przez marat89 » środa 20 listopada 2013, 16:00
przez Michal9191 » środa 20 listopada 2013, 16:20
przez Borys_q » środa 20 listopada 2013, 16:32
przez marat89 » środa 20 listopada 2013, 21:11
Michal9191 napisał(a):No powinna przechodzić przez ''luz'' z jedynki na dwójkę i odwrotnie moim zdaniem oczywiście i sam tak robię a tu masz link może Ci pomoże http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... na-biegow/
przez Michal9191 » środa 20 listopada 2013, 21:26
przez Borys_q » środa 20 listopada 2013, 22:40
zmieniałem z 2 na 1, nie chciał mi wbić bieg, musiałem użyć sporo siły.
przez RossoneriDevil » czwartek 21 listopada 2013, 00:37
przez Radhezz » czwartek 21 listopada 2013, 01:34
Borys_q napisał(a):Bez różnicy byleby nie szarpać.
Nie ma to znaczenia. Jak zmieniasz bieg w jednej linii to i tak przechodzisz przez "luz". Jako ciekawostka: pierwszy i drugi bieg z reguły są na tej samej przesówce (element wybierający z którą zębatką ma się spiąć wałek pośredni) w skrzyni biegów.RossoneriDevil napisał(a):Ja zmieniam w linii prostej, nie wiem czy przeprowadzanie przez "luz" ma jakieś uzasadnienie, nie znam się na tym.
Dziwna sprawa, bo o ile dobrze zrozumiałem to wygląda jakby coś było nie tak z synchronizacją pierwszego biegu... Tyle że współczesne auta mają wszystkie biegi synchronizowane, a jedynka tak rzadko używa swojego że ciężko jest go zużyć.RossoneriDevil napisał(a):Gdy się czasem blokuje wtedy odpuszczam trochę sprzęgło i wciskam jeszcze raz, delikatnie próbując wrzucić bieg.
przez RossoneriDevil » czwartek 21 listopada 2013, 03:03
Dziwna sprawa
przez Radhezz » czwartek 21 listopada 2013, 09:54
przez Borys_q » czwartek 21 listopada 2013, 11:04
Gdy się czasem blokuje wtedy odpuszczam trochę sprzęgło i wciskam jeszcze raz, delikatnie próbując wrzucić bieg.
Ja bym radził już teraz zapoznać się z techniką zmiany biegów przy braku synchronizacji (podwójne wysprzęglenie)
przez Radhezz » czwartek 21 listopada 2013, 14:02
przez marat89 » piątek 22 listopada 2013, 23:51
RossoneriDevil napisał(a):Ja zmieniam w linii prostej, nie wiem czy przeprowadzanie przez "luz" ma jakieś uzasadnienie, nie znam się na tym.
Gdy się czasem blokuje wtedy odpuszczam trochę sprzęgło i wciskam jeszcze raz, delikatnie próbując wrzucić bieg.
przez RossoneriDevil » sobota 23 listopada 2013, 01:26
przez Magik » sobota 23 listopada 2013, 13:23