rusel napisał(a):(...)bo klepac od 3 tygodni o jednym i tym samym to jeszcze zaden argument
To też pewien argument, choć znacznie niższej rangi, argument wprawdzie logiczny - ale niemerytoryczny

Skoro Scoobi od 30 stron ma problemy z jednym, zwartym, spójnym i krótkim przedstawieniem swoich racji, to znaczy że racje te przeobrażają się w "racje" i "domniemania", tak zwane teorie interpretacyjne bez składu i ładu.
Sami bowiem jesteśmy świadkami (nawet osoby nie czytające tego tematu), na jakie zawiłości skazany jest zwolennik "prostowania rond". Już z samego tego względu, teorię tą należy odrzucić, gdyż nie znam interpretacji w praktykach pracy biegłego, która by w swojej tak obszernej złożoności(mnóstwo wątków pobocznych koniecznych do rozważenia) mogła stanowić punkt odniesienia dla rozstrzygania, dla użyteczności przez sądy. Drugim względem, dla którego teorię Scoobi'ego ("o prostowaniu rond") należy odrzucić, jest sprzeczność z oficjalnym stanowiskiem ministerstwa w tej sprawie, jest też własna i subiektywna ocena i interpretacja niektórych znaków drogowych (w tym T-18 i C-12) przez autora-zwolennika tejże teorii, - w końcu - jest sięganie po abstrakcyjne przykłady oznakowania skrzyżowań i jednocześnie negowanie organizacji ruchu na skrzyżowaniach poprawnie oznakowanych ORAZ multum sprzeczności na płaszczyźnie szczegółowego podłoża tej teorii.
Z tego powodu właśnie rozmawia się tutaj o:
- łamanym pierwszeństwie;
- kierunku ruchu i kierunku jazdy;
- znakach od C-1 do C-11;
- znaku C-12 bez sygnalizacji świetlnej;
- znaku C-12 wraz z sygnalizacją świetlną;
- skrzyżowaniach o obwiedni z wyznaczonymi koncentrycznie pasami ruchu wokół wyspy;
- znakach D-3, w który tez mowa o kierunku ruchu;
- definicji ustąpienia pierwszeństwa, w której też mowa o kierunku ruchu;
- sensowności umieszczania na SoRO znaków F-10, F-11 i P-8.
- art. 22.5 i ocenie "zawczasu" i "wyraźnie";
- art. 22.3;
- art. 25.1 oraz 25.3;
- spalonych żarówkach w lampach kierunkowskazów;
- mini, małych, średnich i dużych rondach (nie koniecznie SoRO);
- zagranicznych przepisach szczególnych (i szczegółowych) dotyczących poruszania się po SoRO;
- Konwencji Wiedeńskiej w sprawie znaków i sygnałów drogowych;
- propozycji definiowania pojęć nie zdefiniowanych prawnie;