Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie P-2

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie P-2

Postprzez szoferemeryt » wtorek 26 sierpnia 2014, 09:44

Którą z wartości przyjmuje się jako szerokość pojazdu.
Przykładowo: instrukcja jednego z Opli podaje trzy szerokości
Rozstaw kół (środek opony) – 1558 mm
Zewnętrzna krawędź karoserii – 1814 mm
Wraz z lusterkami – 2013 mm
W definicji np. linii P-2 jest napisane o zakazie przejeżdżania i najeżdżania.
Który z tych wymiarów należy przyjąć, że najechaliśmy lub przejechaliśmy P-2?
Najeżdżamy kołem, tyle że lusterko już wcześniej znalazło się na linii.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie

Postprzez kg1956 » wtorek 26 sierpnia 2014, 14:51

W przypadku przejeżdżania pod uwagę bierzemy cały pojazd.
W przypadku najeżdżania - oponę.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie

Postprzez szoferemeryt » wtorek 26 sierpnia 2014, 18:57

kg1956 napisał(a):W przypadku przejeżdżania pod uwagę bierzemy cały pojazd.

Cały pojazd, znaczy cały gabarytowo poza linią, czy np. samo lusterko poza linią ciągłą.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie

Postprzez LeszkoII » wtorek 26 sierpnia 2014, 19:28

Odpowiedź na pytanie kryje się w pytaniu (wybacz Szoref :) ) "Dlaczego przekraczanie linii jest niedozwolone?".
Chodzi o wyeliminowanie kolizyjności. Trochę śmiesznie wyglądałoby uznawanie przekroczenia linii jako najechanie kołami... choćby w przypadku autobusu :D
Pomyśl jeszcze z innej perspektywy. Masz linię P-14 i sygnał czerwony. Zatrzymuje się autobus. Czy istotna jest pozycja linii względem obrysu pojazdu czy względem położenia przedniej osi kół?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie

Postprzez rusel » wtorek 26 sierpnia 2014, 20:41

kazdy kandydat na zawodowego kierowce autobusu badz ciezarowki na egzaminie panstwowym oceniany jest z umiejętności "manewrowania pojazdem", ma on za zadanie stosować się do znaków poziomych na stanowiskach gdzie nie może wyjezdzac "obrysem pojazdu nad wyznaczone linie".
To już powinno dać do myślenia. Kto myśli niech wyobrazi sobie pojazd specjalistyczny z urządzeniem wystającym na 2 metry do przodu poza kabinę kierowcy, jeżeli będzie szukał punktu zatrzymania swojej przedniej osi wzgłedem linii to znaczy że ma kłopot ze zrozumieniem drogowego środowiska w jakim się znalazł prawdopodobnie przez przypadek.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie

Postprzez szoferemeryt » wtorek 26 sierpnia 2014, 22:22

Ja pytam o linie P-2 a nie P-14 czy gabaryty pojazdu, zadaje konkretne pytanie o oczekuje konkretnej odpowiedzi. Leszko i rusel, wiadomo jaki jest podtekst Waszych niby odpowiedzi, więc nie próbujcie dyskredytować innych bo sami narażacie się na śmieszność.
Dlaczego pytam, a dlatego:
https://www.youtube.com/watch?v=zuzHbD_wKCI
i dlatego:
Henq napisał(a):psioczycie na motocyklistę a mam pytanie dlaczego uważacie że motocyklista był na pasie w lewo? z filmu widać że jedzie tuż przy linii przerywanej tak nawet lekko z prawej tej linii, więc co mu zabrania przejechać tak przez skrzyżowanie? (pierwszy motocyklista widać że pojechał z lewoskrętu prosto ale mowa o drugim).

Próbuje się w każdy możliwy sposób wybielić motocyklistę, jeszcze gorzej bo upewnia się jeżdżących w podobny sposób o ich bezkarności. Czy to dobrze?
Dla mnie ewidentnie przekroczył linię.
Pewnie teraz zacznie się, ten spod A-7 nie miał prawa itp.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie

Postprzez LeszkoII » wtorek 26 sierpnia 2014, 22:34

Szofer, przerywanej przekroczyć nie mógł? Po co zakładasz nowy temat, skoro dyskutowaliśmy juz o tej sytuacji, podanej w linku? :D Czy może on przekroczył P-2???
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie

Postprzez szoferemeryt » wtorek 26 sierpnia 2014, 23:00

LeszkoII napisał(a):Szofer, przerywanej przekroczyć nie mógł? Po co zakładasz nowy temat, skoro dyskutowaliśmy juz o tej sytuacji, podanej w linku? :D Czy może on przekroczył P-2???

Uważasz że P-2 wcześniej nie przekroczył i przerywanej też pewnie nie. Gratuluję.
Dlaczego nowy temat? Dlatego, ze sam fakt wyjaśnienia definicji P-2 jest godny nowego tematu. Jeśli uważacie że nie to prosta sprawa - usunąć.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Kiedy uznać że nastąpiło najechanie na lub przejechanie

Postprzez rusel » środa 27 sierpnia 2014, 12:03

W definicji np. linii P-2 jest napisane o zakazie przejeżdżania i najeżdżania.
Który z tych wymiarów należy przyjąć, że najechaliśmy lub przejechaliśmy P-2?


Chyba jeszcze raz powinieneś przeczytać moją odpowiedz...najechać na linię możesz obrysem pojazdu, nie kołem.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości