Weź to małe, czerwone autko i skręć nim w prawy zjazd - ile punktów dostaniesz i za co? Za nieprawidłową zmianę pasa czy za niezastosowanie się do przepisów o zmianie kierunku jazdy? A później zrób to samo na autostradzie - wjedź na pas wylotowy na wysokości skrętu - za co tam dostaniesz mandat?Henq napisał(a):czy to jest czy to nie jest skrzyżowanie?:
https://www.google.pl/maps/@50.032698,1 ... CfK9hA!2e0
Obowiązuje prędkość, jaka widnieje na znaku B33, postawionym za połączeniem.lith napisał(a):Masz 2 drogi, na jednej możesz jechać 50 km/h, na drugiej 80 km/h, drogi się łączą, ale tak bez przecinania się kierunków ruchu, każdy wjeżdża na swój pas. Jakie ograniczenie obowiązuje po połączeniu? Średnia?
Bo - wyobraź sobie - znak ograniczenia prędkości stawia się w konkretnym celu. A mianowicie w takim, żeby dostosować prędkość do warunków drogowych. I jeżeli pojazd miał na swej drodze ograniczenie do 50, a teraz połączył się z drogą, na której warunki pozwalają jechać 80 - to stawia mu się znak B33, do czego - sprawdź w przepisach - skrzyżowanie, bynajmniej, nie jest potrzebne.
Taa, bo niby po co przy zmianie pasa stosować przepisy o zmianie pasa? A dlaczego nie o skrzyżowaniu, albo wyprzedzaniu, albo przejeździe przez tunel...? Tak w ogóle, to kto wymyślił, żeby wiązać przepisy z określonymi sytuacjami? To już sobie kierowca nie może sam wybrać, do których się będzie stosował?Jak dla Ciebie pas włączania sprawia, że skrzyżowanie przestaje być skrzyżowaniem
Zrób to samo,co Henq - będziesz wiedział.szerszon napisał(a):http://goo.gl/maps/ZP8z9
No to mamy skrzyżowanie czy go nie mamy..w prawo jednokierunkowa odchodząca