Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » sobota 07 czerwca 2014, 23:17

https://mapy.google.pl/maps?q=Wierusz%C ... -6.26&z=15
Mamy takie o to cudo.
Nosiłem sie z tym pytaniem od paru tygodni aż trafiłem na odpowiednie zdjęcie.
1. czy tojest prawidłowo oznakowane ?
2. czy powinniśmy zastosować sie do znaku stop , jest sygnalizacja ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez dylek » sobota 07 czerwca 2014, 23:24

szerszon napisał(a):1. czy tojest prawidłowo oznakowane ?
2. czy powinniśmy zastosować sie do znaku stop , jest sygnalizacja ?

Ad1. Mam wątpliwości.
Ad2, Tak, powinniśmy zastosować się do B-20. Sygnalizacji nie widzę - jak zobaczę to też stanę :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » sobota 07 czerwca 2014, 23:28

Takie dwa małe czarne za B-20... :D
Sygnalizacja na przejazdach nie pracuje w trybie czerwone, żółte , zielone. czy brak nadawania sygnału czerwonego na przemian migającego oznacza brak działania sygnalizacji ?
Przecież to jest "zielone"
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez dylek » sobota 07 czerwca 2014, 23:31

Art. 5.3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

Sygnalizator widzę...sygnałów już nie.
To, że on nic nie nadaje może również znaczyć, że jest zepsuty i tyle.
P.S. Może autor tego zestawu miał na myśli takie zachowanie kierowców : Dam co STOP, byś się zatrzymał i rozejrzał...a jak dodatkowo będzie ci migało, to stój dalej nawet jak się rozejrzysz, boś słabo się rozglądał :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » sobota 07 czerwca 2014, 23:37

Jak jest popsuty to nie znak B-20 tylko B-32 z napisem sygnalizacja uszkodzona co jest równoznaczne ze stop.
Czy brak sygnału "zielonego" , który ze względu na charakter sygnalizatora nie może byc nadawany oznacza jego niedziałanie ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » sobota 07 czerwca 2014, 23:45

Jak dla mnie to jest poprawne oznakowanie. Rozumiem, że skoro dali B20, to sygnalizacja jest uszkodzona. Koło Krakowa jest właśnie taki przejazd z sygnalizacją i zaporami. Jak zapory padną to ustawiają znak B20 ( ale różnica jest taka że pod tym znakiem jest tabliczka "sygnalizacja uszkodzona")

W powyższej sytuacji ja zastosowałbym się do znaku stop. Jak będzie sygnalizacja działać to zatrzymanie jest w innym miejscu, a nie ma pewności czy ten sygnalizator i zapory są sprawne.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » sobota 07 czerwca 2014, 23:53

No to po co jest ten B-32 ? Aby w rozporządzeniu było bardziej kolorowo ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » niedziela 08 czerwca 2014, 00:00

szerszon napisał(a):Jak jest popsuty to nie znak B-20 tylko B-32 z napisem sygnalizacja uszkodzona co jest równoznaczne ze stop.

Czy rzeczywiście równoznaczne?
Przy B-20 stosuję się do znaku i jadę, przy B-32 decyzja czy mogę kontynuować jazdę nie do mnie należy.
Czy istnieje przepis nakazujący stosowanie B-32 w przypadku popsutej sygnalizacji?
Jak dla mnie sytuacja jest w porządku, stosuję się do B-20, a jak widzę sygnał to do niego.
Nie mam pojęcia o przepisach kolejowych, ale jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację, że część ruchu pociągów, na przykład ich przetaczanie z bocznicy, nie jest objęta działaniem sygnalizacji.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 00:07

Czy rzeczywiście równoznaczne?

Z zatrzymaniem się ? Tak.
Przy B-20 stosuję się do znaku i jadę,

Może chodzi o to , aby nie pojechać.
Czy istnieje przepis nakazujący stosowanie B-32 w przypadku popsutej sygnalizacji?

A po co jest ten znak ?
a jak widzę sygnał to do niego.

W tym rzecz ,że gdy jest brak jakiegokolwiek światełka to też "widzisz sygnał" :D
że część ruchu pociągów, na przykład ich przetaczanie z bocznicy, nie jest objęta działaniem sygnalizacji.

Umyślni latają. Mam taką sytuację w pobliżu Okęcia, gdzie tory kolejowe przecinają rondo. :D
Jak wiozą paliwko do samolotów to ci wspomniani umyślni latają wokół ronda i nie trzymają kierunku ruchu zgodnego ze znakiem :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » niedziela 08 czerwca 2014, 00:24

szerszon napisał(a):Z zatrzymaniem się ? Tak.

A z ruszeniem?

Może chodzi o to , aby nie pojechać.

A może o to żeby własnie pojechać bez czekania na umyślnego lub sygnał w nieskończoność.
Czy istnieje przepis nakazujący stosowanie B-32 w przypadku popsutej sygnalizacji?

A po co jest ten znak ?

Nawet jeśli przyjąć, że zawsze popsuta sygnalizacja musi być zastąpiona "sterowaniem ręcznym" (a nie jestem przekonana, że zawsze musi), bo do tego moim zdaniem ten znak służy, to co w przypadku celowo okresowo wyłączanej sygnalizacji przy zmniejszonym ruchu? B- 20 wydaje się być wtedy w sam raz.
W tym rzecz ,że gdy jest brak jakiegokolwiek światełka to też "widzisz sygnał" :D

Jaki? Wiem tyle, że nie mam zakazu wjazdu za sygnalizator, ale czy zezwolenie wjazdu nie może być dodatkowo obwarowane B-20?
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 00:33

A z ruszeniem?

Ma właśnie nie ruszyć.
A może o to żeby własnie pojechać bez czekania na umyślnego lub sygnał w nieskończoność.

Napisali przy B-32..nie ma siły. ma być umyślny.Tak to jest zorganizowane. Przynajmniej w teorii.
Nawet jeśli przyjąć, że zawsze popsuta sygnalizacja musi być zastąpiona "sterowaniem ręcznym" (a nie jestem przekonana, że zawsze musi), bo do tego moim zdaniem ten znak służy, to co w przypadku celowo okresowo wyłączanej sygnalizacji przy zmniejszonym ruchu? B- 20 wydaje się być wtedy w sam raz.

Przy uszkodzonej sygnalizacji jest jest określone , co i kto powinien stać.
To co proponujesz to prowizorka mająca na celu pofolgowanie obowiązkom kolei.
"No bo przecież B-20 stał...to o co chodzi ?"

Jaki? Wiem tyle, że nie mam zakazu wjazdu za sygnalizator, ale czy zezwolenie wjazdu nie może być dodatkowo obwarowane B-20?

Tak jak pisałem specjalnie biorąc w cudzysłów "zielony". czy brak sygnału czerwonego i podniesione zapory jest równoznaczne z nadawaniem sygnału "zielonego", czy mamy podejrzewać awarię.
Skoro nie widzę B-32 to nie podejrzewam awarii...to po co ten B-20 ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » niedziela 08 czerwca 2014, 00:54

szerszon napisał(a):Tak jak pisałem specjalnie biorąc w cudzysłów "zielony". Czy brak sygnału czerwonego i podniesione zapory jest równoznaczne z nadawaniem sygnału "zielonego", czy mamy podejrzewać awarię.
Skoro nie widzę B-32 to nie podejrzewam awarii...to po co ten B-20 ?

Masz oczywiście rację co do niespójności w stosowaniu sygnalizatora z B-20 zamiast B-32.
Może jednak spójrzmy tak.
Skoro jest B-20, to należy przyjąć, że jest to przejazd bez sygnalizacji i bez zapór (bo na przejeździe z sygnalizacją być go nie powinno).
Może ktoś kiedyś zamiast zdemontować sygnalizator, to go jakąś szmata obwiązał, po której dawno ślad zaginął :wink: i postawił wtedy B-20 (tylko, że wtedy jeszcze więcej w oznakowaniu się nie zgadza :( ).
Bez względu na to czy ten B-20 ma tam stać czy nie, to ja się jednak zastosuję. :)

PS Najbardziej prawdopodobna jest jednak nadgorliwość przy działającej sygnalizacji ( B-20 tak na wszelki wypadek...)
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez kombi » niedziela 08 czerwca 2014, 08:33

Oznakowanie jak najbardziej w porządku.
Brak sygnału- stosujesz się do znaków.
Czerwony sygnał - zakaz wjazdu za sygnalizator.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 09:20

Skoro jest B-20, to należy przyjąć, że jest to przejazd bez sygnalizacji i bez zapór (bo na przejeździe z sygnalizacją być go nie powinno).

No właśnie o to mi chodzi. :D Że musimy "coś przyjmować"
Bez względu na to czy ten B-20 ma tam stać czy nie, to ja się jednak zastosuję.

Ja też. Bo właśnie w wyniku takiego cudaka nie mam pewności o co do końca chodzi.

PS Najbardziej prawdopodobna jest jednak nadgorliwość przy działającej sygnalizacji ( B-20 tak na wszelki wypadek...)

Możliwe, ale drążę temat dalej. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Henq » niedziela 08 czerwca 2014, 09:38

szerszon napisał(a):Możliwe, ale drążę temat dalej. :D

A po co wszystko zostało powiedziane:
kombi napisał(a):Oznakowanie jak najbardziej w porządku.
Brak sygnału- stosujesz się do znaków.
Czerwony sygnał - zakaz wjazdu za sygnalizator.

Sygnalizator nie nadaje zatrzymujesz się na stopie -> przejeżdżasz
sygnalizator nadaje stoisz i czekasz aż przestanie -> przejeżdżasz
ot krótko mówiąc
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: JesseShorm i 32 gości