Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatlach

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez oskbelfer » niedziela 08 grudnia 2013, 14:28

ks-rider napisał(a):
oskinstruktor napisał(a):Czy ten palec jest dookoła czy tylko leży na kierownicy? Jakie to ma znaczenie?
Osobiście nigdy na to nie zwróciłem uwagi i po tym poście też nie mam zamiaru. Kierownica z ręki ma się nie wyśliznąć podczas kręcenia nią i jak się tak nie dzieje, to po co sobie dupę zawracać pierdołami.


Generalnie znaczenia niema, zwlascza gdy sie jedzie, inaczej to jednak wyglada, gdy zblizamy sie do jakiegokolwiek miejsca w ktorym bedziemy musieli sie zatrzymac.

Prosta sprawa, w doopsko wjezdza nam ciezarowka lub Autobus. I wlasnie wtedy pozadane jest aby kierownica wyslizgnela nam sie z rak w przeciwnym razie przez najblizsze 6 tygodni przyjaciele lub rodzina beda / bedzie nam to doopsko poscierac, bo dlonie beda w gipsie.

Tak wiec czasami warto spbie ta doope pozawracac :mrgreen:

:wink:


Ks-raider - jak czytam takie opowiastki - jak tutaj zafundowałeś albo o ADAC (nie czytałem) to ogarnia mnie pusty śmiech....

Piszesz - jak autobus wjedzie w dupsko...

A jak jesteś kierowcą autobusu, sypiesz sobie 100 km/h na autostradzie i będzisz miał wystrzał przedniej opony, to trzymając kierownice jak "ciota" nie masz jakichkolwiek szans na jej utrzymanie...

Ale daleki jestem od stwierdzenia, żeby trzymać tak lub tak --- skłaniam się do tego co napisał oskinstruktor...

a teraz druga kwestia....

oskinstruktor napisał(a):A ja stwierdzam że Wam się chyba czasami nudzi. Nie macie większych problemów? My sobie je czasem sami stwarzamy i podam to na swoim przykładzie.

Ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy ja czasem zbyt "odważnie" nie każę moim kursantom ruszać wjeżdżając na ronda. Że na co dzień to idealna jazda, to nie ma wątpliwości bo dynamicznie, płynnie i bez utrudnień. Natomiast zacząłem się zastanawiać czy czasem na egzaminie nie będzie to źle odebrane. Że zbyt odważnie, że zbyt blisko, że zbyt szybko. Potem sobie myślę, przecież wielokrotnie powtarzam im, że jazda codzienna od egzaminacyjnej niczym się nie powinna różnić (zakładając oczywiście że jest zgodna z przepisami) i nie ma czegoś takiego że na egzaminie tak a w życiu codziennym inaczej. Mam więc argument że raczej dobrze. Natomiast znów wątpliwości, co na to egzaminator? I znów podsumowanie..... Dlaczego ma się doczepić skoro żadnego przepisu nie łamie kandydat. A na koniec najważniejszy argument. Czy miałem od trzech lat przerwany jakikolwiek egzamin za to o czym myślę że jest źle? Ani jednego!!! Wiec skoro jest dobrze, to po co kombinować?

Tak właśnie robimy sami sobie pod górkę, kiedy próbujemy przekombinować.



A na koniec najważniejszy argument. Czy miałem od trzech lat przerwany jakikolwiek egzamin za to o czym myślę że jest źle? Ani jednego!!!


A dlaczego ani jednego przerwaia nie było ?

Bo egzaminatorzy czekają na takie osoby.... by zrobić program egzaminacyjny w 25 minut, by nie tamować rond itd....

Tak trzymać oskinstruktor :) :thumb2:
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez ks-rider » niedziela 08 grudnia 2013, 14:52

oskbelfer napisał(a):Ks-raider - jak czytam takie opowiastki - jak tutaj zafundowałeś albo o ADAC (nie czytałem) to ogarnia mnie pusty śmiech....

Piszesz - jak autobus wjedzie w dupsko...

A jak jesteś kierowcą autobusu, sypiesz sobie 100 km/h na autostradzie i będzisz miał wystrzał przedniej opony, to trzymając kierownice jak "ciota" nie masz jakichkolwiek szans na jej utrzymanie...


Swiadczy co najwyzej o Twojej fachowosci a smiech jeszcze nikomu nie zaszkodzil, wrecz odwrotnie :mrgreen:

Wiesz niechce mi sie szkac po necie stytystyk zwiazanych z iloscia wystrzelen przedniej opony czy to w autobusie czy to w ciezarowce a tymbardziej na autostradzie. Zapominasz tylko o jednym, ze autostrady to akurat najbezpieczniejsze drogi i wypadki zdazaja sie tam dosc zadko, to raz, dwa, ze sytuacje o ktorych pisze znacznie czesciej zdazaja sie w obszerze zabudowanym. Na autostradzie jekos mi jeszcze nikt nie wjechal a w mojej wiosce za to juz dwa razy. Pisze wiec nie jak Ty retorycznie ale mam w tym jakies doswiadczenie.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez oskbelfer » niedziela 08 grudnia 2013, 16:11

a ja Ci o tej statystyce napiszę pytaniem i odpowiedzią :)

1. Ile razy miałeś wystrzał opony ?
2. Ile razy miałeś wystrzał opony na autostradzie ?

Ja miałem wystrzał opony tylko raz (oby nigdy się nie powtórzył....)

1. wystrzał był na autostradzie
2. autostrada była w niemczech


Gdybym trzymał kierownicę jak "ciota" --- pewnie byśmy dziasiaj nie pisali razem na forum :)


Reasumując - chwyt kierownicy ma być pewny, aby w nadzwyczajnych sytuacjach panować nad ta kierownicą.....a jeśli nie masz się o co zaprzeć to wczesniej masz połamane kregi szyjne niż ręce...

Wybór należy do kierowcy, co woli.....

Na egzaminie nie zwracam na to uwagi, bo każdy jest kowalem swojego losu...

I jeszce taka dygresja - trochę nie zwiazana z tematem --- a może jednak pewny chwyt, stanowi jednak kwestię techniczną --- trzymanie kierownicy motocykla...

Kierownicę motocykla trzymamy "chwytem cioty" czy jednak kciuk "jakoś układamy" a jełsi tak - to dlaczego... :)?
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez ks-rider » niedziela 08 grudnia 2013, 16:40

oskbelfer napisał(a):a ja Ci o tej statystyce napiszę pytaniem i odpowiedzią :)

1. Ile razy miałeś wystrzał opony ?
2. Ile razy miałeś wystrzał opony na autostradzie ?

Ja miałem wystrzał opony tylko raz (oby nigdy się nie powtórzył....)

1. wystrzał był na autostradzie
2. autostrada była w Niemczech

Kierownicę motocykla trzymamy "chwytem cioty" czy jednak kciuk "jakoś układamy" a jełsi tak - to dlaczego... :)?


No kilka razy mialem, czy to w kat. B czy to w Kat.CE nie liczylem bo zsaza sie sporydycznie, Przyznaje, ze w CE nikdy przednia mi nie wystrzelila, za to w przypadku kat B mialem wystrzal zarowno przedniej jak i tylnej. Tylna ( wysokoprofilowa mialem naprawde Problem z przechwyceniem wozu, w przypadku przedniej smiech na sali gdy porownam do tylnej.

Pisalem wczesni8ej, ze kat, A z tej dyskusji wylaczamy, bo objecie kciukiem jest ze tak powiem obowiazkowa,

P,S. w przypadku kat. CE zawsze trzymam kciuk na zewnatrz.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez oskbelfer » niedziela 08 grudnia 2013, 22:39

a ja roznie ...
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez evo9rs » poniedziałek 09 grudnia 2013, 12:20

Myślę że większego autorytetu w sprawie trzymania rąk na kierownicy nie znajdziecie :lol: .

http://www.youtube.com/watch?v=gc9jA5hg6vc
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez rusel » poniedziałek 09 grudnia 2013, 18:24

oj znajdziemy wiekszy autorytet, kciuki pięknie zamknięte no i cos na nóżki ode mnie zwlaszcza w lakierkach http://www.youtube.com/watch?v=96ekbvjyr0g , ks rider specjalnie dla Ciebie
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez ks-rider » poniedziałek 09 grudnia 2013, 22:29

Taaaaaaas, juz porownujecie sie do nalepszych z najlepszych :mrgreen:

Moze by trza ruszyc banka i zapytac czy wyscigi mozna przeniesc na ruch publiczny, Jezeli wiec uwazacie, ze jest mozliwosc aby Sena'e czy temu drugiemu podczas wyscigu wjechala w doopsko czy to ciezarowka czy to Autobus, to ja juz wiecej pytan niemam :mrgreen:

@ evo9rs

Moze zanim cos nastepnym razem wkleisz, to zacznij moze najpierw od sprawdzenia pozycji jaka ten Kolo zajal za kolkiem :mrgreen: potem jak wyzej sprawdz, czy bedzie to mialo zastosowanie w zyciu :mrgreen:

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez rusel » poniedziałek 09 grudnia 2013, 22:33

muszę tą technikę Ayrtona z butem zastosować i opanować skoro już go przytoczylem :D
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez evo9rs » poniedziałek 09 grudnia 2013, 23:13

ks-rider napisał(a):Moze zanim cos nastepnym razem wkleisz, to zacznij moze najpierw od sprawdzenia pozycji jaka ten Kolo zajal za kolkiem :mrgreen: potem jak wyzej sprawdz, czy bedzie to mialo zastosowanie w zyciu :mrgreen:

Ten Kolo to 9-krotny Mistrz Świata.
A co ty chcesz od jego pozycji za kierownicą? Może jest niepoprawna? A może źle trzyma kierownicę? A może powinien robić mydełko fa? :) :) (niektórzy będą wiedzieli o co chodzi :) )
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez ks-rider » poniedziałek 09 grudnia 2013, 23:58

evo9rs napisał(a):Ten Kolo to 9-krotny Mistrz Świata.
A co ty chcesz od jego pozycji za kierownicą? Może jest niepoprawna? A może źle trzyma kierownicę? A może powinien robić mydełko fa? :) :) (niektórzy będą wiedzieli o co chodzi :) )


No i ? Zadaj sobie pytanie w czym jest mistrzem ? W rally czy w jezdzie w ruchu publicznym ? Przy okazji mozesz sprobowac mi wytlumaczyc jaka jest miedzy w/w roznica ? :mrgreen:

1. Sprawdz sobie wogole jak on siedzi, jak wysoko ma kierownice od ud, jak daleko od tulowia a potem przeloz to na prawidlowa pozycje dla zwyklego smiertelnika w ruchu publicznym - mozesz blysnac :mrgreen:

2. nigdzie nie napisalem, ze jest niepoprawna, tyle, ze jest indywidualnie pod niego dopasowana - kumasz ? Czy za trudne ?

Dla mnie moze robic mydelko Fa, czy inne, proszek do prania IXI lub cokolwiek co bedzie mu robic frajde. :mrgreen:

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez evo9rs » wtorek 10 grudnia 2013, 00:21

ks-rider napisał(a):No i ? Zadaj sobie pytanie w czym jest mistrzem ? W rally czy w jezdzie w ruchu publicznym ? Przy okazji mozesz sprobowac mi wytlumaczyc jaka jest miedzy w/w roznica ? :mrgreen:

Elementy rajdowej jazdy mogą się przydać wtedy kiedy ich najbardziej potrzeba czyli w podbramkowych sytuacjach.
ks-rider napisał(a):1. Sprawdz sobie wogole jak on siedzi, jak wysoko ma kierownice od ud, jak daleko od tulowia a potem przeloz to na prawidlowa pozycje dla zwyklego smiertelnika w ruchu publicznym - mozesz blysnac :mrgreen:
Na pewno ma najlepszą pozycję z wszystkich możliwych do uzyskania, zapewniającą maksymalną manewrowość i ruchy kierownicą. Myślę że za dla "zwykłego śmiertelnika" taka pozycje też była by dobra.
ks-rider napisał(a):2. nigdzie nie napisalem, ze jest niepoprawna, tyle, ze jest indywidualnie pod niego dopasowana - kumasz ? Czy za trudne ?

No pewnie że jest indywidualnie dopasowana. Po to masz w fotelu i w kolumnie kierownicy różne pokrętła, wajchy czy przyciski żeby też sobie indywidualnie pozycję dopasować. Czy to za trudne dla ciebie?
ks-rider napisał(a):Dla mnie moze robic mydelko Fa, czy inne, proszek do prania IXI lub cokolwiek co bedzie mu robic frajde. :mrgreen:

Tu nie chodzi o frajdę, widocznie taka pozycja i taki chwyt kierownicy zapewnia maksymalne panowanie nad pojazdem.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez ks-rider » wtorek 10 grudnia 2013, 09:30

evo9rs napisał(a):1. Elementy rajdowej jazdy mogą się przydać wtedy kiedy ich najbardziej potrzeba czyli w podbramkowych sytuacjach.

2. Myślę że za dla "zwykłego śmiertelnika" taka pozycje też była by dobra.

3. Po to masz w fotelu i w kolumnie kierownicy różne pokrętła, wajchy czy przyciski żeby też sobie indywidualnie pozycję dopasować. Czy to za trudne dla ciebie?

4. Tu nie chodzi o frajdę, widocznie taka pozycja i taki chwyt kierownicy zapewnia maksymalne panowanie nad pojazdem.


1. Taaaaaaaaaa, moga sie przydac ale nie musza, w wiekszosci sytuacji bardziej przydaje sie umiejetnosc hamowania niz Technika rajdowa, o braku mocy w pojezdzie przecietnego Kowalskiego nie wspomne :mrgreen:

2. Fajnie, ze myslisz, tyle ze Twoje myslenie moze okazac sie bledne. Przejedz sie tak z 1000 km w takiej pozycji z tak wysoko ustawiona kierownica a wtedy pogadamy bo na razie to dyskusja jek ze slepym o kolorach Porownaj sobie dla przykladu pozycje na wyczynowym sprzecie motocykla Moto GP z pozycja na jakimkolwiek motocyklu supre Sport juz sama pozycja na MV gusta F4 jest koszmarem, a motocykl nadaje sie z salonu na tor. Kumasz co chce przez to powiedziec ?

3. Misku, wez mi niemow o poktretlach i wajchach ktore sobie moge indywidualnie dostosowac bo jak widze niemasz o tym pojecia w tym aucie w wiekszosci przypadkow niemasz jakiejkolwiek mozliwosci regulacji, bo sprzet jest INDYWIDUALNIE dopasowaty pot konkretnie tega a nie nnego kierowce. Rozumiezs, czy za tudne. Nie masz na ten temat wiedzy a kreujesz sie tu na experta, tyle ze Ci nie wychodzi :mrgreen:

4. W dalszym ciagu nie napisaels jak przelozyc ruch publiczny do sportu, no dawaj, czekamy :mrgreen:

W dalszym ciagu nie zajarzyles, ze w przypadku wyscigu na torze czy Rally nie wjedzie Ci w dupe ciezarowka i nie pprzestawi Ci kciukow na godzine 07.30 :mrgreen:

Wiec oczym chcesz tu rozmawiac ?

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez evo9rs » wtorek 10 grudnia 2013, 12:32

1. Znacznie częściej może się przydać technika prawidłowego ominięcia przeszkody bez zrobienia sobie krzywdy. Ale tutaj trzeba umieć trzymać kierownicę.

2. Kierownica wcale nie jest tak wysoko. Jest w idealnym miejscu.

3. Mówiłem o cywilnym aucie. Czytaj dokładnie.

4.Co ma się stać z kciukiem jeżeli wjedzie ci w tyłek ciężarówka bo nie łapie twojej pokrętnej logiki.... :roll:
Zresztą w takim przypadku lepiej się o swoją szyję martw a nie o kciuki.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez fa1th » poniedziałek 16 grudnia 2013, 19:47

Czyli zgodnie z techniką kierowania po zatrzymaniu (np. na czerwonym świetle) mam obowiązek trzymania kierownicy oburącz?

Kolejne pytanie, gdzie znajdę jakieś materiały o technice jazdy według których egzaminują na prawo jazdy?
kat. A - 1podejscie-zdane
kat. B - 1podejscie-zdane
kat. C - 1podejscie-zdane
kat. CE - 1podejscie-zdane
kat. D - 1podejscie-zdane
fa1th
 
Posty: 60
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości