szymon1977 napisał(a): Oczywiście Art.22.2. zobowiązuje tylko zamierzającego skręcić, skręcającego już nie. Ale dla niektórych to bez znaczenia.

Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez evo9rs » poniedziałek 24 marca 2014, 08:07
szymon1977 napisał(a): Oczywiście Art.22.2. zobowiązuje tylko zamierzającego skręcić, skręcającego już nie. Ale dla niektórych to bez znaczenia.
przez szerszon » poniedziałek 24 marca 2014, 08:35
Dylek, ale ty niekumaty jesteś.
Na wjeździe przecinasz pasy, które nie są równoległe do twojego.
To Ci się udało! Oczywiście Art.22.2. zobowiązuje tylko zamierzającego skręcić, skręcającego już nie. Ale dla niektórych to bez znaczenia.
Z tym to się nie zgodzę. Sugerujesz, że w momencie skrętu można odbić na środek drogi i skręcić ze środka? Nie ma szans. Ale ten temat proponuję pociągnąć w oddzielnym wątku który założyłeś..
Oj Szerszon, to Ty masz problem. Jedno i to samo raz nazywasz zmianą kierunku jazdy a raz nie, i to tylko dlatego, że raz jest całością przejazdu przez skrzyżowanie, a raz tylko jego częścią. Skąd te cuda, bo z PoRD na pewno nie?
przez evo9rs » poniedziałek 24 marca 2014, 08:49
szerszon napisał(a):Ty chyba chcesz z kogoś durnia zrobić. Namalowałeś sobie tory jazdy i coś usiłujesz udowodnić.
Oczywiście nie zrozumiałeś propozycji dylka co do ronda angielskiego
evo9rs napisał(a):Zmiana pasa ruchu - wjechanie ma sąsiedni pas ( równoległy do twojego)
Na wjeździe na rondo przecinasz pasy, które nie są równoległe do twojego. (Nie zmieniasz pasa ruchu)
Na zjeździe wjeżdżasz na sąsiedni pas ruchu (równoległy do twojego) - czyli zmieniasz pas ruchu.
evo9rs napisał(a):Pozwólcie, że zrobię małe podsumowanie:
przez dylek » poniedziałek 24 marca 2014, 09:08
przez szerszon » poniedziałek 24 marca 2014, 09:38
Leszko, Szerszon i Dylek twierdzą, że przy zjeździe z tego ronda czarny ma pierwszeństwo przed niebieskim.
1) Wg nich niebieski w miejscu kolizji jest nadal wjeżdżającym na skrzyżowanie - mimo że na skrzyżowanie już dawno wjechał.
2) Wg nich czarny mimo, że wjechał na sąsiedni pas ruchu - pasa ruchu nie zmienił.
3) I teraz gwóźdź programu - Pomimo tego, że czarny i niebieski jadą obok siebie po sąsiednich równoległych pasach ( brązowe linie) i dochodzi między nimi do kolizji - to wg nich żaden ani nie zmienił pasa, ani nie skręcił. CUD!!!!
A co z pozostałymi absurdami?
przez Makabra » poniedziałek 24 marca 2014, 09:47
szerszon napisał(a):1) Wg nich niebieski w miejscu kolizji jest nadal wjeżdżającym na skrzyżowanie - mimo że na skrzyżowanie już dawno wjechał.
Jak wcześniej.Wjechanie zmuszające pojazd czarny do zaniechania swojego manewru jest nieustapieniem.
przez maryann » poniedziałek 24 marca 2014, 10:41
Co to ma niby pokazać?(opuściłem ostatnie trzy strony) Że tak samo wjeżdża się na rondo, jak zeń zjeżdża? A tego, skąd dokąd biegną pasy, gdzie się zaczynają a gdzie kończą(jak sam namalował) -nie widzi??dylek napisał(a):Poniżej masz bardziej realne kąty dla wzorca reprezentatywnego ronda :
Teraz nam udowadniaj różnicę.
przez Drezyna » poniedziałek 24 marca 2014, 11:11
evo9rs napisał(a):Z tym to się nie zgodzę.
przez szerszon » poniedziałek 24 marca 2014, 11:37
1. A jeśli niebieski wjechał na rondo wcześniej niż czarny i stoi w korku przy różowym punkcie i nadjeżdża czarny to dalej niebieski wymusza pierwszeństwo?
2. Jeśli czarny też miał A7 przed wjazdem to czemu będąc na skrzyżowaniu nie ustępuje niebieskiemu który też już jest na skrzyżowaniu?
Gdzie jest napisane, ze przepis przestaje obowiązywać po "zamiarze" ?Oczywiście możesz się nie zgadzać, ale to nie zmienia przepisu. Wyraźnie napisali, że dotyczy zamierzającego skręcić, a sam skręt w lewo wcale nie musi się odbywać przy lewej krawędzi, wręcz przeciwnie, zawsze możliwie blisko prawej, bo tak też napisali. Bułka z masłem.
przez LeszkoII » poniedziałek 24 marca 2014, 11:41
przez Drezyna » poniedziałek 24 marca 2014, 12:34
szerszon napisał(a): Gdzie jest napisane, ze przepis przestaje obowiązywać po "zamiarze" ?
przez evo9rs » poniedziałek 24 marca 2014, 12:36
LeszkoII napisał(a):Dla skrzyżowania o czterech wlotach, linia P-1d zastosowana wokół wyspy jako krzywa zamknięta nie wyznacza dwóch pasów ruchu lecz osiem.
przez szymon1977 » poniedziałek 24 marca 2014, 13:25
A jakiś cytat na potwierdzenie można poprosić?dylek napisał(a):Wyrysowałeś sobie kąty niczym z Placu konstytucji 3 maja z Głogowa i coś nimi udowadniać chcesz, podczas gdy przy takiej geometrii i wielkości to tam w ogóle nie powinno być C-12 tylko C-2 na wlotach...
Zamierzający skręcić ma obowiązek, a nie skręcający. Przestaniesz nazywać cały przejazd przez skrzyżowanie jednym wielkim skręcaniem to i nic nadzwyczajnego z treści Art.22.2.2. nie będzie Ci wynikać. A tak to niestety obowiązek zamierzającego skręcić musisz rozciągać na skręcającego, i jeszcze zgodnie z Art.3. z tego obowiązku przed zjechaniem ze skrzyżowania go zwolnić. Podobnie jak z Art.22.4.szerszon napisał(a):Gdzie jest napisane, ze przepis przestaje obowiązywać po "zamiarze" ?
przez LeszkoII » poniedziałek 24 marca 2014, 14:24
Dopisuj sobie co chcesz i gdzie chcesz, jeśli miałoby Ci to poprawić nastrój, proze bardzo.evo9rs napisał(a):LeszkoII napisał(a):Dla skrzyżowania o czterech wlotach, linia P-1d zastosowana wokół wyspy jako krzywa zamknięta nie wyznacza dwóch pasów ruchu lecz osiem.
Aha.To chyba można śmiało dopisać do mojej listy...
przez Makabra » poniedziałek 24 marca 2014, 15:25
LeszkoII napisał(a):Dopisuj sobie co chcesz i gdzie chcesz, jeśli miałoby Ci to poprawić nastrój, proze bardzo.evo9rs napisał(a):LeszkoII napisał(a):Dla skrzyżowania o czterech wlotach, linia P-1d zastosowana wokół wyspy jako krzywa zamknięta nie wyznacza dwóch pasów ruchu lecz osiem.
Aha.To chyba można śmiało dopisać do mojej listy...
Do meritum(którego w Twoich wypowiedziach brak)....
Generalnie P-1d stosuje się "wzdłuż drogi" z pierwszeństwem - czyli w ciągu drogi z pierwszeństwem. Na SoRO nie ma drogi z pierwszeństwem, ale jeśli już usilnie wykorzystywać linię P-1d, to ciąg "drogi z pierwszeństwem" (wielkim cudzysłowem)należy uznać jako część skrzyżowania łącząca przeciwległe wloty. Wówczas rozpatrzę obwiednię jako przecięcie się dwóch ciągów dróg dwujezdniowych, więc licząc pasy ruchu dojdę do takich wniosków:
dwa ciągi "drogi z pierwszeństwem"(wielki cudzysłów) --- cztery jezdnie
każda z tych "jezdni" posiada dwa pasy ruchu
4x2=8
Na poniższym rysunku oddałem sedno sprawy. Biała linia oznacza fizycznie wymalowaną linię P-1d rozumianą "jako całość". Każdy z czterech innych kolorów reprezentuje faktyczną linię P-1d (zgodnie z jej zastosowaniem).