Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » piątek 08 listopada 2013, 17:07

Dla Was: kierunek ruchu wyznaczony na skrzyżowaniu definiuje kierunek poruszającego się pojazdu na wprost, skręcającego w prawo, skręcającego w lewo czy zawracającego, jaki odbywa się "wypadkowo" na całym skrzyżowaniu.

Nie. Piszesz o kierunku jazdy..

Dla nas: kierunek ruchu wyznaczony na skrzyżowaniu definiuje kierunek poruszającego się pojazdu po okręgu oraz skręcającego w prawo - i tylko taki - nie rozpatrywany "wypadkowo".
W prawo to jest kierunek jazdy...Oddział dotyczacy zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy..nic tam nie ma o kierunku ruchu...

Podobnie z kierunkami jazdy, ponieważ przyjmują one poszczególne kierunki ruchu.

Nie zawsze..nie zrozumiałeś całej tej dyskusji

Dlatego proszę, nie obalajmy oczywistości.

Popieram na całej linii..zobaczmy prawdziwą liczbe dróg na skrzyzowaniu, a nie jedną..
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez taik » piątek 08 listopada 2013, 17:37

szerszon napisał(a):Nie. Piszesz o kierunku jazdy..

szerszon napisał(a):W prawo to jest kierunek jazdy...Oddział dotyczący zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy..nic tam nie ma o kierunku ruchu...

Może źle to ująłem - kierunki ruchu panujące na skrzyżowaniu (a to chyba już ustaliliśmy, że jakieś tam występują) determinują określone kierunki jazdy na tym skrzyżowaniu (które przecież jadące pojazdy posiadają).
Dla Was dopuszczalnymi kierunkami jazdy są: jazda na wprost, skręcenie w prawo, skręcenie w lewo czy zawracanie - jako "wypadkowe przejazdy"
Oczywiście jadąc na wprost, nie zmieniacie kierunku jazdy, bo nie przyjmujecie innego kierunku ruchu, zmienia się tylko kierunek ruchu panujący na skrzyżowaniu, bo miejscowo "odchyla" się po okręgu.
Dla nas dopuszczalnymi kierunkami jazdy są: jazda po okręgu oraz skręcenie w prawo - jako jazda nie rozpatrywana "wypadkowo".
Jadąc "na wprost" zmieniamy kierunek jazdy, bo na wlocie skręcamy w prawo - przyjmujemy inny kierunek ruchu - z kierunku ruchu po okręgu na kierunek ruchu wylotu.

Chciałbym zauważyć, że generalnie nigdzie w PRD nie ma o kierunkach ruchu. Wszystko to interpretacja. Ale nie możemy negować ich obecności na skrzyżowaniu i drodze - po to cały mój apel :wink: .
szerszon napisał(a):
taik napisał(a):Podobnie z kierunkami jazdy, ponieważ przyjmują one poszczególne kierunki ruchu.

Nie zawsze..nie zrozumiałeś całej tej dyskusji

Zechciej wyjaśnić, kiedy kierunek jazdy nie przyjmuje panującego na danej drodze/skrzyżowaniu kierunku ruchu?
szerszon napisał(a):
taik napisał(a):Dlatego proszę, nie obalajmy oczywistości.

Popieram na całej linii..zobaczmy prawdziwą liczbe dróg na skrzyzowaniu, a nie jedną..

Ty masz chyba fobię, na punkcie tej pojedynczej drogi? :mrgreen:
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » piątek 08 listopada 2013, 17:51

Dla Was dopuszczalnymi kierunkami jazdy są: jazda na wprost, skręcenie w prawo, skręcenie w lewo czy zawracanie - jako "wypadkowe przejazdy"
Oczywiście jadąc na wprost, nie zmieniacie kierunku jazdy, bo nie przyjmujecie innego kierunku ruchu, zmienia się tylko kierunek ruchu panujący na skrzyżowaniu, bo miejscowo "odchyla" się po okręgu.

Zgadza się

Dla nas dopuszczalnymi kierunkami jazdy są: jazda po okręgu oraz skręcenie w prawo - jako jazda nie rozpatrywana "wypadkowo".
Jadąc "na wprost" zmieniamy kierunek jazdy, bo na wlocie skręcamy w prawo - przyjmujemy inny kierunek ruchu - z kierunku ruchu po okręgu na kierunek ruchu wylotu.

