
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szerszon » czwartek 12 września 2013, 20:10
przez dylek » czwartek 12 września 2013, 21:11
LeszkoII napisał(a):Opcja 1., choć innymi słowami objeżdżanie wyspy znaczy tyle co nie wjeżdżanie na wyspę, która nie koniecznie musi być wyniesiona - może być 'namalowana' znakiem drogowym poziomym tak, jak przy innych (trójkątnych) wyspach kanalizujących. "Objeżdżanie" wcale nie musi odbywać się po odgiętym torze jazdy (owal).
przez LeszkoII » czwartek 12 września 2013, 21:31
przez taik » piątek 13 września 2013, 12:21
LeszkoII napisał(a):Opcja 1., choć innymi słowami objeżdżanie wyspy znaczy tyle co nie wjeżdżanie na wyspę, która nie koniecznie musi być wyniesiona - może być 'namalowana' znakiem drogowym poziomym tak, jak przy innych (trójkątnych) wyspach kanalizujących. "Objeżdżanie" wcale nie musi odbywać się po odgiętym torze jazdy (owal).
szerszon napisał(a):Omijanie ???
przez dylek » piątek 13 września 2013, 13:27
taik napisał(a):Znak C-12 nie może oznaczać zachowania, które jest przypisane do innego już znaku, a dokładniej C-9. Taka interpretacja narusza jedną z reguł wykładni prawa, iż nie przypisuje się różnym terminom (oznaczeniom) tego samego znaczenia [J. Wróblewski, Rozumienie prawa i jego wykładnia].
Znak C-9, który posiada przecież legalną definicję, oznacza „nakaz jazdy z prawej strony znaku”, tj. określa nakaz, co do miejsca, lokalizacji wykonania dalszej jazdy (czyli z prawej strony znaku), nie mówiąc nic o kierunku tejże (ominiemy znak i przy jeździe na wprost jak i skręcie w lewo). Znak C-9 nie nakazuje zatem określonego kierunku jazdy, a nakazuje tylko ominięcie znaku.
przez szerszon » piątek 13 września 2013, 14:48
szerszon, LeszkoII
Proszę przeczytajcie powoli (najlepiej 2x), ze zrozumieniem i bez nerwów
tj. nakazuje ruch dokoła wyspy
iż mamy nakaz odbywania ruchu wokół wyspy w określonym kierunku, a nie tylko nakaz jazdy z prawej strony wyspy
iż priorytetem znaczenia tegoż znaku jest nakaz ruchu w określonym kierunku.
przez LeszkoII » piątek 13 września 2013, 16:24
Ja bym w ogóle przestał używać słowa "kierunek" rozmawiając o znaku C-12 używanym w Polsce. O kierunku pogadam z Anglikiem, wytłumaczę mu itp. Tym bardziej nie przypominam sobie, żebym w tym temacie utożsamiał kierunek (związany ze strzałkami na C-12) z kierunkiem jazdy - przeciwnie.taik napisał(a):Ale zauważcie, iż powyższe oznakowanie zdefiniowało dokładnie taki sposób zachowania kierowcy (tj. nakaz ominięcia wyspy i tylko ominięcia, nie mówiąc nic o kierunku dalszej jazdy), który Wy utożsamiacie ze znaczeniem znaku C-12.
Znaki od C-1 do C-11 zobowiązują kierującego do ruchu w kierunku zgodnym ze strzałkami. To doskonały dowód na to, że do "kierunku na strzałkach" należy podejść z głową na karku! A nie doszukiwać się wszędzie kierunku w kontekście kierunku jazdy.taik napisał(a):Znak C-9, który posiada przecież legalną definicję, oznacza „nakaz jazdy z prawej strony znaku”, tj. określa nakaz, co do miejsca, lokalizacji wykonania dalszej jazdy (czyli z prawej strony znaku), nie mówiąc nic o kierunku tejże (ominiemy znak i przy jeździe na wprost jak i skręcie w lewo). Znak C-9 nie nakazuje zatem określonego kierunku jazdy, a nakazuje tylko ominięcie znaku.
