Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez kg1956 » wtorek 26 sierpnia 2014, 23:54
przez szerszon » środa 27 sierpnia 2014, 00:08
Może być i pięć czasem. Droga dochodzi do ronda i dale szukaj wiatru w polu.
I co z tego ? jest drogą twardą tworzącą skrzyżowanie ?Ta szersza, ta ma inną nawierzchnię, inna znowu inaczej się nazywa lub ma inną numerację.
Pozostań na razie przy klasyku. Tutaj juz macie problem, a wprowadzasz jakies zmienne..na szczęście bez znaczenia.I która jest kontynuacją tej wjazdowej?
przez szymon1977 » środa 27 sierpnia 2014, 04:14
A to rondo pierścieniowe o pięciu wlotach nie jest już "klasyczne"?szerszon napisał(a):Piszemy tutaj o klasycznym rondzie pierścieniowym.
A dlaczego nie, skoro dla każdej wariacji przepisy są te same?szerszon napisał(a):Uprasza się na chwile obecną nie podawać wariacji na ten temat...
No więc podstawowym problemem jest utożsamienie przejazdu przez skrzyżowanie w kierunku ze skręceniem lub zmianą kierunku jazdy w tymże waśnie kierunku. Doskonały przykład, że te dwa fakty mogą występować równocześnie to skrzyżowanie zwykłe "220" rys.8.2.1. Gdy przejeżdżamy w lewo przez to skrzyżowanie to cały przejazd przez skrzyżowanie jest jednym wielkim skręceniem w lewo.szerszon napisał(a):...póki sie nie uporamy z podstawowym problemem.
Także podczas przejazdu na wprost przez to skrzyżowanie skręcam w prawo wjeżdżając na nie, następnie jadę łukiem w lewo a na koniec skręcam ponownie w prawo zjeżdżając z niego. Za to przejeżdżają na wprost przez skrzyżowanie zwykłe faktycznie nie skręcam, ani w lewo ani w prawo.szerszon napisał(a):Na razie powalcz z moja jazdą na wprost.
A jeśli mam A-6b+T-6b? Właściwie to przed którymi ze skrzyżowań będę mieć D-1+T-6a, a przed którymi A-6b+T-6b? Potrafisz odróżnić krechę zmieniającą kierunek na kwadracie od krechy przebiegającej przez kwadrat łukiem?Makabra napisał(a):Jak przed tymi skrzyżowaniami masz znak :
przez dylek » środa 27 sierpnia 2014, 07:03
przez szerszon » środa 27 sierpnia 2014, 07:51
Nie możesz sobie dać rady z rondem o czterech wlotach.Po co sobie utrudniasz ?A to rondo pierścieniowe o pięciu wlotach nie jest już "klasyczne"?
A dlaczego nie, skoro dla każdej wariacji przepisy są te same?
Weźmy dla przykładu klasyczne rondo pierścieniowe "220" rys.8.4.1. Przejeżdżamy przez nie także w lewo. I co widzimy? Podczas przejazdu w lewo przez to skrzyżowanie skręcam w prawo wjeżdżając na nie, następnie jadę łukiem w lewo a na koniec skręcam ponownie w prawo zjeżdżając z niego. A może oczy mnie mylą?
No to pytam się ..jak sygnalizujesz tak wielce oryginalny przejazd na wprost przez skrzyżowanie tą samą drogą ?Także podczas przejazdu na wprost przez to skrzyżowanie skręcam w prawo wjeżdżając na nie, następnie jadę łukiem w lewo a na koniec skręcam ponownie w prawo zjeżdżając z niego.
Tu sie możesz mocno zdziwić ..nawet będzie to widać "gołym okiem"Za to przejeżdżają na wprost przez skrzyżowanie zwykłe faktycznie nie skręcam, ani w lewo ani w prawo.
przez szoferemeryt » środa 27 sierpnia 2014, 08:23
przez Makabra » środa 27 sierpnia 2014, 09:01
szoferemeryt napisał(a):Po co "produkowane" są ronda?
Samo to pytanie daje do myślenia. Część twierdzi że dla upłynnienia ruchu, część twierdzi dla spowolnienia ruchu, jeszcze wielu uważa że dla bezpieczeństwa. Ja uważam że wszystkiego po trosze.
przez szerszon » środa 27 sierpnia 2014, 09:20
Może w Krakowie nie porównują. Macie pewnie inny PoRDNie ma co porównywać skrzyżowania o ruchu okrężnym do skrzyżowań które nie mają ruchu okrężnego
Najbardziej z tego linku
https://www.youtube.com/watch?v=hmbm2oS7UTg
podoba mi się F-11. Taki znak prowadzi do normalności naszych przepisów. Nikt nie powie że "nie ma przy tym znaczenia chwilowe położenie pojazdy… itd", wyraźnie widać że ma jechać łukiem po obwiedni potwierdzając C-12. Nikt nie pojedzie prosto jak w Luborzycy.
przez szoferemeryt » środa 27 sierpnia 2014, 09:39
Rozrysowane wzorowo skrzyzowanie dla zwolenników zawracania prawym pasem. jak sie nie rozumie przepisów to trzeba narysować.
przez kg1956 » środa 27 sierpnia 2014, 09:54
Nie zmieniamy kierunku jazdy jadąc cały czas tą piękną drogą i to niezależnie od tego, że po drodze przejedziemy przez kilka skrzyżowań.
Zgadza się.
przez szerszon » środa 27 sierpnia 2014, 15:20
O skrzyżowaniu...a masz jakiś , który wyklucza rondo ze skrzyżowań ?Robi je czymś wyjątkowym poza C-12, który pokazuje z której strony trzeba mieć wyspę podczas przejazdu przez takie skrzyżowanie i razem z A-7 ustala inne zasady pierwszeństwa ?Jaki przepis upoważnia do podciągnięcia ruchu okrężnego pod definicje skrzyżowania.
A-8 i C-12 wyraźnie wskazują jak mamy zachować się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym - jazda dookoła placu, wyspy, najczęściej po okręgu.
Znowu i tobie sie wydaje..ciekawe czy sygnalizujesz zmianę kierunku ruchu wskazana na T-18..też się wydaje , że kręcisz kierownicą.Potwierdza to realne zachowanie kierujących pojazdami, a nie domniemanie, a raczej urojone zachowanie z kątami prostymi nie mające żadnego potwierdzenia w rzeczywistości ani w PRD.
Jakie zawracanie prawym pasem
Nic. Nie ma kolizji, jeśli wjadą tym samym wlotem itym samym wylotem wyjadą.., a co z Twoją jazdą na wprost z prawego i nieunikniona kolizja ze zjeżdżającym z lewego pasa?
Moje ulubione rondo w Piastowie. Z lewego pasa mozna jechać na wprost według F-10, wystarczy ,że z prawego nie można skręcać w lewo i zawracać.Nie występuje kolizja na dodatek twierdzicie że ten z lewego pasa jedzie na wprost.
Czy jednak będzie tak niezależnie od oznakowania i geometrii tych skrzyżowań?
przez kg1956 » środa 27 sierpnia 2014, 17:04
przez szoferemeryt » środa 27 sierpnia 2014, 18:38
O skrzyżowaniu...a masz jakiś , który wyklucza rondo ze skrzyżowań ?Robi je czymś wyjątkowym poza C-12, który pokazuje z której strony trzeba mieć wyspę podczas przejazdu przez takie skrzyżowanie i razem z A-7 ustala inne zasady pierwszeństwa ?
czy te znaki maja wpływ na kierunek jazdy ?
A jak ci dostawie F-10 przed skrzyżowaniem to będziesz pisał, ze wadliwie oznakowane ?
Znowu i tobie sie wydaje..ciekawe czy sygnalizujesz zmianę kierunku ruchu wskazana na T-18..też się wydaje , że kręcisz kierownicą.
A F-10 przed skrzyżowaniem nie ma uzasadnienia w PoRD, gdzie jest napisane o kierunkach jazdy..urojenie ?
To jedyny argument jaki masz ? mało...
Wprawiasz mnie w zdumienie..normalne..jedziemy sobie w kóleczko prawym pasem zewnętrznym , a na końcu skręcamy w prawo...![]()
Nic. Nie ma kolizji, jeśli wjadą tym samym wlotem itym samym wylotem wyjadą..
Moje ulubione rondo w Piastowie. Z lewego pasa mozna jechać na wprost według F-10, wystarczy ,że z prawego nie można skręcać w lewo i zawracać.
przez Pentuer » środa 27 sierpnia 2014, 20:34
przez LeszkoII » środa 27 sierpnia 2014, 20:39
Znów postrzegasz "ruch okrężny" tak, jak go przedstawiała ustawa z 1968r. Odpowiadając na pytanie - ruch okrężny nie jest skrzyżowaniem, lecz znakiem drogowym o symbolu C-12 albo specyficzną organizacją ruchu polegającą na występowaniu wyspy centralnej lub placu, względem której należy poruszać się w ustalony sposób - wskazany na znaku strzałkami.szoferemeryt napisał(a):ruch okrężny jest skrzyżowaniem?
Strzałki nie wskazują Ci kierunku na wprost po łuku obwiedni. Nic takiego nie przeczytamy w par. 36.1. ze 170-tki. Zresztą zdziwiłbyś się pewnie, gdyby przed rondem stał znak B-22 Zakaz skrętu w prawo, coszoferemeryt napisał(a):Pisze że ruch ma się odbywać wokół w kierunku wskazanym na znaku!
Jak będzie nakaz w prawo i/lub w lewo, to nie można będzie obrać kierunku na wprost. Nie możesz sobie "wyrzucając" jeden z dozwolonych kierunków jazdy przez skrzyżowanie, prowokować do niejednoznaczności prawa. Gdyby prawo zakładało taką ewentualną sprzeczność interpretacyjną(w zasadzie konflikt), to by je zmieniono a tym samym rozwiano wszelkie wątpliwości. Nie zmieniono, trzymajmy się faktów, możemy wzdychać do realów zza Odry ale 2+2 i tak zawsze daje 4.szoferemeryt napisał(a):gdy wyrzucimy jazdę prostolinijną okaże się że zjazd z ronda może nastąpić tylko i wyłącznie w prawo zgodnie z nakazem Art.22.2.1
Nie prawda. Musisz sam dojść - dlaczego (wskazówka: "220").szoferemeryt napisał(a):F-10 nic nie zmienia, jest to dodatkowa informacja z którego pasa mam jechać przez skrzyżowanie, a nie wyjeżdżać z e skrzyżowania.