Zgadza się..tylko nie zmieniacie kierunku ruchu tylko jazdy..zmiany kierunku ruchu sie nie sygnalizuje.

że generalnie nigdzie w PRD nie ma o kierunkach ruchu.

Występuje w paragrafach ,chociażby przy tabliczce T-18

Zechciej wyjaśnić, kiedy kierunek jazdy nie przyjmuje panującego na danej drodze/skrzyżowaniu kierunku ruchu?

najprostszy przykład..T-18..zmiana kierunku ruchu..jeszcze nieoczekiwana :D pokazywałem w linku

Ty masz chyba fobię, na punkcie tej pojedynczej drogi?

Bo to tak wyglada z waszego punktu widzenia..a niektórzy jeszcze mi to rysują na żółto.. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez taik » piątek 08 listopada 2013, 18:15

szerszon napisał(a):Zgadza się
OK
szerszon napisał(a):
taik napisał(a):Jadąc "na wprost" zmieniamy kierunek jazdy, bo na wlocie skręcamy w prawo - przyjmujemy inny kierunek ruchu - z kierunku ruchu po okręgu na kierunek ruchu wylotu.

Zgadza się..tylko nie zmieniacie kierunku ruchu tylko jazdy..zmiany kierunku ruchu sie nie sygnalizuje.

Napisałem, że zmieniamy kierunek jazdy - i oczywiście to sygnalizujemy.
Nie napisałem, że zmieniamy kierunek ruchu, bo go zmienić nie możemy. Napisałem, że przyjmujemy inny kierunek ruchu (kierunek ruchu na wlocie) względem tego, którym się poruszaliśmy (kierunek ruchu po okręgu) - konsekwencją czego jest zmiana kierunku jazdy.

Ale widzę, że i tu jest zgodność, w pojmowaniu. :D
szerszon napisał(a):
taik napisał(a): że generalnie nigdzie w PRD nie ma o kierunkach ruchu.

Występuje w paragrafach ,chociażby przy tabliczce T-18

Mi chodziło raczej o zdefiniowanie, co to jest, ten kierunek ruchu.
szerszon napisał(a):
taik napisał(a):Zechciej wyjaśnić, kiedy kierunek jazdy nie przyjmuje panującego na danej drodze/skrzyżowaniu kierunku ruchu?

najprostszy przykład..T-18..zmiana kierunku ruchu..jeszcze nieoczekiwana :D pokazywałem w linku

Tu się nie zgodzę, choć jest to poróżnienie o detale. Tabliczka wskazuje nieoczekiwaną zmianę kierunku ruchu o przebiegu wskazanym na tabliczce. Nieoczekiwaną, bo inną, niż wskazuje przebieg drogi. Jadąc tak, jak wskazuje tabliczka, Twój kierunek jazdy przyjmuje panujący kierunek ruchu, czyli ten o nieoczekiwanej zmianie, wskazany na tabliczce, a nie zmieniony ("wymieniony"), który panował na drodze.
Oczywiście w takim przypadku nie dochodzi do zmiany kierunku jazdy.
Dochodzi tylko do zmiany kierunku ruchu, dodatkowo nieoczekiwanej.
szerszon napisał(a):Bo to tak wyglada z waszego punktu widzenia..a niektórzy jeszcze mi to rysują na żółto.. :D

Aj, aj, aj.... pozwól, że przemilczę. :D
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » piątek 08 listopada 2013, 18:24

Napisałem, że zmieniamy kierunek jazdy - i oczywiście to sygnalizujemy.

opuszczenie skrzyzowania nie będzie dla mnie osobną zmiana kierunku jazdy..tak samo jak wjazd na skrzyzowanie o ruchu okrężnym
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » piątek 08 listopada 2013, 20:53

szerszon napisał(a):jeśli nie jesteś w stanie ogarnąć definicji skrzyżowania, gdzie napisali ,że jest to przecięcie sie dróg ( pełne śniadanie z ośmiu dań) tylko upierasz się ,że widzisz tam tylko drogę( chleb z masłem) to nic na to nie poradzę.
Odświeżę Ci pamięć - jest rondo? jest skrzyżowanie, jest droga?
http://www.forum.prawojazdy.com.pl/download/file.php?id=1232
Napiszę powoli i wyraźnie, żebyś zrozumiał:
Na rondzie krzyżują się kolejno drogi wlotowe i wylotowe z jednokierunkową drogą wokół wyspy, czyli jedna droga to obwiednia, a druga to droga wlotowa; następnie obwiednia i droga wylotowa, i znów obwiednia i droga wlotowa ... i tak do końca.
Zwracam Ci jednocześnie uwagę, że to nie PORD decyduje, czy obwiednia jest drogą, czy nie. O tym decydują projektanci skrzyżowania (a tak się składa, że to jest dokładnie to samo ministerstwo, które odpowiada za znaki drogowe). Jeśli więc rondo zostało zdefiniowane jako skrzyżowanie z jednokierunkową drogą wokół wyspy, to masz jechać po jednokierunkowej drodze wokół wyspy i nic nie kombinować.
To przepisy dostosowuje się do dróg, a nie drogi do przepisów.

Jeszcze raz przypominam: podaj swoje definicje!
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez LeszkoII » piątek 08 listopada 2013, 21:11

Sankilo,
tak się składa, że w moim mieście wybudowano nowe skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Na planie, który widziałem( bo jest powszechnie dostępny), nie doszukałem się pasa drogowego wokół wyspy a cała inwestycja została nazwana skrzyżowaniem.

Chciałem jeszcze dodać, że Twoja droga wokół wyspy powinna spełniać następującą def. drogi, jeśli mówimy o skrzyżowaniu/skrzyżowaniach :)
Droga publiczna – droga zaliczona do jednej z kategorii dróg na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115), z której może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych.

Skąd zaczerpniesz informacje, do jakiej kategorii należy obwiednia wyspy :?

Jeśli obwiednia posiada dwa pasy ruchu, to czy zatrzymywanie się na niej jest dozwolone?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » piątek 08 listopada 2013, 22:00

LeszkoII napisał(a): Na planie, który widziałem( bo jest powszechnie dostępny), nie doszukałem się pasa drogowego wokół wyspy a cała inwestycja została nazwana skrzyżowaniem.
A jezdnię widziałeś? Do jazdy powinna starczyć.
Skąd zaczerpniesz informacje, do jakiej kategorii należy obwiednia wyspy :?
Nie wiem, po co kierowcy kategoria drogi, ale numerek będzie w projekcie.
Jeśli obwiednia posiada dwa pasy ruchu, to czy zatrzymywanie się na niej jest dozwolone?
Co najmniej 10 m od wlotów, wylotów, linii ciągłych, wystrzałkowanych pasów, itp. - w mieście tej wielkości ronda raczej nie zobaczysz.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » piątek 08 listopada 2013, 23:41

Odświeżę Ci pamięć - jest rondo? jest skrzyżowanie, jest droga?

Naprawde sie nie fatyguj..jest rondo, w przepisach określane skrzyzowaniem o ruchu okrężnym...droga na tym skrzyzowaniu to twój wymysł.
Napiszę powoli i wyraźnie, żebyś zrozumiał:

Nie chcę byc złośliwy, ale czy z takim samym pietyzmem przeczytałaś par 36.2 z 170 ?
"Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo kierującego znajdującego sie na skrzyżowaniu przed kierującym wjeżdżającym ( wchodzącym) na to skrzyżowanie"

Czyli masz napisane,że to co znajduje sie za C-12+A-7 to skrzyżowanie, a te trójkąciki wcale nie oznaczają ,ze znajdujemy sie przed droga z pierwszeństwem...
Widzisz tu jakąś nieścisłość w tym paragrafie ?
Czy widzisz coś na temat drogi ?
Ja nie widzę... i wszystkie twoje grafiki niestety sa dalekie od prawdy...

Na rondzie krzyżują się kolejno drogi wlotowe i wylotowe z jednokierunkową drogą wokół wyspy,

A gdzie to napisali ? Może w definicji skrzyzowania ? Pokaż mi, gdzie w przepisach jest chociaż cień przesłanki, że obwiednia jest drogą jednokierunkową....to farsa.

czyli jedna droga to obwiednia, a druga to droga wlotowa; następnie obwiednia i droga wylotowa, i znów obwiednia i droga wlotowa ... i tak do końca.

I w ten sposób w przepisie jest mowa o skrzyzowaniu ,a ty zrobiłaś ich kilka....no cóż...

Zwracam Ci jednocześnie uwagę, że to nie PORD decyduje, czy obwiednia jest drogą, czy nie. O tym decydują projektanci skrzyżowania (a tak się składa, że to jest dokładnie to samo ministerstwo, które odpowiada za znaki drogowe).

Niesamowite..a mozesz mi wskazać delegację , aby to projektanci mogli stanowić prawo ? :hmm:
Do tej pory wydawało mi sie ,że taka moc ma Sejm ( ustawy) lub rząd ( rozporządzenai), o projektantach jako kolejnym ustawodawcy jeszcze nie słyszałem...chyba chcesz z tego zarządzenia zrobić akt prawny :lol:

Jeśli więc rondo zostało zdefiniowane jako skrzyżowanie z jednokierunkową drogą wokół wyspy, to masz jechać po jednokierunkowej drodze wokół wyspy i nic nie kombinować.

Masz artykuł z PoRD na potwierdzenie tej definicji ? :D
A i D-3 nie zauważyłem..jak jednokierunkowa to jednokierunkowa... :D
Jeszcze raz przypominam: podaj swoje definicje!

przeciez napisałem...
rondo, obwiednia -to jest przecięcie sie kierunków ruchu..czyli skrzyżowanie.


Co najmniej 10 m od wlotów, wylotów, linii ciągłych, wystrzałkowanych pasów, itp. - w mieście tej wielkości ronda raczej nie zobaczysz.

a na Placu Grunwaldzkim ? :wink:

Słuchaj no moja droga Pani...wystarczy chyba juz tej kompromitacji w twoim wykonaniu....
Już chyba wszyscy się śmieją z tej jednokierunkowej drogi .., a szymon gdyby mógł to by mi wlał :D
Tu odpowiedź taika
Aj, aj, aj.... pozwól, że przemilczę.


==================================
taik
Ty masz chyba fobię, na punkcie tej pojedynczej drogi?

czy ja mam fobię ???
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szymon1977 » sobota 09 listopada 2013, 02:17

szerszon napisał(a):...czyli pojazd na rondzie juz miał swój skonkretyzowany kierunek jazdy, niezalezny od kierunku jazdy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania...
Kierunek jazdy jest pojęciem niezależnym od skrzyżowania. Kierunek jazdy nie jest w PoRD zdefiniowany a zmiana kierunku jazdy w żaden sposób nie jest połączona ze skrzyżowaniem. Znam Twój tok rozumowania ale wybacz, że się powtórzę to właśnie braki w wiedzy na poziomie szkoły podstawowej pozwalają Ci połączyć przejazd przez skrzyżowanie ze zmianą kierunku jazdy choć pomiędzy występowaniem tych dwóch faktów bezpośredniego związku nie ma. To także nieznajomość języka polskiego na poziomie szkoły podstawowej pozwala ci stwierdzić, że w opisie znaku C-12 nie ma mowy o kierunku ruchu.

Kierunek jazdy przed skrzyżowaniem przestaje mieć znaczenie w momencie wjechania na skrzyżowanie. Owszem, jeżeli kierunek jazdy przed skrzyżowaniem jest inny niż kierunek jazdy na skrzyżowaniu to podczas wjazdu na skrzyżowanie miała miejsce zmiana kierunku jazdy. Ale wraz z zakończeniem zmieniania kierunku jazdy wszelkie związanie z tym faktem obowiązki ustają. Zaczyna mieć znaczenie aktualny kierunek jazdy. Jeżeli się one nie zmienia kierunku jazdy zmieniać nie będziemy, jeżeli natomiast w którymś miejscu kierunek naszej jazdy zmieni się na inny nastąpi zmiana kierunku jazdy. Przypadek może sprawić, że ta zmienia kierunku jazdy wystąpi podczas zjeżdżania ze skrzyżowania.

Owszem ponieważ na skrzyżowaniu wiele kierunków ruchu się łączy często w tym miejscu dochodzi do zmiany kierunku jazdy. Ale poza tym żadnego bezpośredniego związku pomiędzy zmianą kierunku jazdy a skrzyżowaniem nie ma. Ani w PoRD ani w żadnej z dziedzin nauki, z których wywodzą się użyte w PoRD określenia z kierunkiem jazdy na czele.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez LeszkoII » sobota 09 listopada 2013, 07:36

szymon1977 napisał(a):Kierunek jazdy jest pojęciem niezależnym od skrzyżowania. Kierunek jazdy nie jest w PoRD zdefiniowany a zmiana kierunku jazdy w żaden sposób nie jest połączona ze skrzyżowaniem.

Cóż ja mogę... wkleję teraz wstęp do mojej autorskiej rozprawy na temat kierunkowości w PoRD. Jednocześnie pragnę zauważyć, że Szymonie piszesz nieprawdę - zwłaszcza tam, gdzie pogrubiłem Twoją wypowiedź. W końcowej części Twojego posta niby to korygujesz ale się nie wycofujesz. Art. 25.1 to na prawdę jest poważny przepis i nie powinno się go ignorować w dyskusji o kierunkach jazdy(skręcaniu).
==================================
Określenie „kierunek” wraz z jego odmianami i dziedziczonymi od niego wyrazami pochodnymi występuje w ustawie PoRD wielokrotnie w różnych, niekiedy pokrywających się kontekstach. Powszechność ta wynika z charakteru ruchu drogowego rozpatrywanego w sensie fizycznej zmiany położenia w czasie. Dynamika ruchu drogowego nie może być rozpatrywana wyłącznie w tym aspekcie, dlatego też przymioty ruchu podlegają różnorakim sensom odniesienia (punktom odniesienia), te zaś wyznacza przedmiotowość sytuacyjna: zachowań uczestnika ruchu drogowego, przepisów ruchu drogowego, geometrii infrastruktury drogowej. Mnogość interpretacji „kierunku” powoduje zasadność wyodrębnienia cech ruchu, sklasyfikowania i opisania ich. Szczególnie ważnymi pojęciami, zawartymi w PoRD, są: kierunek jazdy, przecinanie się kierunków ruchu, kierunkowość dróg lub jezdni, pas ruchu. Związane są one bowiem bezpośrednio z zapobieganiem kolizyjności ruchu, zmierzającym do zachowania gwarancji bezpieczeństwa i porządku na drogach.

Punktem wyjścia do rozważań niech będzie w pierwszej kolejności tytuł Oddziału 7. w ustawie PoRD – „Przecinanie się kierunków ruchu” – a więc art. 25.1.
Art. 25.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

Nie trudno zauważyć, że ustawodawca wiąże obecność (i zbliżanie się do) skrzyżowania z możliwością zmiany kierunku ruchu. Daje temu wyraz w postaci takich określeń jak: „z prawej strony”, „skręca w lewo”, „z kierunku przeciwnego”, „na wprost”, „skręcającemu w prawo”. Ustalono ogólne reguły pierwszeństwa, wedle których kierujący minimalizują lub likwidują wręcz ryzyko zaistnienia kolizji związanej z przecinaniem się kierunków ruchu, na przykład na skrzyżowaniu (albo poza nim – Art. 25.3).
Już na tym etapie zauważyć można powiązanie kierunku jazdy z kierunkiem ruchu rozumianym w kontekście z Oddziału 7. O kierunku jazdy i związanych z jego zmianą obowiązków czytamy w Oddziale 4., zatytułowanym „Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu”.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 09 listopada 2013, 10:47

Kierunek jazdy jest pojęciem niezależnym od skrzyżowania.

Ale zmiana kierunku jazdy wystepuje lub może wystepować na skrzyżowaniu..czyli skrzyzowanie jest pomocne w wykonaniu takiego manewru..i nie ma co uciekac od skrzyzowania

pozwala ci stwierdzić, że w opisie znaku C-12 nie ma mowy o kierunku ruchu.

Sobie interpretujesz i przeinaczasz dopasowaujac do swego punktu widzenia...

Kierunek jazdy przed skrzyżowaniem przestaje mieć znaczenie w momencie wjechania na skrzyżowanie. Owszem, jeżeli kierunek jazdy przed skrzyżowaniem jest inny niż kierunek jazdy na skrzyżowaniu to podczas wjazdu na skrzyżowanie miała miejsce zmiana kierunku jazdy.

Zmiana kierunku jazdy nastapiła po zjechaniu ze skrzyzowania...na skrzyzowaniu jesteś w trakcie tej zmiany i gdybys nie sygnalizował swoich zamiarów byłby on niemozliwy do określenia..
Wjazd na skrzyżowanie-zmiana kierunku jazdy..zjazd ze skrzyżowania -zmiana kierunku jazdy...a jadę np. prosto :hmm: bardzo oryginalny punkt widzenia.

Ale wraz z zakończeniem zmieniania kierunku jazdy wszelkie związanie z tym faktem obowiązki ustają.
Wjechanie na powierzchnie skrzyzowania kończy Ci manewr zmiany kierunku jazdy ? :hmm:
===========================================

ale wybacz, że się powtórzę to właśnie braki w wiedzy na poziomie szkoły podstawowej

Przykro mi ,ze niestety na tak krótki czas umiałeś sie powstrzymać od tekstów mających niewiele wspólnego z tematem.
Powróciłeś na z góry upatrzone pozycje...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szymon1977 » sobota 09 listopada 2013, 11:57

szerszon napisał(a):Sobie interpretujesz i przeinaczasz dopasowaujac do swego punktu widzenia...
Czyli Twoim zdaniem w opisie znaku C-12 nie ma mowy o "kierunku ruchu" ponieważ słowa "kierunek" i "ruch" zgodnie z zasadami języka polskiego zastosowano w innej formie i dodano jeszcze bardziej precyzujące słowa. Właśnie o tym cały czas mówię. O Twoim interpretowaniu treści napisanych w języku polskim wbrew zasadom języka polskiego i z pominięciem znaczenia pojęć z ich pierwotnych dziedzin nauki.
-----
szerszon napisał(a):Przykro mi ,ze niestety na tak krótki czas umiałeś sie powstrzymać od tekstów mających niewiele wspólnego z tematem.Powróciłeś na z góry upatrzone pozycje...
To nie zrozumienie PoRD samego w sobie jest powodem powstania różnych interpretacji przepisów. Sama w sobie treść PoRD jest w miarę prawidłowo rozumiana, problem powstaje na skutek różnego rozumienia znaczenia pojęć w PoRD użytych a w PoRD nie zdefiniowanych. Obie teorie (pozostałe ze względu egzotykę pomijam) przejazdu przez skrzyżowanie da się w miarę logicznie uzasadnić w oparciu o PoRD. Co ciekawe na skrzyżowaniu zwykłym efekt zastosowania obu teorii jest w przybliżeniu taki sam, ale na skrzyżowaniach skanalizowanych już nie. Ale tylko jedno z tych uzasadnień pomija znaczenie pojęć z dziedzin nauki, z których się wywodzą i wymaga nie dosłownego rozumienia treści przepisów.

Nie wróciłem na z góry upatrzone pozycje tylko tkwię w nich nadal. Przykro mi, ale dyskusja z Tobą - choć muszę przyznać, że dla mnie najbardziej w tym wątku wartościowa jedynie upewniła mnie w swoim stanowisku. Nie jestem człowiekiem z branży i nie mam powodu w imię zasad popierać jedną z teorii. Nie jestem człowiekiem mającym misję do spełnienia jak jeden z naszych forumowych "kolegów" a z powodu braku jakiegokolwiek związku z będącą dziedzina dyskusji mogę pozwolić sobie na obiektywizm w dyskusji. Nawet coraz rzadziej mam okazję kierować pojazdem w Polsce i poniekąd mnie to cieszy - w żadnym z krajów europejskich z takim zamieszaniem na drogach się nie spotkałem. Pamiętam za to czasy gdy interpretacja przepisów na każdym skrzyżowaniu była tylko jedna, zanim powstała ta, którą Ty popierasz.

Powiem szczerze, ani jednym słowem nie przekonałeś mnie, że to ty masz rację.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » sobota 09 listopada 2013, 16:45

szerszon napisał(a):to co znajduje sie za C-12+A-7 to skrzyżowanie, a te trójkąciki wcale nie oznaczają ,ze znajdujemy sie przed droga z pierwszeństwem... [...]Czy widzisz coś na temat drogi ?
Rozumiem, jak jestem przed skrzyżowaniem, to nie jestem przed drogą ...
Hm, a gdyby było tylko C12, to już nie byłoby skrzyżowania? Bo mam dziwne wrażenie, że trójkąciki zniknęłyby wraz z A7?
o projektantach jako kolejnym ustawodawcy jeszcze nie słyszałem...chyba chcesz z tego zarządzenia zrobić akt prawny
Znaczy się, co - skreślamy wszelkie przepisy branżowe? Czekamy na ustawę sejmową o zupie pomidorowej?
Szerszon, Ty się nie interesuj projektantami, dla Ciebie MTiGM przygotowało znaki, żebyś wiedział, jak jeździć. I gdybyś się z nimi zapoznał, to nie musiałbyś pytać, czy wolno się zatrzymać na rondzie, tylko popatrzyłbyś na znaki poziome. Jaka to linia - wolno się na niej zatrzymywać?
Pokaż mi, gdzie w przepisach jest chociaż cień przesłanki, że obwiednia jest drogą jednokierunkową.
Masz artykuł z PoRD na potwierdzenie tej definicji ?
przeciez napisałem... rondo, obwiednia -to jest przecięcie sie kierunków ruchu..czyli skrzyżowanie.
jak mi pokażesz w przepisach,że obwiednia ronda to droga to pogadamy..nawet szymon juz jednej drogi nie widzi
Chwila, to ja Ci mam podsuwać numerki paragrafów, a Ty mi "przecież napisałem"? No sorry, albo oboje paragrafy, albo oboje - twórczość własna (za drugie - dziękuję).
BTW - szymon nie musi widzieć jednej drogi, on widzi skrzyżowanie drogowe. Tylko ja się muszę męczyć z PORDowskimi przecięciami.

PS. Teksty typu "słuchaj no moja droga Pani" to sobie zachowaj na spotkania z panienkami. W stosunku do mnie bądź uprzejmy zachować elementarne zasady kultury, lub nie odzywaj sie wcale. Opcja "ignoruj" jest chyba aktualna?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 09 listopada 2013, 17:44

Sankila
Rozumiem, jak jestem przed skrzyżowaniem, to nie jestem przed drogą ...

Juz lepeij..jesteś..ale nie przed jedną..cały czas kłania sie definicja skrzyżowania o przecięciu sie...

Hm, a gdyby było tylko C12, to już nie byłoby skrzyżowania?

Dalej jest, tylko zasady pierwszeństwa sie zmieniają..wjeżdżający na skrzyzowanie tym razem rządzą..
Co prawda tak oznakowane skrzyżowania według rozporządzenia 220 nie powinny występować..

Znaczy się, co - skreślamy wszelkie przepisy branżowe?

A jakie one mają znaczenie względem PoRD ? Jest w nim jakaś delegacja do tych przepisów branżowych ? Jakaś weryfikacja nastąpiła tego co w nich napisano ?

Szerszon, Ty się nie interesuj projektantami,

Nawet nie mam zamiaru..zarządzenie które przedstawiłaś traktuje jako dobry dowcip i przejaw "polityki prorodzinnej" :)

dla Ciebie MTiGM przygotowało znaki, żebyś wiedział, jak jeździć.

Ależ oczywiście..w dodatku do tych znaków są przepisy...

I gdybyś się z nimi zapoznał, to nie musiałbyś pytać, czy wolno się zatrzymać na rondzie, tylko popatrzyłbyś na znaki poziome. Jaka to linia - wolno się na niej zatrzymywać?
:D
A Ty zapoznałaś się z par 36.2..co Ciebie interesują znaki poziome..od kiedy to można parkować, czy zatrzymywać sie na skrzyżowaniu ?
Rondo o jednym pasie ruchu..linii nie uświadczysz..droga jednokierunkowa według Ciebie..no to fru..parkujemy przy lewej krawędzi... :help:

Chwila, to ja Ci mam podsuwać numerki paragrafów, a Ty mi "przecież napisałem"?

Par 36.2 z 170 określa przed czym sie znajdujemy dojeżdżając do miejsca oznaczonego C-12+A-7
Art 2.10) PoRD-czym jest to miejsce

PS. Teksty typu "słuchaj no moja droga Pani"
:wow: Wybacz, ale ignora nie strzelę..nie można pozwolić na szerzenie twojego punktu widzenia, bez słowa komentarza..
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 30 gości