scooby, o czym ty piszesz

, jaki projektant?
Po kolei:
Wg PRDArt. 2.10) skrzyżowanie — przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub
z drogą wewnętrzną;
Wykluczając, że jest to połączenie z droga gruntową (choć nie jest to sprawa jasna, ale załóżmy, że istnieje pod piachem 20 m nawierzchni) idziemy dalej:
Art. 2.1b) droga wewnętrzna — droga w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
Wg Ustawy o drogach publicznychArt. 8. 1. Drogi, parkingi oraz place przeznaczone do ruchu pojazdów,
niezaliczone do żadnej z kategorii dróg publicznych i niezlokalizowane w pasie drogowym tych dróg są drogami wewnętrznymi.
Art. 1. Drogą publiczną jest
droga zaliczona na podstawie niniejszej ustawy do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych.
Art. 2. 1. Drogi publiczne ze względu na funkcje w sieci drogowej dzielą się na następujące kategorie:
1) drogi krajowe;
2) drogi wojewódzkie;
3) drogi powiatowe;
4) drogi gminne.
Nie bardzo rozumiem,
czy Ty twierdzisz, że ta poprzeczna droga, która prowadzi na wały/teren zielony,
to jest droga publiczna?
scooby14444 napisał(a):Taik to o czym mówisz to są kategorię dróg. Rady gminy, powiatu, sejmiki województwa itd. nadają kategorie drogom i to już zostało dawno zrobione.
Drogi podzielono na krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne. To są drogi publiczne. Pozostałe to drogi wewnętrzne nie są drogami publicznymi. (tych jest bardzo mało)
Co to znaczy,
że nadanie kategorii dróg już zostało dawno zrobione? Takie kategorie są nadawane w każdej gminie/powiecie cyklicznie w zależności od potrzeb. We Wrocławiu kategorie dla nowych dróg nadaje się przynajmniej raz w roku.
Nie za bardzo rozumiem twojego stwierdzenia?
scooby14444 napisał(a):CZĘSTO WŁAŚNIE TO CZY JEST UTWARDZONE TE 20 metrów (wtedy mówimy o drodze twardej nie gruntowej)DECYDUJE CZY PRZECIĘCIE DRÓG BĘDZIE SKRZYŻOWANIEM CZY NIE!
Nie jest ważne czy droga łączy się z
drogą wewnętrzną utwardzoną czy
z drogą wewnętrzną nie utwardzoną zatem sam fakt jej utwardzenia nie jest w tym przypadku istotny.