Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » czwartek 10 października 2013, 19:01

- kierunek ruchu dotyczy D R O G I (obowiązuje wszystkie pojazdy, jadące po TEJ drodze)
- kierunek jazdy dotyczy P O J A Z D U (na każdej drodze, po której ON jedzie)
Kierunek ruchu wynika z kształtu drogi (wzdłuż), kierunek jazdy - z woli kierowcy (skręcanie).

No to wracamy do T-18 z mojego linka..jak chcesz abym przypomniał to słówko...Zmiana kierunku ruchu...której w sumie mogę uniknąć jadąc dalej ta drogą :)
Dwa...gdzie wyszukałaś te "definicje" ,ze tak to ujmę i na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski

(chyba, że ktoś C12 postawi)

Ale pojazd (kierowca) może zmienić jedynie kierunek jazdy, a co za tym idzie - WŁĄCZYĆ MIGACZ!

No to jadąc na rondzie na wprost nie zmieniam kierunku ruchu..no to dlaczego mam włączyć "migacz" prawy zjazdowy ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez dylek » czwartek 10 października 2013, 22:12

Kręciłem się już wokół wysepki i w prawo i w lewo.... jeździłem wokół wysepki i prosto z prawej czy lewej....
ale ty nam lepiej wytłumacz jak można się wokół wysepki KRĘCIĆ PROSTO ? :mrgreen:
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szymon1977 » piątek 11 października 2013, 01:00

A kto powiedział, że bez zmiany kierunku to w linii prostej a nie np. łukiem w lewo?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » piątek 11 października 2013, 02:29

szerszon napisał(a):No to wracamy do T-18 z mojego linka..jak chcesz abym przypomniał to słówko...Zmiana kierunku ruchu...której w sumie mogę uniknąć jadąc dalej ta drogą :)
Dalej nie rozumiesz: nie możesz uniknąć zmiany kierunku ruchu, możesz uniknąć wjechania na odcinek drogi, na którym ta zmiana obowiązuje, skręcając przed T-18. Znak T-18 wyznaczył odcinek ruchu lewostronnego, czyli nakazał, aby w tym miejscu wszystkie pojazdy skręciły na lewy pas, więc możesz tylko grzecznie wykonać polecenie.
Dwa...gdzie wyszukałaś te "definicje" ,ze tak to ujmę i na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski
A tak coś w PORD pisali o pasach ruchu, o ruchu prawostronnym i wahadłowym, a że inteligentna jestem, to pokojarzyłam, że ruch prawostronny na drodze, to ruch prawą stroną drogi, ale ruch prawostronny pojazdu, to byłby ruch prawą stroną pojazdu - ździebko niewykonalny. Ruch wahadłowy na drodze, to pojazdy, jadące raz z tej, raz z tamtej strony, ale ruch wahadłowy pojazdu to byłoby do przodu i do tyłu - a chyba nie o to chodziło ustawodawcy.
A o tym, że autka jeżdżą, ptaszki fruwają a samoloty latają, to pani w trzeciej klasie mówiła.

No to jadąc na rondzie na wprost nie zmieniam kierunku ruchu..no to dlaczego mam włączyć "migacz" prawy zjazdowy ?
Ruch to Ty sobie możesz zmienić - robiąc przysiady! :evil:
To znak C-12 zmienił organizację ruchu na TYM skrzyżowaniu - nakazując ruch okrężny. Na drodze kierunek ruchu wyznaczony jest wzdłuż drogi, więc trzymasz się krawędzi drogi, a tu kierunek ruchu wyznaczony jest wokół wyspy, więc musisz się trzymać krawędzi wyspy. Na drodze, żeby zmienić kierunek jazdy, przestajesz jechać prosto, a na rondzie, żeby zmienić kierunek jazdy musisz przestać jeździć w kółko.
A czy objazd wyspy będziesz sobie tłumaczył zmianą kierunku jazdy na każdym przecięciu dróg, wchodzących na to skrzyżowanie, czy stworzysz sobie hipotetyczną obwiednię,w postaci pasa ruchu wokół wyspy - jeden czort. Bylebyś o migaczu pamiętał.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez LeszkoII » piątek 11 października 2013, 04:51

Czy zgodzicie się, że SoRO z racji specyficznej geometrii - np. w postaci owalnej wyspy, pierścieniowej i zaokrąglonej obwiedni - można nazwać skrzyżowaniem "o odgiętych torach ruchu" pomiędzy przeciwległymi wlotami?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » piątek 11 października 2013, 08:19

Dalej nie rozumiesz: nie możesz uniknąć zmiany kierunku ruchu, możesz uniknąć wjechania na odcinek drogi,

Mogę....teraz kombinuj jak ? :D opierając sie na moim zdjęciu..
Znak T-18 wyznaczył odcinek ruchu lewostronnego

A tu jestem zaintrygowany...czyli na takim odcinku po zmianie ruchu prawostronnego na lewostronny wymijam sie z pojazdami jadącymi z naprzeciwka prawą stroną...intrygujące...
czyli nakazał, aby w tym miejscu wszystkie pojazdy skręciły na lewy pas, więc możesz tylko grzecznie wykonać polecenie.

To od dzisiaj tabliczka T-18 awansowała do roli znaku nakazującego zmianę pasa ruchu...mozesz mi podać artykuł, bo nie znalazłem...
a że inteligentna jestem
Po napisaniu o swoim rozumieniu kierunku ruchu i kierunku jazdy nie miałem czelności zaprzeczyć...to był jeden z najlepszych postów w tym temacie...bez ironii .
szkoda tylko ,że ten bardzo pozytywny wizerunek psujesz w temacie T-18...
-jaki ruch lewostronny
-jaka zmiana pasa ruchu
To znak C-12 zmienił organizację ruchu na TYM skrzyżowaniu - nakazując ruch okrężny
Jesteś kolejna osoba widzącą ,ze coś C-12 nakazuje...jeździć w kółko czy tylko objeżdżać wyspę z właściwej strony ?
Czyli bedąc na skrzyżowaniu mieć ja po swojej lewej...
a tu kierunek ruchu wyznaczony jest wokół wyspy, więc musisz się trzymać krawędzi wyspy

Kolejne twierdzenie niepoparte niczym...skręcając na skrzyżowaniu w prawo mam sie trzymać krawędzi wyspy.....
Poza tym prosze czytac dokładnie dyspozycje znaku..nie kierunek ruchu, a ruch jest w kierunku wskazanym ...to robi różnicę...
a na rondzie, żeby zmienić kierunek jazdy musisz przestać jeździć w kółko.

A co mi nakazuje jeździc w kółko ? :hmm:
Tak to jest, jak sie wprowadza pojęcie "ruch okrężny" w niewłaściwym tego słowa znaczeniu...skręcając w prawo czy też jadąc na wprost na rondzie o pewnej wytyczonej geometrii nawet na moment nie jeżdżę w "kółko".
Objeżdżam wyspę z właściwej strony...
A czy objazd wyspy będziesz sobie tłumaczył zmianą kierunku jazdy na każdym przecięciu dróg, wchodzących na to skrzyżowanie, czy stworzysz sobie hipotetyczną obwiednię,w postaci pasa ruchu wokół wyspy - jeden czort. Bylebyś o migaczu pamiętał.

Którym "migaczu" ? lewym przy skręcie w lewo ? czy zjazdowym prawym...
wyrażasz się nieprecyzyjnie..
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » piątek 11 października 2013, 17:21

szerszon napisał(a):Mogę....teraz kombinuj jak ? :D opierając sie na moim zdjęciu
Dobra, wrzuć Twoje zdjęcie, mam oko do fizjonomi, to ocenię, do czego jesteś zdolny :)
Tak to jest, jak sie wprowadza pojęcie "ruch okrężny" w niewłaściwym tego słowa znaczeniu...skręcając w prawo czy też jadąc na wprost na rondzie o pewnej wytyczonej geometrii nawet na moment nie jeżdżę w "kółko".
Objeżdżam wyspę z właściwej strony...

Masz tu skrzyżowanie z pierwszego postu: raz oznakowane jako zwykłe, raz jako SoRO.
Obrazek
To samo skrzyżowanie, pojazdy jadą identycznie, wyspę objeżdzają z wlaściwej strony, tylko inaczej sygnalizują.
Możesz wyjaśnić, po jakie licho wprowadzono tu ruch okrężny? Przecież to skrzyżowanie (i każde inne) da się przejechać "na prosto", wystarczy zakaz skrętu w lewo na wjeździe, co widać na rys. Więc po co wymyślono SoRO? Mało tego, jeszcze drogowcy (i większość kierowców - za wyjątkiem szkoły "lewomigania") twierdzą, że wprowadzenie ruchu okrężnego na skrzyżowaniu ułatwia przejazd. To co, D-13 ich teleportuje? A może z prawym migaczem jedzie się szybciej?
Prawdą jest, że prawy migacz nie przyspiesza jazdy, ale przyspiesza przejazd przez skrzyżowanie (ale to już wyjaśniałam w tym wątku, jakieś 40 stron wcześniej). To właśnie zmiana sygnalizowania jest powodem, dla którego w ogóle wprowadzono takie pojęcie jak ruch okrężny. Nie oznacza ono wcale, że pojazd ma jeździć wokół wyspy, tylko że wokół niej wyznaczono kierunek ruchu(zgodny ze strzałkami na znaku). A po to go wyznaczono, żeby stworzyć czytelny dla wszystkich kierowców (jadących po rondzie i zamierzających nań wjechać) punkt odniesienia do kierunku jazdy każdego z nich i sygnalizowania zmian tego kierunku: prawy kierunkowskaz oznacza "skręcę w kierunku od wyspy" (zewnętrzny pas/zjazd z ronda). Lewy kierunkowskaz - "skręcę w kierunku do wyspy".
Przestało mieć znaczenie, kto i którędy wjechał na rondo i czy dla niego jest to jazda prosto, średnio w lewo, bardziej w lewo czy zawracanie - kierunkowskaz pokazuje, że pojazd wyjedzie tym konkretnym zjazdem.

A T-18 objaśnię nastepnym razem, bo mi już "Driving for Dummies" wychodzi.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez LeszkoII » piątek 11 października 2013, 18:45

Droga Sankilo!

Postaram się teraz wymienić wszystkie konteksty (kierunku) ruchu, jakie przychodzą mi na myśl oglądając Twoje grafiki.

1.) Wloty drogi dwukierunkowej, w obrębie i bezpośrednio przed skrzyżowaniem - także dwujezdniowej. Na wlotach odbywa się ruch dwukierunkowy - dla każdej jezdni w jednym dopuszczalnym kierunku. Sens tego kierunku jest taki sam, jaki płynie z jednokierunkowości dla znaku D-3. W tym kontekście kierunku ruchu - pojazdy wjeżdżające na skrzyżowanie oraz pojazdy opuszczające je tym samym w(y)lotem mają taki sam kierunek ruchu - zgodny z prawidłami unikania tzw. "jazdy pod prąd".

