Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szymon1977 » czwartek 31 lipca 2014, 11:26

szerszon napisał(a):Pokaż w jaki inny sposób zgodnie z przepisami droga podporządkowana będzie droga podporządkowana bez A-7.
W jaki inny sposób zgodnie z przepisami droga inna niż podporządkowana będzie drogą inną niż podporządkowana ze znakiem P-13?

Ile razy Ci trzeba powtarzać, że masz błędne oznakowanie, przy którym linii P-13 zaprzecza brak znaku A-7 a Ty ten znak P-13 z premedytacją ignorujesz narażając się na niebezpieczeństwo?

Skąd u Ciebie pewność, że jest to droga "równorzędna", na której przez pomyłkę wymalowano P-13, a nie jest to droga podporządkowana, na której przez pomyłkę brakuje A-7?

Na jakiej podstawie jedną z opcji ignorujesz i to akurat tą, której oznakowanie zaprzecza? Na jakiej podstawie twierdzisz, że właściwa jest opcja, której żaden znak nie potwierdza?

Przypominam, że ja stawiam 50 na 50, a bronię tylko tej opcji, której Wy wbrew oznakowaniu zaprzeczacie.
-----
szerszon napisał(a):Leszko rozumie to, czego ty nie chcesz przyjąć do wiadomości.
A dyspozycja do znaków są rozsiane po całym PoRD i tym podobne wymysły. Za takie rozumowanie dziękuje.
LeszkoII napisał(a):Wniosek Szymona...
szerszon napisał(a):Przecież według ciebie...
A jak publicznie zwracasz uwagę to zwróć także Leszkowi i sobie, żeby nie przypisywali wymyślonych przez samych siebie dyrdymałów.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez LeszkoII » czwartek 31 lipca 2014, 12:33

szymon1977 napisał(a):Ja nic nie komplikuję, interpretuję treść PoRD dosłownie.
Dla Ciebie ostrzeganie o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem(A-7) lub informowanie o drodze z pierwszeństwem(D-1) nie jest równoznaczne z faktem, iż znaki te określają pierwszeństwo odpowiednio: A-7 nadaje obowiązek ustąpienia pierwszeństwa a D-1 nadaje pierwszeństwo.

Nie spotkałem się nigdy (poza Twoim punktem widzenia), żeby ktoś dyspozycję znaku A-7 oraz D-1 zamykał w paragrafach odpowiednio 5.5. oraz 43. Ty to robisz, niestety... posługujesz się daleko idącą nadinterpretacją naturalnego stanu rzeczy, żeby uzasadnić że P-13 jest znakiem regulującym pierwszeństwo. Nie uda Ci się taka sztuka, bo z góry skazana jest na niepowodzenie... dlatego wątek liczy sobie już 12 stron :wall:
szymon1977 napisał(a):A jak znaku A-7 zabraknie bo zapomną go postawić to skrzyżowanie drogi podporządkowanej z drogą z pierwszeństwem mieni się w skrzyżowanie równorzędne?
Formalnie tak. A jak ktoś puści jednocześnie dla wszystkich strumieni ruchu sygnał zielony, to... ostatnim, który byłby winnym kolizji jest kierujący.
Proszę też, abyś traktował służby drogowe jednak poważnie. Na tym odpowiedzialnym stanowisku nie może mieć miejsca zapominalstwo.
szymon1977 napisał(a):A dyspozycja do znaków są rozsiane po całym PoRD i tym podobne wymysły. Za takie rozumowanie dziękuje.
...to przy założeniu, że "PORDem" nazywasz również rozporządzenia :D
Nie pierwszy raz widzę u Ciebie brak precyzji tam, gdzie istotnie jest pożądana. Nie mieszam przepisów Ustawy PoRD z przepisami z rozporządzeń, jak czyni to Kopan. Przykładowo, nigdy nie napiszę, że A-5 reguluje pierwszeństwo.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szerszon » czwartek 31 lipca 2014, 13:45

szymon1977
W jaki inny sposób zgodnie z przepisami droga inna niż podporządkowana będzie drogą inną niż podporządkowana ze znakiem P-13?

Nie zmieniaj tematu tylko konkretna odpowiedź.
Już jest chociaż o tyle dobrze, ze nie przycinasz przepisu dotyczącego P-13.
Ile razy Ci trzeba powtarzać, że masz błędne oznakowanie,

Ale ty uważasz, ze mam sie do niego stosować...na jakiej podstawie ?
a Ty ten znak P-13 z premedytacją ignorujesz narażając się na niebezpieczeństwo?
Oddziel teorie od praktyki, dobrze ? napisałem ...z punktu widzenia przepisów jesteś w totalnym błędzie i nie masz zielonego pojęcia, co nieraz tu pokazałeś. Natomiast z punktu widzenia praktycznego można pochylić sie nad twoim zdaniem, jako niepozbawionym sensu.
Ale aby dojść do takiego wniosku trzeba czytać posty jakie napisałem.

Na jakiej podstawie jedną z opcji ignorujesz i to akurat tą, której oznakowanie zaprzecza? Na jakiej podstawie twierdzisz, że właściwa jest opcja, której żaden znak nie potwierdza?
Na podstawie przepisów, których nie chcesz przyjąć do wiadomości, a konkretnie dyspozycji P-13

Przypominam, że ja stawiam 50 na 50, a bronię tylko tej opcji, której Wy wbrew oznakowaniu zaprzeczacie.

Jakiemu oznakowaniu ????
Możesz darować sobie trollowanie i w końcu napisać JAKIE OZNAKOWANIE ?

. Za takie rozumowanie dziękuje.

I dlatego od lat spieramy sie w wielu kwestiach :lol:

, żeby nie przypisywali wymyślonych przez samych siebie dyrdymałów.

Staram sie nie dyskredytować czyiś wypowiedzi , z góry zakładając , że są błędne poprzez nazywanie ich dyrdymałami, co tobie przychodzi zadziwiająco łatwo i zbyt często.
Na razie nie potrafisz podać argumentów z PoRD na potwierdzenie swojego punktu widzenia , tylko robisz wycieczki lub odniesienia do sytuacji realnych, które nie maja odniesienia w naszej dyskusji o przepisach.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez LeszkoII » czwartek 31 lipca 2014, 19:01

Takie uwagi dla Szymona.

Zastosowanie (świadome! - co łatwo wykazać) na parkingu samej linii P-13 (bez A-7) nie stanowi niekompletnego oznakowania lecz 'zwyczajnie' nieprawidłowe oznakowanie, ponieważ A-7 tam nigdy nie stał - co ('nie')widać też na sąsiednich "alejkach".
Powiem więcej; kierujący winien jest stosować się do znaków nawet wtedy, gdy wydaje mu się iż są niepotrzebne lub źle ustawione albo rzeczywiście(obiektywnie i prawnie) są niepotrzebne lub źle dobrane. Na przykład w lecie, przy 32 st. upale napotykając znak A-32 "oszronienie jezdni" (dość częsty obrazek, poważnie) musimy zachować szczególną ostrożność formalnie i już. Ale już do znaku B-2 umieszczonego po lewej stronie jezdni dwukierunkowej nie musimy się stosować.

Ciekaw jestem, czy do znaku A-7 umieszczonego po lewej stronie jezdni dwukierunkowej Szymon się "zastosuje"? Wszak "w zamyśle" zarządcy drogi było dać do zrozumienia, iż ma ona status drogi podporządkowanej... a może ktoś znak przestawił z prawej strony na lewą :hmm: :D

Szymon,
Twoim tzw. koronnym argumentem na to, że P-13 reguluje PP jest domniemany szacunek, że istnieje 50% szans na to że znak ktoś bezprawnie usunął z drogi. Czy nie za duże prawdopodobieństwo przypisujesz temu zdarzeniu?

Niestety popełniasz błąd następny, jakoby znak który w całości jest niewidoczny (celowo lub przypadkowo zamalowany, odwrócony, zasłonięty) WCIĄŻ OBOWIĄZYWAŁ... czyli 'po Twojemu' np. A-7 ostrzegał o obowiązku płynącym z par. 1.2.2.). Przecież to chore.

Mam jeszcze inną uwagę..., ...którą pozwolę sobie przedstawić w innym temacie - jak uda mi sie go znaleźć :(
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szymon1977 » piątek 01 sierpnia 2014, 03:00

LeszkoII napisał(a):...żeby uzasadnić że P-13 jest znakiem regulującym pierwszeństwo.
Ale nie muszę nic takiego uzasadniać - bo nic takiego nie twierdzę. Twierdzę tylko, że P-13 jest jednym ze znaków służących do oznakowania drogi jako droga podporządkowana. A może nie jest pomimo, że tylko na drodze podporządkowanej można go zastosować? Jest, tak samo jak znak A-7 czy B-20. Dlatego na prawidłowo oznakowanym skrzyżowaniu zobaczenie linii P-13 wystarczy aby mieć pewność, że zbliżam się do skrzyżowania drogą podporządkowaną, a co za tym idzie, że mam opisany w §1.2. obowiązek ustąpienia PP. Tak samo jak na prawidłowo oznakowanym skrzyżowaniu brak jakiegokolwiek znaku wystarczy aby mieć pewność, że zbliżam się do skrzyżowania równorzędnego i będę ustalał PP na podst. Art.25.1.

Niestety skrzyżowanie nie jest oznakowane prawidłowo. Zgodnie z PoRD nie może to być też skrzyżowanie drogi podporządkowanej bo nie mamy A-7. Ale zgodnie z tym samym PoRD nie może to być skrzyżowanie równorzędne bo mamy P-13. Nie da się więc na podst. PoRD jednoznacznie określić jaką drogą i do jakiego skrzyżowania dojeżdżamy więc asekuracyjnie stawiam 50/50.
szerszon napisał(a):...z punktu widzenia przepisów jesteś w totalnym błędzie i nie masz zielonego pojęcia, co nieraz tu pokazałeś.
No ale przecież z punktu widzenia PoRD wynika, że jak widzę P-13 to dojeżdżam do skrzyżowania drogą podporządkowaną... choć z punktu widzenia tego samego PoRD wynika, że jak nie widzę A-7 to skrzyżowanie jest równorzędne. Jeden przepis przeczy drugiemu. Trzeba jeden z nich zignorować, aby jednej z opcji nie brać pod uwagę, dlatego stawiam 50/50.
szerszon napisał(a):...z punktu widzenia praktycznego można pochylić sie nad twoim zdaniem, jako niepozbawionym sensu.
Oczywiście, że moje stanowisko nie jest z punktu widzenia praktycznego pozbawione sensu. Dlatego właśnie tak a nie inaczej przepisy sformułowano, że nawet nie widząc znaku A-7 (był, a może nie było) ustąpisz PP temu, co D-1 zobaczył. Bo to nie A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP a fakt dojeżdżania do skrzyżowania drogą podporządkowaną.

LeszkoII napisał(a):Twoim tzw. koronnym argumentem na to, że P-13 reguluje PP jest domniemany szacunek, że istnieje 50% szans na to że znak ktoś bezprawnie usunął z drogi.
Moim koronnym argumentem jest, że skoro ktoś wymalował P-13 to uznał drogę za podporządkowaną. Wprawdzie aktualnie brak A-7, ale nie moja to sprawa dlaczego go nie ma. Być może go nawet nigdy nie było. Ale P-13 raczej przez przypadek nie powstało. A może jednak? Złomiarze zamiast ukraść A-7 wymalowani P-13? A może drogowcy się pomylili i P-14 miało tutaj być? Wszystko jest możliwe, dlatego stawiam 50/50.
-----
LeszkoII napisał(a):Proszę też, abyś traktował służby drogowe jednak poważnie. Na tym odpowiedzialnym stanowisku nie może mieć miejsca zapominalstwo.
W tym temacie dyskutujemy jak zachować się na bublu, którego drogowcy nam zaserwowali. A kto i czy pochwala tworzenie bubli to inna sprawa.

LeszkoII napisał(a):...to przy założeniu, że "PORDem" nazywasz również rozporządzenia
Na prawo o ruchu drogowym składa się szereg aktów prawnych, m. in. ustawa "Prawo o ruchu drogowym" popularnie nazywana Kodeksem Drogowym. Taka informacja zanim cokolwiek zaczniemy zakładać.

szerszon napisał(a):I dlatego od lat spieramy sie w wielu kwestiach
Bo ja swoje rozważania opieram na treści PoRD, a ty na własnym treści PoRD wyobrażeniu, które choć ogólnie rzecz biorąc w praktyce się sprawdza, to w szczególnych przypadkach okazuje się być PoRD-u zaprzeczeniem.

szerszon napisał(a):...z góry zakładając , że są błędne poprzez nazywanie ich dyrdymałami, co tobie przychodzi zadziwiająco łatwo i zbyt często.
Ale pisane przez Was teorie, z których się sami naśmiewacie, i których autorstwo mi przypisujecie, a z którymi i ja się nie zgadzam chyba mogę nazywać dyrdymałami?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szerszon » piątek 01 sierpnia 2014, 08:36

No ale przecież z punktu widzenia PoRD wynika, że jak widzę P-13 to dojeżdżam do skrzyżowania drogą podporządkowaną..

Nie masz na to przepisu.To tylko wynika z doświadczenia "drogowego". A jak pisałem nie mieszajmy teorii z praktyką.
Z teoretycznego punktu widzenia nie masz kompletnie racji.
Dlatego właśnie tak a nie inaczej przepisy sformułowano,

Czyli jak ? Z dyspozycji znaku P-13 nie wynika, ze mam ustąpić pierwszeństwa.
Twierdzę tylko, że P-13 jest jednym ze znaków służących do oznakowania drogi jako droga podporządkowana.

Nie jest to prawdą. Jest to znak mający sens tylko z A-7.
Moim koronnym argumentem jest, że skoro ktoś wymalował P-13 to uznał drogę za podporządkowaną

Uznawać to sobie może... :lol:

Bo ja swoje rozważania opieram na treści PoRD,

Brutalnie ci napiszę...o bardzo osobliwe i dość wybiórcze interpretacje tychże treści. :wink:

Ale pisane przez Was teorie,
Nasze są oparte o treści PoRD. Pokażesz mi w końcu, gdzie jest napisane, że w związku P-13 mam ustąpić pierwszeństwa, którą to teorie uparcie lansujesz ?
Dla mnie P-13 znaczy tyle, ze mam miejsce w związku ze znakiem A-7-tyle jest napisne w paragrafie.
Masz inny ?

, z których się sami naśmiewacie,

Jakbyśmy śmieli? :wow: Traktujemy ciebie jako poważnego kontrdyskutanta. :wink:

i których autorstwo mi przypisujecie, a z którymi i ja się nie zgadzam chyba mogę nazywać dyrdymałami?

Ja tylko chcę sie dowiedzieć jak wygląda droga podporządkowana bez A-7 oznakowana zgodnie z przepisami- nie wiem dlaczego, ale nie chcesz sie podzielić tą wiedzą ze mną przez co źle sypiam. :twisted:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szymon1977 » piątek 01 sierpnia 2014, 10:53

szerszon napisał(a):Z teoretycznego punktu widzenia nie masz kompletnie racji.
Czyli zgodnie z teorią można malować P-13 na drodze innej niż podporządkowana? Jeżeli już to z teoretycznego punktu widzenia jak najbardziej mam rację... a że czasem praktyka z teorią się mija. Być może P-13 wymalowano tu przez pomyłkę, nie przeczę. Ale być może przez pomyłkę zabrakło A-7. Więc droga podporządkowana kontra droga "równorzędna" wynik 1:1.

szerszon napisał(a):Ja tylko chcę sie dowiedzieć jak wygląda droga podporządkowana bez A-7 oznakowana zgodnie z przepisami
Nie ma takiej. A jak wygląda droga "równorzędna" ze znakiem P-13 oznakowana zgodnie z przepisami? Także nie ma takiej. Więc droga podporządkowana kontra droga "równorzędna" wynik 1:1.

szerszon napisał(a):Pokażesz mi w końcu, gdzie jest napisane, że w związku P-13 mam ustąpić pierwszeństwa, którą to teorie uparcie lansujesz ?
Może to Ci coś ułatwi: "dyspozycje" do znaku P-13 są tak samo rozsiane po PoRD jak "dyspozycje" do znak A-7. Może się spodziewać ich wszędzie, nawet w paragrafie nie dotyczącym znaku. Tak jest ze znakiem A-7, tak samo ze znakiem P-13. W §1.2. mowa o drodze oznakowanej jako podporządkowana, a zarówno P-13 jak i A-7 służą do oznakowania drogi jako podporządkowana. Dlatego na prawidłowo oznakowanym skrzyżowaniu widząc P-13 masz pewność, że dojeżdżasz do skrzyżowania drogą podporządkowaną, a to wystarcza aby ustąpić PP zgodnie z §1.2. Nie musisz rozglądać się czy A-7 było czy nie. Tutaj sytuacja jest nieco odmienna, bo wszyscy wiemy, że A-7 nie było. Więc §1.2. kontra Art.25.1. wynik 1:1.

Pora na urlop. Miłej zabawy!
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szerszon » piątek 01 sierpnia 2014, 12:48

Czyli zgodnie z teorią można malować P-13 na drodze innej niż podporządkowana?

Nie ma to kompletnie znaczenia. Pierwszeństwa ustępujesz nie ze względu na linie.
Nigdzie tego nie ma napisane.
Jeżeli już to z teoretycznego punktu widzenia jak najbardziej mam rację..

Cały czas czekam na przepis, a nie twoje zdanie.
Czy możesz mi w końcu podać ? Proszę ciebie o to prawie w każdym poście..a tu nic.
Nie ma takiej.
Jak to nie ma ? Przecież ciągle się na nią powołujesz.poprzez paragraf 1
a zarówno P-13 jak i A-7 służą do oznakowania drogi jako podporządkowana.

Pokaż mi , gdzie jest napisane, że P-13 oznakowuje drogę jako podporządkowana .
Ja tam widzę tylko, ze wskazuje miejsce w związku ze znakiem A-7.
Czyli określenie, że P-13 oznakowuje drogę podporządkowana jest twoja nadinterpretacją i równaniem paragrafu dotyczącego A-7 z paragrafem dotyczącym P-13, co nie jest prawdą.
Gdybyś miał rację nie byłoby potrzeby stawiać wszędzie A-7, ponieważ sama linia wystarczyłaby.
A tak nie jest.

Dlatego na prawidłowo oznakowanym skrzyżowaniu widząc P-13 masz pewność,

Ale tutaj nie mamy prawidłowo oznakowanego skrzyżowania i twoje dywagacje są w tym miejscu bezpodstawne.

Tutaj sytuacja jest nieco odmienna, bo wszyscy wiemy, że A-7 nie było. Więc §1.2. kontra Art.25.1. wynik 1:1.

To nie mecz piłkarski. Nie masz podstaw do zastosowania sie do paragrafu. Pozostaje tylko Art 25.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości