Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez Qwerty11 » wtorek 14 stycznia 2014, 17:23

Witam

Jeśli na sygnalizatorze jest czerwone światło to gdzie muszę się zatrzymać ?
Pierwsza linia jest przy przystanku a druga przed pasami.
Link do tego miejsca http://goo.gl/maps/39zi5

Moim zdaniem ta pierwsza linia została namalowana aby umożliwić wjazd autobusowi, ale czy jeśli na przystanku nie ma autobusu to czy MUSZĘ się zatrzymać przy pierwszej linii i poczekać na zmianę światła na zielone ?
Czy mogę w tej sytuacji skręcić w lewo lub prawo PRZED sygnalizatorem ?
Qwerty11
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa 11 grudnia 2013, 14:58

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez papadrive » wtorek 14 stycznia 2014, 20:46

Sygnalizator odnosi się do przejścia, więc zatrzymujesz się, jeśli świeci czerwone, na linii w.z. przed przejściem. Ta pierwsza linia warunkowego zatrzymania jest namalowana, chyba, po to, aby w tym miejscu zatrzymać poj., jeśli nie ma możliwości przejechania przez skrzyżowanie. Np. stojące samochody przed przejściem. Możesz skręcić na skrzyżowaniu w każdą stronę, pomimo czerwonego, świecącego za skrzyżowaniem.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez LeszkoII » wtorek 14 stycznia 2014, 21:42

Może chodzi o zatrzymanie w związku z sygnałem od kierującego autobusem szkolnym?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez papadrive » wtorek 14 stycznia 2014, 22:33

Jeżeli już, to dlaczego nie wcześniej, przed przejściem? Jeszcze przed zatoką autobusową ?
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez LeszkoII » środa 15 stycznia 2014, 09:25

Ta linia jest wymalowana bez sensu wprowadza zamieszanie bo można uznać, że zbliżamy się do skrzyżowania dróg "równorzędnych". Dwa przejścia blisko przystanku chyba nie pozostawiają złudzeń, że należy z nich korzystać.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez kg1956 » środa 15 stycznia 2014, 09:39

Linia pierwsza (wyraźniejsza) jak najbardziej sensowna ze względu na możliwość blokowania ruchu poprzecznego. Organizator ruchu drogowego zostawił miejsce dla pojazdów z bocznych dróg, dla których jest ta druga linia zatrzymania.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez LeszkoII » środa 15 stycznia 2014, 09:52

Kwestię wjazdu na skrzyżowanie bez możliwości kontynuacji jazdy reguluje Ar. 25.4., więc po co ta linia P-14 na wlocie skrzyżowania bez sygnalizacji, bez przejścia dla pieszych?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez papadrive » środa 15 stycznia 2014, 13:59

LeszkoII:
Kwestię wjazdu na skrzyżowanie bez możliwości kontynuacji jazdy reguluje Ar. 25.4., więc po co ta linia P-14 na wlocie skrzyżowania bez sygnalizacji, bez przejścia dla pieszych?

Też zachodzę w głowę, po co? Jedyne, co mi przyszło na myśl to to, o czym pisałem wyżej i co też wyraził @kg1956.
Linia pierwsza (wyraźniejsza) jak najbardziej sensowna ze względu na możliwość blokowania ruchu poprzecznego. Organizator ruchu drogowego zostawił miejsce dla pojazdów z bocznych dróg, dla których jest ta druga linia zatrzymania.

Czasem nadgorliwość zarządców dróg powoduje niezbyt jasne odczytanie ich intencji przez kierujących. :?
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez taik » środa 15 stycznia 2014, 17:53

papadrive napisał(a):Też zachodzę w głowę, po co? Jedyne, co mi przyszło na myśl to to, o czym pisałem wyżej i co też wyraził @kg1956.

Co nie zmienia faktu, iż oznakowanie jest naniesione niezgodnie z 220. :(
Katalog umieszczenia znaku [P-14] jest ściśle określony i zamknięty.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez Qwerty11 » środa 15 stycznia 2014, 21:06

Mam jeszcze jedno pytanie co do tego skrzyżowania: http://goo.gl/maps/29fgb
obok kratki jest taka sama linia, akurat widać tylko jej pozostałości.
Jeśli w tej sytuacji jest czerwone światło to czy mogę skręcić w lewo lub prawo przed pasami ?
Czy jeśli samochody stoją na czerwonym świetle to czy wyjeżdżając z drogi podporządkowanej z lewej strony mogę wjechać w tą jednokierunkową lub skręcić w prawo pomimo samochodów stojących na czerwonym świetle ?
Qwerty11
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa 11 grudnia 2013, 14:58

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez papadrive » środa 15 stycznia 2014, 21:39

Qwerty11:
Mam jeszcze jedno pytanie co do tego skrzyżowania: http://goo.gl/maps/29fgb
obok kratki jest taka sama linia, akurat widać tylko jej pozostałości.
Jeśli w tej sytuacji jest czerwone światło to czy mogę skręcić w lewo lub prawo przed pasami ?
Czy jeśli samochody stoją na czerwonym świetle to czy wyjeżdżając z drogi podporządkowanej z lewej strony mogę wjechać w tą jednokierunkową lub skręcić w prawo pomimo samochodów stojących na czerwonym świetle ?

Czerwone światło sygnalizatora nie pozwala Ci wjechać za sygnalizator. Ruch na tym skrzyżowaniu nie jest sterowany i można go przejechać w każdym kierunku, z wyjątkiem wjazdu za sygnalizator.
Czyli, nie możesz skręcić z uliczki po lewej w lewo i nie możesz przejechać główną na wprost.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez Henq » środa 15 stycznia 2014, 22:46

LeszkoII napisał(a):Ta linia jest wymalowana bez sensu wprowadza zamieszanie bo można uznać, że zbliżamy się do skrzyżowania dróg "równorzędnych". Dwa przejścia blisko przystanku chyba nie pozostawiają złudzeń, że należy z nich korzystać.

A załóżmy, że linia nie dotyczy pojazdów, a pieszych którzy równie dobrze mogą przechodzić na przejściu jak właśnie na tym skrzyżowaniu z linią warunkową stop. W takiej sytuacji linia ta nie jest bez sensu, a biorąc jeszcze pod uwagę przystanek autobusowy to założę się że piesi właśnie w tym miejscu obiorą sobie najlepsze miejsce do przechodzenia przez jezdnię do odjeżdżającego autobusu, o dzieciach ze szkoły nie wspomnę.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez LeszkoII » środa 15 stycznia 2014, 22:59

Odpowiem Ci jak M. Dworak. Jeśli pieszy woli przechodzić na skrzyżowaniu i nie korzystać z przejść dla pieszych, to znaczy że woli przepuszczać samochody nieskręcające w drogę poprzeczną(...itd) niż cieszyć się przywilejem PdP.

Tutaj P-14 wprowadza dezorientację wśród kierowców, przynajmniej tych którzy wiedzą jak oznacza się wloty skrzyżowań o pierwszeństwie nieregulowanym znakami drogowymi.
Jeśli jadę drogą z pierwszeństwem na wprost to przed czym/kim mam się zatrzymywać (względnie)?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez papadrive » środa 15 stycznia 2014, 23:25

Henq:
A załóżmy, że linia nie dotyczy pojazdów, a pieszych którzy równie dobrze mogą przechodzić na przejściu jak właśnie na tym skrzyżowaniu z linią warunkową stop. W takiej sytuacji linia ta nie jest bez sensu, a biorąc jeszcze pod uwagę przystanek autobusowy to założę się że piesi właśnie w tym miejscu obiorą sobie najlepsze miejsce do przechodzenia przez jezdnię do odjeżdżającego autobusu, o dzieciach ze szkoły nie wspomnę

Czy nie byłoby prościej, bezpieczniej i normalniej wyznaczyć w tym miejscu "zebrę" :?:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Linia warunkowego zatrzymania w tej sytuacji

Postprzez Henq » środa 15 stycznia 2014, 23:31

papadrive napisał(a):Henq:
A załóżmy, że linia nie dotyczy pojazdów, a pieszych którzy równie dobrze mogą przechodzić na przejściu jak właśnie na tym skrzyżowaniu z linią warunkową stop. W takiej sytuacji linia ta nie jest bez sensu, a biorąc jeszcze pod uwagę przystanek autobusowy to założę się że piesi właśnie w tym miejscu obiorą sobie najlepsze miejsce do przechodzenia przez jezdnię do odjeżdżającego autobusu, o dzieciach ze szkoły nie wspomnę

Czy nie byłoby prościej, bezpieczniej i normalniej wyznaczyć w tym miejscu "zebrę" :?:

Nie ma takiego obowiązku, jeżeli chciałbyś na to tak patrzeć to nie potrzebny jest art 13.2
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości