Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » środa 11 czerwca 2014, 14:58

Tak samo jak nie masz żadnej podstawy zakładać sprawność. Jeśli jest stop + sygnalizacja+ zapory, to na pewno jest coś na rzeczy, że nie ma samych zapór i światełek. Powiem ci dokładnie o jest na rzeczy, stop stosuje się wtedy gdy obsługa nie ma na bieżąco podglądu sprawności urządzeń. Nie będę wchodził w szczegóły techniczne. Szerszon głosisz tezę, że podejrzenie (biorąc pod uwagę nagromadzenie i bardak w przepisach pewności nigdy nie ma) że znak lub sygnał jest postawiony niezgodnie z wytycznymi daje prawo do niestosowania się do niego? Czy może, że ciemny sygnalizator lub nadający sygnał żółty migający jest równoznaczny z zielonym?
Biorąc pod uwagę twoje rozumowanie to jeszcze powinienem rozróżniać na drodze rodzaje sygnalizatorów, bo ciemny s-1 będzie znaczył co innego niż ciemny kolejowy, migający żółty s-1, co innego niż migający żółty na przejściu, lub migający żółty dwukomorowy na przejeździe tramwajowym.

Chcesz zasłużyć na nagrodę Darwina?


My sobie możemy gadać, ale czy bierzesz pod uwagę kto może te bzdury czytać w nie uwierzyć??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 11 czerwca 2014, 15:12

Makabra napisał(a):Jak wolisz. Ja zakladam ze nie dziala, i jak jest slaba widocznosc przez przejzdem, to zatrzymuje sie nawet bez znaku stop.

Np. tu:

Ale ja tego nie kwestionuje , czy sie zatrzymasz czy nie. Tu chodzi o to czy zdjęcie w moim przykładzie oddaje aktualny stan prawny ?
=========================================================

Tak samo jak nie masz żadnej podstawy zakładać sprawność. Jeśli jest stop + sygnalizacja+ zapory, to na pewno jest coś na rzeczy,


czyli co ?
Mam napisane w 220 , że tak sie nie znakuje tego typu przejazdów.
A że komus się wydawało i miał cos na rzeczy ???

Powiem ci dokładnie o jest na rzeczy, stop stosuje się wtedy gdy obsługa nie ma na bieżąco podglądu sprawności urządzeń

No to niech stoi do zwycięstwa umyślny, albo niech to gdzieś uwzględnią.
że znak lub sygnał jest postawiony niezgodnie z wytycznymi daje prawo do niestosowania się do niego?

A niby dlaczego mam sie stosować do czegoś co jest postawione bezprawnie ?

Czy może, że ciemny sygnalizator .... jest równoznaczny z zielonym?

Bez lub..bo to co innego.
Nie nadaje czerwonego. Nie porównuj S-1 do sygnalizacji kolejowej.
kto może te bzdury czytać w nie uwierzyć??

Bardzo chętnie poznam podstawę prawną pozwalającą ci napisac ,że to bzdura.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » środa 11 czerwca 2014, 15:24

szerszon napisał(a):
Makabra napisał(a):Jak wolisz. Ja zakladam ze nie dziala, i jak jest slaba widocznosc przez przejzdem, to zatrzymuje sie nawet bez znaku stop.
Np. tu:

Ale ja tego nie kwestionuje , czy sie zatrzymasz czy nie. Tu chodzi o to czy zdjęcie w moim przykładzie oddaje aktualny stan prawny ?


Podstawa prawna jest co prawda dość ogólna, ale wynika z niej dla mnie jasno:

Art. 5.3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

Jeśli nie jest nadawany sygnał czerwony, to jaki sygnał świetlny jest nadawany, że ma on pierwszeństwo przed znakiem b20?
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez maryann » środa 11 czerwca 2014, 15:43

szerszon napisał(a): Tu chodzi o to czy zdjęcie w moim przykładzie oddaje aktualny stan prawny ?.
Raczej o co innego- popatrz na tytuł wątku.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » środa 11 czerwca 2014, 16:42

Zakladam ze jak uwZasz ze zarzadca podwyzszyl predkosc w miejscu niewystarczajaco bezpiecznym tez sie do tego nie stosujesz.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 11 czerwca 2014, 17:08

Jeśli nie jest nadawany sygnał czerwony, to jaki sygnał świetlny jest nadawany, że ma on pierwszeństwo przed znakiem b20?

I tu leży natura problemu. :D
Właśnie usiłuję sie tego dowiedzieć, jak traktować brak nadawania sygnału czerwonego w dodatku w sposób odbiegający od S-1
Raczej o co innego- popatrz na tytuł wątku.

Przecież sam go pisałem :D Słyszałem, że przy okazji tego przejazdu w ten sposób oznakowanego, uwiła sobie gniazdko ekipa z bloczkami mandatowymi :D
Zakladam ze jak uwZasz ze zarzadca podwyzszyl predkosc w miejscu niewystarczajaco bezpiecznym tez sie do tego nie stosujesz.
A jest tam sygnalizacja świetlna typu kolejowego ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » środa 11 czerwca 2014, 19:01

Nie, ale twierdzisz ze nie należy się stosować do znaków wobec których mamy podejrzenia ze są ustawione nie zgodnie z wytycznymi, wiec albo jesteś wybiórczy i masz jakąś wewnętrzną niechęć do przejazdów kolejowo-drogowych albo jeździsz z 220 w samochodzie i sprawdzasz każdy znak. Sprawdzasz też czy dana droga spełnia przesłanki żeby była uznana za drogę z pierwszeństwem ??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » środa 11 czerwca 2014, 22:36

szerszon napisał(a):
Jeśli nie jest nadawany sygnał czerwony, to jaki sygnał świetlny jest nadawany, że ma on pierwszeństwo przed znakiem b20?

I tu leży natura problemu. :D
Właśnie usiłuję sie tego dowiedzieć, jak traktować brak nadawania sygnału czerwonego w dodatku w sposób odbiegający od S-1


Myślę, że trzeba traktować to normalnie, bez szukania dziury w całym :)
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 11 czerwca 2014, 23:27

Nie, ale twierdzisz ze nie należy się stosować do znaków wobec których mamy podejrzenia ze są ustawione nie zgodnie z wytycznymi,

Ja tu nie mam podejrzeń. To wynika z 220.

albo jeździsz z 220 w samochodzie i sprawdzasz każdy znak.

Nie sprawdzam. To pytanie chodziło za mną od dłuższego czasu.
Sprawdzasz też czy dana droga spełnia przesłanki żeby była uznana za drogę z pierwszeństwem ??

Piszemy o xle oznakowanym przejeździe kolejowym.
Po co te dygresje ?
Wolalbym, abys mnie przekonał na podstawie przepisów.
===============================================

Myślę, że trzeba traktować to normalnie, bez szukania dziury w całym

Niestety nie pasuje mi takie podejście. Normalnie to mamy trzy sygnały i jak nie ma nic to wiadomo o co chodzi. Tutaj brak sygnału świetlnego jest normalnym stanem pracy sygnalizatora.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » czwartek 12 czerwca 2014, 11:13

szerszon napisał(a):
Myślę, że trzeba traktować to normalnie, bez szukania dziury w całym

Niestety nie pasuje mi takie podejście. Normalnie to mamy trzy sygnały i jak nie ma nic to wiadomo o co chodzi. Tutaj brak sygnału świetlnego jest normalnym stanem pracy sygnalizatora.


No co ja Ci poradzę, że Ci nie pasuje :) Niektórym nie pasuje, że na naszych autostradach można tylko 140 jechać :mrgreen:
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez kombi » czwartek 12 czerwca 2014, 11:19

Szerszon nie ma sygnału - nie ma tematu...
Traktowanie braku sygnału, jako sygnał zielony? .... no proszę cię...
Sygnalizator bez sygnału, możesz traktować jak brak sygnalizatora, bo to sygnały mają znaczenie w PoRD a nie sygnalizatory.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 12 czerwca 2014, 12:07

Moi szanowni...widzę u Was chęć traktowania sygnalizacji dotyczącej przejazdów kolejowych tak jak zwykłej sygnalizacji S-1 w której nie przewidziano fazy "bezświetlnej".
Podejrzewam ,ze z tego powodu jest różnica zdań.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » czwartek 12 czerwca 2014, 14:27

Skoro nie przewidziano na potrojnym sygnalizatorze bezswietlnej fazy, to czemu widuje takie sygnalizatory z faza bezswietlna? :-)
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 12 czerwca 2014, 14:32

S-1 ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez LeszkoII » czwartek 12 czerwca 2014, 14:43

nie chcę zakładać nowego tematu, więc krótkie pytanie: czy sygn. S-2 może nadawać sygnał żółty?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości