Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez kg1956 » czwartek 29 maja 2014, 23:25
przez szerszon » czwartek 29 maja 2014, 23:28
przez lith » czwartek 29 maja 2014, 23:30
przez szerszon » czwartek 29 maja 2014, 23:33
przez kombi » piątek 30 maja 2014, 00:26
A czym się różni jedno od drugiego? Pytam poważnie, bo nie wiem czy wszyscy wiedzą, że przed 1983r oddział 4 "zmiana kierunku jazdy", nazywał się "zmiana kierunku ruchu"szerszon napisał(a):Widzisz..tu chcą sygnalizować zmianę kierunku ruchu. A uważają ,że sygnalizują zmianę kierunku jazdy.
przez szerszon » piątek 30 maja 2014, 00:30
przez kombi » piątek 30 maja 2014, 00:32
przez szymon1977 » piątek 30 maja 2014, 01:57
Ale co Cię tak kusi, żeby manewry do jakichś elementów zewnętrznych odnosić. Jedziesz sobie i albo jedziesz dalej tak jak jechałeś - wtedy nie skręcasz, albo inaczej niż jechałeś - wtedy skręcasz.kirbag napisał(a):...skoro jadąc chcę wykonać manewr skręcania na skrzyżowaniu, a nie mogę według ciebie rozpatrywać tego manewru w odniesieniu do tegoż skrzyżowania, to mam go odnieść do najbliższego budynku, samochodu, torowiska, stacji paliw itd.itp.?
A czy znasz przepis zobowiązujący do zbliżenia się przed zawracaniem? Nie ma takiego. A po co niby miałby być? Zawracanie na wiele sposobów można przecież wykonać. I zajęcie konkretnego pasa nie zależy od faktu zawracania samego w sobie. I jeżeli rozpoczynasz zawracanie od skręcenia w prawo to zobowiązany jesteś je rozpocząć od zbliżenia się do prawej krawędzi.szerszon napisał(a):...pytałem szymona czy może zawracać na skrzyżowaniu wjeżdżając na te skrzyżowanie prawym pasem ?
Nie wystarczy. Który niby kierunkowskaz miałbym włączyć zawracając na skrzyżowaniu "na trzy" a nie dostrzegając podczas tego zawracania dwóch zmian kierunku jazdy o 90' a tylko jedną zmianę kierunku jazdy o 180'?szerszon napisał(a):Zawrócenie to zmiana kierunku jazdy na przeciwny i wystarczy.
przez sankila » piątek 30 maja 2014, 02:38
Zgadza się. Traffic circle ma taki znakkombi napisał(a):Sankila, w Stanach jest dokładnie na odwrót niż piszesz. Znak roundabout stoi przed tymi drugimi.Traffic circle to zespół skrzyżowań bez znaku roundabout.
Jeszcze raz - w PL nie ma rond! Jest tylko SORO, czyli traffic circle, o ruchu okrężnym i on ma znak C12. A roundabout nie ma swojego znaku, bo w Pl jest to zwykłe skrzyżowanie z wyspą i wystarczają przepisy o skrzyżowaniu -ale przyznaję, że znak z pasami bardzo by się przydał, żeby co niektórzy zaczęli te skrzyżowania odróżniaćNa chwilę dzisiejszą najrozsądniejsza wydaje się jazda po warszawsku na rondach typu "roundabout" i jazda po krakowsku na rondach z koncentrycznymi pasami.
przez szerszon » piątek 30 maja 2014, 08:19
kombi napisał(a):Skręcam, to stosuję się do artykułu 22 i tyle. Nie ma co komplikować na siłę i kombinować jak koń pod górę.
A czy znasz przepis zobowiązujący do zbliżenia się przed zawracaniem
. I jeżeli rozpoczynasz zawracanie od skręcenia w prawo to zobowiązany jesteś je rozpocząć od zbliżenia się do prawej krawędzi.
Nie wystarczy. Który niby kierunkowskaz miałbym włączyć zawracając na skrzyżowaniu "na trzy" a nie dostrzegając podczas tego zawracania dwóch zmian kierunku jazdy o 90' a tylko jedną zmianę kierunku jazdy o 180'?
przez maryann » piątek 30 maja 2014, 08:54
A przecież to nie ma kompletnie znaczenia! Jak zwał, tak zwał(PoRD nie reguluje)- to i tak mądrzejsze od migania na zakręcie.szerszon napisał(a):Widzisz..tu chcą sygnalizować zmianę kierunku ruchu. A uważają ,że sygnalizują zmianę kierunku jazdy.
przez kombi » piątek 30 maja 2014, 08:54
Łatwo wywnioskować o jakie skręcanie chodzi w artykule 22 (bo nie o każde).szerszon napisał(a):czyli do znudzenia sie zapytam. Przy T-18 wykonujesz ruch kierownicą.Czy według ciebie jest to skręcanie wymagające sygnalizacji ?kombi napisał(a):Skręcam, to stosuję się do artykułu 22 i tyle. Nie ma co komplikować na siłę i kombinować jak koń pod górę.
Jedziesz droga z pierwszeństwem prowadzącą w łuku i wszelkie oznakowanie pionowe i poziome nie wskazuje na zmianę kierunku jazdy, a niewątpliwie skręcasz...sygnalizujesz i zbliżasz sie do krawędzi ?
przez szerszon » piątek 30 maja 2014, 09:04
przez kombi » piątek 30 maja 2014, 09:12
Ręce mi opadły... Przecież cały czas trąbię, że jazda po obwiedni to nie jest skręcanie, i dlatego można jechać wszystkimi pasami, oczywiście przy braku innych przeciwskazań, właśnie w postaci np. znaków F-10.szerszon napisał(a):To dlaczego za skręcanie uważasz jazdę po obwiedni ronda ?
F-10 pokazuje dozwolone kierunki jazdy z poszczególnych pasów. Nic takiego co piszesz z niego nie wynika.szerszon napisał(a):Jeszcze czasami masz F-10, które dobitnie pokazuje, że przejazd przez skrzyzowanie jest jednym manewrem zmiany kierunku jazdy
przez szymon1977 » piątek 30 maja 2014, 09:25
Skoro nie jest to OT, to odpowiem. Do znudzenia...szerszon napisał(a):czyli do znudzenia sie zapytam. Przy T-18 wykonujesz ruch kierownicą.
Czy według ciebie jest to skręcanie wymagające sygnalizacji ?
Jedziesz droga z pierwszeństwem prowadzącą w łuku i wszelkie oznakowanie pionowe i poziome nie wskazuje na zmianę kierunku jazdy, a niewątpliwie skręcasz...sygnalizujesz i zbliżasz sie do krawędzi ?
W przepisach nie ma takiego związku. Widzę za to związek w rzeczywistości zawracania na skrzyżowaniu na trzy np. ze skręceniem najpierw w lewo a później w prawo (pierwszy sposób) lub najpierw w prawo a później w lewo (drugi sposób).szerszon napisał(a):Wystarczy że z przepisów można znaleźć związek zawracania ze skrętem w lewo.
Przejazd w dowolnym kierunku przez rondo pierścieniowe rozpoczyna się od skręcenia w prawo. Ponieważ wszystkie pasy ruchu prowadzą właśnie w prawo można przed tym skręcaniem zająć dowolny pas. Gdy zamierzamy wyjechać tą samą drogą, którą dojeżdżamy kożystne może okazać się zajęcie lewego pasa, choć formalnie zajęcia pasa prawego nic nie zabrania (no chyba, że strzałkami pokazano, z którego pasa ruchu w jakim kierunku przez skrzyżowanie można przejechać). Tyle po krakowsku. I dopóki nie wmieszasz swoim zwyczajem niczego po warszawsku to wszystko będzie grać. Nawet niezgodne z PoRD nie będzie. Jedynie z warszawską PoRD-u interpretacją.szerszon napisał(a):Cały czas czekam na zobrazowanie zawracania rozpoczynającego sie od skrętu w prawo ?
Piszemy o skrzyżowaniu o ruchu okrężnym.
Przypominam co F-10 pokazuje:szerszon napisał(a):...F-10, które dobitnie pokazuje...
Skąd wniosek, że jadąc przez skrzyżowanie w kierunku pokazanym strzałką cały przejazd przez to skrzyżowanie jest jedną wielką zmianą kierunku jazdy? Przez bardzo wiele miejsc przejeżdża się w kierunku a kierunku jazdy się nie zmienia.220 napisał(a):Znak F-10 "kierunki na pasach ruchu stosuje się" w celu wskazania na wlocie skrzyżowanie obowiązujących kierunków jazdy przez skrzyżowanie z określonych pasów ruchu.