take that California trip
Get your kicks on Route 66
Avatar użytkownika
LexiconAvenue
 
Posty: 189
Dołączył(a): środa 29 sierpnia 2012, 14:17
Lokalizacja: gleiTHENburg

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » niedziela 11 stycznia 2015, 18:21

szymon1977 napisał(a):
Makabra napisał(a):
Makabra napisał(a):Na jednym rondzie przy wyjeździe skręcisz kierownicą w prawo, na innym nie.
Jak już coś to niczego kierownicą nie skręcę, a kierownicą przekręcę... lub nie przekręcę, jak słusznie zauważyłeś.

Ja kierownica skręcam a nie przykręcam. Jakbym przykręcał to by mi kierownica na gwincie wchodziła coraz głębiej w kolumnę kierownicy, a kierownica nie jest osadzona na gwincie, tylko na wieloklinie.

szymon1977 napisał(a):Ale zawsze po zjechaniu ze skrzyżowania pojadę w innym kierunku niż ruch na skrzyżowaniu się odbywa. A więc nie będę kontynuował jazdy w kierunku takim jak jechałem, a zmienię kierunek jazdy na inny.

Ruch na skrzyżowaniu odbywa się w kierunku wskazanym na znaku, co nie znaczy że opuszczając skrzyżowanie zawsze zmieniasz kierunek. Gdyby tak było to jazda na wprost na poniższym filmiku była by zmianą kierunku i obowiązkowo sygnalizowana, nie wiadomo jakim kierunkowskazem. Jadę tak jak znak C12 pokazuje, ale jadę prosto i tyle w temacie kierunków związanych z C12, nawet jakby nie było strzałek na jezdni.

http://youtu.be/ElFwhv4O_pA
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 11 stycznia 2015, 18:37

szymon1977

(przecież tak, jak strzałki na C-12 pokazują jedziesz NA skrzyżowaniu),

Kolejna rzecz jaka sobie wymyśliłeś.
W przepisie masz napisane , że ruch "wokół wyspy" , a nie tak jazdę na skrzyżowaniu.
- na P-8 jest kierunek poruszania się PRZEZ skrzyżowanie (przecież tak, jak strzałki na P-8 pokazują jedziesz PRZEZ skrzyżowanie).

Czyli dotyczy kierunku jazdy i jego ewentualnego sygnalizowania.

Z tego co widać, jest inaczej.
:lol: :lol: :lol:
tu ze specjalnym ukłonem w kierunku szoferaemeryta, bo szanowny user zarzuca warszawskiej szkole używania "bo widać"
Szoferze ! Kolejny dowód, że czytanie ze zrozumieniem omija ciebie szerokim łukiem :lol:

to muszę wjeżdżając na nie skręcić w prawo, aby poruszać się NA skrzyżowaniu zgodnie ze strzałkami C-12,
Ruch wokół wyspy był zgodny z C-12, a nie kierunek jazdy... ciebie też czytanie ze zrozumieniem omija :wink:
A zgodnie z C-12 od wjechania do zjechania ze skrzyżowania masz jechać wokół wyspy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Przypominam, że na skrzyżowaniu oznakowanym C-12 ruch nie odbywa się na wprost przez skrzyżowanie omijając wyspę, a dokoła wyspy co w §36.1. wprost napisano.
Wystarczy troszke inna geometria ronda i twój koronny argument "bo widać" leży i kwiczy.
Skręcając w prawo moja jazda wokół wyspy jest bardzo szczątkowa.

Powinieneś zapytać "jaką głębokość ma woda?". O ile woda jest rzeczownikiem niepoliczalnym to głębokość jest jak najbardziej. Nawet jeżeli jest to głębokość wody.

Znowu kompletne braki czytania ze zrozumieniem. Nie pytałem o głębokość tylko o wodę :lol:
A ile waży woda ? :lol:

Podobnie jest z ruchem. Ruch (w sensie ruch drogowy) jest rzeczownikiem niepoliczalnym i nie da się określić jego ilości.
To zajŻyj do paragrafu 36 :wink:

(choć niektórzy stwierdzą, że ominą wyspę z prawej strony).
A ktoś twierdził ,że z lewej :lol: :lol: :lol:

. Ale zawsze po zjechaniu ze skrzyżowania pojadę w innym kierunku niż ruch na skrzyżowaniu się odbywa.

Bzdura . Mieszasz organizacje ruchu z kierunkiem jazdy. Co ma ruch do kierunku jazdy ?

Nie widzę w PoRD powodu, żeby coś takiego przyjmować.
Proponuję aktualny egzemplarz.

PS. Niektórzy potrafią nawet skręcać kierownicą choć się nią kręci.
Niektórzy mieszaja ruch z kierunkiem jazdy i widzą cztery skrzyzowania i pięć dróg, gdzie jest jedno skrzyżowanie i dwie przecinające się drogi. Paragraf 36 i definicja skrzyżowania :D

======================================

szoferemeryt
LexiconAvenue, trudno dojść do porozumienia z uwagi na rozbieżnosci w rozumieniu ronda.
My rozumiemy jako jedno skrzyzowanie, a np szymon poprzez pięc dróg i cztery skrzyzowania.

Również kolizyjnym niezgodny z prawem.
Zgodnie z wizją szymona , którą jak widać w tym momencie poprze to zdanie popierasz oczywiście ,że nie zgodna, ponieważ nie skręca się w prawo z lewego pasa.
Szkoda, że nie widzicie tego przy zawracaniu pasem zewnętrznym. :wink:

Są tacy co tego nie przyjmują do wiadomości, przypuszczalnie wychodzą z założenia że jadąc po obwiedni ustawili się do wyjazdu na wprost i już zjazd z ronda nie obowiązuje z prawego pasa. W pewnych okolicznościach uzasadniają to tym, że są dwa pasy do wyjazdu.
W dodatku jeszcze ustanowili przepisy :lol:
Możesz mi wskazac obowiązek zjazdu ze skrzyzowania prawym pasem ? Artykuł lub paragraf ? :D
Powołując się na art 22.2.1) przyznajesz po raz kolejny ,że jedno skrzyzowanie jest dla ciebie czterema skrzyzowaniami :lol:

I tu chyba jest największa rozbieżność.
Nie ma rozbieżności. Cytowałem z 220 w temacie strzałek kierunkowych. tylko trzeba czytać ze zrozumieniem. :D

Ruch na skrzyżowaniu odbywa się w kierunku wskazanym na znaku, co nie znaczy że opuszczając skrzyżowanie zawsze zmieniasz kierunek. Gdyby tak było to jazda na wprost na poniższym filmiku była by zmianą kierunku i obowiązkowo sygnalizowana, nie wiadomo jakim kierunkowskazem. Jadę tak jak znak C12 pokazuje, ale jadę prosto i tyle w temacie kierunków związanych z C12, nawet jakby nie było strzałek na jezdni.

Makabra..nie do pojęcia dla szymona i spółki :)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 11 stycznia 2015, 18:38

Makabra napisał(a):http://youtu.be/LFIrzoaDHGQ
Dorzuciłem do filmiku przejazd przez drugie rondo o większych rozmiarach, i to charakterystyczne odbicie kierownicą w prawo podczas wyjazdu. Jest różnica w torze jazdy to i powinna być różnica w sygnalizowaniu.
Nie dojrzałem tego filmiku. Fajne wieko od studni, mam takie na działce. No to mamy najmniejsze rondo w Krakowie(o ile nie w Polsce), bo myślałem że najmniejsze krakowskie to: http://goo.gl/maps/1j6zH (inna kwestia, czy to cudo spełnia def. skrzyżowania).
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » niedziela 11 stycznia 2015, 18:58

Leszko chyba chciałeś zapytac czy to cudo spełnia parametrami wymogi projektowania rond, bo że jest to skrzyżowanie, to chyba jasne :)
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » niedziela 11 stycznia 2015, 18:59

LexiconAvenue napisał(a): Jeśli przyjąć, że na rondzie skręcamy w lewo, obowiązuje nas art. 22, który nakazywałby zjeżdżać w tym wypadku od lewej (bo chyba w tej sytuacji rondo jest jednokierunkowe),

Nie wiem, co rozumiesz przez pojęcie "rondo jednokierunkowe"? Jednokierunkowa może być droga/jezdnia czy choćby wlot na skrzyżowanie (w tym na rondo), ale nie ma skrzyżowania jednokierunkowego (poza, chyba jednym wyjątkiem :?: ) Skrzyżowanie, to miejsce gdzie przecinają się różne kierunki ruchu, a zatem jest ich więcej niż jeden. Również możliwość wyboru więcej niż jednego kierunku jazdy wykluczają taką ewentualność.

Dlatego cały czas przyjmuję założenia, że na rondzie możliwa jest jazda na wprost, w lewo czy zawracanie (nie mówiąc o kierunkach pośrednich) lub nie.

Twoje założenia są słuszne, tylko co to te "kierunki pośrednie" i co miałaś na myśli to "lub nie" na końcu zdania?

jeszcze[url=https://www.google.pl/maps/place/Dąbrowa+Górnicza/@50.3253609,19.1866368,86m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4716dc05cc604973:0xfbfdbb9e78f8a48c]dużo mniejsze). Nie widziałam tam nigdy auta jadącego na wprost z lewego/skręcającego w lewo/zawracającego lub zjeżdżającego drugim/trzecim/czwartym zjazdem od miejsca wjazdu, które zmieniałoby pas z wewnętrznego na zewnętrzny - fizycznie brakuje na to miejsca.

Nie o miejsce tu chodzi, a o brak przepisu, który nakazywałby zmianę pasa przed opuszczeniem skrzyżowania.
Poza tym jeszcze jedna istotna różnica - o ile [url=https://www.google.pl/maps/@50.2644654,19.0237758,689m/data=!3m1!1e3]rondzie w Katowicach[/url] wszystkie drogi dochodzące i odchodzące do ronda mają po dwa pasy w tę samą stronę, to w Dąbrowie kierunek północny już nie - widać strzałki pasa zanikającego. A zatem jedyną funkcją tego pasa jest "wyprowadzenie" aut z ronda, tak to rozumiem.

Dobrze rozumiesz. Ilość pasów na wylocie skrzyżowania nie może być mniejsza od ilości pasów do jazdy na wprost, na wlocie przeciwległym.
Wracając jeszcze do zjeżdżania z lewego - na tym rondzie jadąc na wprost równolegle do torów tramwajowych od lewej tak naprawdę ...jedziemy na wprost (jechałam dzisiaj, to wiem - dowód z doświadczenia ;) - na tak krótkim odcinku tym bardziej niemożliwa byłaby zmiana pasa na wewnętrzny.

Znów nie rozumiem. :oops: Po czemu miałabyś zmieniać pas na wewnętrzny? Chyba miałaś na myśli zewnętrzny? Jadąc na wprost możesz to zrobić z każdego pasa, jadąc nim przez całe skrzyżowanie. O ile, oczywiście znaki nie pokazują inaczej.
Ostatnio zmieniony niedziela 11 stycznia 2015, 20:03 przez papadrive, łącznie zmieniany 1 raz
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości