Szymon, wklejam treści dawnych aktów prawnych. Czy widzisz w nich (tych wklejonych) jakieś zasadnicze różnice w stosunku do obecnie obowiązujących - odpowiednio - przepisów? Dowodem na to, że historia się przydaje, jest rozwiązanie przeze mnie "zagadki", dlaczego w def. autostrady wspomina się o prędkości 40 km/h.
Powiem więcej. Żeby uczciwie i wyczerpująco opisać tzw. "problem poruszania się po rondach", nieodzownym do tego krokiem jest poznanie historii we wszystkich aspektach dot. SoRO(od prawa - po budownictwo), czyli okiełzanie ducha przepisów ustawy, ducha idei rond.
Wracając do "jednej
wielkiej zmiany kierunku jazdy",

, faktycznie realizuje się ona PRZEZ skrzyżowanie. nie musi być to zmiana - może być kierunek na wprost przez skrzyżowanie. To oczywiste, że znaki nakazu dot. kierunku jazdy dotyczą przejazdu przez skrzyżowanie! Zawsze należy je tak postrzegać.
Znak C-8 „nakaz jazdy w prawo lub w lewo” (rys. 4.2.8.1) stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku
skręcenia w prawo lub w lewo. Znak C-8 umieszcza się przed skrzyżowaniem, gdy geometria skrzyżowania lub przyjęta organizacja ruchu uniemożliwia przejazd pojazdów na wprost przez skrzyżowanie
Przed wyborem sposobu oznakowania należy zbadać czy zastosowanie znaku zakazu skręcania w lewo lub w prawo nie przekaże jadącym bardziej wyraziście, niż odpowiedni znak nakazu, możliwości jazdy przez skrzyżowanie w określonych kierunkach.
Fragment o F-10, F-11 i P-8 już był cytowany(przez odpowiednio Dylka i mnie).
Zestaw sobie te przepisy z par. 35 /w szczególności pkt. 2/ ze "170" i...
...i daj już spokój z tą wielką zmianą kierunku jazdy - bo to normalna, naturalna zmiana kierunku jazdy - jak się ją widzi w przepisach. Nienormalna(
specjalna) to taka, której Ty się doszukujesz rozbijając skrzyżowanie na elementy('pod-kierunki') składowe podobnie(nie tak samo!) do zasady wynikającej ze znaku F-7(kilka skrzyżowań).