2.) Zdefiniujmy strumień ruchu jako zbiór pojazdów poruszających się w takim sensie, że zależy on od ustalenia wlotu którym pojazdy wjeżdżają oraz od ustalenia wlotu którym pojazdy opuszczają skrzyżowanie. Strumień ruchu= F(wlot, wylot). Ilość takich strumieni ruchu wyniesie N*N, czyli dla 4-wlotowego - odpowiednio - 16. N oznacza ilość dróg wlotowych. W praktyce będzie oznaczać iż wlotem nr. 1 porusza się strumień ruchu i wyjeżdża wylotem 4., w efekcie konkretny element podzbioru strumienia ruchu (pojazd) zmieni kierunek np. jazdy w lewo.
W tym kontekście - ilość różnych jakościowo strumieni ruchu wynosi N, gdyż strumienie ruchu podzielimy na:
- lewoskrętny nr x,
- prawoskrętny nr y,
- ruchu na wprost,
- zawrócenia.

Okazuje się, że te różne podejścia do (kierunku) ruchu pełnią zupełnie różną rolę zarówno w interpretacji przepisów PoRD, jak też zdroworozsądkowej (wręcz intuicyjnej) praktyki kierowania pojazdem. Kontekst z punktu 1.) odpowiada na pytanie: w jaki sposób poruszać się na jezdni przeznaczonej do ruchu pojazdów tylko w jednym kierunku.
Kontekst z punktu 2.) odpowiada na pytanie, jaki w efekcie kierunek jazdy zamierza zrealizować kierujący pojazdem (należący do odpowiedniego strumienia ruchu).

Przy czym od razu zakładam, że rozmiar skrzyżowania jest na tyle mały iż nie będzie trudności w orientacji. Trudność taka napotkamy na przykład na Rondzie(placu) im. Konstytucji 3 Maja w Głogowie. Orientację będziemy posiadać, jeśli przy wjeździe na skrzyżowanie przynajmniej powierzchownie jesteśmy w stanie ocenić jak będą rozchodzić się kierunki, jak wygląda geometria skrzyżowania (nie patrząc na (przed-)drogowskazy). Użycie lewego kierunkowskazu nawet na takim skrzyżowaniu(placu) na pewno nie jest błędem/wykroczeniem... jednak można później wyłączyć ten kierunkowskaz w zależności co się widzi na horyzoncie.

I teraz:
jeśli ktoś widząc znak C-12 zacznie w nim upatrywać sens przynależności do strumienia ruchu (kręcących się w nieskończoność "w kółko"), to oczywiście zbagatelizuje kontekst z pkt. 1. na rzecz aspektu z pkt. 2.
W mojej skromnej jest to błąd logiczny w rozumowaniu, gdyż strumień ruchu "kręcących się w kółko" w ogóle nie istnieje.
Z tego powodu C-12 oznacza obowiązek przystosowania się do organizacji ruchu na skrzyżowaniu polegającej na przejeżdżaniu pojazdów obok wyspy z jej prawej strony (ze strony jedynie możliwej w Polsce). I tyle.

Obrazek

Tak powinnaś zaznaczyć kierunki ruchu odbywającego się na skrzyżowaniu wokół wyspy centralnej - zarówno z C-12 jak tez bez. Czerwone kropki oznaczają "punkty przełączeń" z ciągu jezdni na ciąg innej jezdni.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » piątek 11 października 2013, 18:51

Dobra, wrzuć Twoje zdjęcie, mam oko do fizjonomi, to ocenię, do czego jesteś zdolny

Jestem zdolny do wszystkiego...
az sprawdziłem..bo moze jaki tępy jestem co chcesz na mnie praktykować..
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9372,d.d2k

na szczęście nie podciagne tego pod molestowanie

Co do twoich zdjęć..
wybacz, ale czytać i analizować mi sie odechciało, jeśli na zdjęciu zobaczyłem ,ze zjazd z ronda na wprost zaznaczyłaś z włączonym prawym kierunkowskazem... :wow:
juz mi sie nie chcę czytać argumentów w stylu, że opuszczam ruch okrężny itp...
Możesz wyjaśnić, po jakie licho wprowadzono tu ruch okrężny?

Dla uspokojenia ruchu, pierwszeństwo przebywajacych na skrzyzowaniu..nie wiem czy nawet w 220 tego nie napisali

A T-18 objaśnię nastepnym razem,

w świetle powyższego juz sie obawiam

http://goo.gl/maps/qP6Xw
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » sobota 12 października 2013, 22:01

LeszkoII napisał(a):Tak powinnaś zaznaczyć kierunki ruchu odbywającego się na skrzyżowaniu wokół wyspy centralnej
A zaznaczyłam inaczej? Nie widzę sensu obmalowania całego skrzyżowania, w kontekście użycia migaczy przy jednej zmianie kierunku jazdy.
jeśli ktoś widząc znak C-12 zacznie w nim upatrywać sens przynależności do strumienia ruchu (kręcących się w nieskończoność "w kółko"), to oczywiście zbagatelizuje kontekst z pkt. 1. na rzecz aspektu z pkt. 2.
Żaden kierowca, wjeżdżając na skrzyżowanie, nie zastanawia się nad kontekstami i aspektami przynależności do strumieni ruchu, na punktach przełączeń ciągów jezdni, kręcących się w kółko. Po prostu zajmuje pas i przejezdża przez skrzyżowanie. I nie potrzebuje żadnych ciągów, obwiedni, strumieni, kierunków ruchu - wrzuca prawy migacz na zjeździe, jak go uczono na kursie i out. Albo nie wrzuca, jeśli uczył go szerszon i też out.
Jeśli stoję na wlocie, to nie obchodzi mnie, do którego z 16 strumieni należy pojazd na rondzie, ani czy ma ten sam kierunek ruchu, co ja. Mnie obchodzi, czy on przejedzie przede mną, czy skręci, dając mi możliwość wjazdu.

szerszon napisał(a):od dzisiaj tabliczka T-18 awansowała do roli znaku nakazującego zmianę pasa ruchu...mozesz mi podać artykuł, bo nie znalazłem
Mogę Ci podać gramatykę języka polskiego - poczytasz sobie o konstrukcji zdań, np. że partykuła "czyli" służy do konstrukcji opisu/objaśnienia a nie definicji. A uwierz mi, że słowo "kazać/nakazać" występuje w j. polskim również poza ustawami i rozporządzeniami.
Masz obiecany T-18: nagła zmiana kierunku ruchu lub przebiegu drogi w pokazanym kierunku. Zakreskowano świeżo położoną nawierzchnię.
Obrazek
Twojej foty dobrze nie rozeznałam, ale wygląda, jakby puścili jeden pas jezdni przez parking i z powrotem wsadzili na drogę. Znak jest dobrze postawiony, bo chyba nikt się nie spodziewa, ze pas ruchu wyskoczy z posesji.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 12 października 2013, 22:33

Wiesz co ? zamiast tworzyć ..jednak obejrzyj zdjęcie...i przeczytaj co znaczy T-18.

I trzymaj sie zapisów PoRD... słowotwórstwo juz przerabialismy.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez kg1956 » niedziela 13 października 2013, 00:46

sankila napisał(a):
szerszon napisał(a):Mogę....teraz kombinuj jak ? :D opierając sie na moim zdjęciu
Dobra, wrzuć Twoje zdjęcie, mam oko do fizjonomi, to ocenię, do czego jesteś zdolny :)
Tak to jest, jak sie wprowadza pojęcie "ruch okrężny" w niewłaściwym tego słowa znaczeniu...skręcając w prawo czy też jadąc na wprost na rondzie o pewnej wytyczonej geometrii nawet na moment nie jeżdżę w "kółko".
Objeżdżam wyspę z właściwej strony...

Masz tu skrzyżowanie z pierwszego postu: raz oznakowane jako zwykłe, raz jako SoRO.
Obrazek
To samo skrzyżowanie, pojazdy jadą identycznie, wyspę objeżdzają z wlaściwej strony, tylko inaczej sygnalizują.
Możesz wyjaśnić, po jakie licho wprowadzono tu ruch okrężny? Przecież to skrzyżowanie (i każde inne) da się przejechać "na prosto", wystarczy zakaz skrętu w lewo na wjeździe, co widać na rys. Więc po co wymyślono SoRO? Mało tego, jeszcze drogowcy (i większość kierowców - za wyjątkiem szkoły "lewomigania") twierdzą, że wprowadzenie ruchu okrężnego na skrzyżowaniu ułatwia przejazd. To co, D-13 ich teleportuje? A może z prawym migaczem jedzie się szybciej?
Prawdą jest, że prawy migacz nie przyspiesza jazdy, ale przyspiesza przejazd przez skrzyżowanie (ale to już wyjaśniałam w tym wątku, jakieś 40 stron wcześniej). To właśnie zmiana sygnalizowania jest powodem, dla którego w ogóle wprowadzono takie pojęcie jak ruch okrężny. Nie oznacza ono wcale, że pojazd ma jeździć wokół wyspy, tylko że wokół niej wyznaczono kierunek ruchu(zgodny ze strzałkami na znaku). A po to go wyznaczono, żeby stworzyć czytelny dla wszystkich kierowców (jadących po rondzie i zamierzających nań wjechać) punkt odniesienia do kierunku jazdy każdego z nich i sygnalizowania zmian tego kierunku: prawy kierunkowskaz oznacza "skręcę w kierunku od wyspy" (zewnętrzny pas/zjazd z ronda). Lewy kierunkowskaz - "skręcę w kierunku do wyspy".
Przestało mieć znaczenie, kto i którędy wjechał na rondo i czy dla niego jest to jazda prosto, średnio w lewo, bardziej w lewo czy zawracanie - kierunkowskaz pokazuje, że pojazd wyjedzie tym konkretnym zjazdem.

A T-18 objaśnię nastepnym razem, bo mi już "Driving for Dummies" wychodzi.

@sankila
Sygnalizowanie na lewej grafice bardzo dobre. Na prawej powinno być identyczne. Geometria ta sama. Czy C-12 zmienia coś odnośnie sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku jazdy?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » niedziela 13 października 2013, 22:30

kg1956 napisał(a):Sygnalizowanie na lewej grafice bardzo dobre. Na prawej powinno być identyczne. Geometria ta sama. Czy C-12 zmienia coś odnośnie sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku jazdy?
Nie, C-12 nie zmienia nic odnośnie sygnalizowania zmiany kierunku jazdy: ma być zawczasu i wyraźne.
C-12 zmienia właśnie geometrię skrzyżowania: w ruchu okrężnym nie ma zmian kierunku: jest tylko wjazd i wyjazd.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez kg1956 » niedziela 13 października 2013, 22:39

Czy dobrze zrozumiałem? C-12 zmienia geometrię skrzyżowania? Przecież te skrzyżowania są geometrycznie identyczne!
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » poniedziałek 14 października 2013, 01:09

kg1956 napisał(a):Czy dobrze zrozumiałem? C-12 zmienia geometrię skrzyżowania? Przecież te skrzyżowania są geometrycznie identyczne!
Oczywiście, bo to jest to samo zdjęcie. Nie chodzi o fizyczną geometrię, tylko umowne punkty odniesienia.
Jeśli skrzyżowanie zbudowane jest w kształcie mniej lub bardziej foremnego okręgu, to może być "jechane" ruchem okrężnym (po obwodzie) lub prostoliniowym (wpisujemy w okrąg kwadrat, wyznaczający kierunki ruchu). Jedziesz ruchem okrężnym, to nie zmieniasz kierunku, więc sygnalizujesz tylko wylot; jedziesz po kwadracie, to kierunki zmieniasz na każdym skręcie i każdą zmianę sygnalizujesz.

Przykład skrzyżowania "przemiennego" jechanego na wprost i po okręgu:
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121030/SLUPSK/121029552
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości