Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 07 stycznia 2015, 01:24

No tak jeśli nie ma się nic na czy można by się było oprzeć to zostaje ironie,

Napisał ci leszko art 22.2 nie zrozumiałeś
Wrzuciłem ci rysunek, bo nie byłeś w stanie ogarnąć mojego punktu widzenia jazdy po rondach- nie wiem czy zrozumiałeś ? Może trawisz...
Miałeś to juz napisane tyle razy, ze juz nic innego nie pozostało.
Czekam na twoje zrozumienie tematu.
To wreszcie niech KWA wyjaśni mi czy zawracanie to jeden manewr czy dwa?????

Jeden.
zamiar skrętu lub zawracania ustala się przed czy na skrzyżowaniu?????????
A mi zarzucasz ,ze niby nie przeczytałem Art 22..zrób to sam w pierwszej kolejności :wink:

==============================
szymon

Art.22. zobowiązuje zamierzającego skręcić a nie zawracającego.
Pytałeś się o łomot :D no to lejemy..
Gdzie ty takie bzdury wyczytujesz ?
Jest napisane o zamiarze zmiany kierunku jazdy , a nie o skręcaniu :lol: A zawracanie, to jednak , ku twej rozpaczy, zmiana kierunku jazdy. I mozna mieć zamiar zawracania..niesamowite , prawda ? :wink:
I co ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » środa 07 stycznia 2015, 01:29

szerszon
Jak zwykle brak konkretów, za to tupetu ci nie brak.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » środa 07 stycznia 2015, 01:43

I co? I nic. W przepisie zobowiązującym do "zbliżenia się do..." mowa o skręcaniu a nie o zmienianiu kierunku jazdy. Więc dlaczego? A łomot to jak na razie sam sobie sprawiasz usiłując skonfrontować własne stanowisko z treścią PoRD. W momencie rozpoczęcia zmiany kierunku zamierzający zmienić staje się zmieniającym.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 07 stycznia 2015, 01:45

Kpisz sobie ? Chyba raczej nie...dlatego pisuje ,ze masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Rysunek to mało ?
Art 22.2 to mało ?
Odpowiedzi na twoje pytania są ? Są.
Cytować jeszcze raz, bo nie zrozumiałeś ?

szymon1977 napisał(a):I co? I nic. W przepisie zobowiązującym do "zbliżenia się do..." mowa o skręcaniu a nie o zmienianiu kierunku jazdy. Więc dlaczego? A łomot to jak na razie sam sobie sprawiasz usiłując skonfrontować własne stanowisko z treścią PoRD. W momencie rozpoczęcia zmiany kierunku zamierzający zmienić staje się zmieniającym.
Art 22.5, który jest konsekwencją wcześniejszych ustępów i wynika z niego, że skręt jest zmianą kierunku jazdy, który trzeba wyraźnie i zawczasu sygnalizować. Proste ? Szkoda, że nie dla ciebie.Czytanie ze zrozumieniem. czyli łomot rzeczywistego kierunku własnego na skrzyzowaniu resorakiem bo widać
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » środa 07 stycznia 2015, 02:03

szerszon napisał(a):Kpisz sobie ? Chyba raczej nie...dlatego pisuje ,ze masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Rysunek to mało ?
Art 22.2 to mało ?
Odpowiedzi na twoje pytania są ? Są.
Cytować jeszcze raz, bo nie zrozumiałeś ?

Pokaż mi w art22.2 cokolwiek co by wskazywało na zawracanie, bo o tym rozmawiamy, jak zwykle umiejętnie zmieniasz kierunek dyskusji na inne tory, a przecież mowa o wklejonym filmie.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » środa 07 stycznia 2015, 03:03

Dlaczego zawracający ma jechać blisko lewej krawędzi? Odpowie ktoś w końcu?

Zawracając zmieniamy kierunek jazdy - ok. Zmieniając kierunek jazdy skręcamy - ok. Ale skręcając nie jesteśmy już zamierzającym skręcić. Więc dlaczego? Znów ustawodawca napisał co innego niż miał namyśli? Czy może kolejna nieistniejąca w PoRD warszawska zasada?

PoRD vs Szerszon = samobój. Jeździć po warszawsku czy zgodnie z PoRD? Jakoś warszawskie zasady nie chcą dać się potwierdzić przez PoRD.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 07 stycznia 2015, 08:45

szoferemeryt
Pokaż mi w art22.2 cokolwiek co by wskazywało na zawracanie,

Właśnie tu występuje problem ogarnięcia tylko i wyłącznie jednego przepisu bez oglądania się na inne.
Totalny brak umiejętności połączenia przepisów, spojrzenia perspektywicznego.
Charakterystycznym przykładem są posty szymona, "bo widać"
Dla przykładu polecam paragraf 87 ze 170.
Prawda ,że jest spójny z Art 22.2 ?
Tego właśnie nie widzisz i ty i szymon oraz co jakiś czas pojawiające się klony.
do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
Zmiana kierunku jazdy nie jest opisana tylko w jednym artykule.
Jak "widać" :wink: z innych przepisów zawracanie ma najwięcej wspólnego ze zmianą kierunku jazdy w lewo. Nawet cienia zbieżności nie ma z jazdą na wprost czy skrętem w prawo.


szymon1977


Dlaczego zawracający ma jechać blisko lewej krawędzi? Odpowie ktoś w końcu?

Czyli potwierdz sie to, co napisałem powyżej. Bardzo wąskie horyzonty oparte na tym "bo widać"
Poruszając się w ruchu drogowym wypada znać więcej niż jeden przepis i mieć umiejętność ich zastosowania.
I tak odniosłeś mały sukces zauważając Art 22.2 spoza Art 16 :lol:

. Ale skręcając nie jesteśmy już zamierzającym skręcić. Więc dlaczego?

Czytaj przepis do końca. Masz zacząć sygnalizować w momencie podjęcia zamiaru, co wiążę się z odpowiednimi czynnościami.
Masz sygnalizować od zamiaru do zakończenia manewru.
Czyli nawet wtedy, kiedy zamiar ci się skończył i jesteś w trakcie realizacji manewru do jego zakończenia.
Znów ustawodawca napisał co innego niż miał namyśli? Czy może kolejna nieistniejąca w PoRD warszawska zasada?
Nie. Wszystko jest ok. Tylko ty po raz kolejny udowodniłeś, że z czytaniem ze zrozumieniem nie jest ci po drodze.
PoRD vs Szerszon = samobój.

Jak pokazałem akapit wyżej pozostaje ci tylko drobna złośliwostka.
Nie masz zielonego pojęcia o przepisach. Przynajmniej o większości.
Jeździć po warszawsku czy zgodnie z PoRD?
Z pewnością nie po krakowsku i nie prostować ronda.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » środa 07 stycznia 2015, 09:43

szerszon
Par.87 ze 170 można zastosować na rondach i z tym się zgadzam, tylko że na rondach klasycznych i skrzyżowaniach zwykłych (szczególnie tych małych) nie stosuje się strzałek, a jedynie art.22.
To jak, nie ma strzałek, są tylko linie a zawracam prawym pasem. Wolno mi czy nie.
https://www.youtube.com/embed/ojDqt8X6B90

Tak dziwnie się składa że zgodnie z teorią KWA zawracanie to jeden manewr.
Z tego co mi powiedziano, a co mi nie daje spokoju w art.22 jest o zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu.
Czyli zawracając zmieniamy kierunek jazdy , ale nie ma mowy o tym. Jest mowa o zmianie kierunku w lewo. Jeśli KWA twierdzi że zawracanie to jeden manewr to albo na rondach nie wolno zawracać albo są to dwa manewry (skręty w lewo) albo zmieniamy tylko pas ruchu.
W tym ostatnim może i jest coś ukrytego przez ustawodawcę.
Tak czy inaczej w art. 22 nie napisano jak kierujący ma się zachować zawracając.
Mogę się tylko domyślać że zawracając musimy skręcić w lewo (w lewo to z pasa wewnętrznego) to tylko raz a tu należy jeszcze raz w lewo.
Przyjmując że to zmiana pasa ruchu to obwiednia musi być jeśli nie drogą to jezdnią jako całość stanowiącą płaszczyznę przecięcia. To jednak jest nie do przyjęcia przez KWA.
No i mamy impas.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 07 stycznia 2015, 10:08

szoferemeryt
,
tylko że na rondach klasycznych i skrzyżowaniach zwykłych (szczególnie tych małych) nie stosuje się strzałek, a jedynie art.22.

Czy w końcu przeczytasz w rozporządzeniu , dlaczego stosuje się strzałki kierunkowe ???
Dz.U 220
Załącznik 2
Pkt 3.1
Strzałki stosuje sie w celu lepszego zorientowania kierujących pojazdami o zasadach korzystania z pasów ruchu, na których sie znajdują, a przez to usprawnienia ruchu i podniesienia jego bezpieczeństwa

Jeśli tobie trzeba malować strzałki na małych skrzyżowaniach , czy to w kształcie X czy O to ja przepraszam.
Czy paragraf 87 jest sprzeczny z Art 22.2 ? Jest jego dalszą konsekwencją i jest stosowany,gdy powstaje dylemat, czy to jeszcze na wprost, czy jednak skręt.
Tak dziwnie się składa że zgodnie z teorią KWA zawracanie to jeden manewr.

W paru przepisach też jakoś dziwnie wygląda,że jest to jeden manewr :wink:
Przytoczyć ?
Podejrzewam,ze w dyskusji o przepisach używasz potocznego pojęcia "zawracanie". W trakcie jazdy po kilkukrotnej zmianie kierunku jazdy na kilku skrzyżowaniach finalnie jedziesz w kierunku przeciwnym. Nie zawróciłeś ? jak najbardziej zawróciłeś. Tylko czy to jest zawracanie o jakim wspomina się w paragrafie 87 ?
Chyba nie...
Wolno mi czy nie.
Nie. Strzałki czy ich brak nie anulują istoty Art 22.2

Czyli zawracając zmieniamy kierunek jazdy , ale nie ma mowy o tym.

Napisałem w poprzednim poście. Brak spojrzenia z szerszej perspektywy i brak znajomości lub umiejętności zastosowania pozostałych przepisów dotyczących zmiany kierunku jazdy.
Jeśli KWA twierdzi że zawracanie to jeden manewr to albo na rondach nie wolno zawracać albo są to dwa manewry (skręty w lewo) albo zmieniamy tylko pas ruchu.
A gdzie to napisane, ze jeśli zawracanie jest jednym manewrem to na rondzie nie można zawracać ? :lol:
Nie dziel sobie jednego manewru zmiany kierunku jazdy na trzy, jak to robi szymon i będziesz sobie zawracał.

Tak czy inaczej w art. 22 nie napisano jak kierujący ma się zachować zawracając.
Mogę się tylko domyślać że zawracając musimy skręcić w lewo (w lewo to z pasa wewnętrznego) to tylko raz a tu należy jeszcze raz w lewo.

Nie napisali i już błądzisz ? :wink: Dlatego wyciągnąłem do ciebie pomocna dłoń i pokazałem jeden z innych przepisów, abys jednak w jakiś sposób odnalazł sens swojego istnienia na skrzyżowaniu. :D
Abyś sie nie domyślał :wink: tylko użył rozumu i wyciągnął właściwe wnioski z przepisów.

Przyjmując że to zmiana pasa ruchu to obwiednia musi być jeśli nie drogą to jezdnią jako całość stanowiącą płaszczyznę przecięcia. To jednak jest nie do przyjęcia przez KWA.
No i mamy impas.
To nie przyjmuj sobie wbrew paragrafowi 36 to i impasu nie będzie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » środa 07 stycznia 2015, 10:31

Tak jak mówiłem, ."ustawodawca napisał co innego niż miał na myśli". A dokładnie to Szerszon twierdzi co innego niż ustawodawca napisał. Czyli potwierdzenia w PoRD warszawskich teorii niema. Wybieram teorię krakowską, która w 100% jest zgodna z PoRD.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 07 stycznia 2015, 10:38

Tak jak mówiłem, ."ustawodawca napisał co innego niż miał na myśli".

Nie masz szansy na udowodnienie tego stwierdzenia. Po to podałem przykład paragrafu 87, aby ci dobitnie pokazać,ze nie masz zielonego pojęcia o przepisach.
A dokładnie to Szerszon twierdzi co innego niż ustawodawca napisał.

W którym miejscu ?
A ustawodawca może pisał o rzeczywistym faktycznym kierunku własnym jazdy na skrzyzowaniu resorakiem bo widać ?
. Czyli potwierdzenia w PoRD warszawskich teorii niema.
Nie podałeś na to zadnego przepisu poza tym co napisałem powyżej.
Inna sprawa, ze przy twojej wiedzy jest to niemożliwe.
Wybieram teorię krakowską, która w 100% jest zgodna z PoRD.
Dawno juz wybrałeś. Tylko nie potrafiłeś udowodnić tej zgodności z PoRD.
Cała gama przykładów popartych przepisami , że ty i krakowska szkoła to jedna wielka pomyłka.
Prostuj dalej rondo :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » środa 07 stycznia 2015, 11:10

W którym miejscu ?
Art.22.2.2. vs zajmowanie lewgo pasa przez SKRĘCAJĄCEGO. Analiza porównawcza wykazuje, że PoRD swoje - a Ty swoje.

BTW, strzałki też nie mówią "którym pasem" a "z którego".
Ostatnio zmieniony środa 07 stycznia 2015, 11:47 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » środa 07 stycznia 2015, 11:18

szerszon
Ja czytam i rozumiem, ale ty nie możesz zrozumieć co jest napisane w art.22.
Cytujesz „Pkt 3.1
Strzałki stosuje sie w celu lepszego zorientowania kierujących pojazdami o zasadach korzystania z pasów ruchu, na których sie znajdują, a przez to usprawnienia ruchu i podniesienia jego bezpieczeństwa”.
Zwróć uwagę na pogrubienie, jeśli by nie było tego dopisku „na którym się znajdują” to zgoda, ale tam ich nie ma. Czytaj ze zrozumieniem.
Part 87 nie jest żadną konsekwencją co ma piernik do wiatraka.
Wyraźnie jest napisane że strzała oznacza że jazda z pasa na którym jest umieszczona i znów to samo. Jej tam nie ma. Czytaj ze zrozumieniem.
Czy w Art. 22 jest cokolwiek napisane z którego pasa wolno zawracać?, to ty tylko dopisując własne widzi mi się łączysz różne przepisy, których nie da się połączyć.
Istota strzałek polega na tym ze jeśli są to należy się do nich bezwzględnie stosować, jeśli ich nie ma to art. 22 nie mówi nic o tym jak mamy zawracać. Ustawodawca gdyby chciał aby zawracać z lewego pasa to umieściłby w Art 22.2.2 dopisek „lub zawrócić”, ale tam go nie ma. Z tego wynika że pozostawił dowolność w zachowaniu. Fakt wyboru lewego pasa przy zawracaniu i braku strzałek jest tylko i wyłącznie zasadą umowną. To że ty zabraniasz zawracania z prawego pasa nie znaczy że ustawodawca tak chciał. Twoja pomocna dłoń nie ma związku z PRD, używaj rozumu tam gdzie należy byś nie pisał bzdur. Par. 36 wyraźnie mówi co to jest ruch okrężny, a ty z uporem maniaka powtarzasz te same błędy w rozumieniu PRD.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 07 stycznia 2015, 12:18

