szymon1977 napisał(a):A który strumień ruchu jest kierowany przez sygnalizator umieszczany zgodnie z "220" przed przejazdem kolejowym? Ten który dojeżdża do skrzyżowania zamierzając skręcić w lewo w lewo omijając przejazd kolejowy? Czy może ten, który dojeżdża do skrzyżowanie zamierzając skręcić w prawo celem przejechania przez przejazd kolejowy? A może ten, który już przez skrzyżowanie przejechał, nie ważne z której strony i zbliża się do przejazdu kolejowego?
Oczywiście masz rację, że
sygnalizator wg 220 służy do
zatrzymywania strumieni ruchu drogi, która
przecina tor.
Ale informacja taka, podana w punkcie
5.2.8 220/Z3 nie jest dyspozycją, która obowiązuje kierowcę. Jest to zapis "informacyjny", bo katalogujący (zgodnie z nazwą podpunktu 5.2)
podział sygnalizacji świetlnej ze względu na przeznaczenie. Podobnie w przypadku opisu innych rodzajów sygnalizacji, które się w tym punkcie pojawiają, zapisy tam występujące nie dają ścisłej dyspozycji do czegokolwiek, ponieważ ta występuje w 170. Z kolei w 170 zatrzymanie jest określone w sposób jednoznaczny, z którego skorzystał egzaminator.
Nie mówię, że decyzja egzaminatora
jest w pełni właściwa, myślę, że
miał podstawy do jej wydania - cały czas staram się to tutaj wskazać. Twoje wątpliwości podzielam, i się z nimi zgadzam, a cały czas próbuję bronić egzaminatora (takie sobie postawiłem zadanie

, bo trochę widzę racji w tym co zrobił ).