szymon1977 napisał(a):Czyli może linia P-1a służy do wyznaczania pasów ruchu dla autobusów a dla fiatów 126p tylko osi jezdni?
Jeszcze bym dodał koniecznie warunek prędkości - co innego poruszać się w korku 5km/h a co innego na autostradzie 140 km/h. W pierwszym przypadku, na wyznaczonym i szerokim pasie ruchu pojazdy o gabarytach samochodu osobowego mogą poruszać się w dwóch rzędach a więc dwoma pasami ruchu. Przy max. dop. prędkości nawet tylko 40 km/h ciężko mówić o możliwości poruszania się dwóch rzędów pojazdu - a więc i dwóch pasów ruchu nie będzie.
Oczywiście masz rację, że pasy ruchu wyznacza się zgodnie z parametrami klasy drogi ujmując w tym maksymalne szerokości pojazdów(tiry, autobusy) i ich prędkości. Wciąż będę się upierał, że wyznaczony pas ruchu może składać się z niewyznaczonych pasów ruchu - pod warunkiem parametrów 'ruchowo-technicznie-drogowych'.
Szymon1977 napisał(a):Odnajdziesz zapis to potwierdzający to przejdziemy do liczenia pasów ruchu niewyznaczonych.
Raczej Ty powinieneś już go znaleźć. Ja się opieram na definicji pasa ruchu.
pas ruchu – każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;
maryann napisał(a):Patrz: definicja 7.
I co w tej definicji Ci zabrania warunkowo uznawać jeden wyznaczony szeroki pas ruchu jako dwa niewyznaczone pasy ruchu?
http://goo.gl/maps/yKowhZapomnijmy przez moment, że na linku jest P-4 i wyobraźmy sobie że jest P-1b.
Ile wyznaczonych a ile niewyznaczonych pasów ruchu wtedy zaobserwujemy (w miejscu przed zwężeniem jezdni)?
http://goo.gl/maps/1qd8XPoważnie ten niebieski renualt nie porusza się niewyznaczonym pasem ruchu obok innego pojazdu? A podobno narzekamy na korki.