szoferemeryt napisał(a):jeśli by nie było tego dopisku „na którym się znajdują” to zgoda, ale tam ich nie ma.
Tak jak myślałem... Uważasz, że skoro na powierzchni skrzyżowania nie kontynuowano malunku strzałek P-8x, to znaczy że wjeżdżasz na nowy pas ruchu (nowej, odrębnej jezdni - tudzież: obwiedni ronda). Na "rondach - lotniskach wokół rynku" być może tak właśnie to wygląda. ...i tym samym 20% miasta Głogów to jedno skrzyżowanie.
P.S. Idąc na zakupy mówisz zatem: idę na skrzyżowanie po nowe buty.

szoferemeryt napisał(a):Czy w Art. 22 jest cokolwiek napisane z którego pasa wolno zawracać?
Znak B-21 "Zakaz skrętu w lewo". Wyjaśnisz, dlaczego oznacza on RÓWNIEŻ zakaz zawracania (co napisano)... Bo skoro zawracając Ty wmówiłeś sobie, że skręcasz w lewo, to czyż nie szkoda papieru i druku? Uznaje się w wykładni prawa, że treść przepisu nigdy nie jest zbyteczna. Gdyby jakaś jego część była zbyteczna, to by jej nie zredagowano.

szoferemeryt napisał(a):Istota strzałek polega na tym ze jeśli są to należy się do nich bezwzględnie stosować, jeśli ich nie ma to art. 22 nie mówi nic o tym jak mamy zawracać.
Mam nadzieję, że nie masz wątpliwości, jaki kierunkowskaz włączyć przed zawróceniem na skrzyżowaniu. Możliwości są dwie.
szoferemeryt napisał(a):Par. 36 wyraźnie mówi co to jest ruch okrężny
I wyraźnie nie mówi, że wjeżdżając na "klasyk rondo" a później je opuszczając skręcasz w prawo (rzekomy nakaz skrętu w prawo żeby Art. 22.3. dało się podpiąć.... :lol: ).

szymon1977 napisał(a):Dlaczego zawracający ma jechać blisko lewej krawędzi? Odpowie ktoś w końcu?
Szerszon odpowiedział. Kierunkowskaz musi być włączony zawczasu i wyraźnie: od momentu zamiaru powzięcia manewru, poprzez czas jego wykonywania aż do momentu jego ukończenia (i ani sekundy dłużej).
Po drugie zamiar skręcEnia a nie skręcAnia. Niby z Ciebie tak drobiazgowo podchodzący do przepisów PoRD ekspert od wykładni prawnej. Tyle ma to wspólnego ze ścisłością i skrupulatnopścią, co znaczenie słownikowe hasła "skręcać".
W momencie skręcAnia posiadasz zamiar skręcEnia(wykonujesz jakąś czynność w czasie, aby doprowadzić do ją do końca). Natomiast w czasie skręcAnia istotnie utraciłeś zamiar skręcAnia. Tylko że w Art. 22.2. użyto trybu dokonanego "skręcić".
P.S. Trolluj dalej w odporności na wiedzę.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 07 stycznia 2015, 12:53

szymon1977 napisał(a):
W którym miejscu ?
Art.22.2.2. vs zajmowanie lewgo pasa przez SKRĘCAJĄCEGO. Analiza porównawcza wykazuje, że PoRD swoje - a Ty swoje.

BTW, strzałki też nie mówią "którym pasem" a "z którego".
Twoje braki w przepisach są przerażające. Dylek linkował ci juz kiedys z 220 w temacie znaku F-10, gdzie wyraźnie jest napisane o kierunkach jazdy przez skrzyżowanie. czyli także , "którym pasem". Wniosek ? Naucz się czytać ze zrozumieniem przepisy.

szoferemeryt
Zwróć uwagę na pogrubienie, jeśli by nie było tego dopisku „na którym się znajdują” to zgoda, ale tam ich nie ma. Czytaj ze zrozumieniem.

Widzisz, jednak nie masz pojęcia o przepisach. Poszukaj sobie w 220 o F-10 :wink:
W celu zrozumienia znaczenia znaków jak to napisali w Art 7.3
Part 87 nie jest żadną konsekwencją co ma piernik do wiatraka.

Nie ? :lol: czyli bez wyznaczonych pasów ruchu ze strzałkami jedziesz sobie w lewo od prawej krawędzi ? Bo ci nie namalowali ?
To ma piernik do wiatraka, ze zarówno art 22.2 jak i paragraf 87 dotyczą zmiany kierunku jazdy.
Czy w Art. 22 jest cokolwiek napisane z którego pasa wolno zawracać?, to ty tylko dopisując własne widzi mi się łączysz różne przepisy, których nie da się połączyć.
:lol: :lol: :lol:
Nie ma, ale przy lewej krawędzi, jak pasy ruchu są nawet niewyznaczone jest lewy pas, a nie prawy.
Te dwa przepisy, jak napisałem powyżej dotyczą zmiany kierunku jazdy- przykro mi ,że tego nie jesteś w stanie doczytać.
To są podstawy czytania ze zrozumieniem, a ty śmiesz mi zarzucić, że podaję dwa przepisy które nie maja ze soba nic wspólnego. :lol:
Szanowny userze- to kompromitacja.

Istota strzałek polega na tym ze jeśli są to należy się do nich bezwzględnie stosować, jeśli ich nie ma to art. 22 nie mówi nic o tym jak mamy zawracać.
Podtrzymuje zdanie, ze też nie masz zielonego pojęcia o przepisach jak szymon.
Gdzie jest napisane bezwzględnie ? :D
Art 22.2 określa, jak mamy zmienić kierunek jazdy w lewo. Naturalną konsekwencją jest fakt zawarty w paragrafie 87, gdzie napisali, że można zawracać z pasa do skrętu w lewo pod pewnymi warunkami.
Nic nie napisali, że jest taka możliwość z innych pasów.Oczywiście to było za trudne dla ciebie, a już o tym pisałem.
Wystarczy dodać dwa do dwóch.
. Z tego wynika że pozostawił dowolność w zachowaniu.
:lol: :lol: :lol:
Idiotyzm.
Fakt wyboru lewego pasa przy zawracaniu i braku strzałek jest tylko i wyłącznie zasadą umowną.
Idiotyzm. Tylko dla takich osobników jak ty i szymon, którzy nie znają lub nie umieją połączyć przepisów dotyczących zmiany kierunku jazdy.

To że ty zabraniasz zawracania z prawego pasa nie znaczy że ustawodawca tak chciał
:lol: :lol: :lol: idiotyzm. Było by to napisane przy strzałkach do jazdy na wprost lub skrętu w prawo.
Poza tym spólne cechy zawracania i skrętu w lewo występują przy sygnalizatorze S-3, jak i przy znakach B-21 i B-23. B-22 nie doczekał sie tej zbieżności :lol:

. Twoja pomocna dłoń nie ma związku z PRD, używaj rozumu tam gdzie należy byś nie pisał bzdur. Par. 36 wyraźnie mówi co to jest ruch okrężny, a ty z uporem maniaka powtarzasz te same błędy w rozumieniu PRD.
Bo nie masz pojęcia o przepisach, jak tu wykazałem.
Paragraf 36 mówi o skrzyżowaniu i objechaniu wyspy z własciwej strony, a nie o prostowaniu ronda i zawracaniu wbrew Art 22.2 i F-10 oraz P-8x :lol:
Jak na razie użyłem rozumu i pokazałem ci twoje "sprawy umowne" tak jak Pan Dworak sie "umawiał" :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości