Chyba, że się mylę.
Raczej sie mylisz.
Napisano o pojazdach juz będących, a nie wjeżdżających.
Oczywiście granica pomiędzy wjeżdżajacym a będącym jest bardzo płynna.
Na pewno widziałes gif dylka..chyba nie ma wątpliwości ?

Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szerszon » niedziela 30 marca 2014, 00:26
Chyba, że się mylę.
przez kg1956 » niedziela 30 marca 2014, 00:42
przez JacekRB » niedziela 30 marca 2014, 01:44
LeszkoII napisał(a):Te wyznaczone pasy ruchu (zakrzywione w stosunku do krzywizny wyspy) rzeczywiście mogą zaciemnić obraz niektórym niedoświadczonym kierowcom; nawet zdroworozsądkowo (a nie prawnie) są bezużyteczne na małych i średnich rondach - np. dzięki temu nie można byłoby wyprzedzać na SoRO pojazdów od ich prawej strony jeśli pojazd wyprzedzany nie sygnalizował zamiaru skręcenia w lewo/zawracania.
====
@JacekRB, zapytaj szwagra ....
przez szerszon » niedziela 30 marca 2014, 08:42
Dowiedziałem się, że zielonego chcącego zjechać na południe nie powinno tam być.
Przy prawie jednoczesnej jeździe w sumie tak. Ty wjeżdżasz , a on prawdopodobnie zjeżdża 9 nie ma lewego kierunkowskazu, a nie wiesz , której szkole hołduje)Czyli powinienem traktować zielony pojazd (będąc kierowcą niebieskiego pojazdu) jako mający pierwszeństwo.
to tak jakby jej w ogóle nie było, więc mam prawo ją ignorować?
przez LeszkoII » niedziela 30 marca 2014, 09:18
...z tym, że rozmawiamy o konkretnym skrzyżowaniu, np. tym z gifia Dylka (Tarnów) albo o rondzie Piastowskim Wawy. Pasy ruchu niczego tam nie sugerują, gdyż P-1d zastosowano bezprawnie - tj. wbrew założeń opisanych w dzu. nr 220 zał. 2.evo9rs napisał(a):Leszko pasy ruchu wyznacza się po to aby sugerować kierowcy jaka jest organizacja ruchu.
Trafnie ująłeś, że "zjeżdża się w prawo". Na wielu skrzyżowaniach, w tym również bez wyspy centralnej "zjeżdża się w prawo" korygując tor ruchu za pomocą kierownicy/kół pojazdu. Całokształt, jaki prezentujesz, jest to jedna wielka teoria(do tego z błędami merytorycznymi i logicznymi), którą można przyjąć lub odrzucić. Ja odrzucam jej zasadnicze tezy, choć na wielkich skrzyżowaniach/"placach" - dałoby się z niej zrobić "użyteczny materiał".evo9rs napisał(a):Taką organizację ruchu mamy najczęściej na rondach klasycznych kiedy z ronda zjeżdża się w prawo, wyłącznie prawym pasem. Ruch po obwiedni możliwy jest wtedy wszystkimi pasami.
Są niedopuszczalne pod warunkiem, że TEORIA, o której piszesz wynika z przepisów szczególnych - takich jakie posiadają np. Niemcy.evo9rs napisał(a):Inne zachowania niż te powyższe - (skręt w prawo z lewego pasa oraz skręt w lewo z prawego) NIE SĄ DOPUSZCZALNE ZGODNIE z art. 22.2.
przez kg1956 » niedziela 30 marca 2014, 09:24
przez evo9rs » niedziela 30 marca 2014, 09:25
LeszkoII napisał(a):Są niedopuszczalne pod warunkiem, że TEORIA, o której piszesz wynika z przepisów szczególnych - takich jakie posiadają np. Niemcy..evo9rs napisał(a):Inne zachowania niż te powyższe - (skręt w prawo z lewego pasa oraz skręt w lewo z prawego) NIE SĄ DOPUSZCZALNE ZGODNIE z art. 22.2.
przez kg1956 » niedziela 30 marca 2014, 09:33
przez evo9rs » niedziela 30 marca 2014, 09:47
kg1956 napisał(a):Z tą bezsporną winą nie sposób się zgodzić. Wjechać możesz dopiero kiedy czerwony minie ten zjazd.
przez LeszkoII » niedziela 30 marca 2014, 11:04
Wystarczy zlikwidować umieszczone niezgodnie z przepisami linie na powierzchni skrzyżowania (wyznaczone pasy ruchu) a wtedy bezpieczeństwo wzrośnie - tzn. wróci do normy.kg1956 napisał(a):Dla mnie jest to rondo źle oznakowane. Niezgodnie z 220. Jest tam paragraf mówiący, że oznakowanie musi zapewniać brd.
Jak to? Nie widzę strzałki P-8b nakazującej pojechanie z pasa ruchu w lewo - przeciwnie, z tego pasa można pojechać również na wprost (oznakowanie na wlocie). Zagrożenie stwarza czerwony, bo nie zastosował się do par. 36.2 (pierwszeństwo nad wjeżdżającym)?kg1956 napisał(a):Zielony ma pierwszeństwo, ale zjeżdżając z ronda z wewnętrznego pasa stwarza zagrożenie dla ruchu.
Wymuszenie pierwszeństwa przez niebieskiego, nazywasz prawidłowym zachowaniem?evo9rs napisał(a):JacekRB tutaj masz prawidłowe zachowanie kierowców na tym rondzie:
Wymysły.evo9rs napisał(a):Ty (niebieski) jako wjeżdżający na skrzyżowanie - widząc zielonego z włączonym prawym kierunkowskazem, masz się powstrzymać od wjazdu na skrzyżowanie.
Jeszcze powiedz, że ktoś/coś mu nakazało zmienić ten pas ruchu - notabene zawsze twierdziłeś, że jeśli istnieje jakiś nakaz, to nie może być mowy o zamiarzeevo9rs napisał(a):Jego kierunkowskaz świadczy o tym, że chce zmienić pas ruchu z wewnętrznego na zewnętrzny.
Jednak uprawiasz technikę Goebbelsa i do tego sam kłamiesz, knujesz i manipulujesz. W jaki sposób?evo9rs napisał(a):Natomiast jeżeli czerwony doprowadzi do kolizji skręcając z lewego pasa w prawo (nie może w takiej sytuacji tego zrobić) , wina będzie bezsporna. Złamanie art. 22.2 i 22.4.
przez evo9rs » niedziela 30 marca 2014, 16:37
mshtal napisał(a):Evo - specjalnie dla Ciebie do niedzielnej analizy
https://www.google.pl/maps/@51.427382,2 ... uccrOQ!2e0
przez LeszkoII » niedziela 30 marca 2014, 16:45
A co w nim poprawiłem?evo9rs napisał(a):O widzę, że przynajmniej w drugim zdaniu się zreflektowałeś i poprawiłeś(edytowałeś) posta w którym tą durnotę napisałeś.
Po co mieszasz w to kierunkowskazy? Zielonemu bez włączonego kierunkowskazu, nie ustąpisz pierwszeństwa jadąc niebieskim? Bo skoro wspominasz o kierunkowskazie, to zrozumiałem że w Twojej opinii jego użycie ma jakieś tajne powiązanie z par. 36.2, co skomentowałem "wymysły".evo9rs napisał(a):Ty (niebieski) jako wjeżdżający na skrzyżowanie - widząc zielonego z włączonym prawym kierunkowskazem, masz się powstrzymać od wjazdu na skrzyżowanie
przez mshtal » niedziela 30 marca 2014, 17:01
evo9rs napisał(a):mshtal napisał(a):Evo - specjalnie dla Ciebie do niedzielnej analizy
https://www.google.pl/maps/@51.427382,2 ... uccrOQ!2e0
Prawidłowe rondo na którym zastosowano opcję : zjazd z ronda na wprost wszystkimi pasami, skręt w lewo z lewego. Wszystko zgodnie z art. 22.2
Koniecznym warunkiem zastosowania takiej organizacji jest brak odcinków przeplatania ruchu. I tutaj tak właśnie jest, dzięki rozszerzonym do maksimum wlotom. Plus dla projektanta.
przez evo9rs » niedziela 30 marca 2014, 17:14
LeszkoII napisał(a): A co w nim poprawiłem?
LeszkoII napisał(a): Zielonemu bez włączonego kierunkowskazu, nie ustąpisz pierwszeństwa jadąc niebieskim?
Nie musi posiadać pierwszeństwa, bo taka jazda czerwonego jest niezgodna z przepisami.LeszkoII napisał(a):Do tego czerwony tor zaznaczyłeś tak, jakby niebieski posiadał pierwszeństwo nad "czerwonym".
przez LeszkoII » niedziela 30 marca 2014, 17:35
Może byś się zdecydował, czy zachodzi zmiana pasa czy skręcenie w prawo?evo9rs napisał(a):Ależ ustąpię, powinienem dla własnego bezpieczeństwa założyć, że może zmienić pas bez kierunkowskazu, albo przepaliła mu się żarówka.
Wina niebieskiego, bo nie zastosował się do znaków pionowych (par. 36.2, dzu. 170). Jak się komuś wciśniesz 2 metry przed nim (bo fizycznie obrysem całego pojazdu "będziesz już" na drodze z pierwszeństwemevo9rs napisał(a):Wyobraź sobie sytuację, że niebieski wjechał kiedy czerwony go mijał (ustąpił pierwszeństw wjeżdżający na skrzyżowanie). Jednak czerwony na chwilę zwolnił bo się zastanawiał czy ma wyjechać tym zjazdem i bum. Co wtedy?
Oczywiście wina czerwonego. Nie ma prawa skręcać z lewego pasa. Zabrania tego art. 22.2. Powinien pojechać jak zielony.
Wydaje Ci sięevo9rs napisał(a):Jest to złamanie art. 22.2.