A ze złej interpretacji znaku C-9 można dojść do fałszywego wniosku, że omijając tą wysepkę zmieniamy kierunek ruchu. Na szczęście nikomu to się w głowie nie mieści (mam nadzieję).taik napisał(a):Ze złej interpretacji definicji znaku C-12 biorą się wszystkie spory dotyczące sposobu opuszczania skrzyżowania, sposobu sygnalizacji zamiaru zmiany kierunku jazdy i uznania co jest zmianą kierunku jazdy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym (ze znakiem C-12 i bez niego).
Przeczytałem uważnie, jak każdy wpis, do którego się odnoszę, ale nie przekonałeś mnie bo tutaj nie ma kompromisu. Ty twierdzisz, że "białe jest czarne".taik napisał(a):Proszę przeczytajcie powoli (najlepiej 2x), ze zrozumieniem i bez nerwów
przez taik » piątek 13 września 2013, 16:56
dylek napisał(a):No to rozważ, czy skrzyżowanie z wyspą pośrodku ...ze znakami C-9 na niej definiuje mi przy tym oznaczeniu sposób zawrócenie na nim ? Co mi wtedy zabroni zawrócić bez objeżdżania wyspy ? Ten C-9, czy może ustawisz mi jakoś B-23, który zabroni mi przed wyspą jednocześnie pozwalając to zrobić objeżdżając wyspę ?
dylek napisał(a):Rozważ to...czy na serio C-9 zastąpi C-12...
szerszon napisał(a):Masz rację ..bez nerwów, chociaż zgrywając tu profesora mógłbyś na początku nie walić wtopy, ponieważ z miejsca zaczynam podchodzić do takich osób jak pies do jeża i robię sie czepialski.
szerszon napisał(a):Gdzie masz w Par 36 omijanie ?
co jest napisane ?
szerszon napisał(a):tj. nakazuje ruch dokoła wyspy
Nie zauważyłem tego w ww paragrafie...to ze jest to znak w grupie znaków nakazu...
szerszon napisał(a):w kółko ?
szerszon napisał(a):iż priorytetem znaczenia tegoż znaku jest nakaz ruchu w określonym kierunku.
czyli ?
Określ ten kierunek prosto , w lewo , w prawo ?
szerszon napisał(a):Poza tym przeczytaj, gdzie sie stosuje C-9 i dlaczego..stosuje sie w celu wskazania kierującym obowiązku ominięcia wysepki (przeszkody na jezdni) po jej prawej stronie...ale plizzzz...nie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym !
przez szerszon » piątek 13 września 2013, 17:58
.Nie wiem, po co te przytyki. Wyrażam swoją opinię używając argumentów, a nie inwektyw. Proszę, uszanuj to
Chyba jednak nie przeczytałeś ze zrozumieniem.
Definiujecie – WY – nie ja.
Wasza interpretacja sprowadza znaczenie tego znaku właśnie do ominięcia wyspy i tylko jej ominięcia.
Rozporządzenie 220, Załącznik nr 1, pkt. 4.1.1. Funkcja, kształt i wymiary znaków
Znaki nakazu stosuje się w celu wskazania:
– wymaganego sposobu jazdy na skrzyżowaniu lub innym miejscu, (...),
Nie ma przeszkód, aby jeździć w kółko.
iż mamy nakaz odbywania ruchu wokół wyspy w określonym kierunku, a nie tylko nakaz jazdy z prawej strony wyspy
Ruch okrężny – zatem w kierunku po okręgu – czy to wymaga uściślania?
Chcę zwrócić również uwagę na fakt, iż jezdnia jest częścią skrzyżowania (chyba, że jeździsz po chodniku).
przez dylek » piątek 13 września 2013, 23:13
taik napisał(a): Zabroni ci zawrócić bez objeżdżania wyspy właśnie znak C-9, ponieważ miniesz ją z jej lewej strony – to chyba oczywiste. Przypominam, iż znaki z grupy C-1 do C-11 obowiązują na na najbliższym skrzyżowaniu lub w miejscu, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy, zatem nie możesz wykonać manewru zawracania na tym skrzyżowaniu w inny sposób niż objechać znak z prawej strony. Nie rozumiem, dlaczego muszę to tłumaczyć.
taik napisał(a):Ruch okrężny – zatem w kierunku po okręgu – czy to wymaga uściślania?
przez scooby14444 » sobota 14 września 2013, 06:16
Widzę że się powoli zaczynają się kończyć argumenty, i zaczynamy szukać jakichś tajemniczych ukrytych kontekstów słów, w prostym zdaniu definującym - przypomnę -bo chyba cały czas zapomianasz - skrzyżowanie o ruchu okrężnym ( nie na wycinku albo części skrzyżowania bądź tylko na wewnętrznym pasie lecz na CAŁYM SKRZYŻOWANIU!)LeszkoII napisał(a):Obyś jeszcze zechciał złapać kontekst, w jakim użyto słowa "kierunek". To już niestety wymaga odrobiny dobrej woli i pomyślunku.scooby14444 napisał(a):Już teraz nie powinno być wątpliwości że C-12 oznacza skrzyżowanie na którym ruch odbywa się dookoła wyspy - w sposób okrężny - pokazany na rysunku - w kierunku wskazanym na znaku.
LeszkoII napisał(a):W momencie kiedy jesteś w miejscu, gdzie mógłbyś pojechać na wprost wylotem vis a vis, ale wolisz opuścić skrzyżowanie wlotem lub wlotami znajdującymi się na lewo od niego. .scooby14444 napisał(a):Teraz proszę odpowiedz:
Poruszając się dookoła wyspy (tak jak na rysunku) zgodnie ze znakiem C-12 (wykonując ruch okrężny) w którym momencie skręcam w lewo?
LeszkoII napisał(a):Zakładam, że pytasz o skrzyżowanie o symetrycznych wlotach, a drogi przecinają się(łączą) pod kątem 90 stopni.scooby14444 napisał(a):Powiedz mi też ile razu skręciłem w lewo objeżdżając wyspę (zgodnie ze znakiem C-12) o 90 stopni, o 180 stopni, a ile o 360 stopni .
Odpowiadam:
a.) o 90 stopni - skręciłeś w lewo
b.) o 180 stopni - zawróciłeś
c.) o 360 stopni - zawróciłeś, po czym znowu zawróciłeś
Najpierw trzeba wykazać że na rondzie skręca się w lewo. Wobec powyższego to chyba jasne że się nie skręca. Widzę że wobec braku argumentów zaczyna się ironizowanie....LeszkoII napisał(a):Bo rozmawiamy o rzeczach tak oczywistych, o Art. 22 poświęconym zmianie kierunku jazdy lub pasa ruchu - ale sam pytałeś, więc dostałeś moją odpowiedź. Może jeszcze mam napisać, że zamiar skręcania w lewo należy sygnalizować lewym a nie prawym kierunkowskazem?scooby14444 napisał(a):Napisałeś gdzie się stosuje a gdzie nie stosuje się Art, 22.2., ale zapomniałeś napisać kiedy się go stosuje.
przez rusel » sobota 14 września 2013, 10:04
Najpierw trzeba wykazać że na rondzie skręca się w lewo.
przez szerszon » sobota 14 września 2013, 10:45
Widzę że wobec braku argumentów zaczyna się ironizowanie....
przez maryann » sobota 14 września 2013, 11:06
Wiesz, wiesz; gdybyś tylko chciał wiedzieć... tłumaczyłem.dylek napisał(a):Obowiązek sygnalizacji dokładnie jak przy zjeździe - zmiana kierunku. Chcę się dowiedzieć (uściślij nam to please) którym kierunkowskazem sygnalizujesz obowiązkowo tą zmianę i dlaczego akurat tym - tego nie wiem.
przez szerszon » sobota 14 września 2013, 11:24
Wiesz, wiesz; gdybyś tylko chciał wiedzieć... tłumaczyłem.