Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 23 września 2014, 07:47

szymon1977
A dlaczego niby niewłaściwego?

Mam propozycję. Skręcaj w lewo na zwykłym skrzyżowaniu. Zajmij lewy pas przed skrzyżowaniem.
W czasie jazdy na powierzchni skrzyżowania zmień koniecznie na prawy i skręć w lewo i udawaj zdziwionego, co jest nie tak.
Dziel dalej przepisy na te które obowiązują doi skrzyżowania, a później na te , które obowiązują na skrzyżowaniu.
Jeśli nie opuściłeś jeszcze skrzyżowania to manewr skrętu w lewo uważasz za zakończony ? :wink:
A może to tylko
Nie. Przepisy i myślenie..mówi ci to coś ?


=====

Ale jaką niby drogą? Możesz mi ją wskazać? Przecież na skrzyżowaniu nie ma jednej drogi, a jest dróg wiele... zaraz, zaraz, jak to szło...

Tą , która przecina skrzyżowanie. Jeśli nie wiesz która to , to proponuje zacząć od Art 2 i podstawowych definicji.

Oczywiście, że widzę różnicę pomiędzy całym skrzyżowaniem a skrzyżowania fragmentem.
Sondze, ze wontpie...gdybys widział, to nie wrzucałbyś co stronę tego rysunku.

Nie widzę za to różnicy pomiędzy strzałką na rys E, a strzałkami na rys A-D.

Strzałki faktycznie są identyczne...czarne, zagięte w tym samym miejscu..."bo widać"..ale co to ma wspólnego z kierunkiem jazdy ?
Bo z tego co widać to na rys E pojazd tak samo skręca jak na rys A-D, a za pomocą przepisów nie udało się Wam temu zaprzeczyć.
"bo widać" :lol: ostatni argument, jaki ci pozostał.
A przepisy były juz podawane wielokrotnie..że sie nie przebiły...a ty beszczelnie skłamałeś :D , ze poświęciłeś czas na czytanie PoRD.
Ściemniacie i podajecie sprzeczne ze sobą wersje.
Kombiemu przy zjeździe z ronda zmienia sie kierunek jazdy , "bo skręca" ..natomiast w dyskusji o "łamanym pierwszeństwie" juz mu nie przeszkadzało, 'że skręca"
Tobie namaluje fragment zakrętu i taką samą małą czarną gustowna strzałeczkę i będę ci wciskał ciemnotę, że skręcam .."bo widać" i udowodnij mi na podstawie przepisów, że nie skręcam :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » wtorek 23 września 2014, 08:10

Drezyna napisał(a):Jeśli przyjmiemy, jak chcą niektórzy, że "ruch" i "jazda" to pojęcia z pełną świadomością i precyzją rozróżniane przez ustawodawcę, to kto mi wyjaśni przed snem dlaczego na przykład:
2.23 "ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu"
16.5 "...chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych."

Nie są rozróżniane. Doskonale to widać np. w definicji znaku f-11, gdzie raz mówi się o kierunkach jazdy, a za chwilę o kierunkach ruchu.
Zresztą wiadomo, że jazda to jest ruch pojazdu. Gdyby ustawodawca chciał rozróżnić te pojęcia zdefiniowałby je osobno w art.2.
Oczywiście "warszawiak" na potrzeby swojej specjalnej teorii rozróżnia te pojęcia, jednak zapytany o definicję jednego i drugiego, nic nie jest w stanie wydukać.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » wtorek 23 września 2014, 09:35

szerszon napisał(a):na bardzo prostej podstawie.
Nie masz oddzielnych przepisów dotyczących poszczególnych skrzyzowań.
A ruch okrężny oznaczony C-12 bierze się stąd, abyś nie pojechał "pod prąd"

Proste przecięcia też wynikają z działania człowieka.
Kupa piachu na środku skrzyżowania i jak dzieci we mgle...

No czytam i nie mogę sie dopatrzyć sensu. Dla ciebie jazda na wprost to musi być prosto jak w m....strzelił, co jest założeniem kompletnie bezsensownym, czemu daje wyraz F-10 i T-18. Nie możecie tego przełożyc an swój język, bo sie nie da zabzdurzyć oczywistego rozwiązania

A nie tak dawno tłumaczyłeś mi że A-7 nie ma żadnego znaczenia, bo jak pisałeś jest to tylko przepis ogólny. Ważnym jest przepis par 36.2, który jest przepisem szczególnym i brzmi ;
„Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie”.
Czyli że w tym kontekście C-12 jest ale go nie ma, gdyż łącznie oznaczają tylko pierwszeństwo.
Rozumiem żę znak C-12 powinien stać na wyspie, dopiero wtedy zachowany byłby ruch okrężny jak to jest choćby we Francji, gdzie stawia sie znaki z grupy C- na wyspie.
Stosując wybiórczo twoją metodę, w art. 2.14 nie pisze nic o ruchu okrężnym. To niby dlaczego mam wierzyć na słowo że jest tam ruch okrężny?
Jest od drodze wewnętrznej, dojeździe do obiektu czy nawet o drogach gruntowych, a o ruchu okrężnym jakich jest tysiące ani słowa.
Kupa piach wg ciebie to ruch okrężny, przecież to śmieszne.
No właśnie nie widzisz albo nie chcesz widzieć różnicy w pokazanych dwóch skrzyżowaniach z których jedno to ruch okrężny, a drugie to coś co nie ma nic wspólnego z ruchem okrężnym. Jeśli ktoś jedzie prosto to nie okrężnie. Wstawienie znaków F-10 i T-18 nic ci nie da bo rozmowa o czymś innym. Nie wstawiaj serpentyn bo to również jest śmieszne bez związku tematem.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » wtorek 23 września 2014, 09:51

szymon1977 napisał(a):A do czasu ich przedstawienia będę za zmianę kierunku jazdy uważał to, co wprost z użytego w PoRD określenia wynika, a mianowicie kontynuowanie jazdy w kierunku innym niż dotychczasowy.
Przepisy zostały już podane i czekają. Nie jestem Tobą, żeby w co drugim poście powielać takie same informacje (np. rysuneczki).
szymon1977 napisał(a):Z pewnością nie jest to Art.22.2.2. bo ten zobowiązuje do zajęcia lewego pasa ruchu ZAMIERZAJĄCEGO SKRĘCIĆ, a nie SKRĘCAJĄCEGO.
Zamierzającym skręcić jest również ten, kto nie zakończył skręcenia, choć je rozpoczął :-) Doskonale odpowiada to obowiązkowi używania kierunkowskazu aż do momentu zakończenia manewru zmiany kierunku jazdy. Tak mówi przepis Art. 22.5. PoRD. W dodatku chyba nie bardzo orientujesz się, w jakim celu powstał Art. 22.2./3.. I teraz domagaj się, abym w PoRD szukał celu w jakim powstał ww przepis 8) Tak wygląda dyskusja z Tobą... zabawnie jest, muszę to przyznać.
szymon1977 napisał(a):Z pewnością nie jest to także strzałka F-10, bo ta pokazuje, Z KTÓREGO pasa ruchu, a nie KTÓRYM pasem ruchu ma jechać.
Po co w ogóle znaki F-10, P-8 - skoro Szymony tuż po wjeździe na powierzchnię skrzyżowania, wjadą na dowolny pas ruchu? ...i, o zgrozo, będą skręcać od prawej krawędzi w lewo... no bo przecież zamierzali skręcić w lewo, to się ustawili przy lewej... a jak długo powinni przy niej pozostać - nie napisano w PoRD ale to wynika z PoRD... Dajcie dowody z PoRD :lol:

Szymon pomyślałbyś trochę :idea:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Drezyna » wtorek 23 września 2014, 11:59

kombi napisał(a):Nie są rozróżniane.

A przynajmniej ustawodawca nie jest konsekwentny, więc nie wiem skąd się wzięło przekonanie, że kierunek ruchu i kierunek jazdy to dwa precyzyjne, jasne, odrębne określenia.
Dla wyznawców teorii, że ruch to nie jazda, mam propozycję, aby ustępując pierwszeństwa powstrzymywali się od ruchu (drogowego).
Wniosek - trudno budować spójną teorię ruchu okrężnego na fantasmagoriach.

I jeszcze quiz:
Czy można skręcać w lewo zmieniając kierunek jazdy w prawo przy nakazanym kierunku ruchu na wprost?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » wtorek 23 września 2014, 12:34

Drezyna napisał(a):I jeszcze quiz:
Czy można skręcać w lewo zmieniając kierunek jazdy w prawo.
To nonsens.
Pytanie typu: Czy można jechać do przodu i jednocześnie cofać, albo czy można zmienić kierunek jazdy, jednocześnie nie zmieniając kierunku swojego ruchu.... :lol:
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » wtorek 23 września 2014, 12:48

LeszkoII napisał(a):"Na najbliższym skrzyżowaniu proszę skręcić w lewo" - taka komenda pada z ust egzaminatora.
Wtedy prawy migacz, stajemy na poboczu i pytam ćwoka, co ma na myśli.
LeszkoII napisał(a):Jak na każdym(innym) skrzyżowaniu o większej niż jedna możliwości skrętu w lewo. Czyżbyś i tam kombinował bez lewego a za to z prawym "zjazdowym" kierunkowskazem?
dylkowi sto lat temu wytłumaczyłem i pojął- Ty nie wiesz jak wyraźnie sygnalizować w lewo na skrzyżowaniu, powiedzmy w kształcie gwiazdy, tylko jedziesz w "drugą w lewo", a migasz 50m wcześniej? Gratuluje poziomu świadomości!
dylek napisał(a):piszemy tu o rondach oznaczonych A-7+C-12 - nie zauważyłeś, że takie własnie wkleiłem i o takich się tu rozmawia ?
Ja tak bym chciał, ale widzę, że niektórzy bardzo chętnie dokładają kolejna znaki- F10, P8, linie w różne wzorki- dla Ciebie to wszystko jedno? Tez nie widzisz nic poza C12+A7?
dylek napisał(a):
kombi napisał(a):Obydwa pojazdy skręcają w prawo.
Który robi to poprawnie?

Obydwa pojazdy opuszczają skrzyżowanie... nie wiem na jakiej podstawie określasz to skrętem w prawo ?
Bo tak widać? Bo mają prawy kierunkowskaz, a nie jest to zmiana pasa?
I dla porządku- nikt nie mówi którędy wjechały- do dyspozycji tylko tyle: może powiesz, że na pewno skręcają w lewo? A ja mogę powiedzieć, że na pewno skręcjaą w prawo. I mam podstawy dla takiej pewności- j.w.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » wtorek 23 września 2014, 13:06

LeszkoII napisał(a):Zamierzającym skręcić jest również ten, kto nie zakończył skręcenia, choć je rozpoczął
Ha, ha, ha... ale ubaw! Potraktuję to jako poranny dowcip na poprawienie humoru :-) Skręcanie jest określeniem obejmującym całą czynność od początku do końca. Więc jeżeli ktoś zamierza skręcić zamierza wykonać tę czynność od początku do końca. Skręcający może co najwyżej zamierzać dokończyć skręcanie, czyli dokończyć tę czynność a nie wykonać ją od początku do końca rozpocząć ją jeszcze raz, ewentualnie skręcanie przerwać i pojechać w maliny.


Panowie LeszkoII i Szerszon, bez obaw! Ja nie nazywam nie wiedzieć czemu całego przejazdu przez skrzyżowanie skręceniem w lewo a tylko jego część (jeżeli oczywiście podczas tej części przejazdu faktycznie w lewo skręcam). Więc aż do momentu faktycznego rozpoczęcia skręcania w lewo zajmować będę lewy pas.

Zastanawiające natomiast, dlaczego Wy, podczas tego Waszego wielkiego skręcania w lewo obejmującego cały przejazd przez skrzyżowanie zajmujecie cały czas lewy pas, skoro Art.22.2.2. skręcającego nie obowiązuje, a strzałka F-10 przed skrzyżowaniem nie określa którym pasem należy w lewo skręcać. A może jednak Art.22.2.2. obowiązuje także skręcającego choć napisano inaczej, a strzałka F-10 określa, którym pasem należy skręcać w lewo choć także napisano inaczej? A może znacie jakieś przepis zabraniającemu skręcającemu w lewo zmienić pas na dowolny w lewo prowadzący (skup się Leszko, skręcającemu a nie zamierzającemu skręcić)?
-----
LeszkoII napisał(a):Przepisy zostały już podane i czekają.
Owszem. Podane zostało wiele przepisów. Nawet kilka naraz. Ale z żadnego jak dotąd i z ich połączenia także nie wynika, że cały przejazd przez skrzyżowanie w kierunku jest jednym wielkim skręcaniem czy zmianą kierunku jazdy właśnie w tym kierunku. Czekam na cokolwiek potwierdzającego Waszą teorię. Bo na razie to w bez opamiętania zaprzeczacie rzeczywistości a nie potraficie wyjaśnić dlaczego. Nic, tylko puste słowa o dowodach w PoRD - a tych dowodów wciąż brak.
-----
kombi napisał(a):...czy można zmienić kierunek jazdy, jednocześnie nie zmieniając kierunku swojego ruchu...
Oczywiście, że nie jest to możliwe. Jazda jest właśnie formą ruchu wykonywaną przez pojazd. Więc skoro pojazd zmienia kierunek własnej jazdy zmienia także kierunek własnego ruchu. Inaczej się nie da. No ale jak ktoś kierunek ruchu odbywającego się w danym miejscu (np. w miejscy oznaczonym T-18 lub C-12) przypisuje kierunkowi, w którym sam porusza...
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 23 września 2014, 13:22

kombi
Oczywiście "warszawiak" na potrzeby swojej specjalnej teorii rozróżnia te pojęcia, jednak zapytany o definicję jednego i drugiego, nic nie jest w stanie wydukać.

Poczekam aż sie zmierzysz z sytuacja F-10 i T-18..potem możesz sobie "dukać" :wink:

szoferemeryt
A nie tak dawno tłumaczyłeś mi że A-7 nie ma żadnego znaczenia,

A po co plątasz teraz w to A-7 ?
Przecież jest dysputa o kierunkach jazdy i ruchu, a nie o pierwszeństwie ?
Wynika z tego, ze faktycznie nie wiesz o co ci chodzi.
Rozumiem żę znak C-12 powinien stać na wyspie, dopiero wtedy zachowany byłby ruch okrężny jak to jest choćby we Francji, gdzie stawia sie znaki z grupy C- na wyspie.

Też nie..po co powołujesz sie na przykłady z obcych landów , skoro nie masz pod ręką ichniejszego PoRD ?
W Holandii rysuje sie P-13 przed przejazdem dla rowerów i co z tego ?
Będziesz we Francji to będziesz sie wtedy martwił jak pojechać.
Będziesz w Stanach to wtedy będziesz sie martwił kto pojedzie pierwszy gdy na każdym wlocie stoi B-20 :lol: Rozmydlasz temat uciekając w niewiadomopoco w wątki poboczne.
To niby dlaczego mam wierzyć na słowo że jest tam ruch okrężny?

Bo go nie ma w takim rozumieniu jakie pewnie chciałbys przeczytać.
C-12 wskazuje jedynie kierunek z której strony trzeba mieć wyspę.
Nie ma nic o kierunku jazdy, jak wydedukował( wydukał ?) kombi..."bo widać" :lol:

Kupa piach wg ciebie to ruch okrężny, przecież to śmieszne.
A nie krążysz wokół tej kupy piachu ? :wink:
No właśnie nie widzisz albo nie chcesz widzieć różnicy w pokazanych dwóch skrzyżowaniach z których jedno to ruch okrężny, a drugie to coś co nie ma nic wspólnego z ruchem okrężnym.
Jest tylko różnica w pierwszeństwie.
Na takim samym skrzyzowaniu raz ci postawie c-12+A-7 i pierwszeństwo maja pojazdy jadące po skrzyzowaniu, a na drugim identycznym postawie ci D-1-A-7 i C-9/C-2 i kierunki jazdy nie zmienią ci sie ani o jotę....
Gwarantuje ci ,że "to widać" :lol:

Wstawienie znaków F-10 i T-18 nic ci nie da bo rozmowa o czymś innym.
Nie mam zamiaru nic wstawiać. Jeśli tego nie widzisz to jest kolejny dowód, ze jednak nie czytasz ze zrozumieniem.
Przykład powyższego oznakowania podaję specjalnie dla szymona i kombiego, dla których kierunek ruchu i jazdy jest tym samym zawsze i wszędzie.
Mam na tabliczce nieoczekiwaną zmianę kierunku ruchu a pomimo tego jadę na wprost, ponieważ wynika to ze znaku F-10 i zawartych na nim strzałek określających kierunki jazdy
Pomimo tego ,ze mój kierunek jazdy jest "prosto" wykonuje ruch kierownicą.
Ma to uświadomić ( na razie to syzyfowa praca) dwóm wyżej wymienionym userom, że ruch kierownica w prawo nie jest tożsamy ze zmiana kierunku jazdy.
na chwile obecna jest to grochem o ścianę, ponieważ kierunek ruchu i jazdy to dla nich to samo i cóż poradzisz...

Drezyna

więc nie wiem skąd się wzięło przekonanie, że kierunek ruchu i kierunek jazdy to dwa precyzyjne, jasne, odrębne określenia.
Proponuje wejść w spółke z kombim i zmierzyć sie z podanym przeze mnie przykładem F-10 i T-18..to trochę trudniejsze niż machanie łopatką w ziemi

przy nakazanym kierunku ruchu na wprost?

To sie nadaje do cytatów stulecie.
Możesz wskazać przepis, który nakazuje kierunek ruchu na wprost ? :wow:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 23 września 2014, 13:42

szymon1977
Panowie LeszkoII i Szerszon, bez obaw!
Obawiam sie jedynie tego, ze znowu czmychniesz na miesiąc nie podając żadnego argumentu.
Jeszcze sie obawiam, ze nie reagujesz na postawione pytanie tylko dalej swoje , "bo widać"
Skręcanie jest określeniem obejmującym całą czynność od początku do końca.

W tym temacie też nie byłeś łaskaw odpowiedzieć na moje pytanie.
dlaczego Wy, podczas tego Waszego wielkiego skręcania w lewo obejmującego cały przejazd przez skrzyżowanie zajmujecie cały czas lewy pas, skoro Art.22.2.2. skręcającego nie obowiązuje, a strzałka F-10 przed skrzyżowaniem nie określa którym pasem należy w lewo skręcać.

czy masz problem ze zrozumieniem tego co napisałem w poprzednim poście do ciebie ?
Chyba tak, bo widzę ponowne pytanie, jakbym nic nie napisał.
Jakbys nie zauważył to oznakowanie na F-10 nie jest sprzeczne z Art 22.2. :wink:
Juz ci raz łomot sprawiliśmy z dylkiem pokazując dyspozycje F-10..widocznie potrzebujesz powtórki, bo masz problem z pamięcią :wink:

Czekam na cokolwiek potwierdzającego Waszą teorię.
Dostałeś. Tylko zrozum. My teraz poczekamy na potwierdzenia twojej...tylko plizzzz..Nie pisz "bo widać"

zmienia kierunek własnej jazdy zmienia także kierunek własnego ruchu.
Ktos mi tu kiedys pisał ,ze przy T-18 nie zmienia kierunku ruchu pojazd tylko przebieg drogi..to teraz mamy własny kierunek ruchu?
Nowomowa...

.
..czy można zmienić kierunek jazdy, jednocześnie nie zmieniając kierunku swojego ruchu...
Tu też widze brak konsekwencji...to normalne.
Podejrzewam,ze pytanie miało brzmieć dokładnie odwrotnie, ponieważ w oryginalnym brzmieniu nikt czegoś takiego nie napisał :lol:
Ale wynika to zapewne z tego, ze kierunek jazdy i kierunek ruchu jest tym samym :wink:
Czy mozna zmienic kierunek ruchu nie zmieniając kierunku jazdy ?
Tak.
Aby nie zmuszać do przydługawej zadumy... zakręt. oznaczony A-2 dla przykładu jakby ktoś miał wątpliwości.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » wtorek 23 września 2014, 13:48

Nu, ale masz tu prosty rysunek- co robią te pojazdy?
kombi napisał(a):Obrazek
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 23 września 2014, 13:57

Jadą...
Wtedy prawy migacz, stajemy na poboczu i pytam ćwoka, co ma na myśli.
Co ciebie, prosty człowieku upoważnia do określenia ćwokiem egzaminatora wydającego polecenie zmiany kierunku jazdy w lewo na skrzyżowaniu ?
Taki "ćwok" w takim przypadku powinien zaproponować przesiadke i odbycie ponownego kursu PJ w szkole, gdzie nie prostują ronda.
==========================
pamietaj tylko, ze pobocza może nie być i nie masz gdzie stanąć. Pamiętaj równiez o 10 metrach od skrzyżowania. :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » wtorek 23 września 2014, 14:07

Swój swojego zawsze pozna. Egzaminator mógłby Cię zacytować i polecić: "JEDŹ Pan... tam".
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » wtorek 23 września 2014, 14:12

Drezyna napisał(a):nie wiem skąd się wzięło przekonanie, że kierunek ruchu i kierunek jazdy to dwa precyzyjne, jasne, odrębne określenia.
Nie twierdzimy(będę pisał za siebie), że te określenia nie mogą być synonimami lub jedno wypełnia cechy drugiego. Owszem uznaję, że ruch pojazdu to jazda a ruch pieszego to chód. W tym kontekście pojęcie "ruch" ma wymiar ogólniejszy niż jazda, chód. Kontekstów, w jakich padają słowa ruch, jest cała masa w PoRD, począwszy od tytułu ustawy - "o ruchu drogowym" :)
Synonimów używa się po to, żeby wyeliminować niestylistyczne zwroty typu: jazda pojazdu, poruszać się pasem ruchu.

Jednakże!... Skoro w tytule Art. 22. czytamy o kierunku jazdy i pasie ruchu, nie zaś o kierunku ruchu i pasie jazdy, to ze względów formalnych - najbezpieczniej nazywać rzeczy po imieniu(oryginalnie) a synonimy stosować w ostateczności.

Grunt to zrozumieć, kiedy mamy do czynienia z kierunkiem jazdy(lub synonimicznie - kierunkiem ruchu) w sensie Art. 22. Zrozumienie wymaga analizy różnych aspektów występowania słowa ruch. Przecież strzałka na D-3, choć wskazuje kierunek ruchu, to nie znaczy tego samego, co strzałka na C-5, która też wskazuje kierunek ruchu(oryginalnie: jazdy).

Natomiast traktowanie słów ruch i jazda jako synonimy zawsze i wszędzie, z góry musi prowadzić na manowce, co łatwo wykazać, posługując się tekstem PoRD.
Drezyna napisał(a):Wniosek - trudno budować spójną teorię ruchu okrężnego na fantasmagoriach.
Akurat w tym wątku przewijały się próby bronienia tezy, że znak C-12 wskazuje kierunek jazdy w sensie Art. 22. Zapadła mi w pamięci 'wykładnia', w które powoływano się na zmianę kierunku jazdy z nieokrężnej na okrężną i z powrotem na nieokrężną. Wykładnia została z uśmiechem obalona a jej autor zmuszony był zmienić konto :)
============
maryann napisał(a):Ty nie wiesz jak wyraźnie sygnalizować w lewo na skrzyżowaniu, powiedzmy w kształcie gwiazdy, tylko jedziesz w "drugą w lewo", a migasz 50m wcześniej? Gratuluje poziomu świadomości!
Tak właśnie robię, tak należy postępować, zgodnie z Art. 22.5.. A Ty wprowadzasz w błąd jadących z przeciwnego kierunku, którzy myślą że pojedziesz na wprost a tu nagle 2 szybkie click i kto winny? Wyraźnie na pewno nie zasygnalizowałeś, a zawczasu to już w ogóle.
szymon1977 napisał(a):Skręcający może co najwyżej zamierzać dokończyć skręcanie, czyli dokończyć tę czynność a nie wykonać ją od początku do końca rozpocząć ją jeszcze raz, ewentualnie skręcanie przerwać i pojechać w maliny.
W Art. 22.2. czytam "jeśli zamierza skręcić" i żadne Twoje wywody nie są tu potrzebne. Tryb dokonany skręcić a tryb niedokonany skręcać. Zamierzam skręcić, więc zbliżam się, skręcam(jeszcze nie skręciłem) i wreszcie skręciłem. Kierunkowskaz wyłączyłem po skręceniu a nie w momencie rozpoczęcia skręcania.
szymon1977 napisał(a):a strzałka F-10 określa, którym pasem należy skręcać w lewo choć także napisano inaczej?
"§ 72. 1. Umieszczony obok jezdni znak F-10 "kierunki na pasach ruchu" wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z poszczególnych pasów ruchu."
Na wlocie napotykasz F-10 ze strzałką do skrętu w lewo, który wskazuje jak zmieni się kierunek jazdy. A w "220" napisano, że F-10 na wlotach wyznacza kierunki jazdy przez skrzyżowanie. Wniosek? Zmiana kierunku jazdy następuje przez skrzyżowanie.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » wtorek 23 września 2014, 14:23

LeszkoII napisał(a):
maryann napisał(a):Ty nie wiesz jak wyraźnie sygnalizować w lewo na skrzyżowaniu, powiedzmy w kształcie gwiazdy, tylko jedziesz w "drugą w lewo", a migasz 50m wcześniej? Gratuluje poziomu świadomości!
Tak właśnie robię, tak należy postępować, zgodnie z Art. 22.5.. A Ty wprowadzasz w błąd jadących z przeciwnego kierunku, którzy myślą że pojedziesz na wprost a tu nagle 2 szybkie click i kto winny? Wyraźnie na pewno nie zasygnalizowałeś, a zawczasu to już w ogóle.
Winny - czemu? Co, nie widzę, że mam ustąpić skręcając w lewo? Za to ten z drugiej wyjeżdża, bo widzi migającego więc i skręcającego przed nim- a ten nie- jedzie dalej po kolizyjnym. To Ty i s-ka macie problem z oczami(na dwóch pasach widzisz osiem, linie tak- a Ty siak....). I bardzo nie wkurzają goście(bo codziennie jadę przez takie skrzyżowanie)co miga w prawo a jedzie prosto, a potem skręca w prawo.
Błąd: zbyt wcześnie i niewyraźnie.
To samo proponujesz na rondzie.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości