Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez maryann » czwartek 12 czerwca 2014, 14:53

falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » czwartek 12 czerwca 2014, 22:00

nie chcę zakładać nowego tematu, więc krótkie pytanie: czy sygn. S-2 może nadawać sygnał żółty?


Nie (gdzieś w 220 nawet to było napisane)

Wolalbym, abys mnie przekonał na podstawie przepisów.


Wszystkie przepisy zostały powiedziane ale ty uparcie twierdzisz, że brak sygnału jest wystarczającym sygnałem żeby nie stosować się do znaków, mam nadziej że nikt kto to przeczyta nie wpadnie mi w najbliższym czasie pod lokomotywę.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 12 czerwca 2014, 22:14

Wszystkie przepisy zostały powiedziane ale ty uparcie twierdzisz, że brak sygnału jest wystarczającym sygnałem żeby nie stosować się do znaków, mam nadziej że nikt kto to przeczyta nie wpadnie mi w najbliższym czasie pod lokomotywę.

Tak jak napisałem.
Bazujesz na s-1 w odniesieniu do sygnalizatora na przejeździe kolejowym.
Co prawda kołacze mi sie po głowie jeszcze jedna interpretacja ale muszę sie nad nia zastanowić
=================
A wstawki o wpadaniu pod lokomotywę sobie daruj.W razie czego ominiesz pojazd na przejeździe. :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » czwartek 12 czerwca 2014, 22:28

Taki mały trop.
Załącznik 3.3 D.U. 220 nazywa sygnalizator na przejeździe kolejowym sygnalizatorem nadającym sygnał zakazujący wjazdu, a nie jak S-1 sygnalizatorem kierującym ruchem.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 12 czerwca 2014, 22:33

Myślę o wzbudzaniu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » czwartek 12 czerwca 2014, 23:47

A wstawki o wpadaniu pod lokomotywę sobie daruj.W razie czego ominiesz pojazd na przejeździe. :wink:


Jo przeskoczę:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 12 czerwca 2014, 23:51

:D możesz i skakać. Ale poważnie mówiąc myślę jak tu ugryźć ten problem z sygnalizatorem.
I nie moge sie zgodzic na chwile obecna z waszą interpretacją. I to nie z powodu, aby sie spierać tylko mnie to interesuje.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » czwartek 12 czerwca 2014, 23:56

I nie mogę się zgodzić na chwile obecna z waszą interpretacją.


Nie musisz, kombinuj może coś logiczniejszego niż "brak sygnału=znaki" wymyślisz

A wstawki o wpadaniu pod lokomotywę sobie daruj.


Nie daruje bo akurat na drażliwy dla mnie temat trafiłeś.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » piątek 13 czerwca 2014, 00:00

Nie daruje bo akurat na drażliwy dla mnie temat trafiłeś.

cały cytat plizzz :D to nie był atak w twoją stronę.
Nie musisz, kombinuj może coś logiczniejszego niż "brak sygnału=znaki" wymyślisz

Uważam, że nie masz podstaw prawnych do zmuszenia do zastosowania sie w takim przypadku do B-20.
Przynajmniej na razie w wyniku dotychczasowej dyskusji.
Chociaż , jak pisałem, myślę o typie sygnalizacji.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » piątek 13 czerwca 2014, 00:09

Chociaż , jak pisałem, myślę o typie sygnalizacji.


Właśnie uważam, że to twoim problemem jest, że w tej kwestii za dużo myślisz, tu nie trzeba myśleć tylko stosować się do tego co nam pod nosem ustawili zwłaszcza, że jako kierujący wcale 220 na oczy nie powinieneś widzieć, 170 to jest wszystko co kierującego interesuje, zostaniesz drogowcem to cię 220 zacznie interesować.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » piątek 13 czerwca 2014, 00:12

Ale interesują mnie wyjaśnienia zawarte w 220 i fakt , że wiem iz tak nie powinno byc oznaczone. jak tak będziesz ślepo wierzył w to co Ci postawia to tez sie zdziwisz.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » piątek 13 czerwca 2014, 06:21

Jeszcze jedna sprawa. Gdyby tak w każdym przypadku mozna byłoby zakładać awarię urządzeń, czyli sygnalizacji i zapór to dlaczego nie jest standardem stawianie B-20 zawsze i wszędzie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » piątek 13 czerwca 2014, 08:22

czyli sygnalizacji i zapór to dlaczego nie jest standardem stawianie B-20 zawsze i wszędzie.


Jak już parę razy pisałem, w nowoczesnych urządzeniach możliwa jet ciągła kontrola stanu i wysyłanie do maszynisty na semaforze sygnału do zwolnienia jeśli, urządzenia nie pracują prawidłowo ( w drodze hamowania jest semafor podający sygnał "urządzenia sprawne" lub "urządzenia niesprawne"), stosuje się tez podgląd kamer, lub inne sposoby kontroli na bieżąco wtedy stopu się nie używa, jest tez taki termin jak "trójkąt widoczności" ale na tym się nie znam.

jak tak będziesz ślepo wierzył w to co Ci postawia to tez sie zdziwisz.


Ale przynajmniej w w kwestiach spornych wybiorę wersje z większym bezpieczeństwem.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez maryann » piątek 13 czerwca 2014, 09:23

Borys_q napisał(a):Nie (gdzieś w 220 nawet to było napisane).
W 4.2.2 http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/20 ... zal3_4.pdf jest napisane, że tylko zielona strzałka nie może być wyświetlana razem z sygnałem żółtym- a więc sam żółty może być nadawany przez S2.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez LeszkoII » piątek 13 czerwca 2014, 09:59

maryann napisał(a):
Borys_q napisał(a):Nie (gdzieś w 220 nawet to było napisane).
W 4.2.2 http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/20 ... zal3_4.pdf jest napisane, że tylko zielona strzałka nie może być wyświetlana razem z sygnałem żółtym- a więc sam żółty może być nadawany przez S2.
A co ten żółty sygnał nadawany przez S-2 oznacza? W tym fragmencie co podałeś, nie ma mowy że żółty jest nadawany przez S-2.
Moim zdaniem S-2 może nadawać tylko jeden sygnał: czerwony łącznie z zieloną strzałką. Inne sygnały nadawane są przez S-1, co nie oznacza że trzeba umieszczać odrębne - fizycznie - urządzenie.

Dla niekorzystających ze strzałki(dla jadących prosto) nadawany sygnał to czerwony na sygnalizatorze S-1 a dla skręcających warunkowo przy zapalonej strzałce będzie to sygnał "warunkowy" nadawany przez sygnalizator S-2.

Tylko tak można pogodzić treść opisu sygnalizacji S-2 (z pominięciem, co oznacza sygnał: czerwony, żółty, czerwony i żółty oraz zielony "na sygnalizatorze" S-2).
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości